Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AdBlue

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • forssi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Ilarip70 Näytä viesti
    Oma 2016 Audi a4 2.0tdi alkoi polttaa AdBlue Fault -valoa… auto marmorille vikakyselyyn…tuomio pumppu uusiksi, koska integroitu niin myös säiliö sekä ohjainlaite… hinta-arvio 3.3k€, josta omavastuu 1/3… vapaa korjausaika heinäkuun tokalta viikolta…vähän alkoi kiinnostaa järjestelmän ohjelmallinen poisto, kun tuolla 1000km ei lomareissuja ajella. Toki nollasivat vikamuistin ja ei (vielä) antanut uutta herjaa…
    Siis maksaako maahantuoja/merkkiliike tuon 2/3, ja itse loput? Godwill, vai mikä? Itelläni samanlainen A4 vm. 2016, jossa just syttyi vikailmoitus tosta kusilaitteistosta. Menossa k-caaraa tutkimukseen.
    Viimeksi muokannut forssi; 17.9.2023, 11:15.

    Leave a comment:


  • M@s@
    vastasi
    Korjataanpa tätä asiaa oikeaan suuntaan. Marmorilla onnistuu ohjainlaitteen uusinta mihin versioon vaan. Jos koko pumppu menee eli säiliö niin silloin tarvitaan usein myös kakkosgeneraation pumppua tukeva uudemman mallin ohjainlaite. Ainiin ja kaikki marmorit eivät todellakaan mätä suoraan koko pakettia näihin.
    Viimeksi muokannut Killeri; 25.6.2023, 20:40. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • juuhok
    vastasi
    Tuo on käytännössä aina merkkiliikkeen tuomio jos ohjainlaite on rikki. Ohjainlaitteen rikkoontuminen oireilee mm. ”adblue pumpun paine liian vähäinen” -vikakoodilla. Suhtautuisin siis aika skeptisesti tuohon diagnoosiin. Toisaalta jos oma osuus 1/3 ja touhutonnilla saa kaiken uutta niin aika houkutteleva vaihtoehto on tuokin. Varsinkin jos auto on ns. pitopeli.

    Merkkarilla eivät ”voi” vaihtaa pelkkää ohjainlaitetta näihin, koska tuota ns. vanhempaa mallia ei enää saa uutena. Uusi E-loppuinen ohjainlaite vaatii myös pumppuyksikön vaihdon. Tämä koskee siis B9 ajoneuvoja.
    Viimeksi muokannut juuhok; 20.6.2023, 20:49. Perustelu: typo

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Jos tuosta revohkasta reippaalla touhutonnilla selviää, niin antaisin mennä. Joku kaunis päivä kun katsastuksessa nasahtaa(eivät toki vielä näitä miten mittaa), niin sen jälkeen menee omasta pussista.

    Leave a comment:


  • Ilarip70
    vastasi
    Oma 2016 Audi a4 2.0tdi alkoi polttaa AdBlue Fault -valoa… auto marmorille vikakyselyyn…tuomio pumppu uusiksi, koska integroitu niin myös säiliö sekä ohjainlaite… hinta-arvio 3.3k€, josta omavastuu 1/3… vapaa korjausaika heinäkuun tokalta viikolta…vähän alkoi kiinnostaa järjestelmän ohjelmallinen poisto, kun tuolla 1000km ei lomareissuja ajella. Toki nollasivat vikamuistin ja ei (vielä) antanut uutta herjaa…

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Kamala homma vaihtaa se putki. Vaan vaihdettu on nytten.

    Vikavalo jäi loimottaan mittaristoon edelleen. Tarvii ajaa hetki, ehkä se siitä itestään tokeentuu kun tulee tarpeeksi metrejä tai käynnistyksiä tai merkurius on oppositiossa, kuka näistä tietää.


    LISÄYS: Lauantaina vielä ajelin uuden testilenkin, oli jonkun verrankin vuotanut siinä tehdessä urealitkua vissiin katalysaattorin päälle kun haisi niin kitkerä kissankusi. Jätin koeajon jälkeen auton sitten käymään konepelti auki tyhjäkäyntiä että palaa loputkin pois käryämästä eikä vedä niitä matkustamoon. Siinä se käydä louskutti puolisen tuntia ja jossain vaiheessa vikavalot sammui eikä sittemmin ole vielä ainakaan syttynyt uudestaan. Eli just niin kuin arvelin, vaatii hetken aikaa että tajuaa olevansa kunnossa.
    Viimeksi muokannut hopsis; 27.3.2023, 08:17.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    No juu se valvoo koko ajan tilannetta ja jos hetkeksikin näyttää siltä että kaikki on kunnossa niin unohtaa olevansa rikki. Olen tuolla omalla ajanut noin 2900km sen jälkeen kun vikavalo ensimmäisen kerran syttyi. Välillä lyhyempiä, välillä pidempiäkin matkoja, olisko pahimmillaan laskenut 400km asti ja sit taas vikavalo sammui.

    Tollahan vois tommosenaan pitkäänkin kikkailla mutta ei jaksa koko ajan siivota konehuoneesta sitä mähmää. Eikä sitä viiti sinne pesemättömänäkään jättää syövyttään kaikkea pilalle.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Ok. Eli järjestelmä voi "korjata" itsensä, jos vikatila katoaa? Tai noin se toimi mulla, ja ilmeisesti sullakin Hopsis.
    Tämä Adblue systeemi on suurin syy miksi en diesel kulkineita oikein enää suunnittele tilalle, ei jaksaisi toista kiukuttelevaa adblue systeemiä. Siksi joku aika sitten kyselin onko tullut uudemmissa VAG laitteissa parannettuja revisioita missä alkupään lastentauteja olisi korjailtu.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Ei saa noin. Mutta sitten kun menee nollaan asti eikä enää käynnisty niin vcds:lla saa 50km lisää.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    Saikohan ton 1000km faultin nollattua pois koodit poistamalla ja siten uuden 1000km jahka se sieltä uudestaan tulee. Ei muista enää vaikka sen efficiencyn kanssa tuli taisteltua ihan riittämiin. Sen muistan, että välillä vikatila ei poistunut itsestään aamusta lähtiessä liikenteeseen, mutta saattoi kadota 10km jälkeen.

    Leave a comment:


  • tulikallio
    vastasi
    OBDEleven lukijalla saa exportattua ja lähetettyä sähköpostiin viestin https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...79#post1951179 mukaisen virhelistauksen. Tilanteen mukaan tietysti, mitä sieltä autosta löytyy ja tunnistetaan.

    Leave a comment:


  • TDIfreak
    vastasi
    Yleisesti ottaen päästönormit -varsinkin Euro6 mutta myös euro5 aikaan- on kiristyneet nopeammin kuin mihin jälkimarkkinat on pystynyt vastaamaan. Suurin ongelma adblue-järjestelmän vikaantuessa on liian nopea ja voimakas tehonalennus varsinkin työkoneissa ja raskaissa ajoneuvoissa. Ja kyllä tuo 1000km tulee joskus aika nopeasti täyteen henkilöautoissa. Hiukan löysempää suitsia olisi aikanaan toivonut.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    No, polttoainetta paloi auton ajotietokoneen mukaan Rovaniemen 1832km matkalla mennessä 4.8L/100km ja tullessa 4.6L/100km, taisi olla alamäkeä toiseen suuntaan, näkeehän sen kartastakin. Joka tapauksessa karrikoitu pointtini tuli varmaan ymmärrettyä. Bang per buck on aika olemattoman huono sille että korjailee tuollaista valmistajan jo lähtöjään alimitoittamaa paskaa omalla kustannuksellaan potentiaalisesti tuhansilla euroilla.

    Jotainhan on pakko tehdä siinä vaiheessa kun järjestelmä vikaantuu, siinä alkaa se 1000km laskuri juoksemaan ja jos ei siinä ajassa korjaa niin sitten loppuu ajaminen. Ite sain nyt kotona tallissa purkkapatentoitua sen verran jatkoa että pääsin tuon pidemmän reissun tekemään mutta jos olisin ollut vaikkapa perheen kanssa jossain Euroopan lomareissulla auton kanssa, pitäisi huomenna ajaa se 1000km ja tänään hotellin pihaan illalla klo 23 kurvatessa syttyy sama vikavalo niin eipä siinä montaa hyvää sanaa tule mieleen VAG:n saastelaitteiden viimeisten aikojen suorituksista.

    Leave a comment:


  • TDIfreak
    vastasi
    Adblue ei pelasta sademetsiä eikä jääkarhuja, NOx-päästöt vaikuttaa lähes pelkästään lähi-ilmanlaatuun ja hiukan myös maaperän ja vesistöjen happamoitumiseen. Se mikä vaikuttaa ilmastonmuutokseen on että paljonko naftaa palaa eli paljonko tulee hiilidioksidia putkesta. Ja vielä ehkä tarkentaen paljonko palaa fossiilista naftaa.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Kävimpä täältä Etelästä lapissa ja takaisin, nyt on joku about 2900km ajettuna siitä lähtien kun auto ekan kerran ilmoitti että 1000km jälkeen ei enää moottori käynnisty. Tänään kävin hakeen uuden syöttöputken ja viikonvaihteessa koitan vaihtaa.

    Uusi osa pitäis olla vahvempi eikä pitäisi hajota enää samalla tavalla toista kertaa. Vaan on siellä adblue sydeemissä sitten vielä koko nippu muita vanhoja osia jotka voi paskeentua. Nyt oon omasta mielestäni kohtuuella koittanu pelastaa jääkarhuja ja sademetsiä. Seuraava saman järjestelmän teknikaali eskaloituu softahommiksi ja koko paskan puukottamiseksi pois käytöstä.
    Viimeksi muokannut hopsis; 23.3.2023, 08:24.

    Leave a comment:


  • moikar
    vastasi
    Pari viikkoa sitten lomamatkalla Osloon Audin kojetauluun syttyi moottorivikavalo heti laivasta ulos ajon jälkeen. Käsikirjan mukaan valo viittaa pakokaasujen valvontajärjestelmään. Valo ei siis vilku vaan möllöttää keltaisena kuin täysi kuu taivaalla. Lomamatkan reitille sattui onnekkaasti Audin liike Örebrossa, missä auto otettiin samantien testattavaksi. Vajaa puoli tuntia siinä meni automaattikahvia hörppiessä ja uusien Audien renkaita potkiessa, kunnes huoltoneuvoja tuli kertomaan viasta. Eli Adblue-vikahan sieltä löytyi. Iso harmi vaan, että en pyytänyt paperista/sähköistä vikaraporttia, jonka olisivat ehkä antaneet, jos olisin sitä tajunnut pyytää. No huojentava tieto kuitenkin oli, että autolla voi edelleen ajaa. Vian hausta ei peritty mitään, joten todellisia Suomi-ystäviä löytyy ainakin Möller Bililtä Örebrosta!


    Nyt on sitten körötelty vikavalo päällä pääosin moottoriteitä n. 1300 km ilman ihmeempiä ongelmia. Matkalta palattuani sain luettua vikakoodin ELM327:lla, joka antoi koodin P20BD00 ”Reductant Heater B Control Circuit/Open.” Tuon enempää ei taida halpislukijoilla viasta selvää saada. Marmori perisi vikadiagnostiikasta 215 €, jota pidän kyllä kohtuuttoman kalliina. Mikä sitten olisi järkevä vaihtoehto tuolle? Autojerryä kokeilin ja tulos oli masentava: 50 eurolla sain saman tuloksen kuin omalla halpislukijalla, vaikka korjaamon lukijan piti olla ns. ammattikäyttöön tarkoitettu (Autocom). Vika kyllä resetoitiin, mutta ei se auttanut kuin hetken, valo syttyi samantien uudelleen. Tilasin jo OBDeleven -lukijan, kun sitä täällä forumilla on kovasti hehkutettu, mutta ei sekään taida samaan pystyä kuin VCDS. Mutta jännä nähdä, onko siitä mitään iloa tähän vaivaan. Googlattu on ihan Simona, mutta kun tieto lisääntyy niin samalla tuskakin kasvaa. Vika voi olla AdBlue -pumpussa, sen ohjausyksikössä tai lämmitysvastuksessa ”B.” Tuo viimeksi mainittu on ilmeisesti jonkinlainen putkimoduli ureatankilta katalysaattoriin. Tästä löysin jopa Youtube-videon (CT CARS LTD).


    Mitä voi tehdä tuon marmorikäynnin sijasta, jotta vika löytyisi ja sen saisi korjautettua järkikustannuksin? Vanhaan paljon ajettuun kärryyn en haluaisi enää tuhlata tuhansia, kun auton arvokaan ei enää ole kuin korkeintaan 10 tonttua. Auto on Keski-Uudellamaalla, joten potentiaalisia Audi-osaajia luulisi löytyvän.

    Audi Q5 quattro 2.0TDI vm. 2013 (facelift) 130 kW (CGLC); ajettu 277.600 km

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Eilisen silikoni-pielavetisen jäljiltä edelleen vuotaa mutta merkittävästi vähemmän kuin aiemmin. Ajoin tänään vajaan 400km ja aika vähällä putsaamisella pääsi. Lääpin kunnon kourallisen samaa tiivistejankkia myös linjan ja muovikotelon ulkopuolelle. Jospa nyt kestäis edes muutaman tuhannen kilometriä vielä. Uusi syöttöputki on siis jo tilattuna mutta menee siinä nyt aikaa että ehtii saapumaan, saati vaihtamaan ja auto on koko ajan ajossa.

    Kahdesti päivän aikana herjasi mittaristoon vikaa. Sitten se taas omia aikojaan poistui ja adblue-range palasi näyttämään sitä mitä pitääkin. Kunnes taas parin tunnin päästä herjasi uudestaan. On varmaan aivan siinä ja siinä rajalla että joku painearvo alittuu aina välillä. Hyvä juttu tässä on se, että jos välissä hetken toimii niin se 1000km laskuri alkaa aina uudestaan alusta. Itseä enemmän jännittää se konehuoneeseen vuotava aine joka tunkee itsensä joka paikkaan ja kiteytyy sitten sinne mihin on ensin nestemäisenä päässyt. Ei oikein arvaisi mitään satojen kilometrien siirtymiä ajaa kerralla jos alkaa tunkemaan vaikka aivan vieressä olevan jakopääkotelon sisään sitä kusipaskaa. Ei myöskään kiinnosta alkaa puolen tunnin välein vetämään vehkeitä tien sivuun että saa putsattua.Kai siihen joku muovipussi tarvii viritellä vielä sen putken ympärille niin että nestemäiset vuodot valuu hallitusti johonkin jossa ei sotke mitään sen enempää.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi

    Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
    Edellisen viestini ensimmäisessä kuvassa on "connection for heated metering line N474" eli se linja tankilta pakoputkessa olevalle venttiilille on lämmitetty, sähköllä.

    Lisäksi ELSA kertoo AdBlue-systeemin toiminnasta seuraavaa (A7 2015 BiTDI):

    Reducing agent heater
    As the reducing agent freezes at -11 °C, the reducing agent metering
    system is equipped with a heater.
    The swirlpot has an integrated heating mat which heats the swirlpot
    together with all its internal components (resistance heater).
    The metering line to the external reducing agent injector N474 is
    heated by a resistance heater.


    K.o. kohdassa puhutaan siis jos purkaa tuon AdBlue-venttiilille menevän linjan, niin pitää odottaa 10min jotta AdBlue on keretty imemään takaisin tankkiin. Eli kun auto seisoo pakkasessa, on tuo linja tyhjä sekä lämmitetty... ajossa siis, ja voisin olettaa ettei AdBlueta syötetä ennenkuin laitteisto on lämmitetty toimintakuntoon.
    Tietysti ylläoleva ei ole yleispätevä kaikkiin malleihin, tekstit lainattu Audi BiTDIn korjausohjeista.

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Pikkuautoista tietämättömänä, niin onko henkilöautoissa minkälainen ureantyhjennys auton samuttua? Työkonepuolella törmännyt sellaiseen tapaan, että järjestelmä tyhjää letkut yms ureasta moottorin saatua tietyn signaalin (esimerkiksi virtalukkotieto poistuu) Tällä estetään letku/suutinvauriot pakkasella ja urean kiehuminen kovalla lämmöllä, kun ei ole jäähdyttävää viimaa konehuoneessa. Onko vastaavia juttuja henkilöautoissa? Selittäisi osaltaan letkujen halkeamiset

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Jep. Tuo oli hyvä pdf, selasin tässä aamukahvilla nopeasti. Pitää lukea uudestaan ajatuksella kun ehtii paremmin.

    Tälleen maallikon silmin näyttää siltä että nuo hentoiset muoviosat ei kestä jäätymistä vaan joku paikka sitten pettää ja alkaa vuotamaan. Autohan on nyt 7 vuotta vanha joten taattuun vag-tapaan muoviosat alkaa mureneen. Sinänsä ärsyttävää mutta toisaalta autolla on myös ajettu jo lähes 200tkm ja jos kolmen huntin osalla pääsee taas seuraavan 200tkm niin eipä siitäkään oikein valittamaan pääse. Menee vähän metafyysisen filosofoinnin puolelle mutta olisiko se sitten sen parempi jos kaikki tuollaiset alimitoitetut osat olisi korvattu kestävämmillä jo tehtaan tuotantolinjalla ja auto olisi maksanut uutena vaikka 5000€ enemmän?

    Se on kyllä surkeaa että pakkanen on se joka rikkoo vehkeet, eikä olla edes missään ääriolosuhteissa vaan tällainen perus pohjoismainen talvi 10-20 astetta pakkasta. Pitäis varmaan siirtyä ajamaan talvet bensavehkeillä.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Tuo lämmitysvastus-oletettu on syöttölinjan vastuslankojen oikosulku.

    https://procarmanuals.com/pdf-online...sign-function/

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Saattaa kyllä hyvinkin pitää paikkansa teoria jäätymisestä ja helpomman reitin löytymisestä. Otin syöttöputken suuttimelta irti ja purin muovisen kotelon ympäriltä auki. Siellä on ilmeisesti lämmitysvastus tuossa kopan sisällä, tai sellaiseksi minä sitä tässä vaiheessa luulen kun en sen paremmin ole selvittäny.

    Aamulla huuhtelin tosiaan kaikki entiset mönjät pois ja tänään iltapäivällä noin 25km ajon jälkeen tuon kotelon molemmista päistä kasvoi valkoista mähmää.

    Vaikka minä olen aika älykäs niin en ole kovin viisas. Putsasin sen kopan ja putken kaikkineen hyvin ja tuuppasin koko paskan täyteen kentin tiivistesilikonia. Jos se jankki pitää kuuman moottoriöljyn niin kai se kestää tuollaisen vesiliukoisen mehunkin. Ja jos ei kestä niin sitten ostetaan ja vaihdetaan uusi putki. Tässä nyt lähinnä tarve saada vehkeet toivottavasti siihen kuntoon että voi lähteä pitempään työreissuun ensi viikolla.

    Vajaan kolme hunttia tuo putki maksaa merkkarilla ja jostain muualta saa varmasti vielä halvemmalla vaan eipä tässä ehdi sellaisia tilaamaan ja vaihtamaan just nyt ja olisi joku 2000km ajettavaa reiluun viikkoon, pakko koittaa vaan vaikka väliaikaisestikin saada kuntoon ja korjata sitten oikeasti paremmalla aikaa.

    Muutamat kuvat taas seuraavalle askartelijalle malliksi.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Huuhtelin aamulla puhtaaksi kun ei ton mäskin läpi näe mistä on vuotanut. Seuraavaksi mennä katsomaan pystyykö sieltä helposti löytämään jonkun vuodon vai tarviiko vaan sukkana ostella uusia osia

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Ollut jäässä ja liemi etsinyt helpomman reitin?

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Selvä vuotohan siellä on. Oletettavasti syöttöputki, ei oo interwebsin mielestä ollenkaan harvinainen vika.

    Attached Files

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
    No jäässä varmaan se on, eihän sen pitäisi edes toimia pakkasilla. Tuollainen on/off vika on sitten tosi ärsyttävä. Netissä mainitaa Adblue systeemeissä olevan lämmittimiä, mutta kuinka se on VAG laitteissa?
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...22#post1945422

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tässä ketjussa on puhuttu adbluen jäätyvän -11 asteessa. Eilen aamulla kun lähdin, auton mittari näytti -10. Olisko se sitten ollu siinä just rajalla että yrittänyt toimia kun ei "tarpeeksi" kylmä mutta kuitenkin ollut niin kylmä ettei sit ole toiminut normaalisti.

    Tänä aamuna auto lähti +15 asteisesta tallista eikä mitään ongelmia tai vikavaloja, ainakaan tässä lyhyellä työmatkalla kotoa toimistolle.

    Leave a comment:


  • Puuhapete
    vastasi
    No jäässä varmaan se on, eihän sen pitäisi edes toimia pakkasilla. Tuollainen on/off vika on sitten tosi ärsyttävä. Netissä mainitaa Adblue systeemeissä olevan lämmittimiä, mutta kuinka se on VAG laitteissa?
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 7.3.2023, 11:48.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tänäpä koitti täälläkin se päivä kun ekan kerran tuli Adbluen vikavalot mittaristoon. Ajoin vajaan 500km työmatkan ja siinä se aina välillä näytti normaalia "rangea" adbluelle ja aina välillä heitti sen 1000km varoituksen ja kaikki vikavalot ruutuun. 2016 vuoden 2.0 tdi kyseessä.

    VCDS näytti vikakoodia P20E8 00 [232] - Pressure too Low.

    Ajoin nyt lämpimään talliin yöksi. Olkoon siellä huomisaamuun asti ja sitten tutkitaan enemmän jos ei sulatus riitä. Aamulla oli just semmonen kymmenisen astetta pakkasta että on se saattanut olla jäässä.

    Leave a comment:


  • Txtrx
    vastasi
    Kiitos kaikille ketjuun kirjoittaneille, näillä ohjeilla löysin myös omasta Audi A4 2.0 2016 170tkm dieselistäni keltaisen jakoavaimen adblue hälytykseen ratkaisun.

    Omassa kulkineessa vika alkoi välittömästi pesukadun tehopesun jälkeen. Autocom diagnostiikkamokkula näytti mm. vikakoodia P208D00 ym. pelkistimen hälyjä. Päättelin tästä että adblue ohjainkortti 4M0 907 355 B on mennyt vikatilaan, tilasin pienellä riskillä kortista D-version hollannista ~100€, Suomessa pyynti samasta oli 1100€. Muutamaa päivää myöhemmin laitoin kortin paikalleen ja nollasin vikakoodit ja tehtiin niin sanottu "pelkistimen sopeutus". Ihmetys oli suuri, koska vaikka vikakoodeja ei näkynyt, niin keltainen jakoavain häly ei poistunut, useista käynnistyksistä yms. huolimatta. Vasta kun autolla ajoi pienen testilenkin hälytys poistui. Mutta siis voin vahvistaa että D-versio kävi B-version tilalle.

    Alla kuva kortin vaurioista ja vuotokohdasta, uskaltaisin väittää että tästä tulee tyyppivika. Alla olevassa kuvassa tarrassa on reikä tökättyäni sitä ruuvarilla, kun en sitä lian alta meinannut löytää:

    Click image for larger version

Name:	20230211_213136.jpg
Views:	9806
Size:	178,3 Kt
ID:	1952951

    Click image for larger version

Name:	20230211_213158.jpg
Views:	9935
Size:	193,4 Kt
ID:	1952950


    Omassa autossa ei ole muita ongelmia ollut, niin ei ole tullut hankittua noita diagnostiikkamokkuloita ennen tätä. Nyt tilasin OBDelevenin, osaako joku kertoa saako siitä tuollaisen tekstitiedoston hälytyksestä niin kuin monet olivat laittaneet ongelmakuvauksen lisätiedoksi? Näytti olevan paljon tietoa ja tiiviissä paketissa.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X