Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AdBlue
Collapse
X
-
Jos ei huvita maksaa niin kaiva se ohjainlaite esiin ja katso sen osanumero ja yritä etsiä toimiva samalla numerolla tilalle. Näin itseasiassa itse teinkin. Se ohjainlaite oli minulla pahasti hapettunut. Ohjainlaite löytyy auton alta takaosasta muovin alta kun avaa muutaman ruuvin. Merkkiliike tarjonnee kaikkiin adblue ongelmiin koko laitteiston vaihtoa ohjaimineen kun siitä on tullut uudempi versio ja ajatus lienee, että uusi on parempi ja ratkaisee muitakin potentiaalisia ongelmia, joita vanhassa versiossa voi tulla eteen.
-
Kyllä sen kai voisi disabloida, mutta autolla on ajettu vasta 112tkm eikä siis ole vielä paalikunnossa niin en tuota vaihtoehtoa lähde nyt kokeilemaan. Auto menee kuitenkin jossain vaiheessa kiertoon niin jos tuo käy silloin ilmi tai jos katsuri noita alkaa jossain vaiheessa syynätä niin silloin tämä kustannus on tiedossa kuitenkin, plus mahdolliset sanktiot päälle.
Leave a comment:
-
Voiko koko paskan disabloida softalla? Laitontahan se on mutta jääkö tuollaisesta kiinni päästömittauksessa?
Leave a comment:
-
Tuomio tuli ja vaihtoon menisi pelkistysaineen syöttöyksikkö sekä ohjainlaite. Huollon mukaan ohjainlaite ei todennäköisesti ole viallinen, mutta uusi syöttöyksikkö ei toimi vanhan ohjainlaitteen kanssa niin pitäisi molemmat vaihtaa. Kustannus 2700€. Onko ideoita kenelläkään pääsisikö tästä halvemmalla tilaamalla esim. käytetyt osat ja vaihtamalla? Itse en osaa selvittää mitä kaikkea osaa siellä menee vaihtaa, puhumattakaan osanumeroista..
Leave a comment:
-
Hei, autossani A4 2.0 TDIq 2016 syttyi "Pakokaasupäästöjen valvontajärjestelmä"-valo ja vikakoodit kuin luin OBD elevenillä niin vaikuttaisi tuonne adblue-systeemiin vika osoittavan. Adblue-jakoavain valo ei kuitenkaan syttynyt ja 1000km raja ei tullut näytölle (ainakaan vielä). Koodeja tuli paljon erilaisia sähkövikaan ja oikosulkuun liittyviä niin vähän kuulostaisi siltä että ohjainlaite olisi ottanut itseensä niin kuin täällä on jotkut raportoineet. Auto meni nyt aamusta Audille tsekattavaksi ja odottelen sieltä tuomiota, jonka oletan olevan että koko adblue-hässäkkä uusiksi kun eivät taida yksittäisiä osia sieltä vaihtaa ja tämä lienee hinnaltaan 2-3000 euron operaatio.
Jos ne eivät Audilla löydä mitään järkevän hintaista ratkaisua niin todennäköisesti lähden yrittämään tuota ohjainlaitteen vaihtoa tai sitten korjausta. Kysyisinkin tässä jo etukäteen että mistä kannattaisi etsiä noita käytettyjä ohjainlaitteita? Oletan että ohjainlaite on koodilla 4M0907355B mutta siihen saan varmistuksen huollosta tänään. Näiden saatavuus taitaa olla heikompi kuin 4M0907355-version, mutta joku taisi olla tällaisenkin palikan vaihtanut onnistuneesti B-version tilalle?
Jäsen Audi oli korjauttanut ohjainlaitteen tuolla ediagilla niin oliko siinä minkälaista vikaa, ts. oliko hapettunut vai mikä oli vikana?
Alla vielä vikakoodit. Tuossa AC Reductant Control-osiossa laitteiston numero on kyllä tuo 4M0907355 ilman B-kirjainta niin voisiko tässä kuitenkin olla se versio ohjainlaitteesta?
01 Engine
Järjestelmän kuvaus: R4 2.0l TDI
Ohjelmistonumero: 04L906026AG
Ohjelmistoversio: 1969
Laitteiston numero: 04L907309L
Rauta versio: H33
Virheet:
P20FE00 - Pelkistimen annosteluyksikkö Toimintahäiriö satunnainen
20FE00 - Pelkistimen annosteluyksikkö Toimintahäiriö satunnainen
P203D00 - Reduktioaineiden täyttötason anturi Oikosulku plussaan staattinen
P204A00 - Reduktioaineiden paineanturi Sähkövika staattinen
P20FF00 - Reduktioaineiden annostelujärjestelmän ohjainlaite epäuskottava signaali staattinen
U140D00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Syöttöjännite liian korkea satunnainen
U140F00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Toimintarajoitus ylijännitteen vuoksi satunnainen
P21CA00 - Reduktioaineiden annostelujärjestelmän ohjainlaite Virransyöttö, sähkövika staattinen
P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni satunnainen
U010E00 - Reduktioaineiden annostelujärjestelmän ohjainlaite Ei tiedonvaihtoa staattinen
AC Reductant Control
Järjestelmän kuvaus: SCR-Stg-G3
Ohjelmistonumero: 4M0907355
Ohjelmistoversio: 0003
Laitteiston numero: 4M0907355
Rauta versio: H10
Virheet:
P21CA00 - Reduktioaineiden annostelujärjestelmän ohjainlaite Virransyöttö, sähkövika staattinen
U101200 - Syöttöjännite Jännite liian suuri satunnainen
P204A00 - Reduktioaineiden paineanturi Sähkövika staattinen
P20C400 - Reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus Oikosulku plussaan satunnainen
P21CA00 - Reduktioaineiden annostelujärjestelmän ohjainlaite Virransyöttö, sähkövika staattinen
U140100 - Toiminnon rajoitus ylijännitteen takia satunnainen
B200000 - Ohjainlaite viallinen staattinen
P203D00 - Reduktioaineiden täyttötason anturi Oikosulku plussaan staattinen
Leave a comment:
-
Ongelma ratkesi, ja syyksi paljastui viallinen ohjainlaite. Ulkomailta tilattu ohjainlaite oli siis valmiiksi viallinen, ja näin ollen vika ei poistunut.
Auton alkuperäinen ohjainlaite toimitettu korjattavaksi, korjaus onnistui ja vika poistui. Korjauksen teki ediag.fi (JKL), voin suositella. Kumarrus vertaistuesta.
https://www.ediag.fi/Viimeksi muokannut Killeri; 5.11.2022, 11:23.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Youtubessa oli jotain korjausvideoita tuohon anturijuttuun, mutta en niitä katsonut, että oliko sielä jokin simppeli juttu vaihtoehtona. Merkkiliike vaihdattaa osia turhaankin, kun korjausohjeet sanoo niin. Gw jutut selviää vain kysymällä.
Leave a comment:
-
Johtosarja / liittimet käyty aiemmin läpi. Vaikuttavat olevan ehjät. Jos vika nesteen tasotunnistimessa, korjaus taitaa olla koko säiliöyksikkö koska mm. pumppua ei saa erikseen. Tämän myötä Audi ohjeistaa käsittääkseni vaihtamaan myös ohjainlaitteen uuteen. Melko hauskaa. Auto ei aivan uusi enää ole, mutta olikohan näissä mahdollisuus GW vastaantuloihin?
Leave a comment:
-
Johtosarjan ja liittimen eheys hyvä tarkistaa tankin läheisyydestä. Nimimerkillä: kokemusta on.
Leave a comment:
-
Tämä osuisi jokseenkin tuohon vikailmotukseen. VIlleP saattaa olla jäljillä, koska tuo Reductant metering modulen vikailmotus viittaa vialliseen nesteen määrän anturiin.
Softaversio ero:
26-14-22 Audi Technical Service Bulletin (tsbsearch.com)
Tai anturi vika
Circular (nhtsa.gov)
Leave a comment:
-
P21CA00 electrical malfunction. Control module for reductant system. Voltage suppy.
Databus error U112300.
Reductant metering module P20FE00 malfunction.
Supply voltage for external components 4.98V
Terminal 30A 0.00V
Terminal 30B voltage 12.20V
Leave a comment:
-
Kuulostaa oudolta, mutta voihan se olla muuttunut miten vikatiloja monitoroidaan. Mistä se tarkalleen valittaa?
Leave a comment:
-
En tiedä mistä johtuu, mutta eilen kun uusi ohjainlaite vaihdettiin ja nollattiin vikakoodit ei kilsat nollaantuneet. Vaan jatkoi siitä, mihin jäi ennen ohjainlaitteen vaihtoa. Eli en saanut lisäkilometrejä, jotka kyllä kohta tulisivat tarpeeseen.
Leave a comment:
-
Jos vika on pysyvä niin tulee toki takaisin, mutta kilsat alkaa taas tuhannesta. Eli saa ns lisäaikaa. Vikaa se ei poista.
Mulla volkkari hoiti resetoinnin itsestään. Saatto olla joitain satoja kilsoja ja kadota yllättäen tullakseen jonkun ajan päästä taas uudelleen alkaen taas tuhannesta.
Mulla tuli nimenomaan efficiencystä vikakoodia. Jotenkin semmonen käsitys, ettei vikailmotus tule heti käynnistäessä nollauksen jälkeen.
Audien softat voi toki erota, vaikka samasta raudasta pitkälti kyse.
Lisäyksenä, että ohjainta ei vaihdettu mulla vaan scr-katti ja nox-anturi. Systeemi tuossa oli hiton herkkä vuodoille, kun vika uusiutui uusilla osilla jonkun ajan kuluttua.. Uusi anturi vuosi tiivisteestä.
Jotenkin kuulostaisi, että joku muu komponentti on syypää, jos kahdella ohjaimella tulee sama vikakoodi.Viimeksi muokannut Puuhapete; 21.10.2022, 19:33.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiJos on tuo 1000km restart herja niin sen saa nollattua poistamalla vikakoodit.
Leave a comment:
-
Jos on tuo 1000km restart herja niin sen saa nollattua poistamalla vikakoodit. Se nollautuu silläkin, jos häiriötila itsestään katoaa.
Kysele goodwillin perään, jos kilsoja vielä siedettävästi. Minä sain scr-katin goodwilliin vielä 150tkm ja 6v ikäseen, toki volkkarista kyse eli eri maahantuoja.
Leave a comment:
-
Onko nuo jännitteet ohjauslaitteen antamia vai mitattuja? Jos ohjauslaiteelta niin tuleeko liittimen 30A pinniin yleismittarilla mitattuna jännite?
Leave a comment:
Leave a comment: