Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AdBlue

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • unto
    vastasi
    Suojapussin OEM nro ohjainlaitteelle
    80A 907 577 C

    Leave a comment:


  • Jage
    vastasi
    Hjälp!

    Pirkkalassa olisi potilas seuraavilla oireilla:
    P20e8 00 eli reductant low pressure tms. Muita vikakoodeja ei ole, joten vähän hakusessa on syy tälle. 1000km ajorajoitus on päällä, aiemmin tullut ja mennyt lyhyemmillä ajoilla jolloin rajoitin on hetkeksi poistunut ja alkanut taas tuhannesta kilometristä. P20e8 herja oli myös vanhalla pumpulla ja tankilla eli tuskin painesensorikaan olisi syyllinen tahi pumppu. Ohjausmoduuli?

    Suuttimen katselin ulkoisesti, putsailin karstat eikä näy ainakaan näkyvästi vuotavan. Auton alle olisi tarkoitus mennä ja katsella samalla noiden liitinletkujen kunto, jospa se ongelma olisi siellä.

    Ideoita?

    Leave a comment:


  • Rik3
    vastasi
    Onko kukaan tehnyt jotain patenttiratkaisua, jolla Audi A4 B9:ssä suojaisi AdBlue-ohjainlaitetta paremmin kuralta ja hapettumiselta? Sehän on siellä pohjassa yhden muovilevyn alla. Voisiko jotenkin suojata paremmin kosteudelta?

    Leave a comment:


  • Fljormar
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja mvai Näytä viesti
    Eiköhän tuon pitäisi mennä myyjäliikkeen pussista koko korjaus, jos kuukausi sitten ostettu auto
    Nyt auto saatu takaisin ja kaikki kunnossa ja meni myös liikkeen piikkiin koko korjaus. Nyt olisi tankki ja ohjain tallissa niin mitähän niille kannattaisi tehdä? Kaatopaikalle, purkuun ja yrittää itse korjata, ohjain jonnekin korjaukseen mutta saako siitä omiaan pois jos myy vai itselle odottamaan kunnes se taas rikkoutuu? Ehdotuksia?

    Leave a comment:


  • pasip77
    vastasi
    Vaihdettu käytetty ADBlue tankki pumppuineen vanhan tilalle. Nollattu vikamuistit vaan moottorinhäiriövalo syttyi jälleen seuraavana päivänä töistä lähtiessä. Vikakoodeja tällä kertaa vähemmän, mutta edelleen tuo staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High) tuli näkyviin. Mikäs nyt neuvoksi? Adblue ohjainlaitetta ei vielä vaihdettu, onko sen vuoro seuraavaksi?

    Leave a comment:


  • pasip77
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja jarkkii Näytä viesti
    Potilaana 2017 mallinen A4 2.0tdi

    OBDeleven antaa seuraavat herjat Adblue vikaan liittyen

    01 Moottorin elektroniikka

    Järjestelmä kuvaus: R4 2.0l TDI
    Ohjelmisto numero: 04L906026AG
    Softa versio: 1969
    Ohjelmisto numero: 04L907309L
    Rauta versio: H34
    ODX nimi: EV_ECM20TDI01104L906026AG
    ODX versio: 001006
    Pitkä koodaus: 0A25403A233605083400

    Virhe koodit:
    P20C400 - Reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus Oikosulku plussaan
    staattinen
    U140C00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Syöttöjännite liian alhainen
    staattinen
    U140E00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Toimintarajoitus alijännitteen vuoksi
    satunnainen
    P20BC00 - Reduktioaineiden lämmityksen 1 ohjaus Oikosulku plussaan
    staattinen
    P208D00 - Reduktioaineiden pumpun 1 ohjaus Oikosulku plussaan
    staattinen
    P214E00 - Pelkistimen pumppu 1 Virta liian suuri
    satunnainen
    P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni
    satunnainen

    Onko näiden perusteella ideoita mistä lähteä tutkimaan?
    Yllä olevan kaverin ongelmat ratkesi ilmeisesti ADBlue ohjainlaitteen vaihdolla. Voisiko meikäläisellä olla samaa? Vai joutuuko koko ADBlue tankin vaihtamaan (n.2000€)? Oon jo miettinyt Ovokolta käytetyn tankin tilaamista, vaan vaatii ilmeisesti juuri saman varaosakoodin kuin alkuperäisessä, jotta toimisi heittämällä? Onko antaa vinkkejä?

    Autonani 2017 A4 Allroad 2.0 TDI

    Staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High)
    Intermittent vikakoodit: U140C00, P21CA00, P208A00, P208D00, P20E800

    Leave a comment:


  • mvai
    vastasi
    Eiköhän tuon pitäisi mennä myyjäliikkeen pussista koko korjaus, jos kuukausi sitten ostettu auto
    Viimeksi muokannut Killeri; 26.10.2024, 17:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • Fljormar
    vastasi
    2018 Audi A4 Avant TDI 2.0 (177 Tkm) tuli myös tuo kehotus korjaamolle AdBlue ongelman takia. Käytin testauksessa ja tulokset alla. Myyjäliike tulee mukaan kustannuksiin, eli tilaa jostain käytetyt osat (voihan kele). Auto ollut käytössä reilun kuukauden ja ajanut sillä vajaa 3t km. Korjaamosta arvio 3.3 t€ niin parempi kuitenkin saada myyjäliikkeen kanssa sovittua. Menisi siis tankki , pumppi ja ohjain uusiksi. Jotenkin haluaisi vielä uskoa että joko liittimet tai ohjain olisi vaan rikki mutta... Onko kellään parempaa tietoa noista tuloksista kertoa onko tosiaan kaikki uusittava?

    a Click image for larger version

Name:	Näyttökuva 2024-10-24 kello 20.34.39.png
Views:	2759
Size:	455,8 Kt
ID:	1978728 Click image for larger version

Name:	Näyttökuva 2024-10-24 kello 20.35.38.png
Views:	2763
Size:	630,5 Kt
ID:	1978729 Click image for larger version

Name:	Näyttökuva 2024-10-24 kello 20.36.26.png
Views:	2741
Size:	920,1 Kt
ID:	1978730

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Olet varmaan tämän ketjun lukenut? Esim. viestit #200 ja #201

    Leave a comment:


  • Zontu
    vastasi
    Audi a4 2016,
    Osanumero: 4M0 907 355

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Mihin autoon ja millä osanumerolla nykyinen ohjain?

    Leave a comment:


  • Zontu
    vastasi
    Mistä kannattaisi lähteä etsimään uutta adblue ohjainyksikköä? Uusi/käytetty?

    Leave a comment:


  • Rik3
    vastasi
    En pysty varmuudella sanomaan, kun en tiedä varaosanumeroiden kirjainkoodeja, mutta olisikohan sinulla käynyt sama virhe mikä meillä. Eli on asennettu liian uusi ohjainlaite, eikä vanha AdBlue-säiliö tue sitä. Eli joudut ostamaan uudenmallisen AdBlue-säiliön.

    Leave a comment:


  • Jokinmi
    vastasi
    Seuraava Adblue ongelma ja potilaana A4 B9 2018 TDI. Vikaantunut SCR boxi on vaihdettu (4M0907355B > D päätteisellä) mutta edelleen seuraavat vikakoodit ilmenevät:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20240812_202350_OBDeleven.jpg
Views:	3369
Size:	67,1 Kt
ID:	1976305 Click image for larger version

Name:	Screenshot_20240812_202458_OBDeleven.jpg
Views:	3404
Size:	61,4 Kt
ID:	1976304
    Fault code: P20BC00
    Lost Communication with Reductant control module
    Fault code: U02A200

    Vaihtoehtona boxi ei vastaa aikaisempaa mallia tai se on rikki ja/tai vika jossain muualla. Apuja kaivataan

    Leave a comment:


  • mvai
    vastasi
    Noniin pari päivää ajeltu autolla ilman adblue ongelmia. Tilasin Puolasta tankin, jossa oli pumppu ja moduuli paikoillaan. Moduulin vaihdon jälkeen vika jäi päälle, mutta pumpun vaihdon jälkeen vcds.n kuitilla vika kuittantui.
    Puolasta tuo varaosien tilaaminen on aika riskiteko, vaikka omani nyt toimiikin, niin pumppua on selvästi avattu tai paikattu jollain sikamassan tapaisella aineella.
    Laitoin myyjälle kuvia tuotteesta ja kyselyä, mitä tuolle on tehty, niin ei enää minkäänlaista vastausta kuulu WhatsApin kautta ja kyseessä on kuitenkin iso varaosapulju.
    osat ostin vastaavilla koodeilla, mitkä autossa olikin
    Pumppu: 4077801AE F malli (marmorikoodi 4G0 131 969 J ?)
    Moduuli: 4G0 907 355 G (alapuolella koodi B )
    Marmorilta uusi pumpun tiiviste 4G0 131 357

    Leave a comment:


  • mvai
    vastasi
    Itselleni tuli P20e800 vikakoodi (low pressure) A6 C7 3.0TDi

    Ajoin VCDS.llä basic settings->scr metering quantity test.n
    Pumppu ajaa 40-50%n alueella ja suutin aukeaa 100%.iin
    Pressure sensor for reducing agent näyttää -500hPa, eikä muutu mihinkään... Pystyykö tuon paineanturin vaihtamaan vai onko se kiinteänä pumpun sisässä?
    Konehuoneessa ei näy vuotoja, eikä myöskään auton alla lorise adblue.
    Miten kannattaisi jatkaa?
    E: Suutin irti pumppu ajaa adblueta kannuun, joten pumpussa pitäisi jotain älyä olla
    E2: Auto käytetty nosturilla. Ei näkynyt vuotoja paineputkessa, joten taitaa olla pumpun vaihto edessä
    Viimeksi muokannut mvai; 20.7.2024, 22:15.

    Leave a comment:


  • Rik3
    vastasi
    Meillä kävikin sellainen hassu tilanne reklamaatiossa, että autoliike oli tilannut vahingossa uudenmallisen AdBlue-ohjainlaitteen. Autokorjaamo asensi ja ohjelmoi sen. No se ei sitten toimi meidän vanhanmallisen AdBlue-säiliön kanssa ja tuli AdBlue <1000 km range juuri ennen juhannusviikkoa. Korjaamon mukaan olisi voinut tilata myös vanhanmallisen ohjainlaitteen uutena.

    Onneksi korjaamo joustaa ja voi ensi viikon alussa asentaa uuden säiliön. Hyvä puoli siis on se, että saadaan samalla säiliökin nyt sitten autoliikkeen piikkiin, vaikka joudutaan juoksemaan korjaamolla turhaan. Nyt sitten sormet ristiin, että päästövehkeet kestää auton käyttöiän loppuun, kun kaikki paitsi NOx-anturi on vaihdettu (EGR jäähdytin myös vaihdettu).

    Leave a comment:


  • tuomaspitkanen
    vastasi

    Laitetaan tännekin talteen ongelma ja ratkaisu yhdestä AdBlue -ongelmasta. Autona A7 C7.5 3.0TDI (2015).


    A7 alkoi ilmoittelemaan AdBluen lisäämisestä ja pyyntö ei poistunut vaikka ainetta lisäsikin. AdBlue fault -ilmoitusta tms. ei tullut mittaristoon, ainoastaan pyyntö lisätä nestettä. Vikakoodi kuitenkin löytyi, ja sen mukaan AdBlue-tankin sensori oli jumissa. Tarkemmin kun tutki, niin tasoanturi antoi tosiaan jatkuvasti samaa lukemaa. AdBlue -järjestelmä toimi muuten täysin normaalisti eli nestettä kului tankista jne.

    Ensimmäinen korjausyritys oli auto ylös ja AdBlue -tankki tyhjäksi. Pumppua en vielä irroittanut, vaan tankin ollessa tyhjänä pari kevyttä kopautusta kädellä pumppuun (tasoanturi on perinteinen kohomallinen) ja tankki uudelleen täyteen. Ainoa muutos oli, että tasoanturin antama lukema muuttui edellisestä, mutta ei lähtenyt muuttumaan nestemäärän mukana.

    Tasoanturi on kiinteä osa pumppua ja uudet pumput ovat suht kalliita, joten seuraavaa korjausyritystä varten hankin Puolasta käytetyn, mutta ehjän pumpun. Vanha pumppu irroitettiin Samppasportilla (taas kerran isot kehut hienosta palvelusta!). Vanhan pumpun tasoanturi ei näyttänyt olevan fyysisesti jumissa, joten tilalle laitettiin varaosapumppu. Vikakoodit pois ja kaikki toimii taas hienosti!

    Tuolla on vielä muutamia kuvia -> Linkki

    Viimeksi muokannut tuomaspitkanen; 8.8.2024, 13:23.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Ei A6:ssa käytetä noita PR-koodeja. 7MM Emission standard EU6 plus = Adblue.

    Leave a comment:


  • AKoponen
    vastasi
    Ei minullakaan ole tarrassa mainintaa. Alla noita AdBlue-tankkeihin liittyvä PR-koodeja.

    FK0 SCR Without additional tank for SCR
    FK1 SCR With additional tank for SCR (12 liters)
    FK2 SCR With additional tank for SCR (24 liters)
    FK3 SCR With additional tank for SCR (8 liters)

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja ripo Näytä viesti
    Tankin koko pitäisi löytyä varustetarralta PR -koodina. Varustetarra löytyy huoltokirjasta tai autosta. FK1 = 12 litran tankki, FK2 = 24 litran tankki. Mahdollisesti on muitakin kokoja ?
    Ainakaan oman vanhan samanikäisen 4G Compen tarrassa ei ole tuommosta.

    https://www.audiclub.fi/audifinns/fi...tch?id=1645216

    Mutta tuon saman 17 litraa olen lukenut myös jostain.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    The Ad Blue tank capacity is approximately 4 .5 gallons (17 liters).

    https://procarmanuals.com/pdf-online...owners-manual/

    Leave a comment:


  • ripo
    vastasi
    Tankin koko pitäisi löytyä varustetarralta PR -koodina. Varustetarra löytyy huoltokirjasta tai autosta. FK1 = 12 litran tankki, FK2 = 24 litran tankki. Mahdollisesti on muitakin kokoja ?

    Leave a comment:


  • Poikarukka
    vastasi
    A6 C7 korinen? 17 litraa lukenut jostain (oma CVUA koneella).
    edit: SSP622 löytyy ainakin maininta A6 / A7 (löytyy muutenkin lisätietoa Adblue systeemin toiminnasta ja rakenteesta jos kiinnostaa), muistelen myös ihan auton ohjekirjassa tuon lukeman olleen.
    Viimeksi muokannut Poikarukka; 7.6.2024, 07:29.

    Leave a comment:


  • AKoponen
    vastasi
    Mikähän tässä CVUB-moottorisessa on AdBlue-tankin koko? En onnistunut googlesta löytämään selkeää vastausta. Jossain puhutaan 12 litrasta, toisaalla 14:sta ja jossain oli 20.

    Varaosanumero pitäisi olla 4G0 131 879 (F).

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Ei se rikkinäinen NOx ainakaan paranna tilannetta.

    Leave a comment:


  • AKoponen
    vastasi
    Kyllähän se NOx-anturi on edelleen vaihtamatta - ei ole vielä ehtinyt (= saanut aikaiseksi) vaihtamaan. Jospa aloittaisin nyt siitä ja katsotaan mitä sen jälkeen sanoo.

    Onko siis mahdollista, että sillä pelkästään korjaantuu ongelma?
    Viimeksi muokannut Killeri; 2.6.2024, 10:08. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Jos tuon linkin ketjun oikeen ymmärsin niin NOX anturin vaihto auttoi P207F 00 vikaan.

    https://www.audiworld.com/forums/q5-...-help-3041012/

    Eiköös sulla NOX ole hälytellyt jo pidemmän aikaa?

    Ja tuo Sensor für Luftgüte on ilman laadun anturi.

    Leave a comment:


  • AKoponen
    vastasi
    Tänne(kin) tuli AdBlue-vikailmoitus, engine-vikakoodit alla. Mille tämän kanssa pitäisi alkaa?


    Address 01: Engine (J623-CVUB) Labels:. 059-907-401-V2.clb
    Part No SW: 4G0 907 589 F HW: 4G0 907 589 B
    Component: 3.0BTD EDC17 X23 0004
    Revision: 54X23--- CVN: 78A3247D15D91B8DB866C2AD92F1EF3C9B0058CB
    Coding: 122A403A256603030000
    Shop #: WSC 92521 052 00000
    ASAM Dataset: EV_ECM30BTD0114G0907589F 001004
    ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589F_001.rod
    VCID: 372BD7612FCEDBD2A69-8062
    VINID: 9D196AAAA11719678020214908C6EFA6F8

    3 Faults Found:
    4794 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0101 00 [01100000] - Implausible Signal
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 140563 km
    Date: 2024.05.08
    Time: 14:53:55

    Engine RPM: 1064.50 /min
    Normed load value: 0.0 %
    Vehicle speed: 44 km/h
    Coolant temperature: 85 °C
    Intake air temperature: 9 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 14.520 V
    Unlearning counter according OBD: 25
    Mean injection quantity: 0.00 mg/stroke
    Control Module temperature: 30.7 °C
    EGR_governor_deviation: -163.9 mg/stroke
    Inj Ctl q Curr: 0.00 mg/stroke
    Standardized air flow ratio: 1.1674
    Air mass at air mass meter 1: 96.3 kg/h
    Actual charge pressure: 1058 hPa

    9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
    P229F 00 [01100101] - Implausible Signal
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 140795 km
    Date: 2024.05.17
    Time: 12:35:56

    Engine RPM: 1991.00 /min
    Normed load value: 56.1 %
    Vehicle speed: 49 km/h
    Coolant temperature: 87 °C
    Intake air temperature: 26 °C
    Ambient air pressure: 1010 mbar
    Voltage terminal 30: 14.340 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Exh r N Ox Pres Comp No Cat2 Ds: 225 ppm
    NOx-Sensor 2: O2-Concentration: 0.13373
    Oxygen sensor 1 bank 1: voltage raw value O2 signal: 762.4 mV
    Measured NOx conversion: 0.000
    EGR Solen.val.: actual value: 63.12 %
    Mean injection quantity: 9.85 mg/stroke
    Exhaust gas temperature sensor 4: 213.2 °C

    18612 - Reductant Quality Performance
    P207F 00 [01100101] - -
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 140703 km
    Date: 2024.05.14
    Time: 17:38:10

    Engine RPM: 2938.00 /min
    Normed load value: 46.7 %
    Vehicle speed: 91 km/h
    Coolant temperature: 89 °C
    Intake air temperature: 46 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 14.260 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    SCR efficiency test overall: 0.00 %
    SCR error threshold of efficiency test: 0.00 %
    SCR efficiency test 2: 0.218
    SCR efficiency test 1: -0.009
    Particle filter: unburned fuel calculated: 0.063
    Mean temperature of SCR catalyst: 286.6 °C
    Long-term adaptation of reduction agent dosage: 1.00

    Readiness: 0 0 0 0 0

    Click image for larger version  Name:	20240526_164808.jpg Views:	0 Size:	152,4 Kt ID:	1971383



    08-Auto HVAC löytyi myös vikakoodi (alla). Liittyvätköhän tähän?



    Address 08: Auto HVAC (J255) Labels:| 4G0-820-043-4Z.clb
    Part No SW: 4G0 820 043 CD HW: 4G0 820 043 CD
    Component: KLIMA 4 ZONEN H14 0112
    Serial number: 26031500040368
    Coding: 361211B83D0000
    Shop #: WSC 02391 785 00200
    ASAM Dataset: EV_AirCondiComfoUDS 003008
    ROD: EV_AirCondiComfoUDS_003.rod
    VCID: 63935331CBD6E7722A1-8036

    1 Fault Found:
    0404 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
    U1113 00 [00001000] - -
    [Sensor für Luftgüte: unplausibles Signal]
    Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 9
    Reset counter: 187
    Mileage: 140550 km
    Date: 2024.05.08
    Time: 09:56:26

    Voltage terminal 30: 14.09 V
    Outside temperature: 5.0 °C
    Engine RPM: 823 /min
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Rik3
    vastasi
    Meillä menee AdBlue-ohjainlaitteen vaihto 100 % autoliikkeen piikkiin, vaikka ei ollut mitään lisäturvaa. Aluksi diagnisoitiin koko säiliön vaihto, mutta kuulemma pelkkä ohjainlaite riittää. Oli hapettunut sisältä. Vikakoodi oli P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni.

    Tiskillä kysyin, että miten nuo ohjainlaitteiden yhteensopivuudet menee säilöiden kanssa, niin jotain nopeasti sanoi että kuulemma nykyään saisi enemmän ristiin asennettua. Taitaa kuitenkin olla niin, että jos säiliö menee tulevaisuudessa rikki, niin sitten myös tuo ohjainlaite uusitaan? Mutta eipä tässä voi valittaa, voi vaan olla tyytyväinen että autoliike korvaa nyt kaiken.
    Viimeksi muokannut Rik3; 1.6.2024, 00:03.

    Leave a comment:

Working...
X