Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkoi ruutuun peruuttaessa hiljaisessa vauhdissa jurraa tyhjää eikä muutakun kierrokset vain nousi ei kovin useasti tehnyt mutta sen verran useasti että alkoi häiritteen ja myyjäliikkeen takuuta on vielä jäljellä niin sai sinne kustannukset menemään

    Comment


      Tuliko vikakoodeja vai kuinka päädyttiin siihen että vika mekatroniikassa? Onko auto facelift?

      Comment


      • Mikähän voisi olla vikana, kun basic settings 1. kohdassa [Erase counter for start stop processes] tuli heti Error: request out of range?

        Oma epäilys on akkujännitteessä, jotka vaikutti olevan alhaalla. Mitä muita syitä voisi olla? Laatikon nesteiden lämpötila oli 60 astetta tai muutaman asteen alle. Auto siis A4 B8 2.0 bensa, MY2010 ja 0B5 laatikko.

        Comment


        • Mikä voisi olla vaihteistossa ongelmana?
          Auto Audi A6 vm 2013, 3.0 TDI quattro. Askina siis 7-vaihteinen S-tronic.

          Ongelma ilmenee vain täyskiihdytyksessä. Vaihteet 1-3 menevät nätisti, mutta 3-4 vaihdossa aski hieman "empii", selkeästi että veto katkeaa kahdesti. Ensin aina n. 3600rpm kohdalla, tämän jälkeen melkein vaihtohetkellä. Tämä nykiminen on selkeää, eli veto katkeaa lyhyeksi hetkeksi. Aivan kuin aski miettisi vaihtoa, mutta antaa mennä vielä hetken samalla vaihteella. Muita ongelmia ei ole ilmennyt.

          Comment


            Onko softattu?

            Comment


            • Oireet seuraavat: Hidastaessa, vauhdin pudotessa noin 10-15km/h paikkeille, kierrokset ovat tonnin pinnassa jolloin voimansiirto ikään kuin ravistaa 1-2 sek verran kunnes kytkin irrottaa (?). Tuosta ravistuksesta aiheutuu lisäksi ärsyttävä pakoputken räminä jonka huomaa auton ulkopuoleltakin.

              Mikä neuvoksi? Kuulostaako moottorinohjauksen vai laatikon ongelmalta? Selviäisiköhän säädättämällä jossain? S5 2013, 3.0T, ABT:n viritys (420hv)

              Comment


                Kuulostaa V6 koneen resonanssilta joka ravistaa sopivilla kierroksilla konetta ja putkistoa. Tarkista aluksi ainakin moottorin tuenta ja putkiston kiinnitys/joustot.

                Comment


                  Nyt on about 5 päivää eletty s-tronicin kanssa ja alan epäillä että ei ihan kunnossa ole. Potilaana 2009 Q5 3.0TDI.

                  -Kylmänä melko arpominen liikkeelle lähdettäessä, parit ekat vaihdot todella sekavia.
                  -Ajaessa hypäyttää kierroksia vaihdettaessa, loppuu about 5 vaihteen jälkeen. Eli ihan kuin avaisi kytkimen liian aikasin ennenkuin lyö seuraavaa tupaan.
                  -auton alta kuuluu vaimea ääni vapaalla, hankala kuvailla. Ei ole selvää kolinaa, eikä kahinaa.

                  Autolla menty 238tkm ja viimevuonna vaihdettu edellisen omistajan toimesta uusi LuKin kaksoismassa, exedyn fdf kytkinlevyt ja mekatroniikan korjaussarja.
                  Sisällä on porkkiksen softat laatikolle ja vaihteistolle.
                  10tkm sitten vaihdettu febin öljyt huuhtelemalla.
                  ​​​

                  Comment


                    Yleisellä tasolla S-tronic ongelmat yritetään korjata yleensä tässä järjestyksessä:
                    -uudet öljyt+suodatin, tämän jälkeen vaihteiston sopeutus
                    -uusi kytkin ja mekatroniikan korjaussarja
                    -uusi mekatroniikka
                    -uusi vaihteisto

                    Comment


                      Kytkimen sopeutuksen yritin tehdä, ei vaikutusta. Tilasin uudet öljyt ja suodattimet, katsotaan tokeneeko sillä. Minkäänlaisia vikakoodeja ei jätä, eikä kytkimet luista muuten ajossa.

                      Comment


                      • Itsekin tein sopeutuksen, mutta muuttui jopa hieman nykivämmäksi vaihteiden vaihto. Mulla tekee joskus samaa, että rpm hypähtää vaihdossa hieman ylöpäin, aivan kuin kytkin aukeaisi liian aikaisin/toinen ei sulkeutuisi riittävän nopeasti. Sitten on sitä kierrosluvun heittelyä tasaisessa ajossa ja tämä johtuu kytkimen luistamisesta. Mietin, että voisiko moottori ilmoittaa väännön laatikolle väärin ja siksi tasaisessa nopeudessa ei pidä kytkintä riittävän kireällä? Kun kiihdyttää/pitää reilusti vetoa päällä, niin hyppelehtimistä kierroksissa ei tapahdu.

                        Comment


                          Itse katselin vcds:llä ajossa kytkimien paineita, niin tasaisella tasakaasulla ajaessa jotain 3-6 bar luokkaa ja 4:lla täyskaasu kiihdytyksessä 15 barin tienoilla.
                          Samalla katselin moottorin vääntötietoja, niin täyskaasulla 4:lla näyttää ~680nm ja moottori jarrulla +3000nm :D
                          Myös D ja R kytkeytyminen on aika hitaita ja kylmänä todella pitkään menee ennenkö on vaihde päällä.
                          ​​​

                          Comment


                            Mulla myös 2009 Q5 3.0TDI ja S-tronicin kanssa ongelmaa. Seurailin itsekin paineita niin kiihdytyksessä on jossain 9 bar tienoilla ja sitten kun nostaa jalan kaasulta, paineet käy jossain 3 bar paikkeilla ja kierrokset notkahtaa samalla, eli niin kuin kytkin ei pysyisi kiinni.

                            Moottorijarrulla myös kierrokset heijaa viisarin mukaan melkein 100 rpm, mikä ei mielestäni ole normaalilta. Kuumalla koneella myös pysähtyessä ykköselle vaihto on aika raju. Kaikki ongelmat on muutenkin kuumalla laatikolla pahempia. Jos ajaa 100km motaria tai junnaa kaupungissa ruuhkassa niin kierrokset heijjaa selvästi. Ja oireet on selvästi pahemmat parittomilla vaihteilla.

                            Minkälaisia todisteita mahdollisesta mekatroniikkaviasta kannattaa hankkia ennen kun alkaa vääntämään korjauksesta Kamuxin kanssa?

                            Comment


                            • Mulla aika samoja oireita, kun löysää kaasun, niin kierrokset notkahtaa. Mittasin tätä ja kytkin luistaa tuossa tilanteessa. Vaihteiden vaihdot myös rajuja välillä, molempiin suuntiin ja pysähdykseen tullessa saattaa nykäyttää kun vaihtaa ykkösen sisään. Heijaukset mulla on tasaisesti sekä parillisilla että parittomilla. Mulla oireet hieman lievempiä kuumalla laatikolla. Ja mulla tosiaan kytkin ja mekatroniikka vaihdettu. Auto samaa ikäluokkaa 2010 S-Tronic 0B5.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                Onko softattu?
                                Kyllä on. Ohjelmaakin muokattu, mutta samaa tekee.

                                Comment


                                • Jatkuuko vedon katkeilu edelleen nelosella jos pitää lapun lattiassa? Toimiikos vakiolla moottorin softalla ok?
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 14.11.2019, 23:36. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                  Comment


                                  • Lisäys vielä aikaisempaan viestiini, että sisäinen imusuodatin ja öljyt vaihdettu. Ulkoista in-line -filtteriä ei ole vaihdettu. Mietin sen tunkeutumisen mahdollisuutta, mutta yleinen mielipide tuntuu olevan, ettei joudu siitä. Myös jäähdytysnesteen joutumista ATF:n sekaan olen pohtinut, mutta silloin luulisi ongelman pahenevan selkeää tahtia. Myöskään huolto ei ollut havainnut öljyssä mitään nestevuotoon viittaavaa.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak Näytä viesti
                                      Jatkuuko vedon katkeilu edelleen nelosella jos pitää lapun lattiassa? Toimiikos vakiolla moottorin softalla ok?
                                      Jatkuu, tekee tuota siis vain 4. ja 5. vaihteilla (varmaan kyllä suuremmillakin, mutta ei niin kovasti ole tullut ajettua). Vedon katkeilua ei ilmene 1-3. vaihteilla.

                                      Vakiolla ei ole juurikaan kilsoja takana, mutta ei muistaakseni tuollaista ilmennyt. Lähinnä mietityttää, onko vika ohjelmassa, vaihteistossa vai jossain muussa.

                                      Edit: Voiko esimerkiksi viallinen / kulunut MAF aiheuttaa tuollaista oireilua?
                                      Viimeksi muokannut Javapa; 15.11.2019, 13:13. Perustelu: MAF

                                      Comment

                                      Working...
                                      X