Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne Turbo '06

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    Ei oo hankalaa. Kaikkea saa kyllä helposti mutta ne possuspessu osat maksaa sitten ihan perkeleesti. Tyyliin nokkaketju euroa vaille 300€, kiristin 129€ jne. Sit taas noi VAG sukuiset kuten voimansiirron osat on ihan naurettavan halpoja, etuvetarit 150€/pari rahteineen, kardaani 80€ rahteineen jne.

    Tuossa mun autossa on kyllä tehty jo paljon edellisten omistajienkin aikana kaikkee mutta kilometrit vaan saa kiinni kaikki ne loputkin vikakohteet. Tällä on kohta 318tkm ajettu ja pikkuhiljaa kaikki ne kohteet jotka voi vanhuuttaan hajota, on nyt hajonnu.

    Mutta jos siinä edellisellä kirjoittajalla on paine tällainen saada niin tervetuloa tarjoamaan. Ei olisi varmaan ihan mahdoton vääntö saada mua luopumaan tästä. Viikon päästä tulee työsuhdeauto pihaan ja siitä kun loppuu liisarisoppari niin pitää ostaa joku oma matkavessa ihan omalla rahalla.
    Otat tuon mun 214tkm ronsun vaihdossa ni alamma vääntämään kauppaa.

    Comment


      Tuliko tuon kitin mukana uudet osat kaikkialle missä venttiilikoneistossa on kuluvia osia? Ts.samalla kun osat on irrallaan niin tottakai uusii kaikki, pitikö tilata muita osia? Paljonko öljyä tulee pois ja laitoitko takas vain saman määrän vai vaihdoit samalla kaikki, joka myös selittäisi parempaa käytöstä?

      Itellä mk1 Q7 430t ajettuna joka toimii pelottavankin hyvin, mutta projektina tämä voisi olla mielenkiintoinen ja opettava...

      Comment


        Ei oo mitään mieltä vaihtaa kaikkia liikkuvia osia, helpompaa ja halvempaa siinä kohtaa vaihtaa kokonaan uusi venttiilikoneisto. Tuossa kitissä tulee muutama upgrade osa kriittisiin kohtiin ja sit muutama eri kokoinen porantera jolla avarretaan tai isonnetaan toisia kohtia, ei oo siis pelkkää osien vaihtoa vaan ihan muutetaan koneiston sisällä kulkevan öljyn määrää. Öljyä tulee pihalle kaikki mikä ei jää putkiin ja momentinmuuntimeen eli melkein kaikki. Kyllä sitä lähemmäs kymmentä kuin viittä litraa saa varata täyttöön. Minähän tuohon vaihteistoöljyt ja suodattimen kertaalleen jo vaihdoin heti viikon ajon jälkeen silloin kun tämän ostin toissakesänä, ei johdu siitä tällä kertaa muutos. Ei noilla "vanhoilla" ollu ajettu kuin muutama tuhat kilometriä.

        Ronsun vaihtotarjous on mielenkiintoinen mutta luulen että oon nähny riittävän monta C5:sta jo loppuelämän tarpeiksi.

        Comment


          Jääradalla käyty tänään riehumassa yli 50 litraa bensaa. Vaihteisto toimii aivan 10/10 nyt ton venttiilikoneiston puukottamisen jäljiltä. Muutenkin päivä meni ilman isompia teknikaaleja, mitä ny aamulla lähteissä meinas mennä tunteisiin kun auto valitti (ensimmäistä kertaa muuten) että avaimesta on patteri loppu eikä kessy suostunu tunnistamaan että tiirikat on mukana. Meinas jäädä lähtemättä kun etin ensin uusia paristoja eikä se tuntunu sittenkään oikein lähtevän, en tiiä mikä oli mutta useemman yrityksen vaati että sai virrat päälle. Sen jälkeen kyllä toimi taas koko päivän. Hiukan ankee ettei varota yhtään etukäteen tuosta avaimen patterista vaan kuolee sit kerrasta.

          Tuli nimittäin huomattua että eipä toimi tässäkään autossa lukkojen mikrokytkin aukipäin. Ovet saa kyllä avaimella lukkoon mutta ei auki. Kannattais varmaan korjata ennen kun jää jonain päivänä pääsemättä autoon sisälle kun on patteri seuraavan kerran tyhjä.

          Comment


          • Mukavaa lukemista ollut kun itsekin etsinyt vastaavaa projektia. ( ei nyt ihan tuolla laajuudella mutta kuitenkin). Toivon mukaan pe saapuu 2004 4,5 turbo pihaan. ?
            Tuosta taka-katin poistosta, että laitoitko suoran putken ja siihen sitten päät? Onko tietokone herjannut mitään vai laitoitko tällaisen väliin?

            https://www.fvd.net/de-en/FVD111LAMS...ividually.html

            toinen kysymys, että onko rengas suositusta kesäksi. 21 vai 22 tuumaiset?

            Kiitos!

            Comment


              Ohoh, aika tyhmänrohkee veto :) No ei, jos tällaista meinaa niin turbo on ainut jota kannattaa edes harkita.

              Ei noiden kakkoskattien jälkeen ole enää happiantureita, ei herjaa mitään. Toteutus oli niin että kokonainen kattiputki kiinni ruuvipenkkiin, siihen hitsikoneella pari kolme jigitankoa katin molemmin puolin, sitten lentävällä katti pois välistä ja tigillä suoraa putkea tilalle. Tai ei ihan suoraan kun piti pari mutkaakin rakentaa mutta tuolla tekniikalla kuitenkin. Hammupovic ne minulle askarteli. Niitähän saa ihan valmiinakin aftermarket tuotteina mutta pidin sen verran arvokkaina että mieluummin tuin kotimaista yrittäjää ja tilasin halvemmalla kustom osaa.

              Vannekoosta nyt muuta osaa sanoa kuin että mulla on 22" kesällä, samoin toverilla jolla samanlainen Cayenne. Menee ilmajousilla aika pehmeesti sittenkin enkä usko että 21" ja 22" välissä on mitään huomattavaa eroa. Ite tosin ajoin omat 22" kesäpyörät nyt aika finaaliin ja laitan varmaan jatkossa ihan OEM kokoa 19" orkkisvanteille. Ihan vaan koska nuukajulli ja säästää rengaskuluissa. Jos nuo rumat tarvike 22" vanteet kiinnostaa niin ne saa tulla ostamaan pois.

              Comment


              • Juu lukenut aika paljon näistä mutta varsinkin kun en ole itse vielä nähnyt autoa. Tulee Ruotsista kun halusin sinisen, mustalla sisustuksella enkä ole vuoteen törmännyt sellaiseen mutta nyt tuli Tukholmaan. Saa nähdä millainen romukasa tulee. ( toivottavasti tuoja ymmärsi autoista jotakin :) )
                Tuo pakoputki modaus tehdä heti + kaikki mahdolliset öljyt.

                varmaan 21" etsiskellä ja siihen 275/35 renkaat.

                Comment


                • Auto tuleekin jo huomenna :)
                  Saako udella mitä vaihteistoöljyä olet käyttänyt? (ja peräöljyt?)

                  Uskalktaakohan vaihteistoon tällaisen kitin ostaa? https://www.topautoosat.fi/meyle-7518246.html

                  Comment


                  • Miksei uskaltais, eihä tossa ookku suodatin öljyt ja tiiviste.

                    Comment


                      Oon laittanu ihan mitä kaupasta on kannussa myyty. Viimeksi Teboilin öljyä. En oo näillä ajo/huolto suhdeluvuilla välittäny vähääkään muusta kunhan oikeet luokat ja speksit löytyy.

                      Comment


                      • No niin pihassa. Kommelluksia päivä täynnä kun akku oli tyhjä satamassa ja lukko pyörii vain tyhjää.

                        Pari kysymystä tuli.
                        Oikealla oleva bar-mittari ei värähdäkään. Ajatuksia / milloin pitäisi liikkua?
                        oikea peili ei liiku kun yrittää säätää sisältä
                        kuskin puolen sisälämppäri ei puhalla.

                        ilmeisesti todella projekti tuli hankittua. Tuo bar-mittari kyllä huolestuttaa.

                        Comment


                          Jos projektin hankit niin kannattaa avata uus projektitopikki saman tein. Oletan että ylläpito näitä minun autoon liittymättömiä sitten kuitenkin siivoilee.

                          Kyllähän sen ahtopainemittarin pitäis nousta jos vaikka johonkin vastamäkeen lähtee kiihdyttään isolla vaihteella. Nousee se paikaltaan kaasu pohjassa kiihdyttäessäkin mutta siinä vaiheessa on niin paljon tapahtumia että ei paljon tuu mittareita katottua itellä ainakaan. Joko se ei ahda tai mappianturi on rikki, siitä luulis kyllä jäävän vikakoodikin. Voihan se olla vaikka mittaristovikakin. VCDS:llä saa vikakoodit luettua, sellainen tai joku muu vastaava vikakoodinlukusofta on aika lailla must hankinta.

                          Jos ei ilmaa tuu jostain suulakkeista niin vika lienee lämmönsäätöläpissä ja peilin kohdalla voi olla melkein mitä vaan mutta johtosarjavika oven saranan kohdalla ei olisi ennenkuulumatonta.

                          Sen oon huomannu että akku tarvii olla hyvä tai sekoilee sitten jopa ajon aikana auto käynnissäkin. Kaikki random vikavalot jäi omasta pois samantein kun pisti uuden patterin. Sullakin jos oli '04 mallinen niin saattaa olla kahdella akulla, ne saa melkein parina sitten vaihtaa jos haluaa ettei tarvi asiaa miettiä.

                          Comment


                          • No juu totta. Ajattelin vain, että näkemystä löytyy kun koko auto melkein purettu.

                            kiitos vastauksista.

                            Täytyy huomenna yrittää tutkia ja juu akun vaihto.

                            Comment


                              Talouden dieselpaku kun oli melkein kuukauden tallissa remontissa niin piti tällä ajella. Ei nyt varsin paljon harmittanut kun oli vielä lunta ja jäätä. Tuhannen kilometriä nyt ajettu edellisen moottorin irrotuksen jälkeen ilman ongelmia. Se onkin kirkkaalla marginaalilla uusi ennätys. Viime viikolla sain shitroenin taas läjään ja otin tämän pois tieliikennekäytöstä. Olis voinu vallan ajaa jatkossakin mutta helpommin tulee parsittua muutamia pikkubugeja kun saa rauhassa tehdä. Plus että talven jäljiltä ajotietokone jäi näyttämään lukemaa 24.1L/100km keskikulutukseksi. Siihen 5€/päivä päälle veroja ja vakuutuksia niin ollaan koko lailla 300€/kk kuluissa vaikka ei laske kuin pelkän 7km suuntaansa työmatkan, muut huruajot sitten extraa. Ehkä pidän tämän jatkossakin enemmän harraste- kuin päivittäiskäyttöautona :)

                              Uudet kesärenkaat ostin, vanhat 22" oli sen verran kamalat ja rumat että hommasin nyt alkuperäisille vanteille sopivat 275/45R19 Kumhot. Takaluukun pohjalle tarvii kurkata, kaksi eri kertaa on nyt kuulunut reteoista aikamoinen pauke ja häiriöääni. Porschekin tunnustaa sukuaan ja laskee VAG-tyylisesti kaikki sadevedet sisälleen. Bosen vahvistin on nimittäin siellä tavaratilan pohjan alla alimmaisena ja panokaton viemärit kun tukkeentuu niin ajaa veden sitten sinne ja kastelee vahvistimen. En ole sitä purkanut vielä näkyviin mutta vaiva on ameriikan forumeilla sen verran yleinen että ennakko-odotus on aika vahva vesivahingolle.

                              Ilmajousien venttiilien tiivisteet vois vaihtaa ja kompressoriin vaihtaa uudet tiivisteet kanssa. Toimii vielä ihan 9/10 mutta parempi olisi kai joskus huoltaa ennemmin kuin korjata vasta sitten kun menee rikki. Perämurikoiden ja keskitasurin öljyt vois vaihtaa kanssa niin olis sitten nekin hoidettu. Kyllä sitä kaikkee pientä vaan olis näperrettäväksi ihan loputtomasti.

                              Comment

                              Working...
                              X