Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne Turbo '06

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Rakenne on samanlainen sokalla lukittava. Mun ei oo sitä letkua tarvinnu missään vaiheessa avata ja irrottaa kun en oo syyläriä nostanu ikinä pois. En nyt muista että olisinko yrittänyt jossain vaiheessa mutta jääny ns. vaiheeseen. Todennäköisesti jotain sellaista koska ei se itelläänkään sieltä irtoa.

    Noh, sain ensin kyydin kotiin, lähdin toisella autolla hakeen kepakkia ja pitsaa ja sieltä kotiin lähteissä käänty liikenneympyrässä hinausauto eteen Cayenne lavalla. Ajeltiin sitten peräkanaa pihaan asti.

    Tuleepa ainakin jäähdytysjärjestelmä huuhdeltua kun toissapäivänä täytin uusilla aineilla ja nyt saa taas lutrata uudet nesteet.

    Comment


      #92
      Taitaa tulla jouluna pulloja paikallisilta hinausyrittäjiltä.
      Vielä se päivä koittaa kun auto pysyy nipussa lähdöstä maaliin ja sekös vasta hyvältä tuntuukin pienen kipuilun jälkeen. BTDT.

      Comment


        #93
        Kyllä se nyttenkin pysyi kun ajeli hissuksiin pintakaasulla maisemareittiä, sitten kun aukesi ensimmäinen kunnon leveämpi pätkä ja avasin kaasua vähän enemmän niin eipä tarvinnut pitkään polkea kun alkoi höyrypilvi näkymään peileissä ja seuraavaksi iso punainen varoitus mittaristoon. Siirsin pihasta talliin odottamaan taas seuraavaa inspiraatioo. Ehkä (yli)huomenna jo kiinnostaa taas, nyt ei tälle päivälle enää naposta.

        Comment


          #94
          Eihän se nyt mistään pukkaa painetta jäähyjärjestelmään kun enemmin aukasee?

          Comment


            #95
            Kai siellä heikompiakin lenkkejä olisi siinä vaiheessa pettämässä ennen kuin alavesiletkun liitos? Vanha paisari oli vaan vanhuuttaan vuotanut saumasta, se oli aika selkeä homma. Sinänsä ihan sama asia kävi kyllä mielessä mutta en oikein jaksa uskoa kun ei oo aiemmin ollut mitään sen suuntaista ongelmaa vaikka kuinka on poljettu eikä tässä välissä oo mitään tapahtunut.

            Kohtahan sen näkee kun laittaa letkun kiinni ja täyttää taas ja polkee kuumaksi.

            Comment


            • #96
              Korkistahan ylimääräisten paineiden pitäisi pihalle päästä? Jos kannentiiviste vuotaisi, niin ymmärtääkseni ylimääräiset paineet pääsevät purkautumaan korkin kautta. Jos korkki on rikki, niin sittenhän se voi ampua ilmankin vikaa jostain nesteet pihalle.

              Jos löytää jostain korkin oikean avautumispaineen, niin järjestelmänhän voisi koeponnistaa. Ja jos siihen korkkiin löytyy sopiva ja edullisempi koeponnistussäiliö hyllystä, niin senkin avautumispaineen voisi tarkistaa?

              Comment


                #97
                Nooh, laitetaan ny letku ensin kiinni. Edelleen uskon että se on vaan jääny viime kerralla omaa huolimattomuuttani huonosti paikalleen. Kannentiivistevika ei tietenkään ole autonmoottoriin mahdoton mutta ei se oikein sovi kuvaan, ensinnäkään tuossa ei ole ollut mitään sen suuntaisia oireita eikä tässä viime ajokerran jälkeen ole tapahtunut mitään sellaista mikä pahvin voisi polttaa, ei sekään itsestään rikki mene ilman syytä. Toisekseen olen nyt puoli vuotta seuraillut erinäisiä porsseforumeita maailmalta joissa on kaiken maailman ongelmia ja vikoja perattu, yhtäkään tapausta kannentiiviste- tai kansiviasta ei ole tullut vastaan. Jollekin se ensimmäinenkin joskus täytyy tietenkin osua mutta itse lähtisin nyt yksinkertaisemmista vikamahdollisuuksista liikkeelle. Jos ei mitään kummallista tapahdu niin tänään illalla pitäis olla vehkeet taas ajossa ja sitä myöten pääsen testaamaan teoriaani.

                Comment


                • #98
                  Lähinnä ajoin takaa sitä, että saisi kerralla koeponnistettua liitokset, niin ei tarvitse hinuria aina tilata koeponnistusreissun päätteeksi :) Ja se korkin testaus myös. En usko että kansipahvi voi aiheuttaa liiallista paineen nousua jäähdytysjärjestelmään, koska onhan siellä korkki, joka laskee ylimääräiset paineet pois. Kansipahvivian toteaminen kävisi helpoiten mittaamalla paisuntasäiliöstä HC-arvon pakokaasutesterillä.

                  Comment


                    #99
                    Jos kansipahvi vuotaa palotilaan siinä määrin että nestettä häviää runsaasti, niin ei siihen omaa nenää kummempaa testeriä tarvi. Sen haistaa kyllä bensomoottorin pakokaasusta ja usein näkee ihan silmälläkin. Pienet vuodot on asia erikseen, mutta ajan mittaan pienistä vuodoista tulee kyllä iso vuoto.

                    Comment


                      Juu, teen nyt niin että ajan ensi kerralla tässä kotinurkilla hurua niin että pääsee omin voimin kotiin jos jotain sattuu :)

                      Siinähän se tulee koeponnistettua kun muutaman kierroksen ajaa korttelia ympäri joka risteyksestä kaasu pohjassa poistuen.

                      Comment


                        Eilen painelin sen alavesiletkun paikoilleen ja tänäpä sain jäähdytysnestettä ja sitä myöten mehut sisään ja koeajolle. Käyttelin pihassa ensin kunnolla kierroksia että ilmaantuu ja lisäilin nestettä pikkuhiljaa, yli 9 litraa sinne meni että aika lailla hyvin kaikki on nyt sitten tosiaan huuhdeltu.

                        Ajoin tässä nurkissa sillai eniten kovaa, välillä korkeilla kierroksilla ja välillä pitkiä kiihdytyksiä isoilla vaihteilla ahdot tapissa. Toistaiseksi kaikki tuntuis toimivan. Pitää joku päivä mennä tällä vaikka töihin että tulee kunnolla kilometrejä. Jokohan nyt alkais riittään teknikaalit...

                        On mulla kaikkea tekemistä vielä tän kanssa. Bypassit sais uusia, samoin maffit. Yksi muovinen huohotinputki on poikki ja tulpattu jo jonkun edellisen aikana, sen sais parsia kuntoon ja kesällä olis parempaa hommaa huoltaa ilmajousitusta kuin talvella. Eli käytännössä tankata ja ajaa vaan.

                        Comment


                          Multahan e39 540iA pasko ylävesiletkun täyskiihdytyksessä. Kumiletku repesi irti pikaliittimestä, sitä ennen petti Nissens jäähdyttimen pääty ja halkesi...

                          Kaikki ihan sen syytä, että silloin juuri vuotta aikaisemmin ripiltä päässyt neitseellinen moottorin tukikumi repesi.

                          Comment


                            Hehe, mullaki tais olla reilu vuoden B4:ssa alavesiletku vain työnnettynä paikoilleen(klemmari kiristämättä), parit dynosessiot jne. Sitten yks kaks irtos 100m pihasta. :D

                            Mutta siis jos on letku joka lukittuu sokalla, niin tosi helposti voi jäädä niin ettei naksahda kunnolla lukkoon.

                            Comment


                              Joo, putsasin sen letkunpään muovisen holkin sisäpuolen ja sokan urat nyt hyvin kaikesta mähmästä, siellä oli "pohjalla" sellainen muovinen rengas ja sen alla vielä kuminen O-rengas. Ne oli huonosti siellä paikallaan joka oli varmaan syynä siihen miksi en niitä kenttäolosuhteissa silloin tien päällä saanut painettua takas paikalleen, olivat varmasti siirtyneet siinä kun letku on lähtenyt irti ja nestepaine työntänyt takaa, hyvä että olivat tallessa eikä pitkin maantietä nekin. Tallissa kun pääsi purkamaan ahtoputkea sun muuta pois edestä niin tuli paremmin tilaa ja näkikin jotain.

                              Tuo edellä mainittu moottorin tukikumien osuus voi kyllä hyvinkin olla osasyy. Kone heiluu ja tärisee ihan riittävästi, se on vaan niin paljon kamalan paskamainen homma niitä vaihtaa että tarvii melkein odotella jotain isompaa remonttia ensin. Niitä ei tietääkseni saa vaihdettua muuta kuin nostamalla koko kattilan pois. Se on jo sen mittakaavan työmaa että tarvis olla sitten pelimerkkejä käyttää ahtimet samalla kertaa huollossa ja varata muutenkin pari tonnia kaikkiin ylimääräisiin target of opportunity hommiin.

                              Comment


                                Näköjään pysyi nesteet sisällä ainakin 80 kilometriä. Huomenna toinen mokoma vielä niin eiköhän siihen sen jälkeen voi sen verran luottaa että uskaltaa lähteä viikonloppuna poikain kans mökille :)

                                Comment


                                  Rengasproblematiikkaan Mikolle olis tuossa yhdenlainen näkemys:

                                  https://www.youtube.com/watch?v=ZE_RndVScmU

                                  Comment


                                  • Liekö iivanan renkaat umpikumia? Toisaalta kantavuus lienee tuossa pienin murhe.

                                    Comment


                                      Eikös samat veijarit valanut joihinkin kumeksiin betonia. Sillähän sitä kantavuutta saa.

                                      Comment


                                        Ne valoi koko autonkin jo betoniin. Ja ajoi sillä toki sen jälkeen.

                                        Comment


                                          Sepä alkaa tuo jäähdytysjärjestelmä olemaan aika hyvin huuhdeltu. Tähän asti se kesti ja eilen kun auto seisoi ajon jälkeen pihassa niin kuului vaan *puff* ja sihinää ja lorinaa. Moottorin takaa keskeltä ahtimien ja lohkon välisten letkun välissä oleva muovinen T-haara halkesi vanhuuttaan. Se on oikein tyyppivikakohde noissa mutta tottahan se taas työnti puolet jäähdytysnesteistä pihalle. Kolme tuntia sitä perhanam muovipalikkaa kaivoin äsken tallissa sieltä koneen takaa pois.

                                          Jos nyt jotain hyvää niin hajosi kotipihaan eikä johonkin mökkitien päähän. Ja samalla kun tarvi imusarja irrottaa niin tulee pari muutakin huoltokohdetta käytyä samalla läpi.

                                          Mutta on kyllä kovasti vastustanut tämäkin vessa. Onneks tää on vaan harrastus eikä mitään sen vakavampaa, kyllä vituttais jos olis vaan yksi auto jonka olis pakko olla Corolla.

                                          Comment


                                            5.5. ratkesi se viimeinen jäljellä ollut vanha muoviosa jäähdytysjärjestelmästä. 6.5. olen tilannut uuden ja jo nyt 20.5. se on postista noudettavana. Latvian myyjä on näköjään 12.5. laittanut vasta liikkeelle, taidan ihan vittuillakseni laittaa negatiivisen palautteen.

                                            Tässä nimittäin piti olla runsaasti aikaa ennen kevään ensimmäistä ratapäivää saada auto taas kasaan. Vaan niinhän se meni niinkuin aina ennenkin että nyt kun käyn hakemassa ne osat ja alan sitä tallissa leipomaan niin joku työkalun tai letkunpätkän tarve tulee, huomenna on pyhäpäivä ja kaikki alan kaupat toki kiinni. Sitten onkin jo perjantai ja pitäis jo alkaa autoa pakkaamaan mutta minä se olenkin tallissa kädet olkapäitä myöten öljyssä ja reissuun joutuu lähtemään ilman pienintäkään koeajoa tai tietoa siitä onko jäänyt jostain vuotamaan tai joku alipaineletku/johtoliitin irti.

                                            Jatkuu vuodesta toiseen harrastukset näköjään samanlaisena :)

                                            Comment


                                              Alastarolta on sentään lyhyt matka kotiin ja joku varmasti ajamassa sitä kautta :D

                                              Comment


                                                Joo ja yöpymispaikalle vaikka työntää auton siitä ratavarikolta.

                                                Nyt se olis kasassa taas. Ei tarvinnu tosin käyntiin koittaa. Hanskalokero on ollut kaksi viikkoa auki ja lokeron sisävalolla ei ole minkään valtakunnan aikakatkaisua. Siellä on vielä perinteinen polttimo eikä edes ledi niin tottahan akku oli aivan täysin tyhjäksi syväpurettu. Laitoin ny kumminkin laturin kiinni josko vielä ehtoommalla kävis koittaan kuinka paljon vuotaa nesteet käynnissä pihalle. Nyt toistaiseksi näytti pysyvän moottori sammuksissa kaikki sisällä.

                                                Comment


                                                  Suosittelen Stingerin akkua, jos uutta vaihdat.

                                                  Comment


                                                    Alastarolla käyty koeponnistamassa viimeisimmät remontinkorjuut. Hyvin pysyi nesteet sisällä eikä muutenkaan varsinaisesti ollut mitään teknikaaleja. Vaihdelaatikon venttiilikoneisto tosin on jo sen verran kulunut että neljän-viiden kovan kierroksen jälkeen alkaa kuumilla öljyillä vaihdot paukkumaan aika väkivaltaisesti. Pari jäähykierrosta ja taas toimii vähän aikaa normaalisti. Vika on tiedossa ja korjaantuisi koneiston vaihdolla. Tässä nyt ämpyilen että viittinkö sijoittaa touhutonnia siihen kun arkikäytössä asia häiritse.

                                                    Kotiinpäin ajellessa vähän hymähdin kun pitkän rauhallisen vakkarilla ajetun maantiesiirtymän jälkeen käännyin pienemmälle sivutielle ja lähdin taas kiihdyttämään. Melkoinen öljynkömytys näkyi peilistä. Sais venttiilivarren kumitkin uusia. Se on kyllä sen verran suuritöinen operaatio että jätän tekemättä siihen asti että tarvii jostain muusta syystä avata konetta.

                                                    Comment


                                                      Sitä motivaatiopurkausta odotellessa voi vaikka kipata koneeseen redlinen seal saverin :) Yhteen bemariin tuollaisen laitoin ja kulutus rauhoittui aika paljon sen jälkeen. https://m.motonet.fi/fi/tuote/607118...stysaine-177ml

                                                      Comment


                                                        Mjaa niitä on tommosiakin mömmöjä. No eihän siinä paljon menetä jos kokeilee.

                                                        Comment


                                                          Vaan sepä unohtui mainita vielä ratahommista että oon aika vakuuttunut tuon auton jarruista. Kuitenkin kahden ja puolen tonnin möykky ja silti vaan kierros toisensa jälkeen saa vauhdin tapettua ilman draamaa tai minkäänlaista häipymistä. Alastarokin on jarruille aika ankara rata kun kolme kertaa kierroksen aikana pitää pudottaa vauhdista melkein satanen pois.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                            Mjaa niitä on tommosiakin mömmöjä. No eihän siinä paljon menetä jos kokeilee.
                                                            Kyllä näissä joskus on se riski että menettää. Esim. jäähdytysjärjestelmän paikka-aineissa helposti menettää sisätilan lämmityksen kun menee kanavat tukkoon. Muutenkin olen kovin skeptinen kaikesta ylimääräisestä mikä laitetaan öljyn sekaan...

                                                            Comment


                                                              Samaa sanoivat tosi automiehet kun synteettiset öljyt alkoivat vallata markkinoita mineraaliöljyiltä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X