Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4F vanne/rengasasiaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    245/35/20 kumit tilattu... Sen näkee sitten sopiiko alle vaiko eikö... Tulipa vielä huomattua että 1001renkaat ei enää tänne meidän pitäjään jostain syystä toimita vaikka useampiakin tilauksia on aiemmin tullut tehtyä. Piti pikkaisen sitten kikkailla.
    Laitetaan setti sitten myyntiin jos tuntuu ettei passaa. 4G:ssä nuo oli olleet et sellaiseen ainakin sitten sopii tai 4F Alluun.

    Comment


      Täällä 09 4f, madallettu vcds:llä n. 45mm. Vanteet 10x20 et 43 255/30/20 renkaalla joka nurkassa. Jarrusatulaan jää 2mm ja tolppaan 4mm etupäässsä. Ei raavi kiinni missään tilanteessa.
      Click image for larger version

Name:	IMG_20210414_154958.jpg
Views:	923
Size:	125,7 Kt
ID:	1915495


      Click image for larger version

Name:	IMG_20210414_155007.jpg
Views:	946
Size:	378,1 Kt
ID:	1915494
      Attached Files

      Comment


        Nyt on viimein renkaat alla. Lyhyen testin perusteella ei ole ongelmaa raapimisien kanssa edes alusta "dynamic" asennossa. Ihan hienosti tulee 8,5x20 ET35, 245/35/20 spekseillä kaarelle kyllä, ihan kuin olisi tehtaalla suunniteltu!
        Attached Files

        Comment


          Huh.. 17 sivua, joten pitää kysyä.

          Onko tietoa mikä on max ulkohalkaisija renkaalle, että se mahtuu jossain 225-235 koossa pyörimään 2010 A6 Allroadin koteloissa ottamatta kääntäessä kiinni monttuisemmassakaan menossa ?
          Minä en etsi isoa vannetta, johon vedetään nahka pintaan, vaan maksimi kumimäärää vanteen ja tien väliin ?

          Ajatus on ostaa syksyn metsästysreissuille M+S rengas, pitävä sellainen ja autolla ajellaan väliin huonojakin teitä.
          Tietenkin kokemukset ois pop ja vielä jos löytyy kustannustehokas suositus, niin vielä parempi.
          Mutta sillä ajetaan myös maantiellä, joten aivan suoraa "offroadia" ei ole hakusassa.
          Ja kohtuullinen tai semmonen OK lumipitokin ois renkaaseen hyvä olla, sillä loka-marraskuun paikkeilla osoitteet useasti on tuolla napapiirin pohjoisemman puolella.

          Lisäksi tietenkin lain kirjainta noudattaen, ettei mene yli maksimeista ja vaadi erillistä katsastusta.
          Tai jos vaatii, niin joku varmaa tietänee, että on saanut laittaa ko. renkaat alle.
          Viimeksi muokannut Killeri; 11.8.2021, 18:01. Perustelu: Viesti siirretty tänne.

          Comment


          • 225 60 17 Michelin Cross climate pyörii 2006 allun alla ilman ongelmia. Vanteena audin omat 17 tuumaset. Pehmeää on meno ainakin vaikka ei noilla nyt maastossa mahdottomiin paikkoihin mennä.

            Comment


              Kiva olisi tietää mitem BFG Allterrain toimisi henkilöautossa, ainakin Amarokissa olivat hiljaisemmat ja mukavammat kun H/T kumit :)

              Comment





                tebu, hyvä, kiitos tiedosta.
                Tuo koko kiinnostaa ja ehkäpä se kuitenkin on kitka, mikä alle tulee.
                Jollen sitten löydä jotain ns. "Keski-Euroopan" talvirengasta vähän karkeammalla kuviolla.
                Kuitenkin se maastossa ajo on aika marginaalista, pääasia että kestää satunnaiset nopeat lumen tulot ja pitää vähän tuolla metsä-autotiellä.

                Paljonko muuttaa mittarivirhettä nuo renkaat ?


                qbo, mulla oli tommoset BFG Allterrain joskus Pajerossa kesärenkaina.
                Oli varsin hyvät kyllä, vaikka sen auton ajo-ominausuudet nyt ei olleet lähelläkään tätä, mihin nämä ois tulossa.
                Voi jo viedä sitä asfalttitien mukavuutta liikaa.

                Lopulta kuitenkaan tällä ei varsinaisesti ajella maasto-ajoa, vaan epämääräisiä metsä-autoteitä tarpeen mukaan.
                Ja jos pelottaa ettei pääse, niin mennään kävellen loput.
                Eli ei mopolla kuuhun, niin ei Allroadillakaan todelliseen maastoajoon.

                Se on sitten hankittava maasturi sitä varten, jos jatkuvasti lisääntyvä tarve tulee ?

                Onhan noita vaihtoehtoja, esim. Yokohama Geolander jne...
                Viimeksi muokannut Killeri; 12.8.2021, 22:04. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                Comment



                  Jo kävi selväksi, että ainakin 225/60 17" pyörii A6 4F Allroadin alla ottamatta koteloihin kiinni.
                  No tuo korkea rengastus on tarkoitushakuisesti juuri se, mitä etsitään.
                  Kestävempi, ylittää risut ja männynkävyt, ajoittain mutamontut ja vähän heikommatkin tiepohjat.

                  Lopulta kuitenkaan tällä ei varsinaisesti ajella maasto-ajoa, vaan enemmän metsästysreissuilla metsä-autoteitä.
                  Miksi pitäisi olla myös välttävää lumipitoa, niin en nyt äkkiseltään muista syksyä etteikö sitä olisi jo tuossa syys-lokakuun napapiirin pohjoispuolella reissuilla tullut.
                  Ei kuitenkaan niin paljoa, etteikö siellä olisi lopulta hissutellen pärjätty myös kesärenkain. Mutta eipä vara venettä kaada.
                  Onhan sitä jouduttu porukassa sopeuttamaan yhteen autoon, johonkin jolla on sitten ollut kitkaa yms alla.

                  Yksi mielenkiinnon herättänyt rengas on Michelinin Crossclimate +, ollut teknarin talvirengastestissä mukana.. TÄMÄN artikkelin mukaan enempikin varoittavana esimerkkinä talvikäyttöön.
                  Mutta tähän omaan voisi olla passeli, tosin monella muullakin valmistajalla varmasti on vastaavaa tarjolla ?

                  Meneekö sitten jo överiksi joku BF Goodrichin Allterrain / Yokohama Geolander / Pirelli Scorpion ja vastaavat ja miten nuo yleensä istuu siinä 1000km suuntaansa ajelussa sinne metsäautoteiden varrelle ?
                  Sitä kun ei viitsi kärsiä paria päivää matka-ajossa, jotta pääsisi 2km lähemmäksi starttipistettä. Tarvittaessa sitä liian pahaa uraa varten on jalat.

                  Eli kokemuksia ja tietenkin jos kokemukset löytyy A6 4F Allroadiin yhdistettynä, niin aina spesifisempi.

                  Tietona on ,että A6:ssa pyörii siis 225/60 17" ja siihen 18" koosta on sama käytännössä 225/55 18"
                  Mielummin ehkä pysyttelen kuitenkin tuossa 17" renkaassa, koska hinta ja lisäksi korkeampi profiili -> yleensä kestävempi rengas sorapoluilla.
                  Sillä sitä soratietä, sepeliä, murskaa jne tuolla aina on tarjolla paljon. Enempi ehkä, mitä asfalttia.

                  Suosituksia, ajatuksia, kokemuksia ?
                  Viimeksi muokannut Killeri; 13.8.2021, 07:22. Perustelu: Viesti siirretty tähän ketjuun.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja tebu Näytä viesti
                    225 60 17 Michelin Cross climate pyörii 2006 allun alla ilman ongelmia. Vanteena audin omat 17 tuumaset. Pehmeää on meno ainakin vaikka ei noilla nyt maastossa mahdottomiin paikkoihin mennä.
                    Mitäs sä olet tykännyt noista CrossClimateista ?
                    Onko ihan perus kesärenkaan veroiset ajettavat ja ajatko niillä läpi kesän ?

                    Comment


                      Mahtuukohan alluun, 2010, pyörimään 245/45 19".
                      Pienempi kehä mitä 225/60 17", mutta tuo leveys hämmentää.

                      Comment


                        Viestissä #368 (sivu13) näkyy madalletussa allussa 245/40 19 rengastus, luulisi 45 profiililla sopivan myös. 255/40 rengastusta nähnyt myös noissa.

                        Comment


                          Juu, eiköhän tuo sovi. Kuitenkaan minulla ei ole madallettu, eikä säädetä.

                          Comment


                          • A6 4F 2010 3.0tdi avanttiin uutta vannetta. Edellisessä samanlaisessa Audissa oli 20x9 ET 35 joka nurkassa 245/35 renkailla ja takana otti isommissa heitoissa lokarin sisäreunaan kiinni. Olisko et 37 parempi ja millä kumilla? Onko kokemuksia? Olisko parempi laittaa 245/30 tai jopa 255/30 tuolle ET 35 vanteelle? Alusta tällä hetkellä S-line mutta jatkossa tulee säädettävä.

                            Ja ylipäänsä kuinka leveät vanteet tuohon menis maksimissaan 20 tuumaisena ja millä ET:llä, meneekö 10" tai 9,5"?

                            Comment


                              Olisi tänään vaihtunut 245/40/19" vanteet Allun alle, mutta olipa 2 vannetta vaihdossa tulevassa setissä kieroja.
                              Eli jäi vaihtumatta, mutta sitten katsotaan tuohon 18" vanteeseen uutta rengastusta.
                              Noh, ehkä näin on OK... oli vähän semmonen ahaa-elämys koko juttu ;)



                              Josko kokeilis 235/50 alle, noihin vanteisiin mitkä siinä on. Lie sitten miten hyvin sinne sopii ?

                              Tuossa on 245/45/18" nyt alla. 14.5mm tulee halkaisijaa lisää.
                              Nopeusvirhe nollaantuu 100:n vauhdissa, tosin sama 2km/h seuraa läpi kaikkien nopeuksien.

                              Muutoin en enää kesärenkaita vaihtelis, vaan odottaisin ensi kevääsen, mutta noi alkaa oleen aika loppu.
                              Vesisateella ei viitsi enää pahemmin ohitella liian nopeisiin vauhteihin, kun tuntuu lähtevän pintaan jo jossain 115-120km/h vauhdissa hyvin mielellään.
                              Onhan noista nyt tosin tarjouksiakin jatkuvasti tullut, kun tämän kesän varastoa myydään halvemmalla pois. Joten josko investois kuitenkin nyt, onhan se sitten tehtävä keväällä kuitenkin..



                              Click image for larger version  Name:	IMG_20210814_181427.jpg Views:	0 Size:	638,8 Kt ID:	1925198
                              Click image for larger version  Name:	Näyttökuva 2021-9-2 kello 21.30.36.png Views:	0 Size:	178,1 Kt ID:	1925199






                              Attached Files

                              Comment


                              • Nyt on allu testattu täysin ja maksimi speksit määritelty, mitä tonne kaariin menee ilman raapimista. 19x11" 245/35 tai 255/30 rengastuksella mahtuu mainiosti, jos jaksaa sheivata kaarten pokkaukset ja muokata sisälokaria. Keulassa kokeiltu niin 11" leveetä et 35 kuin et 26. Et 35 vanteelle ei jää kuin 2-3mm sisäpuolelle tilaa. Et 26 toimii paremmin, eikä vanne jää enää kaaren tasolle, vaan tulee sopivasti ulommas. Taakse et23-25 on passeli. Et 26 alkaakin jo ottamaan iskarin suojamuoviin kiinni kovimmissa joustoissa, muttei pahasti. Vanteen ja kaaren välissä on noin milli kaksi tilaa tuolla et 23 lukemalla. Suurimmaksi ongelmaksi noilla spekseillä tuleekin kumi ja sen valmistusprofiili, sillä tietyillä merkeillä leveys on aavistuksen suurempi kuin ilmootettu ja joillakin luonnollisesti pienempi. Myös kumin taittumiskulma vaihtelee joillakin merkeillä, joten tämä setup todettu toimivaksi nexen nferalla. Esimerkiksi Ling Long tai vredestein ei mahtuisi enää pyörimään samalla 245/35 tai 255/30 renkaalla. Normaalimmalla setupilla maksimit mitkä saatu mahtumaan on 19x9 et 10/0 235/35 kumilla. Kuva ajokorkeudesta.

                                Comment


                                  Tässä se meikäläisen käyttöön soveltuva 18", eli 235/50-18.
                                  Ei ota mistään kiinni, lie sitten oikein röykyissä mutta ajelin tuon koko 300km matkan perus suomalaisia teitä, niin ainakin siinä ihan OK.
                                  235/50 vs. 245/45, mikä oli aiemmin, niin vähemmän uraherkkyyttä tuntuu olevan. Tosin voi johtua renkaastakin.
                                  On se dynamic asetuksella tässä kuvassa ja pehmeämpi ajaa tielläkin. Ei ihan jokainen napsu tunnu läpi.
                                  Silti riittävän jämäkkä. Tällä autolla kun ajetaan muutakin, kuin sileää baanaa..
                                  GPS mittauksella mittari tasoittui sitten tasan eikä melkein, eli näyttää 100km/h vauhdissa 100 ja 80:llä 80 jne.

                                  Click image for larger version  Name:	RENKAAT2.jpg Views:	0 Size:	632,0 Kt ID:	1925853

                                  Tässä alla vielä comfort korkeudessa, eli ina enempi lokarin ja renkaan välissä ilmaa.
                                  Alustavasti, ihan bueno rengas. Renkaana siis Sailun Atrezzo ZSR.
                                  Itse olen noita pitänyt hinta-laatusuhteessa erinomaisina renkaina.
                                  Aiemmassa E-sarjalaisessa noita parit ajoin loppuun.

                                  Click image for larger version  Name:	RENKAAT.jpg Views:	0 Size:	644,5 Kt ID:	1925854
                                  Viimeksi muokannut Tipe72; 10.9.2021, 19:00.

                                  Comment


                                    Ehkä surkein rengas tuo sailun mitä ikinä autoni alla ollut:) Kova kun mikä, veteli ja metelöi. Koko toki oli 30 profiilinen.

                                    Jäi autobildin rengas testissä viimeisten joukkoon umpi surkean märkä pidon takia. 80kmh vauhdissa jarrutusmatka oli 10m pidempi kuin kärjellä.

                                    Comment


                                      OK, itsellä ei näiden kanssa mitään ongelmia ole ollut.
                                      Ihan bueno rengas, kovuus on positiivinen asia niin ei tarvi joka kesä ostaa uusia.
                                      Tätä ZSR-mallia ei aiemmin ole ollut, vaan oli Attrezzo Elite.
                                      Nämä ainakin heti lähdössä huomattavasti hiljaisemmat, mitä aiemmat Hankook Ventus Prime 3 koossa 245/45.
                                      Eikä vetele urissa läheskään samalla tavalla.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja tthmln Näytä viesti
                                        Nyt on allu testattu täysin ja maksimi speksit määritelty, mitä tonne kaariin menee ilman raapimista. 19x11" 245/35 tai 255/30 rengastuksella mahtuu mainiosti, jos jaksaa sheivata kaarten pokkaukset ja muokata sisälokaria. Keulassa kokeiltu niin 11" leveetä et 35 kuin et 26. Et 35 vanteelle ei jää kuin 2-3mm sisäpuolelle tilaa. Et 26 toimii paremmin, eikä vanne jää enää kaaren tasolle, vaan tulee sopivasti ulommas. Taakse et23-25 on passeli. Et 26 alkaakin jo ottamaan iskarin suojamuoviin kiinni kovimmissa joustoissa, muttei pahasti. Vanteen ja kaaren välissä on noin milli kaksi tilaa tuolla et 23 lukemalla. Suurimmaksi ongelmaksi noilla spekseillä tuleekin kumi ja sen valmistusprofiili, sillä tietyillä merkeillä leveys on aavistuksen suurempi kuin ilmootettu ja joillakin luonnollisesti pienempi. Myös kumin taittumiskulma vaihtelee joillakin merkeillä, joten tämä setup todettu toimivaksi nexen nferalla. Esimerkiksi Ling Long tai vredestein ei mahtuisi enää pyörimään samalla 245/35 tai 255/30 renkaalla. Normaalimmalla setupilla maksimit mitkä saatu mahtumaan on 19x9 et 10/0 235/35 kumilla. Kuva ajokorkeudesta.
                                        Onko heittää lisää kuvia? Tarkoitus olisi sovitella 20x10" tai 20x10.5" ensi keväänä oman A6 alle.

                                        Tarkoitatko pokkausten sheivaamisella siis kokonaan niiden poistoa vai pelkkää mankelointia ja mitä tarkalleen ottaen sisälokarille piti tehdä? Onko näistä mahdollisesti jotain kuvia?

                                        Heitä vaikka YV, jos et tänne viitsi alkaa spämmäämään kuvia.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X