Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pari kysymystä S-Tronicista ja vapaavaihteen (N) käytöstä siinä. Potilas A6 AR 2015, koneena CRTE.
    1. Onko se askin hyvinvoinnille edullisempaa pitää sitä vapaalla (N), kuin D/S asennossa liikennevaloissa seistessä?
    2. Entäs alamäkeä rullatessa, onko siitä askille jotain haittaa, jos sen silloin laittaa vapaalle?

    Comment


      En nyt suoraan vastaa Ilkan kysymyksiin, mutta alamäkirullaukseen tuossa pitäisi olla jo ns coasting mode siellä economyssä.

      Comment


        Taitaa olla Ilkan kysymyksessä numero 1 valinta että haluaako kuluttaa pääakselin laakereita vai silmälaakeria, tuskin tekee ns. kesää tai talvea askin toiminnalle. Kakkoskysymykseen luulisin että ei haittaa, voimansiirtopuoli siinä toimi roiskevoitelulla enikeis joka toimii kun joku akseli pyörii.

        Comment


          En nyt suoraan vastaa Ilkan kysymyksiin, mutta alamäkirullaukseen tuossa pitäisi olla jo ns coasting mode siellä economyssä.
          Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat? Alamäkirullauksessa (vaihde päällä ja jalka pois kaasulta) minun auto moottorijarruttaa. Mitä tämä coasting mode tarkoittaa?

          Taitaa olla Ilkan kysymyksessä numero 1 valinta että haluaako kuluttaa pääakselin laakereita vai silmälaakeria, tuskin tekee ns. kesää tai talvea askin toiminnalle.
          Juurikin tästä oli kyse. Eli mitkä osat askissa kuluu ruuhkassa seistessä, jos vaihde on vapaalla tai D/S-asennossa. Vanhana manuaaliaskin käyttäjänä jäänyt päälle ajatus, että kytkimelle on eduksi pistää auto vapaalle, jos se seisoo paikoillaan hetkeä pidemmän ajan. Start/Stopin ollessa päällä kuitenkin merkityksetön asia S-Tronikissa, kun voimalinjassa ei mitään tapahdu koneen ollessa pysähdyksissä. Mutta aina tuo S/S ei aktivoidu ja niitä tilanteita varten mietin mikä olisi järkevin tapa seisottaa autoa.

          Comment


            Omasta ainakin löytyy moodi joka rullaa. Pitää vain olla efficiency, perus D:llä ei aktivoidu.

            http://www.manualesaudi.com/AudiA6/e...d/o_m00308.htm

            Comment


              Ok, enpä tullut ajatelleeksi, että autossa voisi olla rullausmoodi. Otan takkini ja lähden lukemaan manuaalia :D

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Jumbo Näytä viesti
                Autona -12 a6 3.0tdi. Miulla jyristää/täristää ilmeisesti kytkin/vauhtipyörä kun 2-vaihteella lähtee kiihdyttämään alle 10km/h nopeudesta, eli kun luistattaa kytkintä niin silloin ongelma ilmenee. Voiko johtua öljyistä? Nämä ovat jo vähän yliajalla, vai onko ongelma itse kytkimessä/vauhtipyörässä?
                edit. Kylmänä tärinä lähes huomaamaton, ilmenee siis lämpimällä koneella/öljyillä, tämä ilmeisesti viittaisi öljyihin.
                Autoon siis uusittiin mekatroniikka, jolla ei ollut vaikutusta toimintaan. Täristi edelleen kytkintä luistattaessa.
                Nyt uusittiin vielä kytkinpakka kokonaisuudessaan ja kaksoismassavauhtipyörä(sekä tehtiin joku vanha tehtaan takaisinkutsu mikä liittyy kuskinpuolen etuvetariin ja sen laakerointiin), ja nyt auto toimii niinkuin kuuluukin. Vaihtaa hyvin ja lähtee liikkeelle pehmeästi, myös peruuttaessa kuulunut kalkatus hävisi samalla. Vauhtipyörä oli korjaamon mukaan aivan finaalissa.

                Comment


                • Autooni ilmeni viikko sitten erikoinen vika automaattivaihteistoon liittyen. Vika ilmenee kun vauhtia hiljennetään hitaasti tai pysähdytyään kokonaan:

                  1) Jos vauhtia hiljennetään hitaasti niin auto nykäisee hetki ennen pysähtymistä. Mielestäni nykäisy ei tapahdu samalla hetkellä kun vaihteisto tiputtaa 2 -> 1.

                  2) Jos pysähdytään vähän nopeammin, auto nykäisee sen jälkeen kun auto on jo pysähtynyt

                  Kellään ollut vastaavaa vikaa?

                  Comment


                  • Mulla tekee samaa kun vaihtaa 2 -> 1. Kuumalla laatikolla ruuhkassa junnatessa alkaa olla jo aika raju tuo vaihto. Kylmällä laatikolla toimii ihan nätisti. Kuumana ilmenee myös aika paljon kierrosten humppaamista moottorijarrutuksella etenkin parittomilla vaihteilla. Näistähän on paljon juttua mutta onko se nyt sitten mekatroniikka vai kytkinongelma?

                    Potilas Q5 3.0 TDI ja S-Tronic

                    Comment


                    • Omassa oli myös vastaavat oireet. Korjaantui mekatroniikan korjaus sarjalla, mutta kytkin pakka oli jo kerennyt kulumaan viallisen mekatroniikan takia. Molempien vaihdolla tuli kuntoon.
                      Viimeksi muokannut _RiKu_; 7.9.2019, 21:23.

                      Comment


                      • Minkä verran kilsoja on s troniciin parhaimmillaan ajettu? Itsellä on -13 A4 3.0
                        TDI jossa kilsoja nyt 240t. Moottorissa on erittäin hyvä ohjelma jolla vääntöä yli 700 Nm a tehoja reilusti yli 300.Varttimaili Vesivehmaalla 13.4 sek/ 165 kmh. Laatikko toimii hienosti,mutta 2. vaihteella ruuhkassa nytkyttelee joskus voimakkaasti.

                        Comment


                          Kyseessä A3 1.2 TFSI '11. Tehnyt nyt pari kertaa niin, että paikaltaan kick-downilla lähtiessä 1->2 -vaihdossa tulee todella väkivaltaisen oloinen jysähdys, meno hyytyy pariksi sekunniksi ja sen jälkeen vetää aivan normaalisti. Ei toistu, vaikka koittaa tehdä saman uudelleen. Mutta teki myöhemmin toisena päivänä, taas ensimmäisellä kiihdytyksellä ja ei toistunut. Ei vikakoodeja, laatikon toiminta muuten täysin normaalia kaikissa ajotilanteissa.

                          Onko kenellekään sattunut samaa?

                          Comment


                          • Mulla on vähän vastaavia ongelmia kuin Joksuuulla oli aikaisemmin. Auto vakio vm. 2009 A4 Allroad. Kytkin oli on/off-tyyppinen toiminnaltaan ja kytkeytyminen hyvin töksähtävää. Eka vaihdettiin kytkin, koska se oli loppuun kulunut. -> käytös pehmeni, mutta käyttäytyi silti oudosti. Lisäksi tuli kierrosten leijuminen tasaisessa ajossa, eli rpm-mittari tekee pientä väpätystä edes takaisin. Sen jälkeen vaihdettiin kokonaan uusi mekatroniikka, millä ei ollut oikeastaan mihinkään mitään vaikutusta.

                            Tein tällaisen videon https://youtu.be/LNmjpd4QypI , jossa mittaan laatikon sisääntulonopeuden sekä nopeudet kytkinakseleilta. Käsitykseni mukaan, kun kytkin on kytkeytynyt, niin input ja output nopeus pitäisi olla sama. Tällä videolla kuitenkin näkyy, että näin ei ole, vaan kierrosten heiluessa oudosti, kytkin luistaa. Tekee myös saman dipin, mitä Joksuu kuvasi, kun ottaa jalan pois polkimelta. Lähetin videon myös korjausfirmaan ja sanoivat, että tuollainen luistaminen on normaalia, mutta sanovat silti, että rpm dippaus ei ole normaalia. Mielestäni video osoittaa, juuri sen, että viisarin heittely johtuu luistamisesta.

                            Onko vinkkejä mitä kannattaisi tehdä ja mikä tässä on normaalia ja mikä ei? Olisi mahtavaa, jos joku pystyisi tekemään vastaavan mittauksen omasta S-tronicista ja katsomaan pysyykö sisääntulo- ja kytkinakselin nopeus samana, kun pienessä vedossa ottaa jalan pois kaasupolkimelta.

                            Muita oireita, joista osa oli jo ennen koko remonttia:
                            • Joskus nykäyttää oudon kovaa vaihtaessa parilliselta vaihteelta parittomalle (ylös- tai alaspäin).
                            • Joskus, kun pysähtyy ja lähtee peruuttamaan, niin on viive ja melkoinen nykäisy tai useampia. Toisinaan sama myös eteenpäin.
                            • Joskus liikkeellelähdössä kytkin ikään kuin luistaa epätasaisesti, jolloin rpm heittelee hieman ja liikkeelle lähtö ei ole tasaista.
                            • Muutaman kilometrin vauhtia ajaessa kierrokset heittelee, kun laatikko luistattaa kytkintä epätasaisesti. En tiedä onko tämä vika vai ominaisuus?
                            • Erilaisia nytkäytyksiä ja kierrosten epämääräistä veivaamista, kun ajelee kaupunkiajoa jarrutellen ja kiihdytellen normaalisti.
                            • Kierrokset saattavat tehdä hypyn korkeammalle juuri ennen vaihtoa/vaihdon aikana, ikään kuin aukeava kytkin aukeaisi liian aikaisin tai kiinni menevä kytkin menisi kiinni liian myöhään.
                            Viimeksi muokannut souni; 7.10.2019, 23:57. Perustelu: EDIT: Oireita ja tarkennuksia

                            Comment


                              Osa noista pitkittäisen DL501 rumista alaspäinvaihdoista, 1-2-1 käytöksestä ja peruutusvaihteen toiminnasta voi korjaantua ihan vaan päivittämällä tehdassoftaa. Joissakin tapauksissa versioita tehtaalta on yli 15...
                              Merkkari ei noita suostu tekemään ellei ole tehtaan ohjetta päivittämisestä juuri ko. häiriöön. Minä suostun > info ät erikoismoottori piste fi :)

                              Huijauskeinoilla viritetty moottori aiheuttaa myös poikkeuksetta käytöshäiriöitä stroniciin. Huijaamisella tarkoitan sitä, että ruokintaa on lisättyä kepulikonsteilla ilman, että vaihteisto näkee todellista vääntöä.

                              Comment


                                Nyt ois toverilla semmonen ongelma, että vm-15 a5 Sportback 2.0 tdi S-tronicissa laatikko menee aika ajoin vikatilaan. Koodeina: 24378 - Gear selector. P187F positive deviation. Intermittent. JA 23685 - Shift fork 3. P284F - Uncommanded movement. Mil ON - confirmed.

                                JA erikoisinta tässä on se, että rengaspaineen merkki/vikavalo ilmestyy aina samaan aikaan. Laatikon vikatila poistuu aina, kun virrat käyttää pois.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja souni Näytä viesti
                                  Mulla on vähän vastaavia ongelmia kuin Joksuuulla oli aikaisemmin. Auto vakio vm. 2009 A4 Allroad. Kytkin oli on/off-tyyppinen toiminnaltaan ja kytkeytyminen hyvin töksähtävää. Eka vaihdettiin kytkin, koska se oli loppuun kulunut. -> käytös pehmeni, mutta käyttäytyi silti oudosti. Lisäksi tuli kierrosten leijuminen tasaisessa ajossa, eli rpm-mittari tekee pientä väpätystä edes takaisin. Sen jälkeen vaihdettiin kokonaan uusi mekatroniikka, millä ei ollut oikeastaan mihinkään mitään vaikutusta.

                                  Tein tällaisen videon https://youtu.be/LNmjpd4QypI , jossa mittaan laatikon sisääntulonopeuden sekä nopeudet kytkinakseleilta. Käsitykseni mukaan, kun kytkin on kytkeytynyt, niin input ja output nopeus pitäisi olla sama. Tällä videolla kuitenkin näkyy, että näin ei ole, vaan kierrosten heiluessa oudosti, kytkin luistaa. Tekee myös saman dipin, mitä Joksuu kuvasi, kun ottaa jalan pois polkimelta. Lähetin videon myös korjausfirmaan ja sanoivat, että tuollainen luistaminen on normaalia, mutta sanovat silti, että rpm dippaus ei ole normaalia. Mielestäni video osoittaa, juuri sen, että viisarin heittely johtuu luistamisesta.

                                  Onko vinkkejä mitä kannattaisi tehdä ja mikä tässä on normaalia ja mikä ei? Olisi mahtavaa, jos joku pystyisi tekemään vastaavan mittauksen omasta S-tronicista ja katsomaan pysyykö sisääntulo- ja kytkinakselin nopeus samana, kun pienessä vedossa ottaa jalan pois kaasupolkimelta.

                                  Muita oireita, joista osa oli jo ennen koko remonttia:
                                  • Joskus nykäyttää oudon kovaa vaihtaessa parilliselta vaihteelta parittomalle (ylös- tai alaspäin).
                                  • Joskus, kun pysähtyy ja lähtee peruuttamaan, niin on viive ja melkoinen nykäisy tai useampia. Toisinaan sama myös eteenpäin.
                                  • Joskus liikkeellelähdössä kytkin ikään kuin luistaa epätasaisesti, jolloin rpm heittelee hieman ja liikkeelle lähtö ei ole tasaista.
                                  • Muutaman kilometrin vauhtia ajaessa kierrokset heittelee, kun laatikko luistattaa kytkintä epätasaisesti. En tiedä onko tämä vika vai ominaisuus?
                                  • Erilaisia nytkäytyksiä ja kierrosten epämääräistä veivaamista, kun ajelee kaupunkiajoa jarrutellen ja kiihdytellen normaalisti.
                                  • Kierrokset saattavat tehdä hypyn korkeammalle juuri ennen vaihtoa/vaihdon aikana, ikään kuin aukeava kytkin aukeaisi liian aikaisin tai kiinni menevä kytkin menisi kiinni liian myöhään.
                                  Heitänpä sellaisen että näkeekö kytkimien hydraulipaineet jostain ? Muistini mukaan paineet ovat aika pienet noin pienillä kuormituksilla kun miltei rullaillaan. Saattaa aiheuttaa tuota lipsumista. Mutta käytös asiallista kun vääntöä pyydetään ?

                                  Comment


                                  • Joo kyllä niitä paineita pystyy lukemaan myös. Taisin joskus kokeillakin, mutta pitäisi varmaan tehdä uusi vastaavasti kuin kierrosluvuista. Samaan käppyrään jos ottaa, niin menee näytteistys niin hitaaksi, ettei saa järkevää tulosta aikaiseksi. Muistan kyllä, että kunnolla kaasutettaessa paineet kyllä pomppasi hienosti ylös, eikä luistamisongelmaa ilmene kiihdytettäessa – ainoastaan tasaisehkossa ajossa. Eli ongelma tuntuu olevan juurikin silloin, kun vääntömomentti on pieni. Ikään kuin paine laskisi liian alhaiseksi pienillä vääntömomenteilla, mutta en tiedä mikä tähän voisi olla syynä. Pitänee vihdoin rohkaistua tekemään sopeutus itse, kun korjausfirma on nostanut kädet täysin pystyyn, eikä halua tehdä autolle mitään, ennen kuin laitan pätäkkää pöytään.

                                    Comment


                                    • Osaako joku muuten sanoa, että mitä eroa on Ross-Techin (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...rbox_(DSG/0B5)) ja SINSin (http://www.sins.com.tw/Documents/VW%...dapts_SINS.pdf) 0B5-laatikon Basic-settings ohjeilla? Vai kuvaavatko nuo ohjeet eri asioita - jos näin milloin ja mitä varten kumpainenkin tulee suorittaa? Sitten on vielä Ross-Tehchin ohje 6-loviselle laatikolle (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index..._%28DSG/02E%29), joka näyttäisi olevan SINSin kanssa hyvin samanlainen.

                                      Comment


                                      • Ross-techin ohjeet ovat yleisesti aika asialliset ja paikkansapitävät, niillä olen onnistuneesti tehnyt useille eri tyyppisille laatikoille adaptaatiot.

                                        Tuo SINSin ohje näyttäisi olevan aika suora rip-off ross-techin ohjeesta 02E-laatikolle ja sinänsä ihan hölynpölyä, koska SINSin paperi antaa ymmärtää saman ohjeen sopivan noille kaikille kolmelle eri laatikkotyypille joita pdf käsittelee, vaikka se ei oikeasti sovi.

                                        Comment


                                        • Okei, aika jännä, kun tiedän tuota sinssin ohjetta käytettäneen onnistuneesti myös 0B5-laatikolle. Voisiko olla, että Ross-techin ohjeet tekee taustalla myös nuo samat stepit? Ross-tech ei myöskään sano mitään myöskään tuosta sopeutusajosta.

                                          Comment


                                          • Mulla oli kyllä sellainen käsitys, että kaikki 0B5-lootat käyttää UDS/ODX-protokollaa. Ainakin ne käytti joita minä olen käpistellyt. Sellaisen kanssa on mahdotonta käyttää tuota toista proseduuria, eikä vaihto kyllä toisinpäinkään onnistu.

                                            Vanhemmissa ohjainyksiköissä basic settingsit oli pelkkiä kanavanumeroita. Uudempaa protokollaa käyttävissä ne on sitten noita selkeitä tekstiselosteita pudotusvalikossa. Samassa moduulissa ei voi olla käytössä molempia, joten ei nuo eri menetelmät oikein mitenkään ole keskenään vaihtokelpoisia samaan laatikkoon.

                                            Comment


                                            • No sitä hieman pohdin kans, että miten tuohon kanava-moodiin edes pääse... Onko tuo sopeutusajo kuitenkin yhteensopiva laatikoiden kesken?

                                              Comment


                                              • Sopeutusajo on varmaan aika yhtenevä. En julista totuudeksi, mutta oma käsitykseni on se että kaikki nuo lootat sopeuttelee itsensä tarvittaessa ihan normaalin käytön aikanakin. Erillinen sopeutusajo nopeuttaa tätä, mutta ei ole välttämätön.

                                                Comment


                                                • Okei, kiitokset vastauksista. Enköhän koita Ross-tehcin ohjeilla ja ehkä lisänä vielä "Reset start point adaptation to factory setting" ja "Clutch Engagement Point Adaptation", joita muutamalla foorumilla suositeltiin, esim. https://www.audizine.com/forum/showt...1#post13703609

                                                  Comment


                                                  • Onko palstalaisilla hyviä arvauksia mikä vialla, kun autoni (A6 2015, 3.0 TDI) ilmoittelee päivittäin "transmission malfunctioning, you may continue driving"? Ilmoitus poistuu itsestään sekunneissa, kunnes jossain välissä toistuu. Itse en huomaa vaihteiston käytöksessä moitteita, mutta toisaalta tuota se on tehnyt koko omistusaikani joten vaikea sanoa miten sen kuuluisi toimia. Auto kävi vuosi sitten merkkiliikkeessä kyseisen vian takia, tekivät softapäivityksen tms, joka hiljensi herjan muutamaksi kuukaudeksi. Ongelma kuitenkin palasi ja toistuu käytännössä päivittäin tätä nykyä. Merkkiliikkeen mukaan mekatroniikan korjaussarjan asennus olisi seuraava vaihtoehto, tai koko mekatroniikan uusiminen. Mahdollisesti myös kytkinten uusiminen. Viimeisenä vaihtoehtona koko vaihteiston uusiminen. Ikävän kalliita remppoja, joten toivottavaa olisi jos osuisi oikea toimenpide kerralla kohdalle.

                                                    OBDelevenillä lueskellut vikakoodeja ja logitellut kytkimen lämpötilaa, alla oleva virhekoodi toistuu eikä lämpötilassa auton herjatessa tule mitään piikkiä:

                                                    02 Transmission
                                                    System description: 0B5 30 TDIRdW
                                                    Software number: 4G0927166C
                                                    Software version: 0009
                                                    Hardware number: 0B5927156K
                                                    Hardware version: H03
                                                    ODX name: EV_TCMDL501021
                                                    ODX version: 001021
                                                    Long coding: 100001

                                                    Trouble codes:
                                                    P174000 - Clutch temperature monitoring
                                                    Passive
                                                    Date: 2019-10-13 16:58:53
                                                    Mileage: 105511 km
                                                    Priority: 2
                                                    Malfunction frequency counter: 5
                                                    Unlearning counter: 40
                                                    Engine speed: 1192 1/min
                                                    Transmission input speed: 1192 1/min
                                                    Transmission output speed: 410 1/min
                                                    Engine torque: 20 Nm
                                                    Transmission fluid temperature: 80 °C
                                                    Accelerator position: 7.6 %
                                                    Clutch status: Kupplung 1 kann Moment übertragen

                                                    Jos on suositella pääkaupunkiseudulla S-tronicia ymmärtävää korjaajaa niin saa myös vinkata.

                                                    Comment


                                                    • Eiköhän siellä ole kytkimen lämpötila-anturi G509 joka tuota herjaa heittelee. Harmillisesti se taitaa olla osa mekatroniikkayksikköä, eli aika paljon purattaa korjaaminen. Varmaan on joku toimija joka osaa tuollaisen korjata, mutta voipi vaatia sitten mekatroniikan irrotuksen jossain ja lähettämisen sitten korjattavaksi. Jos ei paikallista korjaajaa löydy.

                                                      Merkkarilla varmaan osaavat vaihtaa uuden mekatroniikan ja silläkin se varmaan korjaantuu, jos vaan riittää lompakossa pitoa...

                                                      Toisaalta, jos jollain on pääsy Audin tietokantaan (en viitsi erwinistä maksaa tämän takia) niin voi katsoa mitä pitää sisällään TPI 2039534 tai 2022497. Ross-techin wikin mukaan nuo molemmat voivat liittyä tähän(kin) vikaan. Mahdollisesti toinen käsittää muutaman venttiilin vaihdon mekatroniikkaan ja toinen taas piirilevyn vaihdon? Voi noista tietysti sieltä merkkariltakin kysyä, että mitä nuo ovat ja paljonko maksaa tuollaiset operaatiot.

                                                      Comment


                                                      • Tuo G509 tuli itsellenikin vastaan googlatessa aihetta. Jos oikein ymmärsin niin tuo tulisi mekatroniikan korjaussarjassa (0B5398048C tai 0B5398009F) eikä vaatisi koko mekatroniikkayksikön vaihtoa. Ollapa varma että tuo korjaussarja ratkaisee ongelman..

                                                        Comment


                                                        • Kai tuon ikäiseen nyt vielä tulee tehtaalta vastaantulot vaihteiston hajotessa?

                                                          Comment


                                                            Minulla kävi tänään juuri tuo oma -12 b8 a4 mekatroniikan vaihdossa. Vaihtoivat suoraan mekatroniikan eikä laittaneet korjaussarjaa.

                                                            Comment


                                                              Mikä / mitkä oli (any1) oireet autossa kun mekatroniikka vaihdettiin?
                                                              Onko porukalla ajatuksia seuraavasta. Auton alta on alkanut hiljalleen kuulumaan epämääräistä resonointi ääntä. Vauhtipyörä piti taannoin kolisevaa / resonoivaa ääntä, ja tuolloin resonointi ääni oli kovempi. Vauhtipyörä vaihdettiin n. 2000km sitten, ja tuo resonointi oli hetken aikaa kokonaan pois. Kilometrien myötä tuo kahina / resonointi on jostakin syystä tullut takaisin ja vaikuttaisi että se lisääntyisi pikku hiljaa. Ääni ilmenee ainoastaan pintakaasulla ajettaessa, mutta ei joka kerta. Esim. reilummin kiihdyttäessä ääntä ei kuulu. Ääni on hieman kuin peltinen räminä, mutta samaan ainaan myös rahiseva / rohiseva? Äänen kesto joitakin sekuntteja. Jos ei osaa kuunnella ei tätä varmastikaan kuule, eli ei kovinkaan huomiota herättävä ääni. Se miksi esitän kysymyksen tässä topicissa, niin epäilys on että ääni liittyisi epämääräisesti toimivaan laatikkoon. Perus S-tronic ominaisuuksia myös omassa autossa = töksähteleviä vaihtoja ylös että alas yms. Ei vikakoodeja. Voisiko kytkimestä ennen lopullista hajoamista kuulua räminää? Auto A4 Allroad -13 2.0tdi S-tronic.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X