Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auto kävi 6tkm sitten autoliikkeen kautta 60tkm huollossa. Huollossa vaihdettiin automaatin öljyt. Liikkeen mukaan laitettu comma DSG öljyä.
    kyselen siis, että onko kyseinen öljy oikeaa tavaraa s-tronicin laatikkoon?
    Huoltoa ei tehty merkkiliikkeessä.

    ​​​​​​Viikko takaperin töihin mennessä motarilla auto piippasi useasti ja siinä väsymyksessä kerinnyt lukemaan näytöltä kuin P ja Stop. Samaan aikaan mittaristossa paloi keltainen ratinkuva huutomerkillä.
    Pysähdyin levikkeelle ja käytin vaihteiston P:llä ja takaisin D:lle ja kaikki hävisi tämän jälkeen ja auto toimisi normaalisti.
    Nyt viikko tapahtuman jälkeen pakittaessa parkkiin, kuului outoa krahinaa. Aivan kuin vaihdelaatikosta.

    Onko jollain tietoa siis et onko laatikkoon laitettu oikeaa tavaraa vai mistä lähteä vikaa etsimään.

    Comment


      Siis tätäkö?

      https://fi.commaoil.com/passenger-ve...ducts/view/581

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja santti Näytä viesti
        Eikös sieltä DL501 löydy. Softa tuntuu kehittyneen ainakin pre-facelift - facelift välillä.
        Kiitos! Näissä facelifteissä gen 2 ilmeisesti kaikissa.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viesti
          Tarkemmin en tiedä. Liikkeestä vaan sanoivat kun soitin, et comman DSG öljyä.
          Olen myös miettinyt olisiko kaikki mahdollinen vika sähköissä. Nyt on muutaman kerran ollut et webasto on lähtenyt päälle, mutta ei oo lykänny lämpöä sisälle. Pimeällä myös ollu muutaman kerran ettei saattovalot syty ollenkaan ja samalla kerralla radio ei käynnisty kuin manuaalisesti. Näytössä lukee vain audin tekstit.
          Kk takaperin yhdistin bluetoothin autoon ja yhdistäminen ei toiminut ja tämän jälkeen ratin napit ei myöskään toiminut. Seuraavalla käynnistyksellä ei ongelmaa.
          Nyt on myös tehnyt et kierrokset jää tosi usein 1000 pysähtyessä. Autossa on egr polttojärestelmä, mut ei kai sen pitäis jokaisella ajokerralla käydä.
          Äsken oli kierrokset normaalit ja seuraavissa valoissa tonnissa. 100m jälkeen taas normaalit.

          Miettisin vain kaiken tämän jälkeen jos tuo aikaisempi tapahtuma motarillakin oli jotain sähkön oikuttelua.

          Auto on siis A4 Allroad 2.0l tdi B8.5 vm -15.

          Comment


            Luetuttaisin vikakoodit tässä kohdin.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Hannnu Näytä viesti
              Tuli vaihdettua mekatroniikan korjaussarja, öljyt ja tehtyä asiaan kuuluvat sopeutukset, mutta ongelmat pysyvät vielä.
              Eli hitaat vaihteiden päälle kytkeytymiset, etenkin kylmänä.
              3-4 vaihdossa pompsauttaa kierroksia, välillä saattaa olla muillakin vaihteilla eli mitään säännöllistä kuviota ei ole.
              Pieni neulan eläminen parillisilla vaihteilla alle 80km/h nopeudessa.
              Katselin VCDS:llä taas kytkimien paineita, juurikin esim 6 vaihteella ajaessa noin 70km/h nousee paineet auki olevalla kytkimellä tasaisin väliajoin.
              Eli vaikuttaa mielestäni softa vialta? Jos ne kytkimen "kaulan" tiiviste renkaat (ympyröity kuvassa) valskaisi, niin luulisi että molemmilla kytkimillä näkyisi paine kokoajan?
              ​​​​​​

              Itse laatikon sisältä ei tullut mitään ylimääräistä ja vanhat öljyt oli vielä kirkkaat.
              Ensimmäinen postaus foorumille ja hieman ikävissä merkeissä, mutta asiaan:

              Allekirjoittaneen A5 mahdollisesti menossa mekatroniikka remonttiin ja marmori ilmoitti korjaussarjan hinnaksi pyöreästi ”puolitoista tonnia”. Jäi hieman epäselväksi oliko kyseessä koko homma töineen, jos ei niin vähän suolaiselta kyllä kuulostaa, kun noita sarjan hintoja kattelee netistä.

              Eli mistä kenties löysit korjaussarjan ja millä toimitusajalla?

              Omassa autossa oireina väkivaltainen 2-1 vaihto lähinnä. Kierrokset hieman seilaa kylmänä parillisilla ja parittomilla vaihteilla. Mittarissa 160tkm ja öljyt vaihdettu aina ajallaan laatikkoon. Koittavat käsittääkseni softapäivitystä autoon ihan ensin vielä.

              Comment


                Tosta löytyy mekatroniikan korjaussarja.

                https://www.ebay.com/itm/Mechatronik...6-29a13b8988cd

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja Sanddu_ Näytä viesti

                  Jäi hieman epäselväksi oliko kyseessä koko homma töineen,
                  Marmorilla tuon korjaussarjan hinta on 522€ eli 1500€ on ollut melko varmasti koko korjauksen hinta, sisältäen osat ja työn. Laatikkoöljyt menee toki samalla uusiksi.
                  Viimeksi muokannut pulla; 17.12.2019, 12:32.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja Hannnu Näytä viesti
                    Tosta löytyy mekatroniikan korjaussarja.

                    https://www.ebay.com/itm/Mechatronik...6-29a13b8988cd
                    Näitä saa Slamitiltakin erittäin kilpailukykyiseen hintaan. Jos siis haluaa suosia Suomalaista.

                    Comment


                    • Onkos muilla ollut, että 7 -vaihteella auto painaa ikäänkuin kytkintä sekunniksi ja sitten taas vaihteelle? Motarilla ajaessani huomasin nyt tämänkin oireen. Paranisiko laatikon huuhtelulla?

                      Comment


                        Vikakoodit ?
                        Sen jälkeen voi kokeilla laatikkoöljyn vaihtoa.

                        Comment


                        • Ei anna vikakoodia. Ainakaan OBD11 ei ilmoita mitään. Tuokin tapahtui siis vain kerran, ei ole sen jälkeen oireillut. Siksi mietinkin laatikkoöljyjen vaihtoa pikaisesti, ennenkuin alkaa oireilemaan enempää. Uskaltaako lähteä huuhtelumenetelmällä vaihtamaan? Onko näissä laatikoissa sitä ominaisuutta, että lähtee kaikki kertymä liikkeelle ja hajottaa vielä enemmän?

                          Comment


                          • Onko antaa suosituksia mihin viedä kytkinremonttiin Tampereen seudulla. -11 1.6tdi A3 S-tronic 7-vaihteinen (DQ200?).
                            Kysytty parista liikkeestä, toinen ei halunut tehdä ollenkaan ja toinen oli tehnyt yhden, eikä toista mielellään tee..
                            Marmorihinnan kävin kysymässä, jos kuitenkin joku muu paikka löytyisi.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja ErkkiKe Näytä viesti
                              Ei anna vikakoodia. Ainakaan OBD11 ei ilmoita mitään. Tuokin tapahtui siis vain kerran, ei ole sen jälkeen oireillut. Siksi mietinkin laatikkoöljyjen vaihtoa pikaisesti, ennenkuin alkaa oireilemaan enempää. Uskaltaako lähteä huuhtelumenetelmällä vaihtamaan? Onko näissä laatikoissa sitä ominaisuutta, että lähtee kaikki kertymä liikkeelle ja hajottaa vielä enemmän?
                              Voi huuhdella kunhan on oikeat laitteet ja niitä osataan käyttää. Normaali vaihto on 60tkm välein eikä silloinkaan huuhdella, vain valutus, uusi öljy periaatteessa saattaa pestä likaa liikkeelle ja se jää sitten suodattimeen jos jää. Joten huuhtelu on ihan ok homma.

                              Comment


                              • Hannun ja minun rpm heiluntaan ja vaihteiden vaihdon epämääräisyyksiin aloin epäillä täältä https://www.drive2.com/l/466702829768146955/ kohtaa:

                                "The most common difficulty is the wear of the front clutch bearing and, as a consequence, the clutch cover. There is a significant play in the bearing itself, as well as in the clutch cover, since the outer race of the bearing starts to rotate in the lid, thereby worn it.
                                This leads to a misalignment of the clutch relative to the longitudinal axis and a disruption in the operation of the compression rings of the clutch, which in turn leads to disturbances in the supply of oil to the clutches.

                                The bearing and cover can be ordered in accordance with the ETKA parts catalog. But their cost is high enough.”

                                Huomaakohan tuon kytkimen vaihdon yhteydessä?
                                Mietin että pienillä paineilla toimisi epämääräisesti ja sitten kovemmilla asettuisi.

                                Lisäksi olen epäillyt elinikäisen ATF-linjafiltterin tunkeutumista (liite) tai jäähdytysnestettä ATF:n seassa, mutta ilmeisesti ei oireet ihan täsmää. ATFn kontaminoitumisen oireiden luulisi pahenevan kokoajan. Filtterissä taas on venttiili tukkeuman varalle, tosin en tiedä toimiiko silloin kunnolla. Luulisi myös näkyvän sopeutuksessa?
                                Attached Files

                                Comment


                                • Onko vaihdelaatikon (s-tronic) kannalta merkitystä, käyttääkö valoissa seisoessa autoholdia vai jarrua?

                                  Comment


                                    Ei ole. Molemmissa auto pysyy paikoillaan jarrulla ja kytkin on auki vaihteistossa.

                                    Comment


                                      Autoholdilla käytetään etujarruja, kässärissä jos sitä tarkoitat pysäköintijarrua. MY12 ainakin rytkäyttää autoholdilla paljon pahemmin liikkeellelähdössä kuin P-jarrulla. Molemmissa myös vanhemmiten ongelmaa kytkimen irroittamisessa, pitää liikaa vetoa päällä ja käryttää kytkintä, kts. ketju https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-atf-%C3%B6ljy

                                      Autoholdilla veto ja jurnutus vähenee huomattavasti kun painaa jalkajarrua tai käyttää välillä N-llä. Sopeutus (2h xxx €) ei ainakaan omassa auttanut mitään...

                                      Comment


                                      • Mulla on C7 2014 (prefacelift) 150kw TDI S-tronicilla jännä ongelma, laatikko toimii kyllä muuten hyvin mutta maantiellä tipautettaessa 7 vaihteella moottorijarrulle kuuluu muutaman sekunnin päästä melko voimakas rusahdus. Ääni kuuluu myös tasakaasulla siirrettäessä vaihdekeppi manuaalipuolelle (D7 -> M7) ja silloin kun auto vaihtaa kutoselle esim. ohitustilanteessa. Myös 5. vaihteella saattaa ääntä kuulua.

                                        Ajettu 112tkm, auto menee Audille diagnosointiin 20.1. Ostin tuon viikko sitten ja laatikossa on selvästi jotakin vikaa joten täytyyhän se selvittää..

                                        Comment


                                        • Moro,
                                          Tälläistä harmia selvittelemässä.

                                          Reilu vuoden ollut omistuksessa, reilu 100k mittarissa vm.2012 3.0 A6 quattro S-tronic vaihteistolla.
                                          Ongelmat alkoivat syksyllä, noin kerran kuukauteen vaihde ei vaihda 2->3 vaihteelle ja syttyy keltainen virhevalo. Auton sammuksiin ja ongelma poistuu. Loppuvuodesta vika alkanut toistumaan useammin.

                                          Mekatroniikan vaihto ei auttanut, jonka jälkeen tuomio oli Audi Centterissä, että vaihteisto uusiksi. Marmoritiskillä lätkäistiin hinnaksi 10,5k€........
                                          Ei muuta kuin ostoliikkeeseen yhteys ja ottivat auton pajalle ja ihmettelivät kuukauden verran ongelmaa, jonka jälkeen totesivat, että paras vaihtoehto on vaihtaa kunnostettuun vaihdelaatikkoon.
                                          Ongelma heidän mukaan oli synkroissa ja sanoivat, että varaosia siihen ei meinaa saada, jonka takia on helpompaa vaihtaa laatikko.

                                          Onko tosiaan näin?

                                          En ihan tarkalleen ymmärtänyt mitä synkroilla tarkoitetaan, mutta sen verta mitä netin syövereitä selailin, niin samalla vikakoodilla ongelma on saatu korjattua kytkinpaketin vaihdolla, mikä ei ihan niin tyyris ole kuin yllä oleva vaihtoehto.

                                          kiitos.

                                          Comment


                                            Synkro tasaa vaihteiston rattaiden nopeuden moottorin pyörintänopeuteen. Kulunut synkro saattaa johtaa vikakoodiin ”vaihde ei saatavilla”, koska vaihto ätapahtumassa kestää oletettua pidempään. Sama ilmiö voi tulla myös solenoidien puutteellisesta toiminnasta. Tästä syystä varmaan päädytty vaihtamaan mekatroniikka. Vaihteiston vaihto tulee eteen, jos synkrot ovat loppu, koska varaosia ei oikein ole saatavilla. Vaihteistot ilmeisesti toimitetaan ainakin tehtaalle koko pakettina. Siihen en osaa kommentoida, miksi kytkimien vaihto auttaa joissain tapauksissa.

                                            Jos olen pohdinnoissani ihan metsässä, saa ja pitääkin oikaista.

                                            Comment


                                            • Mulla tuli uusi oire vanhojen lisäksi. Kerran, kun lähdin kiihdyttämään hidasteen jälkeen, auto alkoi nykiä eteenpäin. Ilmeisesti kytkin meni päälle ja pois, sillä kierrokset hyppivät samalla n. 1200-2500 välillä edestakaisin. Teki ehkä n. 4-5 sarjan nykäisyjä ennen rauhoittumista. Eikä tullut mitään vikakoodeja laatikkoon.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                Marmorilla tuon korjaussarjan hinta on 522€ eli 1500€ on ollut melko varmasti koko korjauksen hinta, sisältäen osat ja työn. Laatikkoöljyt menee toki samalla uusiksi.
                                                Auto pyörähti tänään tosiaankin diagnoosissa marmorilla ja mekatroniikka vaatisi korjaussarjan. Korjaussarja tosiaankin töineen 2130€ ja kytkin huonolla tuurilla vielä päälle 3400€.

                                                Älytöntä hinkua ei ole kyllä näin vanhaan autoon tuollasta summaa työntää, joten kukas muu näitä remontteja Suomessa tekikään?
                                                Viimeksi muokannut Sanddu_; 13.1.2020, 15:51.

                                                Comment


                                                • Ainakin Autogear Forssa.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                                    Synkro tasaa vaihteiston rattaiden nopeuden moottorin pyörintänopeuteen. Kulunut synkro saattaa johtaa vikakoodiin ”vaihde ei saatavilla”, koska vaihto ätapahtumassa kestää oletettua pidempään. Sama ilmiö voi tulla myös solenoidien puutteellisesta toiminnasta. Tästä syystä varmaan päädytty vaihtamaan mekatroniikka. Vaihteiston vaihto tulee eteen, jos synkrot ovat loppu, koska varaosia ei oikein ole saatavilla. Vaihteistot ilmeisesti toimitetaan ainakin tehtaalle koko pakettina. Siihen en osaa kommentoida, miksi kytkimien vaihto auttaa joissain tapauksissa.

                                                    Jos olen pohdinnoissani ihan metsässä, saa ja pitääkin oikaista.
                                                    Tuossa on ainakin yksi vastaan tullut samalla vikakoodilla ollut ongelmatapaus. En tosiaan ole niin tekniikasta ymmärtävä, että osaisin varmasti oikein ilmaista.

                                                    https://www.drive2.com/l/526084704005260895/




                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Sanddu_ Näytä viesti

                                                    Auto pyörähti tänään tosiaankin diagnoosissa marmorilla ja mekatroniikka vaatisi korjaussarjan. Korjaussarja tosiaankin töineen 2130€ ja kytkin huonolla tuurilla vielä päälle 3400€.

                                                    Älytöntä hinkua ei ole kyllä näin vanhaan autoon tuollasta summaa työntää, joten kukas muu näitä remontteja Suomessa tekikään?
                                                    Jos ei ajatus Venäjän / Viron Audi Centterin käytöstä pelota niin halvemmalla pääsee. Meillä mekatroniikan vaihto + 120km huolto maksoi n.850€ Pietarin Audi Centterissä.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 13.1.2020, 23:19. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                      Ei ole. Molemmissa auto pysyy paikoillaan jarrulla ja kytkin on auki vaihteistossa.
                                                      Kiitos tiedosta. Juuri tuota kytkimen toimintaa tässä ajattelinkin, eli ei tarvitse pelätä kytkimen puolesta valoissa seisoessa.

                                                      Comment


                                                      • Elikkäs ostin tossa A3 ja törmäsin asiaan, että Automaatti vaihteiston öljyjä ei tarvitsisi koskaan vaihtaa.. Auto siis 09vuoden malli kuiva kytkimellä ja koskaan ei ole ölppiä vaihdettu.
                                                        ​​​​​​
                                                        Noh soitin audin huoltoon ja kysyin asiaa johon vastasi, että elinikäiset on. Tämä herätti kysymyksen, että mitä tarkoittaa elinikäinen., (vähän suhteellinen käsite)

                                                        Vastaus oli että elinkaari piirretty 250tkm.
                                                        ​​​​​​Öljyt vaihtamalla kuulemma tässä tapauksessa kun 190tkm ajettu niin rikkoisi lootan nopeammin vain.

                                                        Onko tosiaan näin, että mitään ei ole ns tehtävissä, että saisi pidennettyä vaihteiston elinikää?

                                                        Comment


                                                          Kyllä laatikkoöljyt voi vaihtaa. Ja ne vaihtamalla kasvaa 100% varmasti laatikon kestoikä, ei vaihto sitä huononna. Mutta on tehtaan mukaan ns. ikitäyttöinen.

                                                          Comment


                                                          • No näin se omassa päässä myös olisi, mutta kun sanottiin Audilla että laatikko öljyt vaihtamalla tässä vaiheessa rikottaisiin todennäköisesti laatikko ?

                                                            Comment


                                                            • Febi vs comma. Vw 6-v dsg laatikko. Onko tuo comma (esim motonet) ihan ok tavaraa? Joskus ovat myyneet myös febin tuotteita mutta en ainakaan pikaisesti katsottuna löytänyt Febin öljyä Motonetista.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X