Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne Turbo '06

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tänäpänä pamahti seurantatunnus sähköpostiin. Pitäis olla loput osat huomenna perillä. En tosin töikiireiltä ehdi ja jaksa ennen viikonloppua tehdä todennäköisesti mitään. Varsinkin kun työmatka-autoksi ostettu shitterikin hajosi ja siihenkin tulee varaosat huomenissa.

    Vaan eiköhän se tästä. Oikein hyvällä tuurilla ja innolla on vielä tämän viikon aikana nipussa.

    Tai sitten ei. En ota isompaa paniikkia valmistumisaikataulusta. Sen verran haastava kokonaisuus kaikin puolin että parempi tehdä rauhassa vähän kerrallaan kuin hetken päästä uudestaan.

    Comment


      #32
      Eilen illalla ja tänään on tapahtunut sen verran että kone on takaisin nipussa. Keulasta puuttuu kaikki muovit, samoin konehuoneen päältä. Sisälokarit ja puskurit sun muut on levällään pitkin pihaa. Joka tapauksessa motti olis ny avaimesta kääntöä vaille käyntikunnossa, kunhan ensin kaataa öljyt ja jäähdytysnesteet sisään.

      Ehkä jo huomenna. On vaan ollu tällekin päivälle ja huomiselle niin paljon kaikkea valmiiksi jo sovittuna ettei voi olla ihan varma ehtiikö. Viikko olis työhommiakin vielä edessä, sitten kolme viikkoa vapaata. Viimeistään siinä vaiheessa on tarkoitus hieroa kaikki rästihommat tämän auton osalta maaliin. Pestä sisältä ja päältä, huoltaa mitä huollettavissa on ja tsekata vielä muutama yleiseksi tyyppivikakohdaksi laskettavissa oleva homma jotka ei vielä ole vaivannut mutta suurella todennäköisyydellä tulee jossain vaiheessa kuitenkin eteen.

      Comment


        #33
        Piti ottaa vähän pakkia. Jäähdytysnesteet vuoti laturin liitoksesta ulos. Tunnin verran ylimääräistä purkua ja kasausta yhden O-renkaan takia. Oh well. Ja käänsin sitä avaintakin virtalukolla.

        Aina yhtä jännää (eikä millään hyvällä tavalla) ensimmäinen bootti jakopään laiton jälkeen vaikka kuinka tarkistaa ja pyörittää käsin etukäteen. Tämän tunteen saa sitten kertoa noin tuhannella kun kyse tuollaisesta itselle entuudestaan täysin oudosta moottorista josta ei etukäteen, tehdessä, eikä oikeastaan jälkikäteenkään ole mitään tietoa mitä on tekemässä. Kunhan vaan räpiköi pimeässä johonkin suuntaan.

        Vaan se moottori... Sehän lähti käyntiin ja pysyi käynnissä. Äkkiseltään kuulosti että kaikki mukit sytyttäis eikä ensimmäisen sekunnin infernaalisen räminän jälkeen kuulunut mitään ylimääräistäkään. Se pitkään purettuna olleen koneen ensimmäisen startin räminä ennen öljynpaineiden nousua on kyllä jotain ihan next level helvettiä. Vaikka sitä osaa odottaa ja varautua niin silti se säikäyttää. Oli kirjaimellisesti pakko tulla pirttiin pöydän viereen istumaan ja rauhoittumaan vähäksi aikaa.

        Comment


          #34
          Tänään otin aamulla auton liikennekäyttöön trafin sivuilla, kuomukärryn perään ja lähdin töihin. Muutaman kymmenen kilometriä testiajoa takana ja voi jo melko rohkeasti väittää että tää taisi tulla kuntoon :)

          Aika helvetin laajan avosydänleikkauksen kumminkin tein ihan "I have absolutely no idea what I am doing" - meiningillä. Siihen nähden saa olla kyllä todellakin tyytyväinen että vehkeet toimii, ei vuoda öljyä tai jäähdytysnesteitä mistään niistä viidestäkymmenestä liitoksesta jotka on käytetty auki. Ja se alkuperäinen vaiva eli ennakonsäätimen kolkotus, se tuli kuntoon. Kyllä nyt saa taputtaa itteään selkään.

          Painoin tänään nastarenkaatkin alle. Pitää ottaa tuoreita kuvia kun on joskus valoisaan aikaan kotona. Ihan hyvin sopii orkkispyörätkin alle vaikka vähä pelkäsin etukäteen että näyttää 19" kärrynpyörillä ihan lapselliselta. Ei muuta ku kovaa ajoo vaan.

          Comment


            #35
            Tänään katsastettu ilman vikoja. Muutaman päivän ajojen jälkeen tuntumat on että vetää paremmin alempaa, niinkuin pitäiskin kun nokkien säätö taas toimii kuten kuuluu. Ei vikavaloja, ei vikakoodeja. Seuraavaksi sitten vissiin softaa sisään. Sanottakoon tosin että talvirenkailla ei ole pitoa nykyiselläänkään. Aivan sama onko lunta vai kuivaa asvalttia alla, hätäisemmällä kaasun anniskelulla saa tuollaisenaankin jo pyörät leipomaan tyhjää. On jopa hiukan vaikea näillä käsillä ajaa dynaamisemmin kun ian kaiken tottunut omissa leluissa siihen vaparikoneiden "maksimiväännöt tyhjäkäynnillä" luonteeseen ja tuossa voimaa tulee kuin isosta loputtomasta saavista kaataen kun ahtimet herää.

            Kaikki voimansiirron ja alustan puslat ainakin saa painaa vaihtoon, sitten kun ne pyörät lähtee jauhaan sitä joutavaa niin se pauke on jotain aikamoista kun joka paikassa on klappia. Näihinkin onneksi saa esmes powerflexia joka paikkaan.

            Comment


              #36
              Cayenne más caliente. Eli ensimmäinen kokeilu virisoftasta sisään. Hevosmiesten tietotoimistossa on yleinen konsensus että oltais~500hp/720Nm numeroissa. Seuraavaksi sitten pässit molemmin puolin ja N75 vaihtoon, ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi. Ehkä vielä maffit kun ei tiedossa oo milloinka olis vaihdettu.

              Comment


                #37
                Tässä illan kähmässä meinasin pikkuhommana vaan putsana panokaton ja takaluukun vedenpoistokanavat mutta eihän siellä edes ollu mitään putsattavaa, joko kattoluukkua ei ole pidetty ikinä auki tai sitten joku on ollut sen verran fiksu että on joskus imuroinut tai paineilmoinut sieltä roskat pois ennen kuin tulvii sisälle. Konehuoneen vesikaukalossakaan ei vesi maannut, modailin tutit kuitenkin vähän avarammiksi. Nämä tunnustaa volkkarin sukuaan siinä mielessä että minkä tahansa noiden vedenpoistoreikien tukkeentuessa vesi pääsee sisälle, kastelee matot ja rikkoo sähköt.

                Comment


                  #38
                  Juu fiksu veto.Yhden Cayennen sähköjä tässä pidemmän aikaa korjaillut, kun sisusta toimi jonkin aikaa kylpyammeena. Koko sisusta pitää purkaa, että pääsee kaikki liitokset käymään läpi. Suurimman osan moduleista on jo saanut heräteltyä, mutta jossain on vielä hapettuneita liitoksia, kun kaikkialle ei diagnostiikka kulje.

                  Comment


                    #39
                    Oot varmaan tämän pätkän jo nähnyt? https://www.youtube.com/watch?v=8pUXWJ6up-Y Siinä on aika hyvin näkyvillä kaikki paikat mitkä saa korjata kastumisen jälkeen.

                    Comment


                    • #40
                      Vaikuttaa aika paaliin-projektilta, jos tuolla tavalla kävisi normi autolle.. kamala työ :D

                      Comment


                        #41
                        No, onko mm. kaikki vag konsernin autot jotain muuta kuin normiautoja? Yhtä lailla niissä kastuu sähköt eikä niitä silti stenata katkeamattomassa kolmivuorossa. Tuokaan remontti ei ole ollenkaan monimutkaista tai vaikeaa työtä, sitä työtä on vaan aika paljon.

                        Comment


                          #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                          Oot varmaan tämän pätkän jo nähnyt? https://www.youtube.com/watch?v=8pUXWJ6up-Y Siinä on aika hyvin näkyvillä kaikki paikat mitkä saa korjata kastumisen jälkeen.
                          Joo oon kattonu. On vaan vasta etupenkkeihin asti sisusta purettu, niin ei oo päässy noita takimmaisia johtosarjoja availemaan.

                          Ei tuo mikää ihmeprojekti oo. Helvetinmoinen työmaa vaan ja jos siitä jollekin tuntipalkkaa maksaa, niin aika syvälle saa työntää kättä taskuun.

                          Comment


                          • #43
                            Lähinnä sitä, että jos jostain cr-v:stä kastuisi sisusta, niin paaliin se menisi. Itse en edes itse tekisi mitään sellaisen eteen, maksamisesta puhumattakaan. Turbo possun laittamisessa on vielä jotain järkeä.

                            Comment


                              #44
                              CRV ei ole kulttuuripiirin kauppakassi.

                              Comment


                                #45
                                Pasi on selkeästi päässy parempiin piireihin.

                                Comment


                                • #46
                                  Hyväkuntoisten mk1 CRV/Rav4:t on jo hintapohjansa saavuttaneet, että ei siistit ja teknisesti ehjät aivan paaliautoja ole.

                                  Comment


                                    #47
                                    Olipa pelottava retki. Kävin Tampereella kerhokahveilla, oli märkää loskaa molempiin suuntiin mennessä ja muutenkin ensimmäinen kerta kun oli mitään muuta kuin kuivaa tai märkää asfalttia alla. Eihän toi vehje mene edes yhdeksääkymppiä suoraan loskassa. En päässy perkele ohituskaistalla Nissan Paskaista ohi. Porschella! Oli pakko nöyrtyä, laittaa vilkku oikealle ja palata taakse kun ei yksinkertaisesti ollu vehkeet yhtään hallinnassa. Nousi heti liirtoon kun vähänkään antoi kaasua. Tuossa on nyt alla mukana tulleet Pirellin nastarenkaat. Melkein 10 vuotta vanhat jo mutta pintaa on täydet 8 milliä. En mitään uudenveroista talvirengaskokemusta missään vaiheessa kuvitellutkaan noilla saavani mutta ei mulla oo ikinä noin paljon vaikeuksia ollut pitää vehkeitä pois kaiteesta. No kotiin päästyäni hain googlesta josko jotain puhetta löytyis ja löytyikin joku vanha Tuulilasin arvostelu vuodelta 2009.

                                    http://www.rengasvertailu.fi/nastare...i-carving-edge

                                    Tuossa keskeisimmistä ominaisuuksista lainaus: "Pirellin ajo-ominaisuuksia kehuttiin testissä tasaisiksi ja ajaminen näillä renkailla on lehden mukaan helppoa kaikissa olosuhteissa ja varsinkin jäällä. Lumella rengas oli testin ykkönen kaikissa muissa osissa paitsi mäkilähdössä. Märällä asfaltilla rengas jäi keskimäärin hiukan puolenvälin alapuolelle ja loskaliirto-ominaisuudet olivat testin huonoimmat."

                                    Nyt pitäis sitten keksiä että painaako 800€ uusiin talvirenkaisiin vai ajaako vaan hitaammin loskakeleillä. Veikkaan kakkosta. Toiseen autoon jo ostin uudet talvirenkaat pari viikkoa sitten.

                                    Comment


                                      #48
                                      Eikös toi mee ihan Esko Riihelän oppien mukaan jos tunnistaa rajat ja ajaa niiden mukaan? :-)
                                      Iso rispekti kun tunnustaa julkisesti et Porssella ei menty Paskain ohi. Ens talveksi sit uudet.

                                      Comment


                                        #49
                                        Suosittelen Linglong Winter Ice i15 kitkarenkaita. On parhaat renkaat myös asfaltilla joilla olen ajanut ns tavallista ajoa. Jää -ja lumipidossa vähintään yhtä hyvä kuin Nokian R ja R2. Erittäin suuntavakaa rengas. Meidän talouteen ei tule mun elämän aikana enää yhtään Nokian rengasta.

                                        Comment


                                          #50
                                          Kyllä mulla on Contit tai Michelinit talvella silloin kun pääsen uusia valitsemaan. Ei oo viimeiseen 20 vuoteen ollu valittamista niin en lähde kikkaileen itämaan dilledongien kanssa vaikka nekin varmasti on paljon parantunut viime vuosina.

                                          Työmatkavessaan ostin just uudet kitkat mutta tähän tulee ehdottomasti nastat sitten kun seuraavan kerran on renkaiden oston aika. Ajot pääosin kaupungissa ja toisaalta ajotapa välillä auton luonteeseen sopiva niin kaikki pito on tarpeen. En vaan halua kokeilla miltä tuntuu luistella kaljamolla tuollaisen 2500kg tankin kanssa. Kitkat vai nastat keskustelu ei oo mun juttu. Molemmille on paikkansa.

                                          Comment


                                            #51
                                            Sun pitää vaan vaihtaa siinä renkaan leveydessä se ensimmäinen kakkonen ykköseksi sit kun hommaat ne uudet. ;)

                                            Mutta oikeesti 255 levee rengas ei ole ehkä ihan optimi eiliselle loskakelille.

                                            Comment


                                              #52
                                              Sain tänäpä kohtalotoverilta 18" vanteet. En kattonu miten leveät ne oli mutta pitääpä tsekata onko kapeampaa rinnakkaiskokoa saatavana. Joku 235/60R18 olis varmaan aika jeppis talvella.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kaikenlaisia SUV-nastoja saa ainakin, taitaa olla tonnin kierros uutena merkkivalmistajalta: https://www.rengaskontti.fi/auton-re...5/60/18/-/-/NA

                                                235-leveydellä ainakin S8 on pysynyt tiellä. Kapeammatkin toki kelpaisi, 18" vanteita on vaan vaikea löytää kapeina... kivannäköisiä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Itsellä Q7:ssa on 235/60R18 Contin nastarenkaat, alkuperäisvanteelle suositus on 255/55R18. Sama 235 leveys on alla myös X3:ssa.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    255/55R18 tuossa Porschessakin on yksi vaihtoehtoinen alkuperäiskoko. Tuo auto on aikanaan tilattu 19" orkkispyörillä ja niissä on nyt päällä 255/50R19 Pirellit. Vois olla joutilaammat, edullisemmat ja kaikin puolin muutenkin järkevämpää painaa talvet tuumaa pienemmillä ja jättää noi 19" orkkikset vaan varastoon varalle. Kesäksi on kuitenkin 22" vanteet renkaineen jo olemassa.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Mulla on tossa omassa "möhkö maasturissa" 235/60R18 Nokian nastat alla ja käytös vaikuttaa nyt noin viikon ajeluiden perusteella aika loogiselta.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Itellä oli 245/40/18 sailun ice blazer wsl2 kitkat audi a6 4f:ssä alla ja keskustan peilijää kelit oli myrkkyä, mutta muuten en muista että olisi loskat yms. haitanneet ajamista. Nastat olisin varmasti muuten ostanu, mutta oli pakko kokeilla kun sai 299€/4kpl vanteille laitettuna:)

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Otetaanpa rengasjatkot täällä:
                                                          https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ni-yleisthread

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Onko mitään hajua minkälaisia km määriä ahtimet on kestäny? Että kannattaako tehdä ennalta huoltoa vai odottaa pamausta?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ei oo mitään varmaa faktaa. Vakiona varmaan kestää sen aikaa mitä muukin auto, mitä noita ulkomaan elävien nettiforumeita lukenut niin ei ole yhtäkään ketjua tullut vastaan jossa olisi ahtimien vaihdosta ollut pörinää. Ahtopaineethan on varsin maltilliset ja 95% ajasta mennään kuitenkin alipainepuolella. Kyllähän ne tietysti kuluu kun kilometrejä kertyy mutta voimaa tulee tuosta yli 300tkm ajetusta vielä siihen malliin ettei kiihtyvyysmittausten mukaan häviä uudelle niin en osaa olla huolissani. Kyllä sen sitten kuulee kun räjähtää. Se on kuitenkin moottori otettava irti jos haluaa ahtimia päästä irrottamaan niin eipä niitä tule paljon ennakoivasti huollettua. Jos jostain muusta syystä joutuu patin irrottamaan niin ilman muuta kannattaa hyrrätkin huoltaa siinä vaiheessa.

                                                              Näin pimeimpään vuodenaikaan huomannut että ompa surkeat valot. Työmatkashitterin halogenit on selvästi paremmat kuin nuo Cayennen xenonit. Umpioiden lasit ei ole sameat tai naarmuiset joten seuraava projekti on ottaa umpiot käteen, puhdistaa projektorit ja laittaa uudet xenon polttimot. Jos ei sillä tule kelvollista lopputulosta niin sitten on pakko alkaa miettimään projektorien vaihtoa. En ole vaan yhtään selvittänyt vielä miten umpio purkaantuu, sehän se suurin vaiva yleensä on. RFL listoilta ei löytynyt suoraan Cayenneen sopivaa projektoria, pitää kunnolla mittailla ja tehdä esityöt ensin. C5 ässään kun RFL projektorit vaihdoin niin sai päivän muokata ja hienosäätää kun mikään osa ei sopinut suoraan, siihen ei kiinnostaisi enää ryhtyä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X