Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • BlueTT
    vastasi
    Uusi vanne on 8,5

    Leave a comment:


  • Randomi
    vastasi
    Olettamuksena, että uusi vanne on 9-9.5" leveä, niin kyllä noilla spekseillä pitäisi mahtua ilman ongelmia.

    Leave a comment:


  • BlueTT
    vastasi
    Audi TT mk2 vanteet

    Hei kaikki. Mulla on audi TT mk2 2010 2.0tfsi 8j ja tarvitsen apua, haluan osta paketin vanteet ja renkaat R19 255/35 ET 43mm. Tietäkö kukaan jos ne sopivat? Kiitos

    Leave a comment:


  • jiipee-
    vastasi
    Aivan joo, ajatuskatkos. Vasen käsi pystyyn virheen merkiksi, sisäänpäinhän tuolla ET13 sitä pitäis saada. Joten tuon vaihtoehdon saapi unohtaa.

    Leave a comment:


  • diffas
    vastasi
    Ei semmoista lättyä ole joka veisi vannetta sisemmäs. Sorvilla keskeltä pois niin vois upota sisäänpäin

    Leave a comment:


  • jiipee-
    vastasi
    eipä lätyllä selvinny.
    Viimeksi muokannut jiipee-; 9.4.2019, 10:20. Perustelu: ajatuskatkos.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Ne otteella olevat akselimassat on suurimmat sallitut kuormatun ajoneuvon massat. Lisävarusteet kasvattaa omamassaa ja pienentää kantavuutta, mutta ei se niihin maksimeihin vaikuta.

    Leave a comment:


  • Teukka
    vastasi
    Lisätiedoissa se oli, olet oikeassa. Akselipainot mainittu muualla otteessa. 225 houkuttaisi enemmän mutta joutuuko sitä katsurin kanssa alkaa kinaamaan jää nähtäväksi.
    Varsinkin kun muutoskatsastaa täytyy.

    Edit: Akselipainot 990 ja 955 jolloin kantavuus 88 pitäs riittää kyllä ongelmitta.
    Tässäkään ei kukaan huomioi että keulassa on jälkiasennettu ilmastointi ja Webasto.
    Näistäkin huolimatta pitäisi riittää kyllä.
    Viimeksi muokannut Teukka; 4.4.2019, 18:27. Perustelu: Akselipainot ympätty

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Teukka Näytä viesti
    Omalla kohdallani kantavuus merkitty 91 joten 235 leveet on pakko ottaa
    Muista että otteessa oleva "91" on ihan mitä sattuu olleen alla katsatushetkellä ja mitä katsuri on kirjoittanut. Oletan että löysit nämä jostain lisätietokentästä? Nämä pitää laskea maks akselimassojen mukaan, ja siitä hakea se painoluokka.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Varsinkin kun se LI-lukua vastaava kg-määrä pitää tarkistaa taulukoista. Jotain selkokielisiä kiloja saattaa olla renkaan kyljessäkin hyvin pienellä präntillä.

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    Penttiperusautoilijalle kaikki muu paitsi avain virtalukkoon, auto kayntiin ja ajamaan on liian vaikeaa. Ei ketaan, jota ei kiinnosta mikaan autoon liittyva, voi edes vahaisesti luulla ymmartavan mistaan renkaiden load indekseista, kun ei sita ymmarra talla foorumilla puoletkaan.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Sitten on näitä isompia renkaita, joita ei tunnu saavan ees pienemmässä painoluokassa. Esim. 255/45r18 noksut oli vaan 103 painoluokassa, melkein koko auton paino menis pelkästään yhdelle akselille...
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 4.4.2019, 10:50. Perustelu: muokattu r28->18 (selkeä virhe tuumakoossa)

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Otteelle kirjatut rengaskoot voi olla isommalla LI-luvulla kun olisi tarpeen. Renkaan kantavuus pitäisi periaatteessa olla vähintään puolet akselimassasta, mutta nykyään siinäkin asiassa ollaan menty perse edellä puuhun, kun vastuuta sysätään enenevässä määrin kuljettajalle. Riittää ettei kantavuutta ylitetä käytön aikana eli kuormaa otetaan sen verran vähemmän kuin heikoin lenkki rajoittaa.

    Kysynpä vaan kuka niitä kantavuksia oikeasti osaa vahdata, kun monesti tuntuu jo koko auton kantavuus tai valojen käyttö olevan liian vaikeita penttiperusautoilijoille.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Täällä foorumilla on aiemminkin keskusteltu että alempi kantavuusluoka XL-merkinnällä kävisi. Keskustelin pari vuotta sitten katsurin kanssa kun Compen renkaat on kirjattu otteeseen 91V luokka, vaikka Saksan rek.otteessa on myös talvirenkaat 185/65R15 87Q.

    Auto tuli mulle 205/50R16 87V renkailla ja meinasi tulla hylkäys kun ensin epäiltiin että on alustasarja, selitin että auto on tullut tehtaalta sporttialustalla ja sitten kun huomattiin että 87 ei riitä ja pitäisi olla 91 taas väännettiin asiasta ja näytin Saksan papereista että 87 kantavuus on hyväksytty B4:ssa.

    Olen ymmärtänyt tästä että vaikkapa akselipainon mukaan kantavuus olisi riittävä jos on pienempi kuin mitä Trafin tiedosta lukee, olisi hylkäys peruste.

    Leave a comment:


  • Teukka
    vastasi
    Omalla kohdallani kantavuus merkitty 91 joten 235 leveet on pakko ottaa

    Leave a comment:


  • Kumimuumi
    vastasi
    No joo, ehkä unohdan nuo sitten.

    Leave a comment:


  • Japi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kumimuumi Näytä viesti
    Mahtuuko 265-65-R17 pyörimään C5 Allroadin alla jos vanteen ET on 30?
    Onhan nuo valtavat jos alkuperäinen on 225/55-17. Halkaisijassa jo 10 senttiä eroa ja mittarivirhettäkin tulisi 14 km/h. Land Cruiserissa on tuon kokoluokan renkaat.

    Leave a comment:


  • Teukka
    vastasi
    88 kuulostaa tutulta. Pitää tarkistaa otteesta. Mites tuo ET asia, siihen kaipaisin hajatelmia.

    Leave a comment:


  • diffas
    vastasi
    225/35/19 on poikkeuksetta kyllä 88, eli piisaa 1120kg akselipainolle. Joka riitti etuvetoisessa b5 2.5tdi:ssa, niin luulen että riittää 1.8t setupissakin ihan heittämällä.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    No, sun pitää löytää 91 kantavuudella, 225/35R19 on 84 tai 88 mitä nopeasti googlasin, joten 235/35R19 tulee jos haluat lailliseksi.

    Leave a comment:


  • Teukka
    vastasi
    Puhutko mulle? No joo onhan se hiukan. Mites tuo kapeampi asettuu 8,5” vanteelle? Mahdoton venykumi ei tarvi olla. 225 Lienee laillinenkin vielä kunhan kantavuus riittää.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Tyhmä kysymys, mutta miksi ylikoon kumi?

    Leave a comment:


  • Teukka
    vastasi
    Mun pitäs päättää B5 rengastus.
    Kumiksi tulee 235/35/19.
    Vanteeksi tulossa 8,5x19", mutta ET pitää valita 35 tai 42.

    Nykyinen set-uppi 8x18" ET35 225/40/18. Autossa lievä madallus, missään tilanteessa ei ole ottanut kiinni.
    Uusi kierros isommalla ET luvulla asettuu about samoihin nykyisten kanssa ulkoreunastaan ja leviää sisään.
    Hiukan olisi varaa tulla ulospäin, mitä sanoo raati?

    Leave a comment:


  • any1
    vastasi
    Vanteen leveys vaikuttaa aika olennaisesti

    Leave a comment:


  • Kumimuumi
    vastasi
    Mahtuuko 265-65-R17 pyörimään C5 Allroadin alla jos vanteen ET on 30?

    Leave a comment:


  • Kopio
    vastasi
    Trianglesta kokemusta ja en huomannut suurta eroa. Trianglen nastarengas oli hyvä! Landsail on omasta mielestä paras halppis

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Spacereistä.

    Leave a comment:


  • -TMK-
    vastasi
    Kysynpä tässä kun ei tahdo löytyä... Mistä tällä hetkellä saisi tilattua custom spacereita?? Eikö täällä foorumillakin ollut joku tekijä??

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Onkos täällä mitään kokemuksia Trianglen kesärenkaista? Tuli siitä suositus linglongin sijaan. Onko linglongeissa edelleen leveämpi olka kuin muissa? Lähinnä mietityttää että kun 245/35-rengastusta miettinyt, niin pitääkö Linglongit ottaa 235 leveänä että leveys stemmaa?
    Viimeksi muokannut jaeger; 31.3.2019, 21:09.

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    Sjoob, mulla on 19x9.5" etu-ET 15, taka-ET 10 coupe vitosessa ja on aika passeli. Eikohan nuo mitat kay myos sportback vitoseen. Madallusta se 35-40mm, mita Vogtlandin jousisarja antaa.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X