atpluu onko sinun ongelma ratkennut jo? Auttoiko ohjainyksikön vaihto? vai vaihdoitko koko tankin? Minulla tulee sama pressure too low P20E8 koodi, intermitted, vikakoodien luvussa. Ei mittaritauluun ole vielä tullut jakaria ja 1000km rajoitusta. Pitäisi katsastukseen viedä kuukauden kuluttua, mutta ilmeisesti ei vikakoodia saisi olla ureajärjestelmässä. Minulla on 4M0907355B numeroinen boxi. Tietääkö kukaan käykö D loppuinen boxi tilalle, vai tarvitseeko jotain sopeutusta? Näyttäisi käytettynä löytyvän D loppuisia helpommin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AdBlue
Collapse
X
-
Onko muille tullut tällästä koodia B9 3.0tdi:in kuin P204D/$07e8 ? Viittaisi pelkistinaineen paineanturiin. Marmorilla kehuvat ,että kyseinen anturi on adblue pumpun sisällä. Pumppu vissiin valettu säiliöön kiinni ettei sitä saa erikseen vaihdettua, vaan pitää vaihtaa koko säiliö ohjain laitteineen?
Moottorin vikavalo paloi, mutta sen sai lukijalla pois. Adblue jakoavain jäi ja 1000km range tauluun.
Comment
-
Ei ollut ohjainlaite vika. Ostin mertelliltä pumpun, oli merkki pumppu G- loppuinen 1450€, asensin, vikakoodit vex ja pari päivää, ilmoitus ei tunnista pelkistinaine määrää(anturi) mutta käynti kajaanissa autosähkökorjaamo ÄSSÄ, laittoi piuhat kiinni ja löysi vian mutta aluksi kädet pystyyn mutta eivät luovuttanu tutkivat tarkemmin, ja korjaaminen onnistui, erinomainen palvelu ja asiantunteva asiakaslähtöinen informaatio. Suosittelen.
Comment
-
P20C0 Control circuit for Reductant Heating 2 vikakoodi Audi A4 B9:ssä.
Vika viitannee adblue syöttöputken lämmittimeen. Syöttöputki on kolme osainen (8W0 131 962A on aivan takimmainen putki säiliöltä lähtevä, välissä on 8W0 131 961A ja 04L 131 960B on suuttimelta lähtevä).
Millä tavoin viallinen putken osa voisi olla löydettävissä?
e. Ecuhan se siellä oli päässyt hapettumaan. Teipin kohdalta ok, mutta kyljistä päässyt piirilevylle. Syöttöputket testattu ehjiksi.
Viimeksi muokannut PJ01; 13.11.2025, 21:12.
Comment
-
Tänään audi yllätti taas keltaisella jakoavaimella ja 1000km laskurilla. Kerkesin jo miettiä, että näinköhän pitää taas uusia se ohjainlaite kun nykyinen on ollut autossa jo kauemmin kuin se ensimmäinen alkuperäinen.
VCDS antoi tällaiset koodit
P20FE 00 Malfunction
P20E8 00 Pressure too low
Lisäsin adlbue nestettä ja nollasin vikakoodit. Vikakoodit nollaantuivat ja moottorin vikavalo sammui. 2 käynnistyksen ja sammutuksen jälkeen myös jakoavain ja laskuri hävisivät mittaristosta.
Tällä kertaa näin ja toivon mukaan ei tule heti pian uudestaan. Tuli mieleen sellainen, että onkohan tuo auton mittaussysteemi sekaisin eli aine vaan oli päässyt loppumaan
Comment
-
Oma B9 A4 Allroad 2018 DETA koneella aloitti sunnuntaina vaihteeksi Adblue herjat, ajattelin että on taas vailla ainetta, mutta vikakoodit ei olleetkaan tällä kertaa tuo alhaisen paineen koodi kuten aiemmin tämän kanssa on ollut. Tällä kertaa olikin liikaa painetta, pinnanmittauksessa jotain ja ohjainlaitteelle yhteys katkennut. Näillä oireilla ajattelisin että on tainnut purkki haukata vedet sisään:
P203E00 - Reductant Level Sensor "A" Circuit Intermittent/Erratic
Intermittent
P20E900 - Reductant Pressure Too High
Intermittent
U010E00 - Lost Communication With Reductant Control Module
Intermittent
Eilen käytin tuon purkin pöydällä, melkoinen määrä oli sontaa laitteen ja säiliön välissä, se huohotusreikä oli täynnä tuota hiekkamujua. Eli eiköhän siinä ole juurisyy hyvinkin pitkälti. En tuota nyt vielä tässä kohti lähtenyt itse aukomaan. Mulla on tuo osanumeroa 4M0907355D, Oemvwshop ja lllparts sanoo tuon korvautuneen versiolla G, osaako joku vahvistaa että tuo G loppuinen tuohon kävisi? Vai pitääkö olla tuota D versiota? Uudempi H tätä topickia lukemalla ei tuohon sovellu.
Laajentaisi vähän saatavuutta, mikäli tuo G tähän sopisi.
Comment
-
Ovokolta tilattu purkki 4M0907355D saapui tänään, ja on nyt jo autossa paikoillaan. Vikakoodien nollaus VCDSllä, ja nyt saa taas ohjainlaitteeseen yhteyden. Hintaa tuolle tuli pikarahdin kanssa 234€, tässä oli tuo takakansi vielä täysin kiiltävä. Teippasin nyt parilla kerroksella teippiä tuon reiän umpeen, joku kiinteämpi modaus tähän kyllä tehtävä kunhan varmistuu toimivuudesta todella. Tänään n. 60 km parilla eri stopilla kaupoilla, ja viat ei tulleet takaisin.
Tuon irroitus ja vaihto ei tosiaan kummoinen operaatio ole, Allroadiin onnistui ihan suht kätevästi lattialta ilman auton nostoa tai tunkkailua.
Comment
-
Terve!Alkuperäinen kirjoittaja heisja Näytä viestiNäyttäisi että löytyi korjaus tuohon minun viestin 342 ongelmaan
Kyselin korjauksesta muutamalta PK seudun korjaamolta ja äkkiä kävi selväksi että uudet osat on jäätävän kalliitta. Pumppu luokkaa 2k ja sitten siihen uutta ohjausyksikköä + koodausta ja tietty asennus (joka oli muuhun nähden halpaa).
Ratkaisin ongelman ostamalla käytettynä koko Adblue tankin pumppuineen. Tankki tuli Espanjasta ja oli samalla versionumerolla kuin vanha tankki. Asennus oli Plug & Play ja systeemi lähti heti toimimaan. Paineanturit on elossa ja pumppu on mekaanisesti paljon hiljaisempi kuin vanha.
Tankki maksoi kotiin kannettuna vajaa 600€.
Toki käytetty tankki ei ole tietenkään uuden veroinen, mutta ongelma siirtyi nyt joksikin aikaa eteenpäin. Luovuttaja oli 100tkm vähemmän ajettu.
Näyttäisi että käytettyjä pumppuja ei ole kovin hyvin tarjolla ja jos on niin ne on kalliimpia kuin koko tankki pumppuineen.
Taitaa olla sama operaatio mulla edessä, P204B vikakoodi uusiutunut muutamaan kertaan (oli välissä jopa 2kk ja 5tkm poissa), mutta palannut ja tällä kertaa vaikuttaisi pysyvältä. Näyttää paineanturin lukemaksi vikahetkellä -500 (hPa?)
Kesällä tutkivat vikaa Atoylla mutta turhaan. Paineistivat järjestelmän ja koeajoivat testeri kiinni ja pumpun paineet koko ajan ok. Kiteitä ei edelleenkään näy missään. Marmoriosana pumpun osto on kyllä viimeinen vaihtoehto.
Löysitkö jostain järkevästi varaosanumeroa tuolle koko kokoonpanolle?Viimeksi muokannut wwilho; 29.11.2025, 21:15.
Comment
-
Sieltähän se varaosanumero pohjasta löytyi, kun ryömi auton alle. Nyt vain metsästämään. Tuo koko tankin vaihto hilppeineen vaikuttas järkevämmältä, kun niitä näkyy paremmin olevan saatavilla kuin pelkkää pumppua.
Vähän vielä hämärän peitossa tuo rakenne ja kuvat poikkeaa jonkin verran toisistaan - onkos tuo pumppu ja ohjainlaite tuon muovikuoren sisällä vai itse tankin päällä?Viimeksi muokannut wwilho; 30.11.2025, 09:58.
Comment
-
Muuttuu näemmä tuo systeemi uudempaan. Mulla oli ehkä enemmän tuon näköinen (kuvat netistä). Vuosimalli on siis 2015. Pumppu lienee siis tuo pikkuinen pötikkä ekan kuvan vasemmassa alalaidassa ? tåhänastisen haun perusteella näyttäis, että ei edes saa tuota pumppua irrallaan, vaan on ostettava koko tankkisysteemi. Kuten heisja tuossa aiemmin oli tehnyt.2 Photos
Comment
-
Kemionilta on mahdollisesti ensi vuoden aikana tulossa tarjolle korvaava aine Ad-Bluelle. Lähtötietojen mukaan sopii käyttöön suoraan Ad-bluen tilalle tai Ad-bluen kanssa sekoitettuna. Pakkaskesto pitäisi olla paljon parempi. Vaikuttaa ihan hyvältä, kotimainen firma, kotimainen tuote. Mulla on tasan yhden kerran hajonnu adblue vehkeet pakkasen takia omasta autosta ja silloin oli sinä päivänä juuri noin 10 astetta pakkasta. Jos pakkasta olisi ollut vähemmän, ad-blue ei olisi päässyt jäätymään. Jos olis ollu kunnolla enemmän pakkasta niin koko järjestelmä olisi ollut disabloituna eikä aine olisi päässyt tankissa jäätyessään rikkomaan mitään, se syöttöputkihan imaistaan aina tyhjäksi kun moottorin sammuttaa. Se on juuri tuossa 10-12 miinusasteen kohdalla kun jäätyy ja niin se oli minullakin jäätynyt ja halkaissut muovisen putken.
Se on aika yleinen vikaskenaario noissa ja jos pelkistysaineen vaihdolla saa kokonaan yhden ongelman poistettua niin vallan hienoa.
Comment
-
Defrosta on aineen nimi ja tulee ensin raskaan liikenteen ammattikäyttöön ja myöhemmin myös normikuluttajalle. 100% kestää -30 C,50/50 seoksena Adbluen kanssa -20C, on kalliimpaa kuin Adblue ja takuut on förbi, ennen kuin autonvalmistajat hyväksyvät. On kuitenkin laillista käyttää.Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiKemionilta on mahdollisesti ensi vuoden aikana tulossa tarjolle korvaava aine Ad-Bluelle. Lähtötietojen mukaan sopii käyttöön suoraan Ad-bluen tilalle tai Ad-bluen kanssa sekoitettuna. Pakkaskesto pitäisi olla paljon parempi. Vaikuttaa ihan hyvältä, kotimainen firma, kotimainen tuote. Mulla on tasan yhden kerran hajonnu adblue vehkeet pakkasen takia omasta autosta ja silloin oli sinä päivänä juuri noin 10 astetta pakkasta. Jos pakkasta olisi ollut vähemmän, ad-blue ei olisi päässyt jäätymään. Jos olis ollu kunnolla enemmän pakkasta niin koko järjestelmä olisi ollut disabloituna eikä aine olisi päässyt tankissa jäätyessään rikkomaan mitään, se syöttöputkihan imaistaan aina tyhjäksi kun moottorin sammuttaa. Se on juuri tuossa 10-12 miinusasteen kohdalla kun jäätyy ja niin se oli minullakin jäätynyt ja halkaissut muovisen putken.
Se on aika yleinen vikaskenaario noissa ja jos pelkistysaineen vaihdolla saa kokonaan yhden ongelman poistettua niin vallan hienoa.
Comment

Comment