Suojapussin OEM nro ohjainlaitteelle
80A 907 577 C
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AdBlue
Collapse
X
-
Hjälp!
Pirkkalassa olisi potilas seuraavilla oireilla:
P20e8 00 eli reductant low pressure tms. Muita vikakoodeja ei ole, joten vähän hakusessa on syy tälle. 1000km ajorajoitus on päällä, aiemmin tullut ja mennyt lyhyemmillä ajoilla jolloin rajoitin on hetkeksi poistunut ja alkanut taas tuhannesta kilometristä. P20e8 herja oli myös vanhalla pumpulla ja tankilla eli tuskin painesensorikaan olisi syyllinen tahi pumppu. Ohjausmoduuli?
Suuttimen katselin ulkoisesti, putsailin karstat eikä näy ainakaan näkyvästi vuotavan. Auton alle olisi tarkoitus mennä ja katsella samalla noiden liitinletkujen kunto, jospa se ongelma olisi siellä.
Ideoita?
Leave a comment:
-
Onko kukaan tehnyt jotain patenttiratkaisua, jolla Audi A4 B9:ssä suojaisi AdBlue-ohjainlaitetta paremmin kuralta ja hapettumiselta? Sehän on siellä pohjassa yhden muovilevyn alla. Voisiko jotenkin suojata paremmin kosteudelta?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja mvai Näytä viestiEiköhän tuon pitäisi mennä myyjäliikkeen pussista koko korjaus, jos kuukausi sitten ostettu auto
Leave a comment:
-
Vaihdettu käytetty ADBlue tankki pumppuineen vanhan tilalle. Nollattu vikamuistit vaan moottorinhäiriövalo syttyi jälleen seuraavana päivänä töistä lähtiessä. Vikakoodeja tällä kertaa vähemmän, mutta edelleen tuo staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High) tuli näkyviin. Mikäs nyt neuvoksi? Adblue ohjainlaitetta ei vielä vaihdettu, onko sen vuoro seuraavaksi?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarkkii Näytä viestiPotilaana 2017 mallinen A4 2.0tdi
OBDeleven antaa seuraavat herjat Adblue vikaan liittyen
01 Moottorin elektroniikka
Järjestelmä kuvaus: R4 2.0l TDI
Ohjelmisto numero: 04L906026AG
Softa versio: 1969
Ohjelmisto numero: 04L907309L
Rauta versio: H34
ODX nimi: EV_ECM20TDI01104L906026AG
ODX versio: 001006
Pitkä koodaus: 0A25403A233605083400
Virhe koodit:
P20C400 - Reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
U140C00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Syöttöjännite liian alhainen
staattinen
U140E00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Toimintarajoitus alijännitteen vuoksi
satunnainen
P20BC00 - Reduktioaineiden lämmityksen 1 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
P208D00 - Reduktioaineiden pumpun 1 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
P214E00 - Pelkistimen pumppu 1 Virta liian suuri
satunnainen
P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni
satunnainen
Onko näiden perusteella ideoita mistä lähteä tutkimaan?
Autonani 2017 A4 Allroad 2.0 TDI
Staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High)
Intermittent vikakoodit: U140C00, P21CA00, P208A00, P208D00, P20E800
Leave a comment:
-
2018 Audi A4 Avant TDI 2.0 (177 Tkm) tuli myös tuo kehotus korjaamolle AdBlue ongelman takia. Käytin testauksessa ja tulokset alla. Myyjäliike tulee mukaan kustannuksiin, eli tilaa jostain käytetyt osat (voihan kele). Auto ollut käytössä reilun kuukauden ja ajanut sillä vajaa 3t km. Korjaamosta arvio 3.3 t€ niin parempi kuitenkin saada myyjäliikkeen kanssa sovittua. Menisi siis tankki , pumppi ja ohjain uusiksi. Jotenkin haluaisi vielä uskoa että joko liittimet tai ohjain olisi vaan rikki mutta... Onko kellään parempaa tietoa noista tuloksista kertoa onko tosiaan kaikki uusittava?
a
Leave a comment:
-
Mistä kannattaisi lähteä etsimään uutta adblue ohjainyksikköä? Uusi/käytetty?
Leave a comment:
-
En pysty varmuudella sanomaan, kun en tiedä varaosanumeroiden kirjainkoodeja, mutta olisikohan sinulla käynyt sama virhe mikä meillä. Eli on asennettu liian uusi ohjainlaite, eikä vanha AdBlue-säiliö tue sitä. Eli joudut ostamaan uudenmallisen AdBlue-säiliön.
Leave a comment:
-
Seuraava Adblue ongelma ja potilaana A4 B9 2018 TDI. Vikaantunut SCR boxi on vaihdettu (4M0907355B > D päätteisellä) mutta edelleen seuraavat vikakoodit ilmenevät:
Fault code: P20BC00
Lost Communication with Reductant control module
Fault code: U02A200
Vaihtoehtona boxi ei vastaa aikaisempaa mallia tai se on rikki ja/tai vika jossain muualla. Apuja kaivataan
Leave a comment:
-
Noniin pari päivää ajeltu autolla ilman adblue ongelmia. Tilasin Puolasta tankin, jossa oli pumppu ja moduuli paikoillaan. Moduulin vaihdon jälkeen vika jäi päälle, mutta pumpun vaihdon jälkeen vcds.n kuitilla vika kuittantui.
Puolasta tuo varaosien tilaaminen on aika riskiteko, vaikka omani nyt toimiikin, niin pumppua on selvästi avattu tai paikattu jollain sikamassan tapaisella aineella.
Laitoin myyjälle kuvia tuotteesta ja kyselyä, mitä tuolle on tehty, niin ei enää minkäänlaista vastausta kuulu WhatsApin kautta ja kyseessä on kuitenkin iso varaosapulju.
osat ostin vastaavilla koodeilla, mitkä autossa olikin
Pumppu: 4077801AE F malli (marmorikoodi 4G0 131 969 J ?)
Moduuli: 4G0 907 355 G (alapuolella koodi B )
Marmorilta uusi pumpun tiiviste 4G0 131 357
- Likes 1
Leave a comment:
-
Itselleni tuli P20e800 vikakoodi (low pressure) A6 C7 3.0TDi
Ajoin VCDS.llä basic settings->scr metering quantity test.n
Pumppu ajaa 40-50%n alueella ja suutin aukeaa 100%.iin
Pressure sensor for reducing agent näyttää -500hPa, eikä muutu mihinkään... Pystyykö tuon paineanturin vaihtamaan vai onko se kiinteänä pumpun sisässä?
Konehuoneessa ei näy vuotoja, eikä myöskään auton alla lorise adblue.
Miten kannattaisi jatkaa?
E: Suutin irti pumppu ajaa adblueta kannuun, joten pumpussa pitäisi jotain älyä olla
E2: Auto käytetty nosturilla. Ei näkynyt vuotoja paineputkessa, joten taitaa olla pumpun vaihto edessäViimeksi muokannut mvai; 20.7.2024, 22:15.
Leave a comment:
-
Meillä kävikin sellainen hassu tilanne reklamaatiossa, että autoliike oli tilannut vahingossa uudenmallisen AdBlue-ohjainlaitteen. Autokorjaamo asensi ja ohjelmoi sen. No se ei sitten toimi meidän vanhanmallisen AdBlue-säiliön kanssa ja tuli AdBlue <1000 km range juuri ennen juhannusviikkoa. Korjaamon mukaan olisi voinut tilata myös vanhanmallisen ohjainlaitteen uutena.
Onneksi korjaamo joustaa ja voi ensi viikon alussa asentaa uuden säiliön. Hyvä puoli siis on se, että saadaan samalla säiliökin nyt sitten autoliikkeen piikkiin, vaikka joudutaan juoksemaan korjaamolla turhaan. Nyt sitten sormet ristiin, että päästövehkeet kestää auton käyttöiän loppuun, kun kaikki paitsi NOx-anturi on vaihdettu (EGR jäähdytin myös vaihdettu).
Leave a comment:
-
Laitetaan tännekin talteen ongelma ja ratkaisu yhdestä AdBlue -ongelmasta. Autona A7 C7.5 3.0TDI (2015).
A7 alkoi ilmoittelemaan AdBluen lisäämisestä ja pyyntö ei poistunut vaikka ainetta lisäsikin. AdBlue fault -ilmoitusta tms. ei tullut mittaristoon, ainoastaan pyyntö lisätä nestettä. Vikakoodi kuitenkin löytyi, ja sen mukaan AdBlue-tankin sensori oli jumissa. Tarkemmin kun tutki, niin tasoanturi antoi tosiaan jatkuvasti samaa lukemaa. AdBlue -järjestelmä toimi muuten täysin normaalisti eli nestettä kului tankista jne.
Ensimmäinen korjausyritys oli auto ylös ja AdBlue -tankki tyhjäksi. Pumppua en vielä irroittanut, vaan tankin ollessa tyhjänä pari kevyttä kopautusta kädellä pumppuun (tasoanturi on perinteinen kohomallinen) ja tankki uudelleen täyteen. Ainoa muutos oli, että tasoanturin antama lukema muuttui edellisestä, mutta ei lähtenyt muuttumaan nestemäärän mukana.
Tasoanturi on kiinteä osa pumppua ja uudet pumput ovat suht kalliita, joten seuraavaa korjausyritystä varten hankin Puolasta käytetyn, mutta ehjän pumpun. Vanha pumppu irroitettiin Samppasportilla (taas kerran isot kehut hienosta palvelusta!). Vanhan pumpun tasoanturi ei näyttänyt olevan fyysisesti jumissa, joten tilalle laitettiin varaosapumppu. Vikakoodit pois ja kaikki toimii taas hienosti!
Tuolla on vielä muutamia kuvia -> Linkki
Viimeksi muokannut tuomaspitkanen; 8.8.2024, 13:23.
Leave a comment:
-
Ei A6:ssa käytetä noita PR-koodeja. 7MM Emission standard EU6 plus = Adblue.1 Kuva
Leave a comment:
-
Ei minullakaan ole tarrassa mainintaa. Alla noita AdBlue-tankkeihin liittyvä PR-koodeja.
FK0 SCR Without additional tank for SCR
FK1 SCR With additional tank for SCR (12 liters)
FK2 SCR With additional tank for SCR (24 liters)
FK3 SCR With additional tank for SCR (8 liters)
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja ripo Näytä viestiTankin koko pitäisi löytyä varustetarralta PR -koodina. Varustetarra löytyy huoltokirjasta tai autosta. FK1 = 12 litran tankki, FK2 = 24 litran tankki. Mahdollisesti on muitakin kokoja ?
https://www.audiclub.fi/audifinns/fi...tch?id=1645216
Mutta tuon saman 17 litraa olen lukenut myös jostain.
Leave a comment:
-
The Ad Blue tank capacity is approximately 4 .5 gallons (17 liters).
https://procarmanuals.com/pdf-online...owners-manual/
Leave a comment:
-
Tankin koko pitäisi löytyä varustetarralta PR -koodina. Varustetarra löytyy huoltokirjasta tai autosta. FK1 = 12 litran tankki, FK2 = 24 litran tankki. Mahdollisesti on muitakin kokoja ?
Leave a comment:
-
A6 C7 korinen? 17 litraa lukenut jostain (oma CVUA koneella).
edit: SSP622 löytyy ainakin maininta A6 / A7 (löytyy muutenkin lisätietoa Adblue systeemin toiminnasta ja rakenteesta jos kiinnostaa), muistelen myös ihan auton ohjekirjassa tuon lukeman olleen.Viimeksi muokannut Poikarukka; 7.6.2024, 07:29.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Mikähän tässä CVUB-moottorisessa on AdBlue-tankin koko? En onnistunut googlesta löytämään selkeää vastausta. Jossain puhutaan 12 litrasta, toisaalla 14:sta ja jossain oli 20.
Varaosanumero pitäisi olla 4G0 131 879 (F).
Leave a comment:
-
Kyllähän se NOx-anturi on edelleen vaihtamatta - ei ole vielä ehtinyt (= saanut aikaiseksi) vaihtamaan. Jospa aloittaisin nyt siitä ja katsotaan mitä sen jälkeen sanoo.
Onko siis mahdollista, että sillä pelkästään korjaantuu ongelma?
Leave a comment:
-
Jos tuon linkin ketjun oikeen ymmärsin niin NOX anturin vaihto auttoi P207F 00 vikaan.
https://www.audiworld.com/forums/q5-...-help-3041012/
Eiköös sulla NOX ole hälytellyt jo pidemmän aikaa?
Ja tuo Sensor für Luftgüte on ilman laadun anturi.
Leave a comment:
-
Tänne(kin) tuli AdBlue-vikailmoitus, engine-vikakoodit alla. Mille tämän kanssa pitäisi alkaa?
Address 01: Engine (J623-CVUB) Labels:. 059-907-401-V2.clb
Part No SW: 4G0 907 589 F HW: 4G0 907 589 B
Component: 3.0BTD EDC17 X23 0004
Revision: 54X23--- CVN: 78A3247D15D91B8DB866C2AD92F1EF3C9B0058CB
Coding: 122A403A256603030000
Shop #: WSC 92521 052 00000
ASAM Dataset: EV_ECM30BTD0114G0907589F 001004
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589F_001.rod
VCID: 372BD7612FCEDBD2A69-8062
VINID: 9D196AAAA11719678020214908C6EFA6F8
3 Faults Found:
4794 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 00 [01100000] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 140563 km
Date: 2024.05.08
Time: 14:53:55
Engine RPM: 1064.50 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 44 km/h
Coolant temperature: 85 °C
Intake air temperature: 9 °C
Ambient air pressure: 1020 mbar
Voltage terminal 30: 14.520 V
Unlearning counter according OBD: 25
Mean injection quantity: 0.00 mg/stroke
Control Module temperature: 30.7 °C
EGR_governor_deviation: -163.9 mg/stroke
Inj Ctl q Curr: 0.00 mg/stroke
Standardized air flow ratio: 1.1674
Air mass at air mass meter 1: 96.3 kg/h
Actual charge pressure: 1058 hPa
9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
P229F 00 [01100101] - Implausible Signal
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 140795 km
Date: 2024.05.17
Time: 12:35:56
Engine RPM: 1991.00 /min
Normed load value: 56.1 %
Vehicle speed: 49 km/h
Coolant temperature: 87 °C
Intake air temperature: 26 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 14.340 V
Unlearning counter according OBD: 40
Exh r N Ox Pres Comp No Cat2 Ds: 225 ppm
NOx-Sensor 2: O2-Concentration: 0.13373
Oxygen sensor 1 bank 1: voltage raw value O2 signal: 762.4 mV
Measured NOx conversion: 0.000
EGR Solen.val.: actual value: 63.12 %
Mean injection quantity: 9.85 mg/stroke
Exhaust gas temperature sensor 4: 213.2 °C
18612 - Reductant Quality Performance
P207F 00 [01100101] - -
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 140703 km
Date: 2024.05.14
Time: 17:38:10
Engine RPM: 2938.00 /min
Normed load value: 46.7 %
Vehicle speed: 91 km/h
Coolant temperature: 89 °C
Intake air temperature: 46 °C
Ambient air pressure: 1020 mbar
Voltage terminal 30: 14.260 V
Unlearning counter according OBD: 40
SCR efficiency test overall: 0.00 %
SCR error threshold of efficiency test: 0.00 %
SCR efficiency test 2: 0.218
SCR efficiency test 1: -0.009
Particle filter: unburned fuel calculated: 0.063
Mean temperature of SCR catalyst: 286.6 °C
Long-term adaptation of reduction agent dosage: 1.00
Readiness: 0 0 0 0 0
08-Auto HVAC löytyi myös vikakoodi (alla). Liittyvätköhän tähän?
Address 08: Auto HVAC (J255) Labels:| 4G0-820-043-4Z.clb
Part No SW: 4G0 820 043 CD HW: 4G0 820 043 CD
Component: KLIMA 4 ZONEN H14 0112
Serial number: 26031500040368
Coding: 361211B83D0000
Shop #: WSC 02391 785 00200
ASAM Dataset: EV_AirCondiComfoUDS 003008
ROD: EV_AirCondiComfoUDS_003.rod
VCID: 63935331CBD6E7722A1-8036
1 Fault Found:
0404 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [00001000] - -
[Sensor für Luftgüte: unplausibles Signal]
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 9
Reset counter: 187
Mileage: 140550 km
Date: 2024.05.08
Time: 09:56:26
Voltage terminal 30: 14.09 V
Outside temperature: 5.0 °C
Engine RPM: 823 /min
Leave a comment:
-
Meillä menee AdBlue-ohjainlaitteen vaihto 100 % autoliikkeen piikkiin, vaikka ei ollut mitään lisäturvaa. Aluksi diagnisoitiin koko säiliön vaihto, mutta kuulemma pelkkä ohjainlaite riittää. Oli hapettunut sisältä. Vikakoodi oli P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni.
Tiskillä kysyin, että miten nuo ohjainlaitteiden yhteensopivuudet menee säilöiden kanssa, niin jotain nopeasti sanoi että kuulemma nykyään saisi enemmän ristiin asennettua. Taitaa kuitenkin olla niin, että jos säiliö menee tulevaisuudessa rikki, niin sitten myös tuo ohjainlaite uusitaan? Mutta eipä tässä voi valittaa, voi vaan olla tyytyväinen että autoliike korvaa nyt kaiken.Viimeksi muokannut Rik3; 1.6.2024, 00:03.
Leave a comment:
Leave a comment: