Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron SUV

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ilyx
    vastasi
    Ehkä ne ajoivat jonkun resetin sitten kun tuossa neljän maissa lähti mullakin taas toimimaan.

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Tänään oli Myaudi kipannu (tai virallisesti tais olla eileen, kun oli illalta viimeinen tieto autosta, ja yhden kahden maissa tänään päivitti tiedot), piti emäntää opastella webaston manuaalikäynnistykseen... prkl...

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Omassa lataushybridissä ei ole ollut myAudin kanssa ongelmia moneen kuukauteen. Jos ei muu auta niin palauta auton puolelta MMI tehdasasetuksiin. Tuossa se tietty huono puoli että suurin osa säädetyistä arvoista häviää.

    Leave a comment:


  • ilyx
    vastasi
    Onko tuo myAudi oikeasti noin paska kun nyt ei ole taas useampaan päivään saanut yhteyttä autoon. Sanoo vain "virhe ajoneuvon kommunikoinnissa". Ei auttanut vaikka ohjelman asensi uusiksi. Tuo buginen äppi kyllä pilaa totaalisesti koko auton käytettävyyden.

    Leave a comment:


  • mmmalmi
    vastasi
    Jos ei putsaus auta ja asiaa ei huoltoon muuten ole, niin tuon pesun saa kytkettyä pois käytöstä esim. OBDelevenillä. Jos auttaisi ensihätään.

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20221214_210554_OBDeleven.jpg
Views:	5828
Size:	164,2 Kt
ID:	1951104

    Leave a comment:


  • Anamonta
    vastasi
    Hyvä tieto toi cruisen skanneri ja pissapoika. Näköjään googlestakin löytyy juttua aiheesta. Tämä voisi olla hyvä selitys, koska tosiaan auto ei laske alleen. Luulisi näillä määrin kotipiha lainehtivan.
    Onko jollain kokemusta, saako tämän softakorjauksen "takuuna"?
    Taas on pissapoika tyhjänä ja viikonloppuna täytin. Nyt on keskiviikko ja ajoa tullut 300km. Siitä kun pissapojan valo syttyi ei pissapoikaa noin 100km matkalla käytetty. Nyt kun sitä olisi tarvinnut niin säiliö on täysin tyhjä, ei pisaraakaan tule tuulilasille.

    Tosiaan takaoven kahva(kuten vissiin muutkin) on täysin sähköinen. Kahva liikkuu hyvin, mutta ovi vaan ei aukea. Koodeja en ole vielä jaksanut lukaista.

    EDIT: Täytyypä kokeilla putsata skanneri kunnolla ja täyttää pissapoika. Teoriassa pitäisi kuluttaa vähemmän.
    Autolla liikkeelle lähtiessä tulee pari sähkömoottorin ääntä. Ajattelin että keulassa olisi jotain mitä auto säätää (ilmanaukkoja tms) mutta nyt kun miettii niin sehän taitaa olla skannerin pesu. Ei siis ihme että litkua menee jos joka kerta kun pistää D:lle niin vedetään kaksi pitkää ruuttasua pissapoikaa skanneriin.
    Viimeksi muokannut Anamonta; 29.12.2022, 13:05.

    Leave a comment:


  • jupe
    vastasi
    98% varmuudella pissapojan vedet menee tälle laser scannerille ainakin, jos huolto ei ole tehnyt tähän sopeutusta. Tähän on huoltotiedoite olemassa.
    Minulla ensimmäisessä e-tornissa oli tämä sama ongelma. Siinä nestettä meni niin paljon, että pissapoika oli tyhjä jo alle 50km ajolla.

    Viimeksi muokannut Killeri; 23.12.2022, 21:07.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Jos cruise, niin myös cruisen laser skannerilla on pesuri. Tuskin kuitenkaan 150km ajolla kuluttaa viittä litraa.

    Uusissa (ainakin isommissa) Audeissa taitaa olla ulko-ovenkahvasta vain sähköinen yhteys oven lukkoon ja siten lukon jäätyessä ei avaa ovea ulkopuolelta. Tekee vikakoodin. Sisäkahvassa taas on vaijerilla yhteys lukkoon joten sillä aukeaa, tosin 4G A7 olen tällä tavalla saanut aikaa tilanteen jossa k.o. ovea ei saa enää lukkoon... kunnes lukko sulaa. Huomiona että mun autoa pestään talvella joten ei ehkä mikään tyyppivika.

    Leave a comment:


  • Anamonta
    vastasi
    Kuinkas paljon muilla E-troni syö pissapojan nestettä? Meillä ei paljoa pissapoikaa käytetä ja vähän väliä säiliö tyhjä. Epäilen vuotoa. 5 litraa sinne aina menee ja ehkä 2 viikkoa myöhemmin on tyhjä.
    Vaimolle tästä puhunut ja hänkin pistänyt mieleen että jatkuvasti loppu. Nyt viimeisin ehkä tukee tätä vuoto epäilyä. Kumpikaan meistä ei ainakaan muista että viimeiseen 3 vrk olisi pissapoikaa käyttänyt. Ajoa tullut tässä ajassa 150-200km. Pissapoika siis alkoi hälyyttämään 3päivää/150km ajon jälkeen kun sitä viimeksi oli käytetty.

    Toinen ongelma, normi audia ilmeisesti vielä 20v myöhemmin, oikea takaovi ei aukea ulkopuolelta. Ehdin toivoa että johtuu pakkasesta, koska kerran suojakeleillä aukesi. Noh, viime päivinä taas ei ole ulkokahvasta auennut ollenkaan. Sisäpuolelta kahva toimii normaalisti.
    Onko muilla tullut vastaan? Nyt talvella en jaksa lähteä purkamaan ovea.

    Leave a comment:


  • J-Ps
    vastasi
    Onko kukaan ottanut huollon yhteydessä uusia lisävarusteita esim pimeäajo äppi ?

    Leave a comment:


  • mhaanpaa
    vastasi
    MY2020 eTron55, eka 30 tkm huolto 460,- AC Espoo 9/2021. Nyt 60 tkm huolto tässä kuussa, hinta-arvio 400,-.

    Leave a comment:


  • voihanlol
    vastasi
    Mitenkäs tommosen etronin (vanhemman malliset eli 2019-2021) huoltokustannukset? Onko tietoa?

    Lähinnä siis tarkoitan huolto-ohjelman mukaisia huoltoja. Eli miten usein ja minkä hintaisia? Toki jos on jotain ylimääräisiä huoltokustannuksia eli vikoja sattunut kenelläkään eteen niin toki niistäkin kuulen mielelläni.

    Nimim. Etron 50 ostoa harkitsemassa edullisten kustannusten toivossa. Vaihtoehtona a6 kevythybbe diesel.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Niin niin, ja sit alkoi ankara googlaaminen löytyykö MQB-pohjaiselle jotain vastaavaa. Tänks, jatketaan jossain omassa ketjussaan mahdollisesti ettei huku tänne.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Ymmärtääkseni tuo palikka: https://www.kufatec.com/en/assist-pa...8-s8-4h-44144#

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Jaa mikä palikka, olisko linkkiä?

    Leave a comment:


  • Janis Petke
    vastasi
    Ainakin tuossa fossiili A6:ssa ajomoodi vaikuttaa kuinka nopeasti jarruttaa vakkari päällä. Dynamic jarruttaa kovasti, mutta efficiency vain nostaa kaasun. Laitoin tuohon omaan autoon kufatecin palikan, joka vaihtaa vakkarin nopeuden rajoitusten mukaan ja liikenteessä pitää olla nimenomaan päällä tuo dynamic, muuten kamerat välkkyy kun jarruttaa ecomodella liian hitaasti.

    Leave a comment:


  • Anamonta
    vastasi
    Kotona on 11kw laturi joten sen suhteen ei ongelmaa. Ajatus on vaan optimoida työmatka-ajot että työpaikan schukosta saisi matkat ladattua... 2,1kw on siihen vähän nafti niin siksi mietin.

    Alkuperäinen laturi on tosiaan 100% asetuksessa, mutta schukon läpi ei tule kuin 2,1kw.

    Myaudi ei tosiaan huolinut gmail osoitetta. Antoi vain virheen että auton rekisteröinti ei onnistu. Audin tekninen tuki sitten tätä tutki ja totesi että gmail osoitteelle tehdyt myaudi tunnukset ei toimi. He sanoivat että täytyy olla jokin muu kuin "ilmainen" sähköposti. Aivan typerää mielestäni, mutta pakko uskoa koska kun teki työsähköpostilla tunnukset niin homma lähti rokkaamaan.
    Eli ei ole mitään hatusta vedettyä vaan ensin perus tuen kautta tätä tukittu ja lopulta tekninen tukikin jonkin tunnin käytti että saatiin auto rekisteröityä. Oli useita haasteita, mutta ensimmäinen oli tuo gmail.osoite.

    Vakkari tosiaan kyllä pitää asetetun nopeuden, mutta ongelma onkin peräänajajat kun nopeus muuttuu 120->80kmh ja audi vetää nenän tuulilasiin. Kukaan ei osaa odottaa liikenteessä tuollaista jarrutusta kun normaalisti tilanteessa rullataan ehkä 500m matkalla nopeuden muutos. Nyt oppinut jo jarrulla tiputtamaan cruisen pois päältä ennen kylttiä, koska nyrkit, keskisormet, valojen vilkuttamiset ja tööttäilyt alkanut ärsyttämään.

    Leave a comment:


  • vegelius
    vastasi
    Painamalla pitkään sitä laturin 100% kohtaa niin se pomppaa 50%/100% välillä, ainakin jos 16/32A päällä latailee. Ja myaudiin toimii @gmail.com osotteetkin vaikka jollain saattaa olla haasteita rekkautumisen kanssa. Ja vakkarihan muistaa sen nopeusrajotusalueen säädön, eli ekan 80 tolpan kohdalla kun laittaa vaikka 90 niin se ei muutu vaikka tulisi lisää 80 tolppia vastaan. Muuttuu vasta kun nopeusrajoitus muuttuu.

    Leave a comment:


  • villho
    vastasi
    Samalla tapaa se on mm. Teslankin laturilla: schuko-liittimellä max. 13 A, sinisellä karavaanaripistokkeella 16 A. Jos ei kotona ole mahdollisuutta lataamiseen voimavirrasta, niin aina voi yhden perus-pistorasian vaihtaa karavaanarimalliseksi.

    Leave a comment:


  • Anamonta
    vastasi
    Ville taitaa olla oikeassa. Sain selvitettyä, että vaikka tuota laturia mainostetaan 3,6kw kykeneväksi se ei sitä ole schukolla. Laite tunnistaa mikä piuha on pistorasian puolella ja Schukolla rajoittaa tuohon 2,1kw tasoon. "Karavaanari" töpselillä, joka pitää ostaa erikseen saa sitten tuon 3,6kw.

    Leave a comment:


  • Razur
    vastasi
    Taitaa olla siitä itse matkalaturista kiinni. Hanki toinen, jossa on valittavissa tuo 16A latausteho. Joissain autojen mukana tulevissa on vain 8-10A schuko lataus.

    Leave a comment:


  • Anamonta
    vastasi
    Okei, tuo voisi olla käypänen selitys. Netin dokumentaation mukaan 3,6kw pitäisi ladata yhdestä vaiheesta, mutta jos suomessa jotenkin rajoitettu laturia?
    Lähtö on 16A ja ihan varta vasten sähköauton lataukseen.

    Leave a comment:


  • ksarvala
    vastasi
    Suomessa lienee tuo pitkäaikainen latausvirta rajoitettu 8A yhdestä vaiheesta. Laturihan ei tiedä jos siellä onkin 16A lähtö.

    Leave a comment:


  • Anamonta
    vastasi
    Kuinka tuon audin oman matkalaturin saa lataamaan 3,6kw yhdestä vaiheesta? Laturissa palaa 100% valo, mutta auto ottaa virtaa vain 2,1kw. Koitin painella siitä 100% valon kohdalta, koska ymmärtääkseni siinä jossain on nappi? Mutta mitään eroa lataustehoon en saanut aikaiseksi.

    Leave a comment:


  • ksarvala
    vastasi
    Olihan tuo jo 2007 C6:ssa ja MY12 4G:ssäkin. Turvallisuusfiitsöreitä en lähtisi kytkemään pois.

    Koeajossa ollut Q4 etron herjaili ihan tavallisessa (oikeesti) motariajossa "ota ohjaus hallintaan" tai "aja kaistan keskellä" vaikka ihan varmasti ajoin ja ajoratamerkinnät oli selkeät. Tommoset harhauttavat voisi poistaa...

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Joo, se voi itse asiassa olla 4G faceliftin kotkotuksia, että se ilmoitus tulee. Tai jos autossa ei ole bagin poiskytkentää, niin ei ole tuota ilmoitustakaan.

    Leave a comment:


  • Anamonta
    vastasi
    Tosiaan teknisestä tuesta osasivat kertoa auki Myaudin virheitä ja ensimmäinen oli se että käyttäjän sähköpostiosoite oli gmail.com. Siihen kun vaihtoi työsähköpostiosoitteen niin pääsi seuraavaan erroriin minkä tekninen tuki joutui jälleen katsomaan logeista.
    Hölmöä jos ovat tälläisen muutoksen tehneet. Uskon että on paljon ihmisiä joilla ei ole muuta kuin "ilmainen" sähköpostiosoite. Itsekkin vähän mietin että viitsiikö työsähköpostia tuohon työntää.

    Adaptiiviseen kruiseen ja nopeuden vaihteluun. Tosiaan alue on näitä muuttuvilla nopeuksilla olevia moottoriteitä. Näistähän se on ihan sekaisin muutenkin, kun illalla on 120kmh ja ruuhka-aikaan 80kmh. Mutta ruuhka-ajan ulkopuolella tosiaan alue on aina 120kmh ja kun tullaan lähemmäksi kaupunkia niin nopeus tippuu 80kmh. Nämä on ihan vakio kohdat, eli voisi kuvitella kartan tietävän. Täytyypä silti testata Drive selectin alta säädellä, nyt ajennut dynamicilla vai mikä lie kiinteä.

    EDIT: Meidän ex 4G A6 ei huudellut apukuskin bägin tilasta. Tää on varmaan taas näitä että joku hölmö jenkeissä on haastanut oikeuteen kun ei tiennyt että bägi on aktiivinen... huoh!

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Anamonta Näytä viesti
    -Saako adaptiiviseen kruiseen korjattua kuinka kovaa korjaa nopeuden pienemmäksi kun nopeusrajoitus tippuu? Työmatkalle osuu 120->80kmh tiputus ja kruisella ajaessa tämä on sellainen nenä tuulilasiin muutos.
    Drive Selectin mukaan muuttuu cruisen vaste? Individualilla mieleinen cruisen asetus jos muuten haluaa dynamicilla ajaa?

    Leave a comment:


  • villho
    vastasi
    Minä olen ottanut automaattisen nopeusrajoituksen käyttämisen kokonaan pois päältä. Osaltaan tuon offsetin puuttumisen vuoksi, osaltaan sen vuoksi, että haluan itse hallita kohdan, missä auto ryhtyy hidastamaan laskevalle rajoitukselle tai nostamaan nopeutta korkeammalle rajoitukselle. Ja mitä tulee tuohon 120 km/h -> 80 km/h muutokseen ja "nenä tuulilasiin" -tunteeseen. Veikkaan, että ko. rajoituksen muutos ei ole auton karttadatassa (ts. auto ei osaa ennakoida rajoituksen muutosta), vaan auto lukee sen muutoksen vasta tienvarren tikkarista ja sitten se iskeekin jo päin pläsiä. Valikkojen syövereissä on kyllä kohta, millä pystyy vaikuttamaan vakkarin/aktiivisen kaistavahdin toimintaan, mutta se vaikuttaa ymmärtääkseni enemmän siihen, miten (paljon) auto hidastaa automaattisesti edessä oleviin mutkiin - ei niinkään siihen, miten nopeasti muutos tapahtuu.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Ilmeisesti MyAudiin on sitten tullut jotain muutoksia, koska aikaisemmin kelpasi kyllä gmail-osoitteetkin rekisteröitymiseen. Tuohon airbag päällä -muistutukseen epäilen että sitä ei saa pois. Se on ollut Audeissa varmaan 10v käytössä (ainakin 4G siitä muistuttelee siitä myös joka kerta), enkä ole törmännyt ohjeisiin, millä sen saisi vanhemmistakaan pois.

    Leave a comment:

Working...
X