Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Potilaana a3 2015 1.6tdi 170tkm. Riesana semmonen oire, että vaihtaessa isompaa vaihdetta pompauttaa kierroksia (selkeästi "tyhjää" vastaan -> molemmat kytkimet irti). Ei luistamisen oireita tai vikakoodeja. Eikä siis mitään muita oireita. Tapahtuu vain tietyllä vauhdilla kiihdyttäessä, jos kiihdyttää rauhassa tai lappu lattiassa niin toimii ok. Mikäs vois olla vialla? Joku ohjelmistobugi? Vuosi/30tkm sitten vaihdettu mekatroniikka.

    Comment


    • Moi kaikki!
      Nyt ois potilaana Q3 2.0 TFSI 2013. Oireena on kolahdus kun lähtee ajamaan kylmällä autolla. Eli kolahdus kuuluu kun vaihde on 2 ja ilmeisesti laatikko laittaa 3 vaihteen päälle valmiiksi, silloin kolahtaa laatikossa. Mutta tämä ei toistu ikinä lämpimällä autolla. Nyt kysynkin olisiko tämä megatroniikan ongelma ja paljonko megatroniikan korjaus maksaa? Lämpimänä laatikko toimii ilman mitään ongelmaa.

      Comment


      • Aloittaisin öljynvaihdolla ja vikadiagnostiikalla.

        Comment


        • Laatikkoöljyt on vaihdettu ja vikadiaknostiikka ei näytä mitään...

          Comment


          • Morojensta!

            Mites oulussa löytyy S-tronic ohjelmoijaa?
            Tietoa kaivataan?
            Tänks!

            Comment


            • Mistä sais tilattua orkkis kytkimen tilalle kestävämpää pakettia ? S6 C7 vm. 2013, DL501 laatikko. Mitä pakettia porukka vaihtanut jos tarvinnut uusia? APR stage 1.1 jo koneessa softana. Meka vaihdettu aiemmin, mutta kytkin vielä orkkis.
              Viimeksi muokannut Killeri; 23.5.2023, 20:09. Perustelu: Auton tiedot viestiin.

              Comment


              • Täältä saa ainakin: https://tvsengineering.com/en/perfor...rbox-hardware/
                Vakiokytkinpakettikin kestänee 800Nm asti ?

                Comment


                • Lueskelin täältä foorumilta vähän samankaltaisista ongelmista, mutta olen sen verran tietämätön (autoista yleensäkin) että en aivan osaa hahmottaa kokonaiskuvaa. Sain taannoin A4 B8 2.0 Audin ja pari kysymystä siihen liittyen;

                  - Kun lähtee kaasuttamaan pieneen ylämäkeen, auto ei heti reagoi vaan jää "paikalleen" korkeintaan ehkä pariksi sekunniksi, ja sitten sutien liikkeelle. Olen lukenut netistä että tämä on ominaisuus. Olen myös lukenut, että tämä on vika. Muuten auto kulkee hyvin, eikä tasaisella huomaa kaasussa mitään outoa. Ehkä pientä viivettä, kun lähtee kunnolla kaasuttamaan paikaltaan.

                  - Kun käynnistän auton ja vaihdan D:lle, auton kierrokset joskus menee nolliin ja auto sammuu. Joskus lähtee seuraavalla yrittämällä liikkeelle, joskus vähän useammalla. Nyt ei vaan ole tehnyt tätä pitkään aikaan. Teki ehkä kylmillä keleillä enemmän.

                  Onko nämä vikoja vai ominaisuuksia? En tosissaan hirveästi tiedä, ja ensimmäinen Audi tässä huushollissa

                  Autolla ajettu 330tkm. Onko näin kovalla kilometrilukemalla olevaa Audia järkeä pitää? Miten Audissa kestää korkeille kilometreille ajettu kone?

                  Comment


                  • Tuo sammuminen ei kyllä kuulu normaaliin toimintaan. Haiskahtaa mekatroniikkavialta, vaikka mikään DSG asiantuntija en olekaan.

                    Comment


                    • Sain taannoin A4 B8 2.0 Audin ja pari kysymystä siihen liittyen
                      Vaihteiston tyyppi olis hyvä. Autossasi voi olla multitronic joka ei ole sukua s-tronicille.
                      Kytkimen sopeuttaminen ihan aluksi, oli kumpi tahansa.
                      Ei se moottori kilometrejä pelkää kunhan huolletaan.

                      Comment


                      • Automaatti.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 22.6.2023, 21:15. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                        Comment



                        • Automaatti? Mutta mikä? Multitronic vai s-tronic?
                          Jos on s-tronic, niin oire viittaisi ymmärtääkseni kytkimien kulumiseen, jos auto sammuu vaihteen siirryttyä D:lle. Eli kytkin ei pidä enää.. Viisaammat jatkakoot.

                          Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
                          Kytkimen sopeuttaminen ihan aluksi, oli kumpi tahansa.
                          Miten tuo kytkimen sopeuttaminen tapahtuu, s-tronicissa? 7 lovinen kyseessä..
                          Viimeksi muokannut Killeri; 24.6.2023, 20:13. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                          Comment


                          • Automaatti? Mutta mikä? Multitronic vai s-tronic?
                            kolmantena vielä "perinteinen" turbiini automaatti.

                            Sopeutukseen tarvitaan vcds jonka ohjeen mukaan ajetaan sopeutusajo.

                            Comment


                            • Viime joulukuussa ostin audi a3 1.4Tfsi s-tronic.. Nyt on jotenki alkanu ottamaan aivopn tuo liikkeelle lähteminen.. (Tukkoista) Ilmeisesti johtuu siitä,että vaihtaa 2:lle niin nopeesti.. Onkohan laatikon softalle jotain tehtävissä vai pitääkö vaihtaa takas a4:seen..

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja JutiS Näytä viesti
                                Onko kukaan asennuttanut autoonsa solenoidien ja johdinlevyjen korjaus-sarjaa?

                                https://www.ebay.co.uk/itm/0B5-Autom...item28553e935f


                                https://www.ebay.de/itm/0B5398048D-R...HkIL:rk:3:pf:0

                                Saattaisi onnistua myös diy meinigillä itänaapureiden videon perusteella:

                                https://www.youtube.com/watch?v=6PUXEurL8kg

                                Olen myös itsekkin tuoreessa s-tronic loukossa liukkaan automyyjän johdosta - oma moka siis. Oman kärryn vaivana on lievästi töksähtelevät vaihdot(alaspäin) sekä kierrosten elämäminen hitaassa vaihdissa(tuntuu nykimisenä). Reilummalla kaasulla toimii melko mukavasti. Ajettu 200tkm ja öljyt ovat vaihdettu ajallaan.

                                Näyttää hyvin pitkälle tältä:

                                https://www.youtube.com/watch?v=YnvbvrEcGW8

                                Onko kukaan täälä logittanut lootan toimintaa VCDS:llä?
                                Noniin, nyt vihdoin sain rohkaistuttua hommaan. Tilasin Speedautoteileltä korjaus-sarjan kun mitta tuli täyteen hyvinkin yllättäen(maailmalta saa ehkä halvemmalla) ja rupesin urakoimaan sitä paikalleen. Febin öljykitti olikin jo ennestään. Potilas oli A5 3.0tdi -10, 263tkm. Oireina oli siis melkoinen töksäyttely, milloin missäkin. Oma ajotyylikin oli jo muuttunut sellaiseksi että tulin risteykseen aina vapaalla vähentääkseni nykimistä.? Peräkärryn vetäminen oli myöskin perseestä, Kierrokset heiluivat tasakaasulla ajaessa. Vikakoodeja ei ollut.

                                Logeja tutkimalla näytti että varsinkin kakkoskytkimen paine käyttäytyy hyvinkin kulmikkaasti. Järkeilin että kyse on kytkimen paineensäätösolenoidin takeltelusta, jonka vuoksi Maktrans näyttää jopa korjailevan noita solenoideja.

                                Homma oli tehtävissä vaikka tarkkana sai olla ja aikaa meni lopulta 5h. Ilokseni huomasin että vuosien viivyttely ei välttämättä ollutkaan kostautunut, kun vanhat öljyt olivat edelleen kirkkaat eivätkä haiseet palaneelle. Öljypohjan magneetit olivat myös kohtuullisen puhtaat.
                                En vielä ehtinyt edes tekemään sopeutuksia kun nosturi piti luovuttaa seuraavalle, mutta jo pelkästään osien vaihdolla toiminta muuttui todella pehmeäksi. Pitää vielä tehdä sopeutukset, mutta korjaus vaikuttaa onnistuneelle. Rohkea kaveri olisi saattanut jopa pärjätä pelkkien solenoidien vaihdolla, kun nyt vaihtui myös johdinlevyt.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut JutiS; 4.7.2023, 23:01.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
                                  kolmantena vielä "perinteinen" turbiini automaatti.

                                  Sopeutukseen tarvitaan vcds jonka ohjeen mukaan ajetaan sopeutusajo.
                                  Olisko oulu - haukipudas alueella joku, joka pystyy / osaa tehdä kytkimen sopeutuksen vcds:llä?
                                  Korvausta vastaan toki?

                                  Comment


                                  • Comman DSG vaihteistoöljy vaikuttaisi todella olevan myrkkyä S-Tronicille. Ajoin ko. öljyillä muutaman tuhannen kilometrin verran ja laatikon käytös oli etenkin alemmilla vaihteilla töksäyttelevää.

                                    Nyt ajeltu pari tuhatta km Valvolinen öljyillä ja laatikon käytös palautui normaaliksi. Myös vaihteiston ärsyttävä sivuääni poistui. Sivuääni muistutti laturin kuivaa laakeris.

                                    Comment


                                    • Ongelmaksi tullut raksutus/rutina peruuttaessa hidasta vauhtia. Hieman ronskimmassa peruutuksessa ei kuulu mitään. Onko arvon raatilla tietoa olisiko tämä s-troniciin liittyvä rutina vai lähteäkkö vikaa etsimään muualta. Eteenpäin ajaessa ei kuulu mitään.

                                      Comment


                                      • Kaveri kuuntelemaan ulkopuolelle, voi kuulua vetonivelestä.

                                        Comment


                                        • Minulla ruksutti pakilla ryömiessä ja 2 vaihteella hitaasti mennessä. Korjaantui kytkinpakentin ja vauhtipyörän vaihdolla. Eli jompikumpi noista voisi olla vikana

                                          Comment


                                          • Minulla on Audi S4 B8 2010, onko normaalia, että kylmänä DSG vaihtaa vähän huonosti ja varsinkin eka liikkeelle lähtö se on hieman nykivä? Lämpenee niin se toimii ihan hyvin.
                                            Myös kysyn, että kovassa kiihdytys tuntuu hieman, että jossain on väljää eli jotenkin tuntuu voimansiirto liikkuvan, mikähän pusla olisi menossa?
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 29.9.2023, 23:14. Perustelu: Viesti siirretty.

                                            Comment


                                              DSG ongelmista en osaa tarkemmin sanoa, mutta onko öljyjä vaihdettu koskaan?

                                              Viimeksi muokannut Killeri; 29.9.2023, 23:16. Perustelu: Viesti siirretty.

                                              Comment


                                              • Askista voisin veikata että ihan pelkkä perussäätöajon suorittamisella vois olla vaikutusta käytökseen, jos öljynvaihdot on tehty ajallaan.

                                                Viimeksi muokannut Killeri; 29.9.2023, 23:17. Perustelu: Viesti siirretty.

                                                Comment


                                                • Minullakin on Audi S4 B8 2010. Öljyt vaihdettu ajallaan. Oireet samat, (paitsi en tunne voimansiirron liikkuvan). Megatroniikka vaihdettu, kun hukkas vaihteet. Säädetty ja sopeutettu useasti. Vaan ei säädöt pysy, kun kytkinpaketti kulunut ( ei kuitenkaan luista). Ei Vielä vaihdettu, Sen jälkeen on luvattu, että toimii.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja TuomoR Näytä viesti
                                                    Minulla on Audi S4 B8 2010, onko normaalia, että kylmänä DSG vaihtaa vähän huonosti ja varsinkin eka liikkeelle lähtö se on hieman nykivä? Lämpenee niin se toimii ihan hyvin.
                                                    Myös kysyn, että kovassa kiihdytys tuntuu hieman, että jossain on väljää eli jotenkin tuntuu voimansiirto liikkuvan, mikähän pusla olisi menossa?
                                                    Tarkista moottorintukikumit ekana, ne näissä ässissä porsii.

                                                    Itellä oli semmonen fiilis, että custom ecu softasta vaihdettua 034:n ecu+tcu softiin muttu kulku paljon smoothimmaksi. Toki välillä töksäyttää jos sopivasti kaasua painaa rullauksesta. Mulla tosin kaikki jäykkärit ja track moottorintukikumit kiinni.

                                                    Kannattaa niitä DSG öljyjä vaihella useammin kun 60tkm välein. Itellä oli ainakin 45tkm/2.5vuotta ajetut nesteet jo melko värjääntyneet

                                                    Comment


                                                    • Moi!

                                                      Osaako joku guru kertoa obd eleven ohjelman käytöstä? Eli huomasin tuolta vaihdelaatikon tiedoissa olevista jutuista, että siellä on mm odx tiedosto, jossa on käytettävissä uudempi versio! Eli miyä tämä odx siis tekee? Uskalanko siis päivittää sen?
                                                      Samoin löytyy mm sopeutus ja erilaisia testejä, mm clutch valve pressure calibration, main pressurevalve calibration ja vaikka mitä..

                                                      Voisikohan noilla saada selvyyttä, että miksi D vaihde kytkeytyy niin hitaasti päälle?

                                                      Helppejä anyone?

                                                      Joo, kiitos..
                                                      V***u että on kuollut foorumi....
                                                      Viimeksi muokannut TonySoprano; 12.10.2023, 17:34.

                                                      Comment


                                                        Kannattaako tuohon öljynvaihtoon käydä ite vai suosiolla johonkin pajalle? Ja alkuperästä öljyä mieluusti.
                                                        Jättää vetoa päälle ku liikenne valoihin pysähtyy. 2-2.3l/h näyttää kulutus. N tai P asentoon siirto tiputtaa 0.9-1.3l/h

                                                        Kytkimen sopeutus varmaan alkuhätään auttaa

                                                        Comment


                                                        • Kyllä se sopeutua on tuohon se oikea lääke. Öljynvaihto ei ole sen vaikeampaa kuin moottoriin.

                                                          Comment


                                                          • Itellä kans harri81 mainitsemaa vedon jäämistä päälle d vaihteella jarrua vasten. Huomaa parhaiten kun siirtää d.ltä n tai p vaihteelle niin nytkähtää. Ollut sopeutuksen jälkeen hivenen parempi vaan palannut aina uudestaan. Liekkö kytkimessä jotain vikaa, päästääkö paineen jotenkin läpi. Selvitellyt foorumeilta ja niissä ainakin korjauskohteena olleet kytkimen männän teflonrenkaat, jotka kuluvat korkeiden lämpötilojen johdosta. Kokonaan uudella kytkimellä varmaan varmin tapa korjata, vaan on melko kallista kokeilua..Tuossa aiheesta ulkomaalainen linkki https://maktrans.net/0B5CLUTCHREP

                                                            Comment


                                                            • Samat oireet, kuin minulla joitain vuosia sitten. Merkkiliikkeen mukaan syynä on mekatroniikan vika, joka ajan kanssa kuluttaa myös kytkinpakan. Liikkeessä vaihtavat molemmat kerralla, ettei tarvitse kahteen kertaan purkaa.
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 7.11.2023, 06:46. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X