Pistin 355B mallin alkuperäisen 355 tilalle ja kilometrirajat hävisi heti. Pakokaasujärjestelmän vikavalot palaa, mutta se lienee normaalia kunnes generointi(?) on tehty onnistuneesti.
Tällainen huomio muillekin omista kokemuksista: Kontrolleria kytkettäessä virtoihin kontrolleri piippaa selvästi. Tämä kertonee kytkettäessä tuleeko laitteelle virtaa vai onko kontrolleri mykkä.
Katsellaan jahka tuo vikavalo vielä poistuu, mutta nyt näyttää hyvältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AdBlue
Collapse
X
-
Jos vikakoodi kertoo yhteysongelmasta tai jännite ongelmista, pääsääntöisesti vika on ohjanlaitteen sisällä.
Ei tarvitse uutta taikka käytettyä adblue ohjainlaitetta ohjelmoida autoon. Sopeutukset kannattaa täydellä tankilla tehdä toki VCDS tms. 355-> 355B-> 355F ovat vanhalle alk.per 24l säiliölle ja pumpulle sopivia. 355D toimii myös.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Likimain täynnä pitäisi tankin minulla olla, joten siitä ei kiikasta. Tuossa kävi nyt sellainen juttu että toimi tosiaan alkuperäisellä moduulilla jonkun 600km kunnes vikaantui ja nyt VCDS sanoo ettei saanut koko moduuliin enää yhteyttä.
Epäilys on vahva että ohjausmoduuli on paskana (hapettunut se ainakin oli) tai sitten liittimet entiset/hapettuneet. Auto on nyt menossa Ritariautoon uuden (vanhan) moduulin kera joka käsittääkseni täytyy ohjelmoida ODISilla. Alkuperäinen moduuli oli 355 ja tuleva on 355B.
Käsittääkseni Vagen ainakin diagnosoi eikä heitä vaan uusia osia tilalle toiveena ongelman poistuminen.
Leave a comment:
-
Voi olla tyhmä kysymys, mutta onhan säiliössä varmasti riittävästi ainetta?Alkuperäinen kirjoittaja Jage Näytä viestiOsaisiko joku tarjota tähän jonkinlaista opponointia kun oma lopputulema olisi letkujen vuotavan vähän, jolloin vika tulee ja menee riippuen miten adblue kristallisoituu (?) vuotokohtaan. Olisiko tämä järkeenkäypä selitys?
Sähkövika joka tulee ja menee? Luulisi että sähkövian ollessa kyseessä VCDS kertoisi jotain enemmän kuin vain adblue järjestelmän alhaisen paineen.
Mulla oli autoa ostaessa (A4 Allroad 2018 DETA moottorilla) 3kk sitten vikamuistissa ei aktiivisena myös tuo sama P20E8 00 ja sovittiin että jos se uusiutuu, niin laitellaan myyjän vastuulla se kuntoon. Tuo koodi tuli viime viikolla, ja eilen auto kävi korjaamolla. Mitään vuotoja ei näkynyt missään liitoksissa, ja korjaamo oli tyhjentänyt Adblue säiliön. Ei ollut tullut kuulemma mitään ulos, vaikka vian tullessa päälle autolla piti vielä 2000km päästä ilman adblue tankkausta. Olivat laittaneet säiliöön 15 litraa ainetta, ja nyt vcds/obd11 näyttää säiliön täyttöasteeksi 78% ja 19 litraa. Mulla on tossa 24 litran säiliö. Testiajolla ja eilen mitä itsekin tuota lokitin niin paineet pysyivät siinä 5000hpa tasolla.
Tuolla lisäysmäärällä tuon täyttöasteen pitäisi olla lähempänä 60% eli selkeästi tuo näyttää pieleen. Korjaamon päätelmä oli, että pumppu haukannut tyhjää jonka takia painetta ei ole saavutettu ja liipaissut vian päälle. Tavallaan tuo käy järkeen.
Mutta sitä en ihan osta, että tuo nyt vielä tuolla aineen lisäyksellä olisi varsinaisesti tullut kuntoon. Onko hyviä vinkkejä, mikä korjaamo näistä Tampereen seudulla ymmärtäisi syvällisemmin? Jos tossa nyt orastavasti toi pumppu on lahoamassa niin mieluusti sen jonkun muun kuin artistin kontolle laitattaisi kuntoon.
Leave a comment:
-
Täälläkin foorumilla on näköjään painittu näiden AD-Blue -murheiden kanssa ja tuo alumiinirunkoinen ohjainlaite on valitettavan usein ongelman aiheuttaja. Olen korjannut noita ohjainlaitteita paljon, sähköpostilla voi ottaa yhteyttä jos vastaavia ongelmia. Oireet voi olla lähes mitä vaan, ei yhteyttä ohjainlaitteeseen, vikakoodeja virransyötöstä, lämmitysvastuksista, paineista jne. Ohjainlaitteet käy läpi täydellisen tarkistuksen, vaurioiden korjauksen jälkeen piirilevy suojalakataan ja kotelo tiivistetään ja epoksimaalataan hapettumisen ehkäisemiseksi jatkossa. Käytettynä nämä ohjainlaitteet on varsinaisia riskejä ja ennen asennusta kannattaisi vähintäänkin käyttää kuori auki ja tiivistää uudelleen, JOS vauriota ei ole vielä tapahtunut.
Myös vaihtolaite -periaatteella, tällähetkellä hyllyssä kunnostetut 4M0907355 (sopii yhteen 4M0907355B:n kanssa), sekä uudempi 4M0907355E reduktioaineen laatuanturilla varustettuihin autoihin.

Yhteydet SP: antti.e.korhonen(at)gmail.com Älä laita yksityisviestiä foorumilla.
Myös vialliset ohjainlaitteet ostomielessä kiinnostaa.
#KajaaniViimeksi muokannut rödatroll; 5.2.2025, 23:15.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Miksuq5 Näytä viestiOsaisiko joku jeesata mistä alkais etsiä vikaa adblue järjestelmästä… herjaa jakaria ja moottorin häiriövaloa. Joka kerta kun lähtee ajamaan niin ilmoittaa sen 1000km.
Kuvasta ei taida saada selvää… mut tässä
9641 P208C00 Reductant pump ”A” control circuit low
4984 P067100 Cylinder 1 glow plug circuit (static fault)
Tankkia/pumppua tai kontrolleria epäilisin. Ensiksi pumppua.
Nimenomaan tuo ensimmäinen vikakoodi, jälkimmäinen ei liittyne adbluehin mitenkään.
Leave a comment:
-
Nyt on AdBlue-pelkistysaineen laatuanturi (G849) vaihdettu ja säiliö tankattu täyteen uutta AdBlue-nestettä. Jatkossa näkee oliko vika/häiriö anturissa vai jossain muualla. Takuuta korjaukselle on kaksi vuotta.
Leave a comment:
-
Osaisiko joku jeesata mistä alkais etsiä vikaa adblue järjestelmästä… herjaa jakaria ja moottorin häiriövaloa. Joka kerta kun lähtee ajamaan niin ilmoittaa sen 1000km.
Kuvasta ei taida saada selvää… mut tässä
9641 P208C00 Reductant pump ”A” control circuit low
4984 P067100 Cylinder 1 glow plug circuit (static fault)1 Kuva
Leave a comment:
-
Äkkiseltään tuntuu, että vika päälle/pois -ilmiössä syy löytyisi sähköpuolelta. Minun tapauksessa testeri ilmoitti (näin ymmärsi työnjohtajan puheesta), että AdBlue-liuos on liian laihaa, mutta se voitiin sulkea pois liuoksen väkevyyden mittauksella, jossa se oli 33%. Siitä tuli sitten johtopäätös, että liuoksen väkevyyttä mittaava anturi on viallinen. Vikojen nollauksen jälkeen mitään ilmoituksia ja hälytyksiä ei ole tullut päälle, mutta aiemmin kerrotuista syistä huomenna vaihdetaan anturi.
Leave a comment:
-
Aika paljon pitää vuotaa että pumppu ei jaksaisi pitää painetta. Että tuskin mikään ulospäin vuoto tuota selittää.
Leave a comment:
-
Osaisiko joku tarjota tähän jonkinlaista opponointia kun oma lopputulema olisi letkujen vuotavan vähän, jolloin vika tulee ja menee riippuen miten adblue kristallisoituu (?) vuotokohtaan. Olisiko tämä järkeenkäypä selitys?
Sähkövika joka tulee ja menee? Luulisi että sähkövian ollessa kyseessä VCDS kertoisi jotain enemmän kuin vain adblue järjestelmän alhaisen paineen.
Leave a comment:
-
Kävin korjaamon työnjohtajan kanssa keskustelun, että kannattaako AdBlue-sensoria vaihtaa, kun vikailmoitus poistui. Lopputulema oli, että kannattaa, koska vika tulee jossain vaiheessa takaisin. Tällainen oli hänen kokemus. Nyt, kun luin Jagen kommentin, niin päätös tuntuu oikealta. Toki päätöstäni helpotti se, että itse AdBlue-anturi menee liikkeen piikkiin ja itse maksan (vain) työosuuden. Tässä auton hankkiminen ja säännölliset huollot samassa liikkeessä kantoivat kustannusten muodossa hedelmää.
Keskiviikkona on uuden anturin asennus ja sitten jatkossa nähdään, oliko vika todella siinä vai piilotteleeko se jossain muualla.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jage Näytä viesti
Jaa a.. koitin toista kontrolleria eikä vika hävinnyt pysyvästi niin totesin että vaihdetaan alkuperäinen takaisin. Samalla liittimestä kai putosi jotain pujua tms. roskaa jota en sen enempää ihmetellyt. Piuha kiinni kontrolleriin, jokin piippasi(? pumppu tai kontrolleri) mutat en siitäkään sen enempää välittänyt. Auto alas ja ajoon -> 1000km rajoitin kadonnut, lisää ajoa ja pakokaasujärjestelmän merkkivalo katosi.
Nyt autolla on ajettu joku 400km eikä vikaa ole enää näkynyt.
Ja vika tuli takaisin, on tämä kyllä saatanan työmaa...
Leave a comment:
-
AdBlue-ongelmaa tutkittu tänään Pörhöllä ja vikakoodien yms. perusteella AdBlue on liian laihaa ja siksi katalyyttinen pelkistys ei ole riittävää. AdBlue oli kuitenkin 33% eli riittävää ja Pörhön tankista otettu kesällä 2024. Johtopäätös oli, että AdBluen tunnistusanturi on viallinen. Vikakoodit myös nollattiin ja laitettiin uusi anturi tilaukseen ja varattiin aika asennukselle.
Sitten tapahtuikin mielenkiintoista: autoa käynnistettäessä Pörhön pihassa sama AdBlue-vikailmoitus kyllä tuli näyttöön, mutta moottorin keltainen vikavalo ei syttynyt. Muutaman kilometrin ajon jälkeen myös AdBlue-vikailmoitus katosi itsestään eikä enää syttynyt kotimatkan aikana eikä myöskään uudelleen käynnistyksessä kotipihassa.
Soittelen huomenna Pörhölle, että miten tässä näin kävi. Riittikö pelkkä tutkiminen vai tuleeko vika kenties kohta uudelleen.
Leave a comment:
-
Viileässä Adblue järjestelmä lähtee käyntiin vasta toisen käynnistyksen jälkeen, mikä selittäisi vikojen ilmaantumisen 45 min seisomisen jälkeen. En tiedä miten pitkä aika saa olla käynnistyksien välissä, vai onko se sidottu ajoneuvon/järjestelmän lämpötilaan.Alkuperäinen kirjoittaja TDIstronic Näytä viestiAudi A4 Allroad TDI 2.0 vm 2020, ajettu 40 tkm, ilmoitti kesken ajon keltaisen työkalukuvan kera jotain tällaista: "AdBlue: Moottori ei käynnisty enää 1000 km jälkeen".
Lämpötila +1 astetta, ajonopeus noin 20 km/h. Auto oli ollut yön jälkeen 15 min lämmityksessä, sitten ajettu 8 km, seisonut 45 min ja sen jälkeen ajettu 8 km kun varoitus ilmestyi. Useamman päivän ajan on ollut plussakelejä.
Yritän maanantaina Pörhölle selvittämään mikä mättää. Aiempi samanlainen Audi vm 2015, jolla ajoin 100 tkm, ei nikotellut AdBluen kanssa mitenkään edes -30 asteen pakkasessa.
Sinun kohdallasi vika voi olla mikä vain. Siksi vikakoodit kannattaa lukea. Audin omistajana olisi hyvä hankkia, esim. OBDeleven -vikakoodinlukija.
Hyvällä tuurilla saat viat takuuseen tai Goodwillin, sillä olet ajanut noin vähän autollasi. Ehkä kannattaa olla yhteydessä myyjään.
Leave a comment:
-
Jaa a.. koitin toista kontrolleria eikä vika hävinnyt pysyvästi niin totesin että vaihdetaan alkuperäinen takaisin. Samalla liittimestä kai putosi jotain pujua tms. roskaa jota en sen enempää ihmetellyt. Piuha kiinni kontrolleriin, jokin piippasi(? pumppu tai kontrolleri) mutat en siitäkään sen enempää välittänyt. Auto alas ja ajoon -> 1000km rajoitin kadonnut, lisää ajoa ja pakokaasujärjestelmän merkkivalo katosi.Alkuperäinen kirjoittaja Jage Näytä viestiToimia se taitaa pakkasellakun, mutta vasta sulatuksen jälkeen.
Toisekseen ihan noin kylmää ei Pirkkalan korkeudella ole ollut kuin satunnaisesti. Vikavalot poistuneet noin 5 asteen pakkasilla.
Nyt autolla on ajettu joku 400km eikä vikaa ole enää näkynyt.
TDIstronic vikakoodit lukuun, sillä pääsee pitkälle ja ihan mahdoton homma ei noita osia ole itsekään vaihdella jos työkalut pysyy kädessä.
Leave a comment:
-
Audi A4 Allroad TDI 2.0 vm 2020, ajettu 40 tkm, ilmoitti kesken ajon keltaisen työkalukuvan kera jotain tällaista: "AdBlue: Moottori ei käynnisty enää 1000 km jälkeen".
Lämpötila +1 astetta, ajonopeus noin 20 km/h. Auto oli ollut yön jälkeen 15 min lämmityksessä, sitten ajettu 8 km, seisonut 45 min ja sen jälkeen ajettu 8 km kun varoitus ilmestyi. Useamman päivän ajan on ollut plussakelejä.
Yritän maanantaina Pörhölle selvittämään mikä mättää. Aiempi samanlainen Audi vm 2015, jolla ajoin 100 tkm, ei nikotellut AdBluen kanssa mitenkään edes -30 asteen pakkasessa.Viimeksi muokannut TDIstronic; 18.1.2025, 15:58.
Leave a comment:
-
Voisko liittyä siihen että tarpeeksi kovilla pakkasilla järjestelmä ei edes yritä toimia vaan odottaa että kevväämmällä. Raja oli muistaakseni jossain -11 vai -12 asteen kohdalla.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jage Näytä viestiHjälp!
Pirkkalassa olisi potilas seuraavilla oireilla:
P20e8 00 eli reductant low pressure tms. Muita vikakoodeja ei ole, joten vähän hakusessa on syy tälle. 1000km ajorajoitus on päällä, aiemmin tullut ja mennyt lyhyemmillä ajoilla jolloin rajoitin on hetkeksi poistunut ja alkanut taas tuhannesta kilometristä. P20e8 herja oli myös vanhalla pumpulla ja tankilla eli tuskin painesensorikaan olisi syyllinen tahi pumppu. Ohjausmoduuli?
Suuttimen katselin ulkoisesti, putsailin karstat eikä näy ainakaan näkyvästi vuotavan. Auton alle olisi tarkoitus mennä ja katsella samalla noiden liitinletkujen kunto, jospa se ongelma olisi siellä.
Ideoita?
Jatketaanpa tätä:
Ohjausmoduuli vaihdettu, vika toistui edelleen. Tuli vain aavistus että vika olisi moduulissa olemattomista virheilmoituksista huolimatta koska vika ilmeni lauhalla kelillä ja kovemmalla pakkasella poistui. Jotenkin ajattelin että kontrollerissa olisi sitten vettä tms. jonka vuoksi tuo vesi sulaessaan aiheuttaa ongelmia ja jäätyessään sitten vika katoaisi. Tätä ei tosin tukenut se että vikakoodeja oli vain yksi, kun vastaavat kontrollerivuodot aiheuttaa yleensä nipun eri vikakoodeja. Vaihtosuutin löytyy myös, jonka voisi vaihtaa mutta en oikein ymmärrä miten se voisi vikaantua kelistä riippuen ja ottaen huomioon alkuperäisen vikakoodin "p20e8 adblue pressure too low".
Viimeisin vaihtoehto lienee sitten adbluen syöttöletkuissa ja mitä nosturilla kurkkasin asiaa niin vaikuttaa onneksi olevan hyvin tavoitettavissa tuo letkusarja että voi vaihtaa kunhan vaan saa nosturille joka mahdollistaa pohjapanssareiden irroituksen. Tätäkään en oikein ymmärrä miksi vikaantuu plussakelissä mutta pakkasella poistuisi..
Leave a comment:
-
A6 2019 käyttöohjekirjan sulakkeet:
11.2018
4K0012771AD
3 Photos ei näy jostain syystä, niin uus yritys. En saa sivun 320 kuvaa näkymään. Ei onnistu siirto. procarmanuals.com voi löytyä?5 Photos
Leave a comment:
-
Joku asiaa paremmin tunteva voi korjata, omat tiedot perustuu muutamaa vuotta vanhempaan Skodan 2.0 TDI Adblue järjestelmään. Seuraava on siis enemmän veikkaus kuin tieto mutta noinkohan siellä on mitään muuta lämmitystä kuin adblue syöttöputken ympärille punottu vastuslanka? Säiliössähän sitä tavaraa kait ei lämmitetä vaan saa jäätyä ja sulaa siellä ihan omia aikojaan. Sen lämmityslangan toiminta on aika oleellinen adblue järjestelmän toiminnan kannalta eli vaikka valvonnan saisi huijattua vastuksella hiljaiseksi niin sehän vaan sopivalla pakkasella sitten jäätää syöttöputken halki ja tulee lisää remonttia.
Leave a comment:
-
Tähän aikaisempaan viestiini liittyen jatkoa. Olen perehtynyt autoni sielunelämään ja harjoitellut adblue-järjestelmän korjaamista edullisesti mutta ongelmia kohdaten.Alkuperäinen kirjoittaja Avelyn Näytä viestiMinunkin vuosimallin 2018 Audi A5 valittaa nyt AdBlue-vikaa.
1000 km ajomatka on alkanut alusta kahdesti, kun olen lisännyt AdBlueta. Onkohan kyseessä vuoto?
Olisiko Espoon seudulla ystävällistä henkilöä, joka voisi lukea autosta vikakoodit ja auttaisi paikantamaan vikaa?
Huonon taloudellisen tilanteen takia en harkitse huoltoon vientiä. Tiedustelin Audin merkkihuollon hintaa ja pelkkä vian etsintä kustantaisi 255 €. Tyrkyttivät K-auton huoltotiliä…
Muokkaus/Lisäys:
Sain lainaan vanhan vikakoodinlukijan. Ensimmäisellä kerralla ennen nollauksia esiintyivät vikakoodit:- U140C
- P20C4
- P208D
- P20BC
- U140C
- U140D
- P208D
Tietäisikö joku miten korjata viat kotikonstein, vai onko se edes mahdollista?
Tilasin muutamalla satasella adblue-varaosasäiliön Motoallegrosta. Autokorjaaja vaihtoi sen autoon ja välittömästi takaisin alkuperäiseen kysymättä minulta, sillä autossa oli yhä vikakoodeja. Korjaaja kehtasi ottaa 200€ maksun tästä työstä. Olin taas lähtöpisteessä.
Palautin varaosasäiliön ja sain uuden säiliön tilalle, jonka asensin autoon itse. Autoon jäi vikakoodeja mutta pumppuun liittyvät vikakoodit poistuivat. Auton mittaristossa paloi yhä moottorin vikavalo ja 1000km tappolaskuri juoksi välillä nollaten itsensä.
Sitten ostin 100€ adblue-ohjainkortin tori.fi:stä ja asensin sen autoon itse, jonka jälkeen mittaristossa ei juossut 1000km tappolaskuri mutta moottorin vikavalo jäi päälle.
Avasin alkuperäisen adblue-ohjainkortin kotelon ja löysin korroosiota virtapiiriltä samoin kuin eräässä aikaisemmassa viestissä näkyi. Kyseessä on selvästi audin tyyppivika ja todennäköinen syy kaikkiin adblue ongelmiin.
Puhdistin virtapiirin korroosiosta, suljin kotelon ja asensin ohjainkortin takaisin autoon. Nyt jäljellä on reduktioaineiden lämmitykseen viittaavat vikakoodi:
- P20C400, reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus: oikosulku plussaan. Tämä vika on kahdesti niin moottori- kuin reduktioainejärjestelmässä.
Pyydän taas apua ja neuvoja.
- Missä sijaitsee lämmitin 3?
- Vaatisiko tämän korjaaminen johdotuksen vaihtamisen?
- Voiko vain lämmittimen vaihtaa?
- Luin myös jostakin, että järjestelmää voi huijata asentamalla lämmittimen tilalle vastuksen mutta tietääkö joku autosähköinsinööri, onko 6 ohmin vastus oikea?
Voisiko joku myös jakaa kuvan 2018 vuosimallin audin takakontin sulakkeista, sillä audini ohjekirja ei kerro sulakekokoja? Minua kiinnostaa tietää kahden adblue lämmittimen sulakkeen koko ja paikka.Viimeksi muokannut Avelyn; 11.1.2025, 03:13.
Leave a comment:
-
Hjälp!
Pirkkalassa olisi potilas seuraavilla oireilla:
P20e8 00 eli reductant low pressure tms. Muita vikakoodeja ei ole, joten vähän hakusessa on syy tälle. 1000km ajorajoitus on päällä, aiemmin tullut ja mennyt lyhyemmillä ajoilla jolloin rajoitin on hetkeksi poistunut ja alkanut taas tuhannesta kilometristä. P20e8 herja oli myös vanhalla pumpulla ja tankilla eli tuskin painesensorikaan olisi syyllinen tahi pumppu. Ohjausmoduuli?
Suuttimen katselin ulkoisesti, putsailin karstat eikä näy ainakaan näkyvästi vuotavan. Auton alle olisi tarkoitus mennä ja katsella samalla noiden liitinletkujen kunto, jospa se ongelma olisi siellä.
Ideoita?
Leave a comment:
-
Onko kukaan tehnyt jotain patenttiratkaisua, jolla Audi A4 B9:ssä suojaisi AdBlue-ohjainlaitetta paremmin kuralta ja hapettumiselta? Sehän on siellä pohjassa yhden muovilevyn alla. Voisiko jotenkin suojata paremmin kosteudelta?
Leave a comment:
-
Nyt auto saatu takaisin ja kaikki kunnossa ja meni myös liikkeen piikkiin koko korjaus. Nyt olisi tankki ja ohjain tallissa niin mitähän niille kannattaisi tehdä? Kaatopaikalle, purkuun ja yrittää itse korjata, ohjain jonnekin korjaukseen mutta saako siitä omiaan pois jos myy vai itselle odottamaan kunnes se taas rikkoutuu? Ehdotuksia?Alkuperäinen kirjoittaja mvai Näytä viestiEiköhän tuon pitäisi mennä myyjäliikkeen pussista koko korjaus, jos kuukausi sitten ostettu auto
Leave a comment:
-
Vaihdettu käytetty ADBlue tankki pumppuineen vanhan tilalle. Nollattu vikamuistit vaan moottorinhäiriövalo syttyi jälleen seuraavana päivänä töistä lähtiessä. Vikakoodeja tällä kertaa vähemmän, mutta edelleen tuo staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High) tuli näkyviin. Mikäs nyt neuvoksi? Adblue ohjainlaitetta ei vielä vaihdettu, onko sen vuoro seuraavaksi?
Leave a comment:
-
Yllä olevan kaverin ongelmat ratkesi ilmeisesti ADBlue ohjainlaitteen vaihdolla. Voisiko meikäläisellä olla samaa? Vai joutuuko koko ADBlue tankin vaihtamaan (n.2000€)? Oon jo miettinyt Ovokolta käytetyn tankin tilaamista, vaan vaatii ilmeisesti juuri saman varaosakoodin kuin alkuperäisessä, jotta toimisi heittämällä? Onko antaa vinkkejä?Alkuperäinen kirjoittaja jarkkii Näytä viestiPotilaana 2017 mallinen A4 2.0tdi
OBDeleven antaa seuraavat herjat Adblue vikaan liittyen
01 Moottorin elektroniikka
Järjestelmä kuvaus: R4 2.0l TDI
Ohjelmisto numero: 04L906026AG
Softa versio: 1969
Ohjelmisto numero: 04L907309L
Rauta versio: H34
ODX nimi: EV_ECM20TDI01104L906026AG
ODX versio: 001006
Pitkä koodaus: 0A25403A233605083400
Virhe koodit:
P20C400 - Reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
U140C00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Syöttöjännite liian alhainen
staattinen
U140E00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Toimintarajoitus alijännitteen vuoksi
satunnainen
P20BC00 - Reduktioaineiden lämmityksen 1 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
P208D00 - Reduktioaineiden pumpun 1 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
P214E00 - Pelkistimen pumppu 1 Virta liian suuri
satunnainen
P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni
satunnainen
Onko näiden perusteella ideoita mistä lähteä tutkimaan?
Autonani 2017 A4 Allroad 2.0 TDI
Staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High)
Intermittent vikakoodit: U140C00, P21CA00, P208A00, P208D00, P20E800
Leave a comment:

Leave a comment: