Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AdBlue

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VilleP
    vastasi
    Juu ei se adblue mitään polta, vaan dpf:ää poltellaan ylimääräisestä noesta.

    Leave a comment:


  • Kermaani
    vastasi
    Hei, minulle kävi näin:
    - viime talvena huomasin jonkun kerran, että tuulettimen flekti tuntui jääneen päälle, vaikka oli ajettu normaalia ajoa eikä suurella teholla. Keväällä huoltoon viedessä mainitsin asiasta ja minulle kerrottiin, että se AdBlue järjestelmä siellä yrittää polttaa nokea pois eikä kyseessä ole mikään jäähdytyshuoli.
    - luettuani näistä AdBlue ongelmista päätin alkaa käyttää kristallisoitumista vähentävää lisäainetta jatkossa. Laitoin Motonetistä saatavaa LiquiMoly -merkkistä AdBlue-lisäainetta ensimmäisen kerran toukokuussa samassa yhteydessä kun täytin AdBlue säiliöön 10L ainetta
    - ja eikös perhana vieköön parin viikon päästä syttynyt minullekin näyyttöön AdBlue System Fault -ilmoitus moottoritiellä Varsovan lähellä ja 1000km jäljellä. Sain auton korjattavaksi Prahaan ja reilu pari tonnia meni pumpun vaihdossa. 5-6 päivää meni siinä säädössä.

    Tämän kokemuksen jälkeen muutama kysymys foorumille:
    - onko nuo jo tulevan AdBlue ongelman orastavia ensioireita jos flekti pyörii ajon jälkeen?
    - Onko mahdollista, että siellä AdBlue systeemissä oli sitä kristallisoitumista jo tapahtunut ja se lisäaineen käytön aloittaminen "sai mujut liikkeelle" ja siitä alkoi varsinainen ongelma?
    - Onko foorumilla suosituksia AdBlue lisäaineista ylipäätään?
    - Mitä AdBlue ainetta kannattaa käyttää kun haluaa välttää ongelmia jatkossa? Jos on esim asiaa Norjan puolelle niin kannattaako tankata sieltä saatavaa pakkasenkestävää?
    Viimeksi muokannut Kermaani; 25.6.2025, 15:03.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    M-I lue tämä ennen kuin kirjoitat lisää, kiitos! https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

    Leave a comment:


  • M-I
    vastasi
    Adblue ongelmaa? Mikähän voisi olla mahdollinen vika näillä koodeilla..mittaristoon adblue fault, rangea jäljellä 500km..suutin putsattu, ei auttanut..pumppu, ohajainlaite?

    Onko näissä Audi A6 3.0 tdiq vm 2015..tuossa ohjainlaitteessa tuo "kosteudenpoisto" reikä..mikä näkyy tuossa aikaisemmin linkatussa vagen.comin youtube videolla?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jukis
    vastasi
    Ja päivitystä. Ovokon paketti tuli perille asiallisesti eurolavalle (!) pakattuna. Oli vielä bonuksena adbluen täyttöputki sekä syöttöputki täydellisenä mukana! Auto oli jo valmiiksi tallissa purettuna eli romut vaan kiinni kiinni, ureaa pönttöön ja elevenillä tsekkaamaan. Useampi herja tuli alkuun, jopa gateway sekä herjasi myös tuntematonta ohjainboxia. Kuitenkin, auto käyntiin ja kas, kilometrirajoitus oli hävinnyt ja livedata näytti ihan järkeviä. Ajamassa en vielä käynyt kun auto seisonnassa mutta lähipäivinä. Toistaiseksi näyttää hyvältä!

    Leave a comment:


  • Jukis
    vastasi
    Tilaus tehty ja riskillä mennään:) Ovokon kautta puolasta tankki pumpulla ja otin vielä ohjainboxinkin kun oli sopivassa rahassa. Numerot ja myös kirjaimet samat kun omassa Q5 vaikka macanista purettu. Katsotaas kuinka käy….

    Leave a comment:


  • heisja
    vastasi
    Ostin tankin ebaystä. Onhan se riskaapelia, mutta ainakin isommat purkaamot antaa jonkinmoisen takuun & palautusoikeuden.
    Osanumerolla ja versiolla kun hakee niin löytyy. Kannattaa tietenkin varmistaa osanumero ja versio vielä myyjältä.
    Porsche Maganissa on osanumeron perusteella sama tankki.

    Ovoko on toinen paikka, mutta siellä tankit ja pumput näytti kuvien perusteella "huonommilta".
    Ovokolla on myös toimiva palautusoikeus.

    Leave a comment:


  • Jukis
    vastasi
    heisja mulla Q5 samoilla spekseillä ja samat oireet, kilometrit vähenee... Mistä tilasit tankin?
    Viimeksi muokannut Killeri; 28.5.2025, 07:26. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • heisja
    vastasi
    Näyttäisi että löytyi korjaus tuohon minun viestin 342 ongelmaan

    Kyselin korjauksesta muutamalta PK seudun korjaamolta ja äkkiä kävi selväksi että uudet osat on jäätävän kalliitta. Pumppu luokkaa 2k ja sitten siihen uutta ohjausyksikköä + koodausta ja tietty asennus (joka oli muuhun nähden halpaa).

    Ratkaisin ongelman ostamalla käytettynä koko Adblue tankin pumppuineen. Tankki tuli Espanjasta ja oli samalla versionumerolla kuin vanha tankki. Asennus oli Plug & Play ja systeemi lähti heti toimimaan. Paineanturit on elossa ja pumppu on mekaanisesti paljon hiljaisempi kuin vanha.
    Tankki maksoi kotiin kannettuna vajaa 600€.

    Toki käytetty tankki ei ole tietenkään uuden veroinen, mutta ongelma siirtyi nyt joksikin aikaa eteenpäin. Luovuttaja oli 100tkm vähemmän ajettu.

    Näyttäisi että käytettyjä pumppuja ei ole kovin hyvin tarjolla ja jos on niin ne on kalliimpia kuin koko tankki pumppuineen.

    Leave a comment:


  • prea
    vastasi
    Olisiko mitään vinkkejä miten tämän potilaan kannattaisi toimia. Vikakoodina siis P203A ja P203B, motomaatilla luettuna alla oleva rapsa. Adblue tankki on täynnä, suutin putsattu ja mitään selkeästi viallista ei tankin/sensorin johdoissa näkynyt. Onkohan tuota sensoripakettia saatavissa irrallaan jostain? Ovokosta löytyy kokonaisia tankkipaketteja, mutta onko niissä saman vian äärellä? Voiko olla ohjainongelma? Vinkkejä miten tuota kannattaisi haarukoida otetaan vastaan. Tää on oireillut pidempään, ensin on-off tyyppisesti aina välillä mutta nyt tuntuisi olevan sitkeämmässä eikä enää nollaus auta. Itsellä ei ole VCDS-kamppeita, joten ei tarkempaa dataa.

    Aki


    Hyvä asiakas,

    Tässä ajoneuvosi MOTOTESTI-raportti.
    ================================================== ==============================
    AJONEUVOTIEDOT | TAPAHTUMATIEDOT
    Merkki: AUDI
    Malli: Q5 (8RB) |
    Vuosimalli: 2010 |
    Moottorikoodi (Tec Doc): |
    ================================================== ==============================
    OBD-TESTAUS
    Auton vikamerkkivalo (MIL) on palanut 297 km.
    Autostasi löytyi 2 päästöihin liittyvää vikakoodia:
    *P203B Pelkistimen tasotunnistin, virtapiirin alue/teho
    *P203D Pelkistimen tason tunnistimen virtapiiri korkea


    Toimintavalmiustestin osatestit:
    ok Polttoainejärjestelmän seuranta (Valmistajalle ominainen)
    ok Osien vikaantumisen ja toimintatehokkuuden valvonta (Valmistajalle ominainen)
    ok NOx/SCR jälkikäsittelyn seuranta (Valmistajalle ominainen)
    ok Ahtopaineen valvontajärjestelmä (Valmistajalle ominainen)
    ok Pakokaasuanturin valvonta (Valmistajalle ominainen)
    ok PM-suodattimen valvonta (Valmistajalle ominainen)
    ok EGR ja/tai VVT -järjestelmien valvonta (Valmistajalle ominainen)
    ================================================== ==============================
    JÄRJESTELMÄTESTAUS
    Järjestelmäkyselyjä, joihin vastasi yksi tai useampi ohjainlaite, tehtiin 29 kpl.

    Testattavan auton mallisarjassa saattaa olla vaihtoehtoisia järjestelmiä ja
    mikäli auton todellista järjestelmää ei voida varmasti tunnistaa, tehdään kyselyt
    mallisarjan kaikille järjestelmävaihtoehdoille. Tulkinnassa tulee ottaa huomioon vain
    auton todelliset järjestelmät. Esimerkiksi Moottori-järjestelmiä voi olla
    listattuna useita, mutta tulkinnassa huomioidaan vain auton oikean moottorikoodin
    mukainen järjestelmä.

    Ohjainlaitteista luetut vikakoodit järjestelmittäin:

    Järjestelmä: Moottori, CAHB MT/AT TDI-CR
    P203A00 Pelkistimen tasotunnistin, sähkövika Pysyvä
    *P203B00 Pelkistimen tasotunnistin, virtapiirin alue/teho Satunnainen

    Järjestelmä: Moottori, CAHA MT/AT TDI-CR
    P203A00 Pelkistimen tasotunnistin, sähkövika Pysyvä
    *P203B00 Pelkistimen tasotunnistin, virtapiirin alue/teho Satunnainen

    Järjestelmä: Moottori, CCWB MT/AT TDI-CR
    P203A00 Pelkistimen tasotunnistin, sähkövika Pysyvä
    *P203B00 Pelkistimen tasotunnistin, virtapiirin alue/teho Satunnainen

    Järjestelmä: Moottori, CJCB MT/AT TDI
    P203A00 Pelkistimen tasotunnistin, sähkövika Pysyvä
    *P203B00 Pelkistimen tasotunnistin, virtapiirin alue/teho Satunnainen

    Leave a comment:


  • TDIfreak
    vastasi
    En tiedä millainen Audin systeemi on mutta raskaalle puolelle löytyy tarvikeantureita ettei tarvii välttämättä koko pumppumodulia vaihtaa.

    Leave a comment:


  • heisja
    vastasi
    Juu minulla tuossa melko varmasti paineanturi rikki.
    Sen verran opiskelin, että tuo anturi on pumppumodulissa. Eli varmaan ainakin se menee vaihtoon.

    Leave a comment:


  • TDIfreak
    vastasi
    Eikö tuossa heisjan tapauksessa ole urean paineanturi pimeänä kun kuitenkin ainetta menee letkussa ja suihkuttaa testissä eli painettakin putkessa on ainakin jonkin verran.

    Leave a comment:


  • Petri H
    vastasi
    Olisi taas uusi potilas Adblue klinikalle (A4 2.0TDI 2018, 107ktm), vikailmoitus jakoavaimen kanssa ja 1000km laskuri ruudussa...
    Caristan avulla luettuna vikakoodi on P208A00 Reductant Pump "A" Control Circuit/Open.
    Tavaratilassa olevalta sulakerasialta tarkistin ja mittasin Adblueen liittyvät sulakkeet (no 3 ja 11), olivat ehjät ja sulakerasian koskettimet näyttäisivät olevan kunnossa.
    Varaus merkkihuoltoon tutkittavaksi seuraavalle viikolle.

    Tuomiota odotellessa löytyiskö täältä lisävihjeitä joita voisi omatoimisesti vielä tälle tehdä tai tutkia? Vai onko edessä vaan osien ja tuhateuroisten vaihtelua...
    Tällä palstalla mainittiin jossain kohtaa että sulakkeiden irroituksella saisi tuon 1000km tuomiolaskurin alkamaan alusta. Molempien sulakkeiden irroitus ja hetken odottelu ei ainakaan suoraan vaikuttanut. Onnistuuko laskurin palautus ja löytyykö tarkempia ohjeita kuinka se tulee tehdä?

    Leave a comment:


  • heisja
    vastasi
    Onko hyviä suosituksia PK-seudun tai lähialueiden Adblue korjaamosta/korjaajasta? Hakusessa korjaaja jolla olisi kokemusta näistä.

    Auto on 2015 2.0TDI Q5 kilometrejä 244tkm.
    AdBluevalo ja vikavalo palaa & kilometrit hupenee.

    Vikakoodina alhainen paine.


    Saturday,03,May,2025,11:52:35:53511
    VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 11 x64
    VCDS Version: 25.3.1.1 (x64)
    Data version: 20250415 DS365.0
    www.Ross-Tech.com




    Address 01: Engine (04L 906 021 CK)

    11:52:30
    IDE03129 Reducing agent pump: activation 50.00 %
    IDE03132 Pressure sensor for reducing agent: measured pressure -500 hPa
    IDE03146 Pressure sensor for reducing agent: voltage 495.0 mV
    IDE05520 Pump for reducing agent: speed 2944.0 /min
    Saturday,03,May,2025,11:53:43:53511
    VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 11 x64
    VCDS Version: 25.3.1.1 (x64)
    Data version: 20250415 DS365.0
    www.Ross-Tech.com




    Address 01: Engine Labels: 04L-907-309-V1.clb
    Control Module Part Number: 04L 906 021 CK HW: 04L 907 309
    Component and/or Version: R4 2,0L EDC H23 8259
    Software Coding: 2A25401A245601080000
    Work Shop Code: WSC 06208 000 00000
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906021CK 002005 (AU48)
    ROD: EV_ECM20TDI01104L906021CK_002.rod
    VCID: 70EF3BC0AB72141B3A-8024
    1 Fault Found:

    9645 - Reductant
    P20E8 00 [00100111] - Pressure too Low
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 244432 km
    Date: 2025.05.03
    Time: 11:51:30

    Engine speed: 829.00 /min
    Normed load value: 31.8 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 48 °C
    Intake air temperature: 28 °C
    Ambient air pressure: 980 mbar
    Voltage terminal 30: 14.480 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 12.0 °C
    Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: -500 hPa
    Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 8.7 °C
    Reducing agent pump: activation: 50.00 %
    Sensor for reducing agent fill level: voltage: 3055.0 mV


    Readiness: 0 0 0 0 1


    Koodi palautuu aina nollauksen jälkeen.
    Adblue paineantureita ja pumppua loggaamalla näyttäisi siltä että paineanturi antaa samat -500hPa ja 495mV riippumatta pumpun nopeudesta tai edes pumpun päälläolosta.
    Startin jälkeen pumppu pyörii jonkun aikaa, mutta lopettaa ilmeisesti tuon ”alhaisen” paineen takia. Jos Auton sammuttaa pumpun käydessä niin pumppu imee letkun tyhjäksi (negatiivinen pyörimisnopeus).

    Adblue syöttöputken molemmat päät on siistit joten epäilisin että putki on ehjä eikä vuoda. Suutin ja suuttimen paikka DPF:ssä on myös siisti ja puhdas.
    Suuttimen suihku on amatöörin silmään ok, testattu SCR metering testillä ja pullolla.

    Putki tosiaan siisti myös pumpun päästä ja pumpulle ja pumpun ohjausmodulille menevät sähköjohtojen liittiment on puhtaat. Sulakkeet ehjät ja tankissa ainetta.

    Leave a comment:


  • Q5 KAPTEN
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Qfemma Näytä viesti
    Oma case ratkesi näin, ohjauslaite takakontista esille, osanumero haltuun ja nettiin Ovoko.fi ja osa hakuun. Löytyi useampi kpl, n.150€ postituksen kanssa ja tilaus sisään.
    Osa tuli alle viikossa. Takakontti auki ja ohjauslaitteen vaihto 5 min. SIMSALABIM! AdBlue-työkalu merkkivalo poistui näytöstä ja vähän ajan päästä sammui myös moottorivalo.
    Nyt ajellut viikon verran ja kaikki ok.

    Tässä hyvä esimerkki miten huollossa viedään asiakasta... useampi olisi ehkä sannonut että jahas, no jos se on näin niin vaihdetaan sitten se säiliö 3500€!


    Kiitokset Jage ja reka66 vinkeistä!
    Omaan autoon (2018 Q5 2,0tdi 150tkm) tuli Adblue vika joulukuussa. Sen jälkeen olen kuittaillut vikaa pois OBD Elevenillä ja ajellut menemään. Kilometrejä tullut lisää ehkä 2000-3000km. Adblue vikavaloa ei ole hetkeen näkynyt mittaristossa mutta moottorin vikavalo sitäkin useammin.

    OBD näyttää "Lost Communication with Reductant Quality Module" käytännössä aina kun lukee vikakoodit. Kuittaamalla vian saa hetkeksi pois mutta mikäli moottorin ajaa lämpimäksi ja sammuttaa niin moottorin vikavalo syttyy moottorin uudelleen käynnistyessä (moottorin täytyy olla lämmin). Tässä vaiheessa OBD E näyttää muitakin adblue vikoja vähän mielivaltaisesti. Joskus paine ja joskus pinta. Joskus molemmat höystettynä lämmitysvialla. Tämä liittynee siihen kun Adblue yrittää käynnistyä moottorin ollessa lämmin.

    Mittaristoon moottorin vikavalo syttyy siis vasta siinä vaiheessa kun moottorin on ajanut lämpimäksi ja tekee uudelleen käynnistyksen. Itse Adblue vikavalo tulee silloin tällöin ja joskus taitaa näyttää rangeksi jopa 11 000km.

    Alkuperäinen ohjauslaite on avattu ja tarra oli paikallaan. Hapettumisia ei näkynyt.

    Tilasin myös Ovokolta käytetyn ohjainlaitteen (n. 150€). Vaihdoin alkuperäisen ohjainlaitteen tilalle Ovokolta tilatun ohjauslaiteen. Kuittasin kaikki viat OBD Elevenillä. Mikäli lukee vikakoodit niin sama "Lost Communication with Reductant Quality Module" tulee näkyville. Mittaristossa ei vikavaloja. Tämän jälkeen kone lämpimäksi. Sammutus. Uudelleen käynnistys ja moottorin vikavalo mittaristoon.

    Adblue sulakkeet ehjät.

    Audilta kysyin uuden ohjainlaitteen hintaa ~450€. 80A 907 355 F

    Vaatiiko ohjainlaitteen vaihto sopeutusta ja siksi Ovokolta tilattu ei toimi? Voihan se olla että käytetty osa on myös rikki. Voiko tässä olla jo vikana se että olen liian paljon kuittaillut vikaa OBD Elevenillä ja vian kuittais ei onnistu enää OBD Elevenillä?

    Leave a comment:


  • rödatroll
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja spek Näytä viesti
    Boksi todella hyvin tiivistetty, mutta sitten siihen on tehty teipillä suljettu reikä???
    Lohdutukseksi voin sanoa että vesi sinne menee sisään vaikkei kuoressa olisikaan porattua reikää.

    Leave a comment:


  • TDIfreak
    vastasi
    Onkohan A3:ssa tuo boksi paremmassa eli kuivemmassa paikassa kun ei ole tainnut niissä olla tuota ongelmaa? Vai onko jätetty tekemättä kanteen reikää? ;)

    Leave a comment:


  • spek
    vastasi
    Kiitos videolinkistä. Todella informatiivinen!

    Avasin ohjanboxin tiivisteitä lämmittämällä ja sama kosteuden vuodosta johtuva vikahan siellä on. Kuvista näkyy kosteuden kulkureitti teipin ali ja hapettumut piirikortti. Aivan käsittämätön suunnittelukukkanen. Mielestäni selkeästi tuotevirhe ja takaisinkutsukampanjan aihe. Boksi todella hyvin tiivistetty, mutta sitten siihen on tehty teipillä suljettu reikä??? Onkohan sama rakenne kaikissa muissakin ohjaimissa?

    Seuraava kysymys onkin josko näitä vastaavia ongelmakohtia on autossa enemmänkin. Onkohan jossain listaa tarkistettavista kohteista?

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Tuossa lammikon simon videossa ainakin lämmittää liimoja ennen ruuvien avaamista.

    Video liittyy muutenkin vahvasti aiheeseen. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...72#post1984172

    Leave a comment:


  • spek
    vastasi
    Minulla oli 111 tkm kohdalla sama adblue kilometrirajoitusongelma, auto 2018 a4 allroad 2,0 TDI 120KW.

    Audilla sanoivat vian olevan ilmeisesti pumpussa koska osa vikailmoituksista kertoi paineen olevan liian pieni => koko säiliö pumppuineen vaihtoon. Säiliötä on kehitetty ilmeisesti lisäämällä/muuttamalla lämmitystä. Sitä taasen vanha ohjain ei tue elikä sekin oli vaihdettava. Tankki on 24l ja sen vanha säädin on 4MO 907 355 D. Uuden tankin ohjain on muutoin sama, mutta viimeinen kirjain on H. Tämä tiedoksi, jos jollain on tarve uuden tankkimallin ohjaimen etsintään.

    Outoa oli, että Audin ilmoittamat vikakoodit poikkesivat aiemmin luetuista VCDS-koodeista (Skodan merkkihuoltona toimiva Autoklinikka, joka ei halunnut ottaa vikaa korjattavaksi koska Audeissa on aina joitain erikoisuuksia jotka eivät tule esiin ilman erikoislaitteita).

    Pyysin huollosta vaihdetun ohjaimen tutkittavakseni jos vaikka viat johtuivatkin täällä kerrotusta ohjaimen piirilevyn hapettumisesta. Osaisiko joku kertoa mitenkä ohjaimen takakannen saa helpoiten irti rikkomatta runko-osaa? Tuntuu olevan aika tiukkaan liimautunut eikä kohtuullisella väännöllä auennut ruuvien irroituksen jälkeen? Kevyt lämmitys?

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Joo, reikä on ja siitä on ollut jo tuolla juttua: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...88#post1921588
    Ja tuolla: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...47#post1952947

    Leave a comment:


  • juhosaari
    vastasi

    Onko kukaan ottanut yhteyttä maahantuojaan näistä B9 mallin adblue järjestelmän ohjausboxin ongelmista? Ohjausyksikön yläpinnassa reikä josta pääsee vettä piirikortille.

    Leave a comment:


  • Qfemma
    vastasi
    Oma case ratkesi näin, ohjauslaite takakontista esille, osanumero haltuun ja nettiin Ovoko.fi ja osa hakuun. Löytyi useampi kpl, n.150€ postituksen kanssa ja tilaus sisään.
    Osa tuli alle viikossa. Takakontti auki ja ohjauslaitteen vaihto 5 min. SIMSALABIM! AdBlue-työkalu merkkivalo poistui näytöstä ja vähän ajan päästä sammui myös moottorivalo.
    Nyt ajellut viikon verran ja kaikki ok.

    Tässä hyvä esimerkki miten huollossa viedään asiakasta... useampi olisi ehkä sannonut että jahas, no jos se on näin niin vaihdetaan sitten se säiliö 3500€!


    Kiitokset Jage ja reka66 vinkeistä!
    Viimeksi muokannut Killeri; 24.3.2025, 16:09. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • Jage
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Qfemma Näytä viesti
    Aikamoinen skaala vikailmoituksia, mm. epäuskottava signaali, voisiko syyllinen sittenkin löytyä ohjainlaitteesta? Voisi tulla aika paljon halvemmaksi kun tuo korjausarvio!

    Mistäpäin autoa löydän tuon ohjauslaitteen jos lähtisi siitä eteenpäin?
    Itse lähtisin purkuosalla liikenteeseen eli vaihtaisin kontrollerin toiseen ja katsoa auttaako se.

    Muutama satanen (300€) kuluja joka saattaa hyvinkin ratkaista ongelman.

    Leave a comment:


  • reka66
    vastasi
    ohjauslaite löytyy takaluukusta oikealta. koitappa puhdistella liittimet ja sulakkeet ensin jos vaikka auttaisi.

    Leave a comment:


  • Qfemma
    vastasi
    Täällä myös tutun adBlue ongelman kanssa painitaan…moottorin merkkivalo näytössä ja 1000 kilometriä ennenkuin ei enää käynnisty… tosin nollaantuu aina kun moottorin pysäyttää.
    Kärry (Q5 TDI2.0 2018) valtuutetulle Audi myyjä/ korjaamolle hakemaan diagnoosi:

    P204D/P208B/P2AD7/P2AD9 ja muita koodeja – moduuli ei tiivis

    P20E900: reduktioaine
    Paine liian korkea
    Vikalaji 2: passiivinen/ ajoittainen
    P208B00: reduktioaineiden pumpun1 ohjaus
    Epäuskottava signaali
    P2AD700: Pelkistinpumpun moottorinasentoanturi
    Epäuskottava signaali
    P20FE00: Pelkistimen annosteluyksikkö
    Toimintahäiriö
    Vikalaji 2: passiivinen/ ajoittanen.

    Säiliö uusittava 3500-3600€

    Aikamoinen skaala vikailmoituksia, mm. epäuskottava signaali, voisiko syyllinen sittenkin löytyä ohjainlaitteesta? Voisi tulla aika paljon halvemmaksi kun tuo korjausarvio!

    Mistäpäin autoa löydän tuon ohjauslaitteen jos lähtisi siitä eteenpäin?
    Viimeksi muokannut Qfemma; 12.3.2025, 10:16.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Norjassa lähtisin kyselemään AdBlueta paikallisista Biltemoista. Niitähän on siellä aika runsaasti.

    https://www.biltema.no/

    Ja hakukenttään Adblue.

    Leave a comment:


  • anselmi123
    vastasi
    Onko laittaa mitään linkkiä johonkin verkkokauppaan? Millä nimellä ne siellä norjassa sitä myy? En usko ennen kun nään.

    Leave a comment:


  • Juke350
    vastasi
    Se Norjassa myytävä urea on Denoxuim, Kemira Suomessa tekee, kestää -30C. Mutta ei ole VDA:n hyväksymä EUssa.
    https://www.kemira.com/fi/ajankohtai...-denoxiumista/

    Leave a comment:

Working...
X