Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread
Collapse
X
-
-
Meneekö minun logiikka nyt oikein? Eli B6:ssa olleet liki uudenveroiset 94-kantavuusluokan (670 kg) kumit pitäisi vaihtaa B7:aan ostamilleni kesävanteilla. Akselimassat muistaakseni B7:ssa 1165 kg ja 1150 kg. Joten kantavuus pitäisi riittää noissa?
Leave a comment:
-
Eikös tuo vanne tule 10mm + 1/2":2 = 16,35mm ulommaksi. Vanteen leveys vaikuttaa sekä vanteen sisä sekä ulkoreunaan.
Leave a comment:
-
A4 B8 avant vakioalusta ja 18" vanteet?
Hei!
Ei jollain sattuisi olemaan sivusta päin kuvia miltä näyttää 18" vanteet vakioalustaisessa B8ssa? Tarkoituksena ei ole madaltaa ainakaan vielä kun joudun työssäni ajamaan huonojakin teitä paljon. (ehkä joskus lievästi madaltavat jouset). Vanteiksi haaveillut aitoja BBS SX 8x18".ET vaihtoehtoina 35 ja 44
Tuleekohan ET35 ja vakioalusta liian ulos? ET35 tulee laskujen mukaan 22mm ulommas kuin alkuperäiset 7,5x17" ET 45, eli minusta rupeaa vakio korkeudessa olemaan jo ulkona jolloin ehkä rupeaa näyttämään tyhmältä (=huutamaan madallusta)(?)
Leave a comment:
-
Oletan, ettei suuria eroja A5:seen nähden ole, eli mahtuu hyvin ja jää jopa kaaren sisälle.
Leave a comment:
-
Onko kellään kokemusta pienestä ET:stä audi a4 b8 facelift malleissa? tarkoitus olisi laittaa eteen 225/35 19x8,5" et 25 ja taakse 235/35 19x9,5 et 30, mahtuuko pyörimään tuolla ET:llä?
Leave a comment:
-
Morjes,
Pitäis kesävalssit tilata A6 C7 alle kun Japan Racingiä myydään pre-season salessa vielä muutama päivä. Onko mahdollisuuksia saada 19" halkaisijan ja 9,5" leveä vanne mukavasti s-line alustalliseen malliin ja millä ET:llä pitäisi tilata? Varastosta löytyy hyvät 255/40-19 renkaat, voiko niitä hyödyntää noissa vanteissa kun ovat olleet 8,5" leveissä vakiovanteissa päällä?
Leave a comment:
-
Noissa on joku gun metal harmaa maali päällä, taisin Mastonilla vetäistä. Teetin noihin keskittävät spacerit mutta en muista minkä paksuiset, jotain 15-20mm ne taisi olla.
Leave a comment:
-
Jees. kiitoksia Andrelle nopeasta vastauksesta kuvan kera.
Hyvältähän tuo näyttää ainakin omaan silmään. 10-15mm spaccerit voi kuitenkin tarpeen mukaan laittaa tarpeen mukaan.
onko muuten alkuperäinen väri noissa kuvien vanteissa vai uudelleen maalatut eri sävyyn?
Leave a comment:
-
Onko jollakin kokemuksia tai tietoa miten 17", ET45 & 7.5" leveät vanteet istuu A4 b6? Vaatiiko spacereita?
Tuota B6 madallettu noin 25mm. Nuo vanteet olisi B7 OEM vanteet.
Varmin tapahan olisi sovittaa alle ja katsoa miten istuu. Vanteet ovat tosin hieman pidemmän matkan päässä, joten tällä hetkellä ei mahdollisuutta tuolle.
Leave a comment:
-
Kympit mahtuu berttakasiin helposti. Voipi olla että ottaa sisäpuolella tolppaan tuolla et:llä. Pienennä välille 30-35 niin tuleepi hyvä.
Leave a comment:
-
Mahtuuko audi a4 b8,5 quattro avantiin 19 tuumaset 10 leveenä ja 42 et:llä?
Leave a comment:
-
Ensimmäisen maailman ongelmistahan tässä puhutaan, mutta vaikeita valintoja. Superturismo LM/Ultraleggera/17/18" akselilla nyt pallottelen. BBS:t menee jo liikaa budjetin yli. Ulkomaisilla foorumeilla juttua, että Ultraleggerat eivät kestävimmästä päästä keveytensä takia olisi. Aika suhteellista tosiaan kenelle mikä on iso tai pieni vannekoko. Vielä 90-luvulla melko isoissakin autoissa tehtaalta 16" vanteet, oisko jopa jonkun 850i V12 peruskoko ollut.
Sport edition on 7.5x17 vanteilla tullut tehtaalla. BUL-koneisissa DTM-malleissa on Ronalin valmistamat Superturismoa muistuttavat 8x18 pyörät.Viimeksi muokannut Kraftwerk; 12.1.2019, 20:41.
Leave a comment:
-
Ei ne nyt "pieneltä" näytä, ja eikös ne sport editionin orkkis 17" vanteet ole 7,5x17 235/45 renkaalla?
Omasta mielestäni berttaseiskaan paras yhdistelmä on, jossei autoa ole tuosta s-line alustasta tarkoitus enää madaltaa ja matkustusmukavuuskin säilyy, 8x18 vanne 235/40 gummilla sekä talvella että kesällä. Et edessä 25-35 ja takana 20-30 riippuen siitä miten kaarelle vanteet haluaa.
Leave a comment:
-
Vastaus riippuu vastaajasta, jos priorisoit mukavuutta, 17" olisi valinta kun profiili 45. kun mennään 18" 40,mukavuus kärsii jo puhumatta 19" 35/30 profiileista. 320mm jarrut mahtuu hyvin 17" vanteisiin.
Mutta olen jo pappaiässä :D.
Leave a comment:
-
Mitä mieltä raati on, näyttääkö 17" 8x17 ET 35 vanteet toivottoman pieneltä farkku-B7:ssa S Line-alustassa? Nykyiset vanhat 17" Superturismot tekisi mieli päivitellä uusiin Ultraleggeroihin, mutta IMO haluaisin priorisoida matkustusmukavuutta. 17" vanteiden sisään pitäisi mahtua 320 milliset sport editionin etujarrut kuitenkin.
Leave a comment:
-
Mahtuuko b8.5 audiin 20x9 et29 vanteet 245/30 kumeilla H&R -40mm jousilla?
Leave a comment:
-
Talveksi pykälää isommat pyörät alle ja nostat molemmissa profiilia yhdellä?
Hiukan hassulta myös vaikuttaa tuo vakiorengastus, takaset kun ovat 12mm halkaisijaltaan suuremmat. 275 leveät takaset osuisi halkaisijaltaan samoihin.
Leave a comment:
-
Tarttis vinkkiä gen 1 R8:n talvirengastuksen kanssa. Nokian Renkaat pudottanut 235/35R & 295/30R19 kombinaation pois nasta/kitka valikoimista, ja nyt tarttiskin miettiä sopivaa settiä.
Löytyykö foorumilta kokemusta? Koot meinaa olla haastavia, varsinkin takanen, mutta vaihtoehtoista mitään kukaan käyttänyt?
Leave a comment:
-
Mitäpä on arvon raati mieltä, kannattaako A4 B8:iin laittaa 19" kiekkoja alle S-Line-alustalla? Tuleeko traktori? Netistä olen koittanut kuvia selailla, mutta ei niistä oikein selkoa saa; jotkut näyttää huonoilta ja jotkut taas siedettäviltä. Kiikarissa oleva setti olisi luokkaa 19x9-9.5 ET35-40 255/35.
Tarkoitus olisi tiputtaa autoa vielä tulevaisuudessa, muttei millään viitsisi ostaa väliajaksi 18" renkaita.
Leave a comment:
-
Itse vaihdoin viime talvena Corradon all apyörineet Hankookin nastat (Niiden testiyllättäjien vähänestaiset versiot) Trianglen kitkoihin. Muutos oli tuossa parempaa suuntaan. Ei nuo Trianglet Corradon alla toki yhtä hyvää talviajettavauutta tarjoa kuin Continetalin kitkat 4F A6 alla.
Oman kokemuksen mukaan noiden Trianglen ominaisuudet vastaavat aiankin niitä testejä jotka itse olen lukenut: trianglen itse teettämssä testissä ominaisuudet mainittiin hieman paremmaksi kuin Nokian R. Myöhemmässä testissä sitten Triangel jäi hieman jälkeen Nokian R2 kitkoista. Itsellä on kokemusta noista kolmesta eri kitkasta (toki eri autoissa) ja itse rankkaisin ne paremmasta hunompaan R2 -> Trinagle -> R.
Parhaat premium kitkat ovat ihan varmasti melko paljon paremmat kuin Trianglet, mutta hintakin on ihan eri luokassa. Jos Triangle vastaavasti vertaanttuu hyvin muutaman sukupolven takaisiin premium renkaisiin, niin eivät ne silloin ihan hengevaaraliset ole.
Leave a comment:
-
Nastoista en tiedä, mutta mulla oli viime talven tuollaiset Trianglen kitkat alla BMW 320d e46:ssa.
2 kertaa olin niiden kanssa kiinni, molemmat täysin omasta tyhmyydestä johtuvia tilanteita. Normaalissa ajossa hyvin sekalaisissa olosuhteissa en renkaista mitään isoa moitittavaa löytänyt. Nuo tulivat auton mukana ja olivat omalla tavallaan ihan positiiviset yllätykset, ristiriitaisista testituloksista huolimatta.
Leave a comment:
-
Onkos kellään ollut nämä Trianglen kohunastat jo ajossa? Oisko mistään kotosin?
Leave a comment:
Leave a comment: