Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AdBlue
Collapse
X
-
Johtosarjan ja liittimen eheys hyvä tarkistaa tankin läheisyydestä. Nimimerkillä: kokemusta on.
-
Tämä osuisi jokseenkin tuohon vikailmotukseen. VIlleP saattaa olla jäljillä, koska tuo Reductant metering modulen vikailmotus viittaa vialliseen nesteen määrän anturiin.
Softaversio ero:
26-14-22 Audi Technical Service Bulletin (tsbsearch.com)
Tai anturi vika
Circular (nhtsa.gov)
Leave a comment:
-
P21CA00 electrical malfunction. Control module for reductant system. Voltage suppy.
Databus error U112300.
Reductant metering module P20FE00 malfunction.
Supply voltage for external components 4.98V
Terminal 30A 0.00V
Terminal 30B voltage 12.20V
Leave a comment:
-
Kuulostaa oudolta, mutta voihan se olla muuttunut miten vikatiloja monitoroidaan. Mistä se tarkalleen valittaa?
Leave a comment:
-
En tiedä mistä johtuu, mutta eilen kun uusi ohjainlaite vaihdettiin ja nollattiin vikakoodit ei kilsat nollaantuneet. Vaan jatkoi siitä, mihin jäi ennen ohjainlaitteen vaihtoa. Eli en saanut lisäkilometrejä, jotka kyllä kohta tulisivat tarpeeseen.
Leave a comment:
-
Jos vika on pysyvä niin tulee toki takaisin, mutta kilsat alkaa taas tuhannesta. Eli saa ns lisäaikaa. Vikaa se ei poista.
Mulla volkkari hoiti resetoinnin itsestään. Saatto olla joitain satoja kilsoja ja kadota yllättäen tullakseen jonkun ajan päästä taas uudelleen alkaen taas tuhannesta.
Mulla tuli nimenomaan efficiencystä vikakoodia. Jotenkin semmonen käsitys, ettei vikailmotus tule heti käynnistäessä nollauksen jälkeen.
Audien softat voi toki erota, vaikka samasta raudasta pitkälti kyse.
Lisäyksenä, että ohjainta ei vaihdettu mulla vaan scr-katti ja nox-anturi. Systeemi tuossa oli hiton herkkä vuodoille, kun vika uusiutui uusilla osilla jonkun ajan kuluttua.. Uusi anturi vuosi tiivisteestä.
Jotenkin kuulostaisi, että joku muu komponentti on syypää, jos kahdella ohjaimella tulee sama vikakoodi.Viimeksi muokannut Puuhapete; 21.10.2022, 18:33.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiJos on tuo 1000km restart herja niin sen saa nollattua poistamalla vikakoodit.
Leave a comment:
-
Jos on tuo 1000km restart herja niin sen saa nollattua poistamalla vikakoodit. Se nollautuu silläkin, jos häiriötila itsestään katoaa.
Kysele goodwillin perään, jos kilsoja vielä siedettävästi. Minä sain scr-katin goodwilliin vielä 150tkm ja 6v ikäseen, toki volkkarista kyse eli eri maahantuoja.
Leave a comment:
-
Onko nuo jännitteet ohjauslaitteen antamia vai mitattuja? Jos ohjauslaiteelta niin tuleeko liittimen 30A pinniin yleismittarilla mitattuna jännite?
Leave a comment:
-
Uusi ohjainlaite tuli ja B loppuinen = oikea osa. Ongelma vaan ei poistunut, edelleen vikakoodi P21CA00 electrical malfunction. Johtosarja / liittimet ok. Adblue ohjainlaitteen jännitteet virheelliset, terminal 30A 0.00V, terminal 30B 12.54V. Onko vinkkejä mistä vikaa voisi etsiä? Vai onko uusi (käytetty) ohjainlaite myös viallinen vai onko tämä edes ylipäätänsä ohjainlaite vika?
Leave a comment:
-
Äkkiseltään tulisi mieleen että D- versioinen herjaa jo puolessa välissä loppumisesta (koodattu 12 ltr) jos siellä on 24 ltr säiliö.
Leave a comment:
-
Minä tilasin ebaystä viime talvena ohjaimen, ja tilattu paljastui tietysti D loppuiseen vaikka ilmoituksessa myytiin B loppuista mallia. No uusi paikoilleen ja koodien poisto niin ab-blue vika poistui. Auto on -17 vuoden b9 allroad 200kw.
Leave a comment:
-
Sen verran mitä asiaa tutkin, niin todennäköisesti ohjainlaitteita ei voi korvata keskenään. Vaatiiko(han) uusi ohjainlaite ohjelmoinnin vai riittääkö vikakoodien poisto?
Leave a comment:
-
Samaa mietin ja kysyin ebay-myyjältä saksasta, jolla ohjaimia useita myynnissä D-kirjaimella. Se sanoi tuolloin ettei käy vaan pitää olla sama kirjain osanumerossa. Etsin sitten ohjaimen, jossa oli B. Mitään vahvistettua tietoa ei ole, mutta luulisi että olisi mielellään kaupannut D:n jos se olisi sopiva tiIlalle
Leave a comment:
-
Osaako joku tietää voiko adblue ohjainlaitteen 4M0 907 355 B korvata 4M0 907 355 D ohjainlaitteella? B on 24l järjestelmään D 12l järjestelmään, en tiedä onko muuta eroa. Tarvisin uuden B loppuisen mutta useassa paikassa on tarjolla vain D päätteisiä, mutta hieman epävarmaa onko tämä käypänen.
Leave a comment:
-
Viime viikolla iski kesken moottoritien hälytys AdBlue/DEF häiriöstä ja teksti "1000km päästä ei käynnistystä" ja samalla syttyi myös moottorin keltainen vikavalo.
Eilen tai tänään kuitenkaan ei mitään ilmoituksia tai valoja tullut.
Tänään sitten merkkikorjaamolle ja tuloksena vikaetsintöjen jälkeen hiukkassuodattimen toimintahäiriö - > EGR:n uusiminen ja pelkistysaineen paine liian matala -> säiliö ja ohjauslaite uusiksi.
Hinta-arvio 5050e.
Jeppistä jepulis.
Leave a comment:
Leave a comment: