Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • KimmoL
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Esim. täältä voi tarkistaa kantavuusluokat autokohtaisesti:
    16-tuumaiselle gummille riittää kantavuusluokka 91, 17-tuumaiselle 93.
    Ei tuolla sivustolla ole oikeaa tietoa tarvittavan renkaan kantavuudesta. Se vain antaa vaihtoehtoja eri renkaista ja näiden kyseisten renkaiden max kantavuudesta. Auton tarvittava kantavuus tulee max akselipainon mukaan. Eikä renkaan kantavuusvaatimus muutu renkaiden koon mukaan. Tuolle 1165kg:lle riittää kantavuus 90 (2x600kg=1200kg).
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Kiitos! Eli hyvin riittää tuohon.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Esim. täältä voi tarkistaa kantavuusluokat autokohtaisesti:
    16-tuumaiselle gummille riittää kantavuusluokka 91, 17-tuumaiselle 93.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Meneekö minun logiikka nyt oikein? Eli B6:ssa olleet liki uudenveroiset 94-kantavuusluokan (670 kg) kumit pitäisi vaihtaa B7:aan ostamilleni kesävanteilla. Akselimassat muistaakseni B7:ssa 1165 kg ja 1150 kg. Joten kantavuus pitäisi riittää noissa?

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Eikös tuo vanne tule 10mm + 1/2":2 = 16,35mm ulommaksi. Vanteen leveys vaikuttaa sekä vanteen sisä sekä ulkoreunaan.

    Leave a comment:


  • Näätä
    vastasi
    A4 B8 avant vakioalusta ja 18" vanteet?

    Hei!
    Ei jollain sattuisi olemaan sivusta päin kuvia miltä näyttää 18" vanteet vakioalustaisessa B8ssa? Tarkoituksena ei ole madaltaa ainakaan vielä kun joudun työssäni ajamaan huonojakin teitä paljon. (ehkä joskus lievästi madaltavat jouset). Vanteiksi haaveillut aitoja BBS SX 8x18".ET vaihtoehtoina 35 ja 44
    Tuleekohan ET35 ja vakioalusta liian ulos? ET35 tulee laskujen mukaan 22mm ulommas kuin alkuperäiset 7,5x17" ET 45, eli minusta rupeaa vakio korkeudessa olemaan jo ulkona jolloin ehkä rupeaa näyttämään tyhmältä (=huutamaan madallusta)(?)

    Leave a comment:


  • any1
    vastasi
    B8 uppoaa 10 leveät et 35 helposti niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa noilla rengastuksilla.

    Tuossa kokeilin b7:sta jääneitä 18x9.5 et 25 vannetta taakse. Vakioalustalla, madallettunaha taipuu vielä sisemmäs.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut any1; 28.2.2019, 10:41.

    Leave a comment:


  • moilantti
    vastasi
    Oletan, ettei suuria eroja A5:seen nähden ole, eli mahtuu hyvin ja jää jopa kaaren sisälle.

    Leave a comment:


  • phyx
    vastasi
    Onko kellään kokemusta pienestä ET:stä audi a4 b8 facelift malleissa? tarkoitus olisi laittaa eteen 225/35 19x8,5" et 25 ja taakse 235/35 19x9,5 et 30, mahtuuko pyörimään tuolla ET:llä?

    Leave a comment:


  • Kopio
    vastasi
    Morjes,

    Pitäis kesävalssit tilata A6 C7 alle kun Japan Racingiä myydään pre-season salessa vielä muutama päivä. Onko mahdollisuuksia saada 19" halkaisijan ja 9,5" leveä vanne mukavasti s-line alustalliseen malliin ja millä ET:llä pitäisi tilata? Varastosta löytyy hyvät 255/40-19 renkaat, voiko niitä hyödyntää noissa vanteissa kun ovat olleet 8,5" leveissä vakiovanteissa päällä?

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Noissa on joku gun metal harmaa maali päällä, taisin Mastonilla vetäistä. Teetin noihin keskittävät spacerit mutta en muista minkä paksuiset, jotain 15-20mm ne taisi olla.

    Leave a comment:


  • Peerless
    vastasi
    Jees. kiitoksia Andrelle nopeasta vastauksesta kuvan kera.
    Hyvältähän tuo näyttää ainakin omaan silmään. 10-15mm spaccerit voi kuitenkin tarpeen mukaan laittaa tarpeen mukaan.

    onko muuten alkuperäinen väri noissa kuvien vanteissa vai uudelleen maalatut eri sävyyn?

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    45mm H&R:llä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Peerless
    vastasi
    Onko jollakin kokemuksia tai tietoa miten 17", ET45 & 7.5" leveät vanteet istuu A4 b6? Vaatiiko spacereita?
    Tuota B6 madallettu noin 25mm. Nuo vanteet olisi B7 OEM vanteet.

    Varmin tapahan olisi sovittaa alle ja katsoa miten istuu. Vanteet ovat tosin hieman pidemmän matkan päässä, joten tällä hetkellä ei mahdollisuutta tuolle.

    Leave a comment:


  • -TMK-
    vastasi
    Kympit mahtuu berttakasiin helposti. Voipi olla että ottaa sisäpuolella tolppaan tuolla et:llä. Pienennä välille 30-35 niin tuleepi hyvä.

    Leave a comment:


  • hessu76
    vastasi
    Mahtuuko audi a4 b8,5 quattro avantiin 19 tuumaset 10 leveenä ja 42 et:llä?

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Pre-facelif C5:ssa 15" ET 45, 195/65R15, se on vasta pieni :)

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Ensimmäisen maailman ongelmistahan tässä puhutaan, mutta vaikeita valintoja. Superturismo LM/Ultraleggera/17/18" akselilla nyt pallottelen. BBS:t menee jo liikaa budjetin yli. Ulkomaisilla foorumeilla juttua, että Ultraleggerat eivät kestävimmästä päästä keveytensä takia olisi. Aika suhteellista tosiaan kenelle mikä on iso tai pieni vannekoko. Vielä 90-luvulla melko isoissakin autoissa tehtaalta 16" vanteet, oisko jopa jonkun 850i V12 peruskoko ollut.

    Sport edition on 7.5x17 vanteilla tullut tehtaalla. BUL-koneisissa DTM-malleissa on Ronalin valmistamat Superturismoa muistuttavat 8x18 pyörät.
    Viimeksi muokannut Kraftwerk; 12.1.2019, 20:41.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Google löysi tämmöisen. Makuasia tosiaan, itsellä oli B6.ssa 235/45R17 eikä ne nyt toivottoman pieneltä näyttäneet - mitä nyt nykytrendin mukaan pienet.

    Leave a comment:


  • -TMK-
    vastasi
    Ei ne nyt "pieneltä" näytä, ja eikös ne sport editionin orkkis 17" vanteet ole 7,5x17 235/45 renkaalla?

    Omasta mielestäni berttaseiskaan paras yhdistelmä on, jossei autoa ole tuosta s-line alustasta tarkoitus enää madaltaa ja matkustusmukavuuskin säilyy, 8x18 vanne 235/40 gummilla sekä talvella että kesällä. Et edessä 25-35 ja takana 20-30 riippuen siitä miten kaarelle vanteet haluaa.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Vastaus riippuu vastaajasta, jos priorisoit mukavuutta, 17" olisi valinta kun profiili 45. kun mennään 18" 40,mukavuus kärsii jo puhumatta 19" 35/30 profiileista. 320mm jarrut mahtuu hyvin 17" vanteisiin.
    Mutta olen jo pappaiässä :D.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Mitä mieltä raati on, näyttääkö 17" 8x17 ET 35 vanteet toivottoman pieneltä farkku-B7:ssa S Line-alustassa? Nykyiset vanhat 17" Superturismot tekisi mieli päivitellä uusiin Ultraleggeroihin, mutta IMO haluaisin priorisoida matkustusmukavuutta. 17" vanteiden sisään pitäisi mahtua 320 milliset sport editionin etujarrut kuitenkin.

    Leave a comment:


  • moilantti
    vastasi
    Mahtuu, mulla sama setti A5ssa, mutta vanteet ET32 ja 20 mm spacerit vielä välissä.
    Viimeksi muokannut moilantti; 11.1.2019, 12:01. Perustelu: Kuva mukaan

    Leave a comment:


  • Sparco
    vastasi
    Mahtuuko b8.5 audiin 20x9 et29 vanteet 245/30 kumeilla H&R -40mm jousilla?

    Leave a comment:


  • Jultsu_
    vastasi
    Talveksi pykälää isommat pyörät alle ja nostat molemmissa profiilia yhdellä?

    Hiukan hassulta myös vaikuttaa tuo vakiorengastus, takaset kun ovat 12mm halkaisijaltaan suuremmat. 275 leveät takaset osuisi halkaisijaltaan samoihin.

    Leave a comment:


  • skeletorR
    vastasi
    Tarttis vinkkiä gen 1 R8:n talvirengastuksen kanssa. Nokian Renkaat pudottanut 235/35R & 295/30R19 kombinaation pois nasta/kitka valikoimista, ja nyt tarttiskin miettiä sopivaa settiä.
    Löytyykö foorumilta kokemusta? Koot meinaa olla haastavia, varsinkin takanen, mutta vaihtoehtoista mitään kukaan käyttänyt?

    Leave a comment:


  • JanMan
    vastasi
    Mitäpä on arvon raati mieltä, kannattaako A4 B8:iin laittaa 19" kiekkoja alle S-Line-alustalla? Tuleeko traktori? Netistä olen koittanut kuvia selailla, mutta ei niistä oikein selkoa saa; jotkut näyttää huonoilta ja jotkut taas siedettäviltä. Kiikarissa oleva setti olisi luokkaa 19x9-9.5 ET35-40 255/35.

    Tarkoitus olisi tiputtaa autoa vielä tulevaisuudessa, muttei millään viitsisi ostaa väliajaksi 18" renkaita.

    Leave a comment:


  • elexter
    vastasi
    Itse vaihdoin viime talvena Corradon all apyörineet Hankookin nastat (Niiden testiyllättäjien vähänestaiset versiot) Trianglen kitkoihin. Muutos oli tuossa parempaa suuntaan. Ei nuo Trianglet Corradon alla toki yhtä hyvää talviajettavauutta tarjoa kuin Continetalin kitkat 4F A6 alla.

    Oman kokemuksen mukaan noiden Trianglen ominaisuudet vastaavat aiankin niitä testejä jotka itse olen lukenut: trianglen itse teettämssä testissä ominaisuudet mainittiin hieman paremmaksi kuin Nokian R. Myöhemmässä testissä sitten Triangel jäi hieman jälkeen Nokian R2 kitkoista. Itsellä on kokemusta noista kolmesta eri kitkasta (toki eri autoissa) ja itse rankkaisin ne paremmasta hunompaan R2 -> Trinagle -> R.

    Parhaat premium kitkat ovat ihan varmasti melko paljon paremmat kuin Trianglet, mutta hintakin on ihan eri luokassa. Jos Triangle vastaavasti vertaanttuu hyvin muutaman sukupolven takaisiin premium renkaisiin, niin eivät ne silloin ihan hengevaaraliset ole.

    Leave a comment:


  • Randomi
    vastasi
    Nastoista en tiedä, mutta mulla oli viime talven tuollaiset Trianglen kitkat alla BMW 320d e46:ssa.

    2 kertaa olin niiden kanssa kiinni, molemmat täysin omasta tyhmyydestä johtuvia tilanteita. Normaalissa ajossa hyvin sekalaisissa olosuhteissa en renkaista mitään isoa moitittavaa löytänyt. Nuo tulivat auton mukana ja olivat omalla tavallaan ihan positiiviset yllätykset, ristiriitaisista testituloksista huolimatta.

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    Onkos kellään ollut nämä Trianglen kohunastat jo ajossa? Oisko mistään kotosin?

    Leave a comment:

Working...
X