Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Millaiset vanteet/renkaat autooni? -yleisthread

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pahkiksella on ainakin selkeästi ylikokorenkaat, ei varmasti mahdu.

    Comment


      Mahtuu kyllä. 295/25r20 on 30mm läpimitaltaan pienempi kumi kuin 255/35r20.

      Comment


      • Laitoin viikko sitten omaan sportbackiin joka nurkkaan 275/30-20 kumet 20x10,5 et30 vanteilla. Autoa on laskettu aika reilusti. Tulee takana aikalailla kaarelle, epäilen että 295 kumella takana raapii jo aika reippaasti kaariin. Oma paketti on mielestäni aikalailla maksimi, jos ei halua alkaa sisälokereita ja kaaria rässäileen.

        Comment


          Paljonko tällaisten arvo on? Siis neljän sarja keskikuppeineen, ei replica.

          Comment


            Ovatko Linglong renkaat kuinka äänekkäät? Toki äänekkyys riippuu kuulijan korvasta. Mutta se kertoo jo paljon, kuluvatko renkaat, vai ovatko niin kovaa kumiseosta että ovat "ikuiset"? Kyseisiä renkaita ostaneet ja niillä ajaneet, ovatko renkaat olleet pääsääntöisesti pyöreitä? Eli onnistuuko painotus helposti?

            Comment


              Subjektiivisa asioita. Se pieni ääni mitä niistä lähtee on rahojensa arvoista. Itse hankin ensin 225/40R18 kesärenkaat, sittemmin tuli nastarenkaat 225/45R17 ja Poloon myös 185/65R14 renkaat. Kaikki linglongit ja seuraavatkin ovat.

              Comment


              • Ei ne mitään ämpäri muovia ole. Itsellä kesti juuri kaksi kesää, ajosuorite oli silloin kutosessa luokkaa 25-30tkm/a. Ihan siedettävä meteli mielestäni, eikä edes liukkaat.

                Comment


                • Linglongien paras puoli tähän mennessä on ollut se ettei niistä ole omalla kohdalla löytynyt mitään pahaa sanottavaa.

                  Eli melutaso ei ole huomattavasti muuttunut edellisistä renkaista (4F A6 ja Corrado). Audissa toinen sarja Linglongeja alla ja Corradossa eka. Audissa ennen linglongeja oli jotkut Continetalit ja Corradossa sekakierros Hankookia/Falkenia.

                  Kulumisen suhteen ei myöskään mitään erityistä mainittavaa. 4F alla edellinen satsi kesti kolme kesää aj noiden 3. vuoden aikan kilometreja tuli n. 45tkm/vuosi. Melkolailla samassa tahdissa kuluvait myös talvirenkaina Nokian R:t. Tarkemmin en ole pistänyt ylös mikä on ollut kesä ja talvirenkaiden kilometrien suhde. Eli mielestäni kuluu "normaalisti". (En ole havainnut näissä vastaavaa renkaan pinnan kovettumista, kuin aiemmin Nexenissä/Nankankissa oli säilytyksen aikana.)

                  Tasapainotukset on omissa yksilöissä mennyt ihan kohtuullisilla painoilla, ja lopputulos on ollut tärinätön.

                  Eli kokonaisuutena hinta/laatu ollut kohdillaan. Varmasti lisäsijoituksella löytää hiljaisemman/pitävämmän/vierivämmän/kevyemmän/kestävämmän/... renkaan, mutta suoranaisesti en näistä mitään valitettavaa ole löytänyt. Vastaavaa palautetta olen kuullut myös Landsaileista. Eli ainut erityisen hyvä asia näissä renkaissa on hinta + se ettei näissä varsinaisesti ole mitään huonoakaan.

                  Eniten negatiivista kommenttia olen Linglongeista kuullut liittyen renkaan leveyteen. Greenmaxin kuvio on todella pyöreäolkainen ja vaikuttaa, että Linglong mitaa renkaan leveyden kulutuspinnan reunasta reunaan eikä renkaan kyljestä toiseen kylkeen. Näinollen esim. 205 leveä Linglong oli käytännössä yhtä leveä kuin 225 leveä Hankook/Falken. Eli jos tarkoitus on korvata millintarkasti kaarelle tuotu rengas samankokoisella Linglongilla, niin luultavasti tila loppuu.

                  Comment


                    Selvän peli. Joo, tuon Linglong:n leveyden ihmettelyyn ja siitä aiheutuviin mahdollisiin "ongelmiin" on tullut törmättyä käyttökokemuksia luettaessa. Kaiken kaikkiaan kyseinen rengas vaikuttaisi kokeilemisen arvoiselta. Vai pitäiskö sanoa, kiinarengas jota ei kannata / tarvitse vältellä viimeiseen asti, jos halpiskumeja halajaa. Ei ainoastaan näiden mielipiteiden pohjalta, vaan sen kokonaiskuvan myötä jonka renkaasta on saanut lukeman / kuulopuheiden kautta.

                    Comment


                      Kysytään viisaammilta mahtaako 8x18 et33 vanteet sopia nätisti etuvetoisen A4 B7 alle jos taakse laittaisi 25mm ja eteen 15mm spacerit. Menee pää pyörrälle mietiskellessä ET lukua ja spacerin vaikutusta siihen.
                      Viimeksi muokannut Everafta; 4.5.2017, 14:32.

                      Comment


                      • Jos siis et33een laitat spacerit B7aan, niin taitaa tulla ulos melkoisesti. Mulla oli aikoinaan 8" leveät et33lla B7ssa niin ne oli juuri passelit sellaisenaan. Renkaan leveys oli 235. Taakse ehkä olisi voinut muutaman millin pistää ulospäin max 10mm. Mutta ei missään nimessä 25mm.
                        Noilla luvuilla se olisi takana et8 ja edessä et18.
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut makelja; 4.5.2017, 14:53. Perustelu: Kuvat lisätty

                        Comment


                          Kysytään viisaammilta mahtaako 8x18 et33 vanteet sopia nätisti etuvetoisen A4 B7 alle jos taakse laittaisi 25mm ja eteen 15mm spacerit. Menee pää pyörrälle mietiskellessä ET lukua ja spacerin vaikutusta siihen.
                          Vaikuttanee jonkun verran auton ajo-ominaisuuksiin, kun eteen ja taakse tulee erilainen raideväli. 20mm tuosta tulee eroa etu- ja taka-akselin välille.

                          Comment


                            Ei kyllä mene tekemälläkään(ellei laita aivan liian kapeaa kumia). Laita ilman spacereita ni on passeli.

                            Comment


                              Ajatuksena oli hyödyntää edellisestä autosta ylimääräisiksi jääneitä BBS RS 803 vanteita 18x8 et 33 5x100 jako. Pulttijaon muutos spacerit olisi tuonne väliin tarvinnut saada mahduttaa. Taitaa olla mahdoton tehtävä jos ei edes noi 15mm mahdu. Täytynee laittaa vanteet kiertoon.

                              Comment


                              • Saahan sitä mallailtua laittamalla sen vanteen ja navan väliin 25mm paksun mutterin/prikan ja sitten ruuvaamalla yhden (pidemmän) pultin sen verran kiinni että se pyörä pysyy/roikkuu siinä navassa jotenkuten. Keskitettyä sitä ei tietenkään saa mutta ei tarvitsekaan. Yksi tunkki pitää sitä nurkkaa ilmassa ja toisella tunkilla voi sitten tunkata tukivarresta sitä pakettia kohti kaarta jos epäilyttää sopivuus

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja makelja Näytä viesti
                                  Jos siis et33een laitat spacerit B7aan, niin taitaa tulla ulos melkoisesti. Mulla oli aikoinaan 8" leveät et33lla B7ssa niin ne oli juuri passelit sellaisenaan. Renkaan leveys oli 235. Taakse ehkä olisi voinut muutaman millin pistää ulospäin max 10mm. Mutta ei missään nimessä 25mm.
                                  Noilla luvuilla se olisi takana et8 ja edessä et18.
                                  Jos 235 leveä rengas et:llä 33 on kaaren kanssa linjassa, niin pienentämällä et:tä 15 milliä spacerin avulla, kulutuspinnan ulkoreuna asettuu laskennalliseti samaan kohtaan 205 levyisellä renkaalla. Toki varsinkin edessä mahdollisen madalluksen määrä vaikuttaa camberiin ja sitä myötä istuvuuteen todella paljon! Mielipidejuttuja toki, että näyttääkö B7:ssa esim. 205/50-17 rengastus hyvältä kaarelle tuotuna...

                                  Comment


                                  • Mahtuuko a4 b8:n -30mm eibachin madallusjousilla alle 235/35/19 kumilla ja 8" ET35 vanteilla oleva setti? Kaupasta tuli viestiä että voi vaatia koriin muutoksia? Ehdotti myös 225/40/19 kumeja mutta jos noilla alkuperäsillä menee niin olis hyvä..

                                    Comment


                                      Kenelläkään OZ-vanteita Audissaan? Kuvia?

                                      Comment


                                      • Eikö b8:n vakiokoko ole 245? 8.5" Et29 on kaaren sisällä. Eli 8" Et35 mahtunee kyllä.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja Peerless Näytä viesti
                                          Kenelläkään OZ-vanteita Audissaan? Kuvia?
                                          Varmasti on ja varmasti helpommalla saat googlesta kuvia haluamillasi oz vanteilla ja auton mallilla haettuna

                                          Comment


                                          • Kuvassa B8:n alla Eibachin -30mm jouset ja rengassetti 235/35/19. Vanteet 9,5" leveät ET 40 ja hyvin mahtuu.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja X6-M Näytä viesti
                                              Eikö b8:n vakiokoko ole 245? 8.5" Et29 on kaaren sisällä. Eli 8" Et35 mahtunee kyllä.
                                              255/35R19 on B8:n 19" vakiokoko.

                                              Comment


                                              • No sittenhän se 235 on vielä enemmän kauempana oikeaa.

                                                Comment


                                                • Audi A6 C5 kuinka leveä vanne sopisi alle?

                                                  mietiskelin kun olen katsonut audi r8 alkuperäisvanteita ja tuli vastaan 18x10,5 tuumaset vanteet vastaan ja vanteen ET on 55mm. Sopiskohan se spacerien kanssa alle? ja bc racingin säädettävä alusta on autossa, että autoa saa säädettyä.

                                                  Comment


                                                    Riippuu mitkä renkaat haluat venyttää vanteille. 225-245 rengastus luultavasti uppoaa alle. Kun passaat vaan vanteet mahdollisimman sisään miten mahtuukaan.

                                                    Comment


                                                    • Löytyykö jostain Audi ja VW OEM vanteiden kuvat ja speksit listattuna? Hakusessa 18" OEM 8 tai 8,5 et35(ish) vanteet pikkukirppuun ja tuossa A1ssä jakona 5x100 niin vähän pihalla mitä malleja voisi edes harkita

                                                      Comment


                                                      • http://www.myturbodiesel.com/1000q/w...y-database.htm

                                                        Comment


                                                          http://www.original-felgen.com/

                                                          Comment


                                                          • Kiitos linkeistä. Noiden vaihtoehtojen perusteella saa OEM jäädä väliin :-)

                                                            Comment


                                                              OEM-vaihtoehtoja kannattaa katsella myös esim. A3 8L, TT 8N ja Golf 4 leireistä, kun pulttijako ja keskireikä täsmää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X