Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Porsche Cayenne Turbo '06
Collapse
X
-
Tuliko tuon kitin mukana uudet osat kaikkialle missä venttiilikoneistossa on kuluvia osia? Ts.samalla kun osat on irrallaan niin tottakai uusii kaikki, pitikö tilata muita osia? Paljonko öljyä tulee pois ja laitoitko takas vain saman määrän vai vaihdoit samalla kaikki, joka myös selittäisi parempaa käytöstä?
Itellä mk1 Q7 430t ajettuna joka toimii pelottavankin hyvin, mutta projektina tämä voisi olla mielenkiintoinen ja opettava...
Comment
-
Ei oo mitään mieltä vaihtaa kaikkia liikkuvia osia, helpompaa ja halvempaa siinä kohtaa vaihtaa kokonaan uusi venttiilikoneisto. Tuossa kitissä tulee muutama upgrade osa kriittisiin kohtiin ja sit muutama eri kokoinen porantera jolla avarretaan tai isonnetaan toisia kohtia, ei oo siis pelkkää osien vaihtoa vaan ihan muutetaan koneiston sisällä kulkevan öljyn määrää. Öljyä tulee pihalle kaikki mikä ei jää putkiin ja momentinmuuntimeen eli melkein kaikki. Kyllä sitä lähemmäs kymmentä kuin viittä litraa saa varata täyttöön. Minähän tuohon vaihteistoöljyt ja suodattimen kertaalleen jo vaihdoin heti viikon ajon jälkeen silloin kun tämän ostin toissakesänä, ei johdu siitä tällä kertaa muutos. Ei noilla "vanhoilla" ollu ajettu kuin muutama tuhat kilometriä.
Ronsun vaihtotarjous on mielenkiintoinen mutta luulen että oon nähny riittävän monta C5:sta jo loppuelämän tarpeiksi.
Comment
-
Jääradalla käyty tänään riehumassa yli 50 litraa bensaa. Vaihteisto toimii aivan 10/10 nyt ton venttiilikoneiston puukottamisen jäljiltä. Muutenkin päivä meni ilman isompia teknikaaleja, mitä ny aamulla lähteissä meinas mennä tunteisiin kun auto valitti (ensimmäistä kertaa muuten) että avaimesta on patteri loppu eikä kessy suostunu tunnistamaan että tiirikat on mukana. Meinas jäädä lähtemättä kun etin ensin uusia paristoja eikä se tuntunu sittenkään oikein lähtevän, en tiiä mikä oli mutta useemman yrityksen vaati että sai virrat päälle. Sen jälkeen kyllä toimi taas koko päivän. Hiukan ankee ettei varota yhtään etukäteen tuosta avaimen patterista vaan kuolee sit kerrasta.
Tuli nimittäin huomattua että eipä toimi tässäkään autossa lukkojen mikrokytkin aukipäin. Ovet saa kyllä avaimella lukkoon mutta ei auki. Kannattais varmaan korjata ennen kun jää jonain päivänä pääsemättä autoon sisälle kun on patteri seuraavan kerran tyhjä.
Comment
-
Mukavaa lukemista ollut kun itsekin etsinyt vastaavaa projektia. ( ei nyt ihan tuolla laajuudella mutta kuitenkin). Toivon mukaan pe saapuu 2004 4,5 turbo pihaan. ?
Tuosta taka-katin poistosta, että laitoitko suoran putken ja siihen sitten päät? Onko tietokone herjannut mitään vai laitoitko tällaisen väliin?
https://www.fvd.net/de-en/FVD111LAMS...ividually.html
toinen kysymys, että onko rengas suositusta kesäksi. 21 vai 22 tuumaiset?
Kiitos!
Comment
-
Ohoh, aika tyhmänrohkee veto :) No ei, jos tällaista meinaa niin turbo on ainut jota kannattaa edes harkita.
Ei noiden kakkoskattien jälkeen ole enää happiantureita, ei herjaa mitään. Toteutus oli niin että kokonainen kattiputki kiinni ruuvipenkkiin, siihen hitsikoneella pari kolme jigitankoa katin molemmin puolin, sitten lentävällä katti pois välistä ja tigillä suoraa putkea tilalle. Tai ei ihan suoraan kun piti pari mutkaakin rakentaa mutta tuolla tekniikalla kuitenkin. Hammupovic ne minulle askarteli. Niitähän saa ihan valmiinakin aftermarket tuotteina mutta pidin sen verran arvokkaina että mieluummin tuin kotimaista yrittäjää ja tilasin halvemmalla kustom osaa.
Vannekoosta nyt muuta osaa sanoa kuin että mulla on 22" kesällä, samoin toverilla jolla samanlainen Cayenne. Menee ilmajousilla aika pehmeesti sittenkin enkä usko että 21" ja 22" välissä on mitään huomattavaa eroa. Ite tosin ajoin omat 22" kesäpyörät nyt aika finaaliin ja laitan varmaan jatkossa ihan OEM kokoa 19" orkkisvanteille. Ihan vaan koska nuukajulli ja säästää rengaskuluissa. Jos nuo rumat tarvike 22" vanteet kiinnostaa niin ne saa tulla ostamaan pois.
Comment
-
Juu lukenut aika paljon näistä mutta varsinkin kun en ole itse vielä nähnyt autoa. Tulee Ruotsista kun halusin sinisen, mustalla sisustuksella enkä ole vuoteen törmännyt sellaiseen mutta nyt tuli Tukholmaan. Saa nähdä millainen romukasa tulee. ( toivottavasti tuoja ymmärsi autoista jotakin :) )
Tuo pakoputki modaus tehdä heti + kaikki mahdolliset öljyt.
varmaan 21" etsiskellä ja siihen 275/35 renkaat.
Comment
-
Auto tuleekin jo huomenna :)
Saako udella mitä vaihteistoöljyä olet käyttänyt? (ja peräöljyt?)
Uskalktaakohan vaihteistoon tällaisen kitin ostaa? https://www.topautoosat.fi/meyle-7518246.html
Comment
-
No niin pihassa. Kommelluksia päivä täynnä kun akku oli tyhjä satamassa ja lukko pyörii vain tyhjää.
Pari kysymystä tuli.
Oikealla oleva bar-mittari ei värähdäkään. Ajatuksia / milloin pitäisi liikkua?
oikea peili ei liiku kun yrittää säätää sisältä
kuskin puolen sisälämppäri ei puhalla.
ilmeisesti todella projekti tuli hankittua. Tuo bar-mittari kyllä huolestuttaa.
Comment
-
Jos projektin hankit niin kannattaa avata uus projektitopikki saman tein. Oletan että ylläpito näitä minun autoon liittymättömiä sitten kuitenkin siivoilee.
Kyllähän sen ahtopainemittarin pitäis nousta jos vaikka johonkin vastamäkeen lähtee kiihdyttään isolla vaihteella. Nousee se paikaltaan kaasu pohjassa kiihdyttäessäkin mutta siinä vaiheessa on niin paljon tapahtumia että ei paljon tuu mittareita katottua itellä ainakaan. Joko se ei ahda tai mappianturi on rikki, siitä luulis kyllä jäävän vikakoodikin. Voihan se olla vaikka mittaristovikakin. VCDS:llä saa vikakoodit luettua, sellainen tai joku muu vastaava vikakoodinlukusofta on aika lailla must hankinta.
Jos ei ilmaa tuu jostain suulakkeista niin vika lienee lämmönsäätöläpissä ja peilin kohdalla voi olla melkein mitä vaan mutta johtosarjavika oven saranan kohdalla ei olisi ennenkuulumatonta.
Sen oon huomannu että akku tarvii olla hyvä tai sekoilee sitten jopa ajon aikana auto käynnissäkin. Kaikki random vikavalot jäi omasta pois samantein kun pisti uuden patterin. Sullakin jos oli '04 mallinen niin saattaa olla kahdella akulla, ne saa melkein parina sitten vaihtaa jos haluaa ettei tarvi asiaa miettiä.
Comment
Comment