Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread
Collapse
X
-
Mahtuuko a4 b8:n -30mm eibachin madallusjousilla alle 235/35/19 kumilla ja 8" ET35 vanteilla oleva setti? Kaupasta tuli viestiä että voi vaatia koriin muutoksia? Ehdotti myös 225/40/19 kumeja mutta jos noilla alkuperäsillä menee niin olis hyvä..
-
Alkuperäinen kirjoittaja makelja Näytä viestiJos siis et33een laitat spacerit B7aan, niin taitaa tulla ulos melkoisesti. Mulla oli aikoinaan 8" leveät et33lla B7ssa niin ne oli juuri passelit sellaisenaan. Renkaan leveys oli 235. Taakse ehkä olisi voinut muutaman millin pistää ulospäin max 10mm. Mutta ei missään nimessä 25mm.
Noilla luvuilla se olisi takana et8 ja edessä et18.
Leave a comment:
-
Saahan sitä mallailtua laittamalla sen vanteen ja navan väliin 25mm paksun mutterin/prikan ja sitten ruuvaamalla yhden (pidemmän) pultin sen verran kiinni että se pyörä pysyy/roikkuu siinä navassa jotenkuten. Keskitettyä sitä ei tietenkään saa mutta ei tarvitsekaan. Yksi tunkki pitää sitä nurkkaa ilmassa ja toisella tunkilla voi sitten tunkata tukivarresta sitä pakettia kohti kaarta jos epäilyttää sopivuus
Leave a comment:
-
Ajatuksena oli hyödyntää edellisestä autosta ylimääräisiksi jääneitä BBS RS 803 vanteita 18x8 et 33 5x100 jako. Pulttijaon muutos spacerit olisi tuonne väliin tarvinnut saada mahduttaa. Taitaa olla mahdoton tehtävä jos ei edes noi 15mm mahdu. Täytynee laittaa vanteet kiertoon.
Leave a comment:
-
Ei kyllä mene tekemälläkään(ellei laita aivan liian kapeaa kumia). Laita ilman spacereita ni on passeli.
Leave a comment:
-
Kysytään viisaammilta mahtaako 8x18 et33 vanteet sopia nätisti etuvetoisen A4 B7 alle jos taakse laittaisi 25mm ja eteen 15mm spacerit. Menee pää pyörrälle mietiskellessä ET lukua ja spacerin vaikutusta siihen.
Leave a comment:
-
Jos siis et33een laitat spacerit B7aan, niin taitaa tulla ulos melkoisesti. Mulla oli aikoinaan 8" leveät et33lla B7ssa niin ne oli juuri passelit sellaisenaan. Renkaan leveys oli 235. Taakse ehkä olisi voinut muutaman millin pistää ulospäin max 10mm. Mutta ei missään nimessä 25mm.
Noilla luvuilla se olisi takana et8 ja edessä et18.
Leave a comment:
-
Selvän peli. Joo, tuon Linglong:n leveyden ihmettelyyn ja siitä aiheutuviin mahdollisiin "ongelmiin" on tullut törmättyä käyttökokemuksia luettaessa. Kaiken kaikkiaan kyseinen rengas vaikuttaisi kokeilemisen arvoiselta. Vai pitäiskö sanoa, kiinarengas jota ei kannata / tarvitse vältellä viimeiseen asti, jos halpiskumeja halajaa. Ei ainoastaan näiden mielipiteiden pohjalta, vaan sen kokonaiskuvan myötä jonka renkaasta on saanut lukeman / kuulopuheiden kautta.
Leave a comment:
-
Linglongien paras puoli tähän mennessä on ollut se ettei niistä ole omalla kohdalla löytynyt mitään pahaa sanottavaa.
Eli melutaso ei ole huomattavasti muuttunut edellisistä renkaista (4F A6 ja Corrado). Audissa toinen sarja Linglongeja alla ja Corradossa eka. Audissa ennen linglongeja oli jotkut Continetalit ja Corradossa sekakierros Hankookia/Falkenia.
Kulumisen suhteen ei myöskään mitään erityistä mainittavaa. 4F alla edellinen satsi kesti kolme kesää aj noiden 3. vuoden aikan kilometreja tuli n. 45tkm/vuosi. Melkolailla samassa tahdissa kuluvait myös talvirenkaina Nokian R:t. Tarkemmin en ole pistänyt ylös mikä on ollut kesä ja talvirenkaiden kilometrien suhde. Eli mielestäni kuluu "normaalisti". (En ole havainnut näissä vastaavaa renkaan pinnan kovettumista, kuin aiemmin Nexenissä/Nankankissa oli säilytyksen aikana.)
Tasapainotukset on omissa yksilöissä mennyt ihan kohtuullisilla painoilla, ja lopputulos on ollut tärinätön.
Eli kokonaisuutena hinta/laatu ollut kohdillaan. Varmasti lisäsijoituksella löytää hiljaisemman/pitävämmän/vierivämmän/kevyemmän/kestävämmän/... renkaan, mutta suoranaisesti en näistä mitään valitettavaa ole löytänyt. Vastaavaa palautetta olen kuullut myös Landsaileista. Eli ainut erityisen hyvä asia näissä renkaissa on hinta + se ettei näissä varsinaisesti ole mitään huonoakaan.
Eniten negatiivista kommenttia olen Linglongeista kuullut liittyen renkaan leveyteen. Greenmaxin kuvio on todella pyöreäolkainen ja vaikuttaa, että Linglong mitaa renkaan leveyden kulutuspinnan reunasta reunaan eikä renkaan kyljestä toiseen kylkeen. Näinollen esim. 205 leveä Linglong oli käytännössä yhtä leveä kuin 225 leveä Hankook/Falken. Eli jos tarkoitus on korvata millintarkasti kaarelle tuotu rengas samankokoisella Linglongilla, niin luultavasti tila loppuu.
Leave a comment:
-
Ei ne mitään ämpäri muovia ole. Itsellä kesti juuri kaksi kesää, ajosuorite oli silloin kutosessa luokkaa 25-30tkm/a. Ihan siedettävä meteli mielestäni, eikä edes liukkaat.
Leave a comment:
-
Subjektiivisa asioita. Se pieni ääni mitä niistä lähtee on rahojensa arvoista. Itse hankin ensin 225/40R18 kesärenkaat, sittemmin tuli nastarenkaat 225/45R17 ja Poloon myös 185/65R14 renkaat. Kaikki linglongit ja seuraavatkin ovat.
Leave a comment:
-
Ovatko Linglong renkaat kuinka äänekkäät? Toki äänekkyys riippuu kuulijan korvasta. Mutta se kertoo jo paljon, kuluvatko renkaat, vai ovatko niin kovaa kumiseosta että ovat "ikuiset"? Kyseisiä renkaita ostaneet ja niillä ajaneet, ovatko renkaat olleet pääsääntöisesti pyöreitä? Eli onnistuuko painotus helposti?
Leave a comment:
-
-
Laitoin viikko sitten omaan sportbackiin joka nurkkaan 275/30-20 kumet 20x10,5 et30 vanteilla. Autoa on laskettu aika reilusti. Tulee takana aikalailla kaarelle, epäilen että 295 kumella takana raapii jo aika reippaasti kaariin. Oma paketti on mielestäni aikalailla maksimi, jos ei halua alkaa sisälokereita ja kaaria rässäileen.
Leave a comment:
-
Mahtuu kyllä. 295/25r20 on 30mm läpimitaltaan pienempi kumi kuin 255/35r20.
Leave a comment:
-
Kiitti vinkeistä mut haen nyt vastausta tuohon kysymykseen eli meneekö sinne taakse tuo 295/25/20 rengas 20" 10" et32 vanteella ilman isompia töitä?
Leave a comment:
-
Jos itellä ois turhaa rahaa tarpeeksi laittasin omaan A5:een Keskinin KT14 10x20" ET30 joka nurkkaan 255/30R20 kumeilla. http://www.keskin-tuning.de/en/kt14-concave/
Leave a comment:
-
Entä jos ottaisi koko kierroksen 20x10 ja renkaiksi 255/35. Tuolla enemmän juttua http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=122327
Leave a comment:
-
Morjes. A5 -13 sportbackiin sain rengas/vannetarjouksen mutta pähkäiltiin takavanteitten kanssa. Eli eteen tulisi 20" 8,5" et32 245/30/20 ja taakse 20" 10" et32 295/25/20. Miten käy takasten kanssa mahtuuko sinne kun myyjän kone sanoi että ei mahtuisi ja muutenkin kannattaisiko hankkia spacerit väliin että tulisi lähemmäksi kaaria?
Leave a comment:
-
Jos ne huopalokarit tuottaa ongelmaa niin mitä jos tarkistat onko ne kunnolla paikallaan. Ite oon laittanu korialuslevyä tai itse tehtyä prikkaa ruuvin kannan alle jos on huopalokari revennyt ruuvin kohdalta. Luulisin että on helpointa fiksata roikkuva lokari paikalleen kun ruveta säätämään cambereita. Voi tietty olla ettei ne roiku yhtään mutta aika epätodennäköiseltä tuntuu omien kokemusten pohjalta.
Leave a comment:
-
Anteeksi nyt kun kerroin, että tuollaisella kokoonpanolla pystyy ajamaan. Liikenteessä näkee valitettavasti myös kokoonpanoja millä ei oikeasti voi tai ei saisi ajaa. Eikä muuten tuo kun 18,4mm, jos vertaa vakioon ja edellis kesän renkaaseen kun vertaa niin 15,8mm. Halkaisia ja säde on eri asia :) säde on se mikä vaikuttaa… Ja mitäpä veikkaat onko eibachin madallus tasan 30mm. Renkaita hommatessa mittailin, että milli peliksi menee jos ei rullaa, riippuen vähän renkaan muodoista. Lisä camberilla sais tilaa, mutta eipä saa säädettyä ilman varsia. Mutta ompahan mukavat ajaa, kun on kumia tien ja auton välissä. Juuri mitä tuommonen tankki kaipaa. Tuskin siitä 14,65%lisäkosketuspinnasta mikä syntyy leveydestä on haittaa ja halkaisian kasvaessa kosketuspinta lisääntyy myös. Myös hiilidioksiidipäästöt jne nönnönöö ;D pop pop https://play.google.com/store/apps/d...one.tireexpert kertoo vähän enemmän ;)
Edit: niin ja nyt pystyy ajamaan kuin normaalilla autolla ettei ota esim kuraläpät jokakanttariin kiinni, mutta eipä ole wheelcäppiäViimeksi muokannut ^^BeBe; 22.4.2017, 18:12.
Leave a comment:
-
Jos madallus on 30mm ja ylikokorenkaiden (235/45R18) halkaisija tuo toiset 34mm, tuliko yllätyksenä?
Rengaslaskuri on aika pop,
Leave a comment:
-
Kyllä sellaiset rimpulat oli viime kesänä :) ja nyt talvenkin oli 225/45/17 eli sama koko. Ahnehdin vähän ton profiilin kanssa. 235/40/18 ois tietysti pyörinyt helpommin. Tuli ton madalluksen myötä yksi muuttuja lisää viime kesään verrattuna, niin arvaus meni vähän metsään. Mutta pystyy ajamaan normaalisti ja on kaaret täys.
Leave a comment:
-
A6 C5 quattro farkku. -30mm eibach 235/45r18 vanteen leveys 8 tuumaa ja ET 35. Siinä ja siinä että sopii edessä pyörimään. Alumiini nilkassa on pieni nöpö johon jää 4-5mm väliä ja lokasuojat saa mankeloidan. Taaksehan mahtuisi paripyörät, mutta kuorma päällä alkaa todnäk raapimaan huopaska sisälokareihin ulkoreunoilta.
Leave a comment:
-
Jape osannee vastata. Yhteystiedot löytyy http://jtmedia.fi/ tai foorumilla JAP3 :)
Leave a comment:
Leave a comment: