Miulla tuo 2.7 alkanu ravistamaan yli 2000rpm ja paineella.
Dpf valoa polttelee useasti mittarissa ja joku päivä sitten vilkutteli hehkun valoa.
Vikakoodeja en ole kerennyt lukea. Mistä sai näkymään suuttimien arvot? Mitä muita arvoja kannattas tarkistaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI suuttimet
Collapse
X
-
Joo saa muttakun arvot ei muuttunu monen tonnin ajon jälkeenkään. Aina nakutus paljasti mikä suutin oli menossa. Ihmettelen kyllä suuresti eps:n saamia positiivisiä palautteita.
Leave a comment:
-
En oo mikään ammattilainen näiden kanssa, mutta nehän menee (ja saa vanhatkin) nollille korjausarvot kun vaan koodaa uusiksi. Siitä reilun 100km jälkeen se alkaa itse muuttamaan arvoa kun sopeutuu ajossa. Eli lähellä nollaa olevat arvot vasta laitetuissa suuttimissa ei todellakaan tarkoita että suutin olisi välttämättä kunnossa.Alkuperäinen kirjoittaja Hax0rr Näytä viestiNo itsellä meni päin persettä eps-germanyn suuttimien kanssa. Arvot kaikki näytti 0 mutta auto täris ja kävi huonosti.
Leave a comment:
-
No periaatteessa kunnostettuja, kun ne on uudelleenvalmistettuja ja osanumeron lopussa on -X nuo pantilliset suuttimet siis. Mutta myy ne uusiakin, itse päädyin pitkän jahkailun jälkeen tilaamaan uudet Boschit.
Kuopion Auto-dieselillä suutinhuolto olisi ollut sarjalle kärjet hiomalla reilun 700e ja n.1300e jos kärjet olisi uusittu ja suuttimet koodattu uudelleen. EPS:n paskoihin ei jaksa alkaa sotkeutumaan.Viimeksi muokannut vV8m5; 8.6.2020, 06:16.
Leave a comment:
-
No itsellä meni päin persettä eps-germanyn suuttimien kanssa. Arvot kaikki näytti 0 mutta auto täris ja kävi huonosti. Egr venenttiliin kello rupes piereskelemään. Nyt äsken vaihdoin taas yhden vanhan suuttimen takas. Nyt 3/6 vanhoja takaisin koneessa. Tän päivän kruunas kyllä pohjaprikan tippuminen nokka-akselin uumeniin. Yritin onkia veks ja si katos kokonaan. Noooh toivotaan että tippui öljykanavaan ja siitä pohjalle. Ei ainakaan vahinkoa ole käynyt 30km ajon aikana ?
Itsellä ois joulukuussa pitäny autodocille pulittaa 1700e eps sai 780e sarjan ja 300 ois saanu takas jps olis lähettäny suuttimet. Nyt näytti olevan autodocilla 218 +59.5 pantti. Eli 1700 menis vieläkin sarjaan. Ei autodocilla edes ole kunnostettuja suuttimia käsittääkseni
Leave a comment:
-
Tuossa viestisi siivellä yritin vähän tiedustella onko kellään kokemuksia noista autodocin myymistä uudelleenvalmistetuista Boschin suuttimista. Toisaalta hintaero on sen verta pieni (n.400e koko sarjasta) että ehkä sitä kallistuu täysin uusiin.
EPS:n suutinten suurin ongelma lienee se niiden säätö/kalibrointi ja koodaus heidän kunnostuksen jälkeen, ei varmasti ole aivan kohdallaan kaikki.
Leave a comment:
-
Kirjoitin varmaan huonosti, vanhat jäi varalle eli ostin uudet ja koodasin ne autooni, kaikki ok.
Leave a comment:
-
Kysymys teille ketkä olette tilanneet autodocilta suuttimia; ostitteko uudet vai uudelleenvalmistetut suuttimet (n.70e hintaero) ja onko kaikki toiminut oikein?Alkuperäinen kirjoittaja Matts Näytä viestiOmaan Q7 tilasin uudet Autodocilta, vanhat jäi varalle.Viimeksi muokannut vV8m5; 18.5.2020, 18:56.
Leave a comment:
-
Käytetyt, toimivasta puretut oli nämä suuttimet. Mutta se vika siis oli aiemmin eikä korjaantunut vaan nuo Idle Stabilization arvot pysyi samana, sillä ihmettelen. Autossa toki voi olla muutakin vikaa mutta tätä nyt haarukoin ekana.
Leave a comment:
-
Vaihdoin BMK koneiseen kaikki suuttimet ja koodasin ne uusiksi. Kanavien 72-77 arvot menee nollille. Mutta kanavissa 13-14 näkyy "Idle stabilization" edelleen isoja arvoja. Suositusarvo +-2,99mg/h ja muutamassa tämä on yli 5.
Tutkin siis ongelmaa jossa tyhjäkäynti on huonoa ja savuttaa mustaa, kierroksilla tuntuisi toimivan paremmin. Tunteeko joku paremmin miten se tuota arvoa määrittää ja miksi suuttimien vaihto+koodaus ei vaikuttanut tähän ollenkaan?
Leave a comment:
-
En nyt ulkoa muista sitä leveyttä mutta tilasin Alista kun kaverillakin oli samanlainen jota käytin, ihan toimiva. 5-osaiset halvimillaan 20e luokkaa.
Leave a comment:
-
Minkäslainen suutinpesän kalvain olisi sopiva näihin 3.0 moottoreihin? Saisiko vaikka linkkiä sopivaan niin voisin tilata itselle.
Leave a comment:
-
Eps germanyltä viikko/pari sitten tilattiin setti suuttimia ja eihän se nyt taas ihan putkeen mennyt... suuttimet vaihdettiin, koodattiin ja iloisena taas tienpäälle. No ei mennyt kauaa kun ensimmäisen yli 5min tyhjäkäynnin jälkeen tienoo valkoisena usvasta ja eikun tallille takas. Lopputulemana suuttimet lähtee takaisin ja yllättävän helposti suostuivat rahatkin palauttamaan.
vanhoilla suuttimilla siis savutusta ei tapahtunut, ainoastaan mietoa hydrolockia ja korjausarvot perseellään.
Leave a comment:
-
Omassa 3,0TDI konella varustetussa Q7 alkaa olla oireina reilu valkoinen savutus ja huonokäyntiinöähtö varsinkin kuumana. Startti on voimattoman oloinen vaikka vaikka se ja akku on juuri uusittu. Oireet ja syyt ovat siis samat kuin monella muullakin tässä ketjussa. Tarkistin vielä VDCS:llä arvot ja 72-77 ryhmän arvot olivat -70 ms joten asian on selvä ja uudet suuttimet täytyy hankkia. Moni on tilannut mm. Saksan EPS-turbosta näitä. Osalla oli ollut alussa ongelmia, mutta miten on nykyjään näiden laatu? Kommentoisitteko onko nämä olleet toimivia vai ei, niin tiedän laittaa tilauksen vetämään?
Leave a comment:
-
Voisko johtua suuttimista kuumalla moottorilla epätasainen tyhjäkäynti ja satunnainen ns "nakutus" moottorista? Ei muita oireita.
Leave a comment:
-
Ainakin biturbon korjausarvot kun ylittää 2.0mg/stroke, ollaan jonkin sortin tiiviste/suutinvamman äärellä. Uskoisin tämän olevan aika yleispätevä myös muihin 3.0ltr dieselpatoihin.
itse tilasin prikat sparetolta ihan runkonumeron perusteella, samoin yhden suuttimen hyllylle varoiksi.
Näyttäisi myös muilta nettisivuilta osat löytyvän.
Leave a comment:
-
voisko ylläpitotehdä jo näistä surullisen kuuluisista suuttimista FAQ langan missä olis raja arvot ja mistä voi tilata ja paljon maksaa ja oireet ja ohjeet ?
Leave a comment:
-
Vaihdoin eilen CGQB biturboon suuttimien prikat kuljettajan puolelle. Ajettu 107tkm.
4 ja 6 suuttimien prikat oli vielä inhimillisessä kunnossa. 5 suuttimen prikasta löytyi vain jämät.
Leave a comment:
-
Tuo minun suutin on 2.0 tdi moottorista, ei sopivaa ketjua löytyny. :D Mutta joo sehän saattas parantua kun vähän kolvilla sulattelis ym.
Leave a comment:
-
Ei taida olla tuo nippa vaihdettavissa. Yhteen muuten hyvään suuttimeen korjasin semmoisen vähän vinossa olleen paluunipan muovihitsaamalla (=sulatin varovasti muovia liitoskohdan ympäriltä). Lisäksi laitoin jotain tosi lujaa 2K-muoviliimaa. Oiskohan puteli jossain tallella...
Muistaakseni se suutin oli alkupään 3.0 TDI:n AA-lopouinen suutin. Sinä oli muistaakeseni tuo nippa ja suuttimen runko samaa materiaalia ja samanvärinen. Sun kuvassa se nippa on ainakin eri värinen kuin runko.
Vähän semmoin puuhakorjaus oli, mutta tulipahan kokeiltua :)
Leave a comment:
-
-
Sen verran tullut nyt ajeltua öljyn vaihdon jälkeen että uskallan sanoa vian olleen softa-bugissa. Dpf:n tyhjennyksen yhteydessä kannattaa siis paine-ero-anturilta ottaa liitin irti, niin näin ei pääse käymään. Keskikulutuskin tippui viime kesän pohjoisen reissusta (6,2l/100km), ollen viime viikon Sodankylässä käynnillä tasan 6 litraa sadalle.
Leave a comment:
-
Luet moottorikoodin huoltokirjan ekan sivun tarrasta (tai varapyöräkotelosta, tai takapenkin alta, missä ikinä se tunnistetarra onkaan huoltokirjan lisäksi). Tai sitten konehuoneesta;
https://www.a5oc.com/threads/engine-...e-block.89450/
Lonkalta heitän nyt kuitenkin että samanlaiset suuttimet on ainakin nuissa CKVB ja CKVC 245hp 3.0tdi-koneissa ja samalla logiikalla pitäisi olla vastaavat myös CDUC-koneessa?
Minkälaisilla oireilla päädyit siihen, että suuttimet vaihtokunnossa?
E. Onko tämän suhteen mitään muutosta
Alkuperäinen kirjoittaja ahonen Näytä viestiÖljyn lisääntymiseen ei näin lyhyellä testiajolla uskalla vielä sanoa mitään.
Leave a comment:
-
Suuttimien vaihto edessä.
Pitäisi tilata uudet.
Mistä tiedän mikä näistä kolmesta moottorista minulla on kyseessä?
2011–2020 3.0 TDI quattro, Diesel CDUC,CKVB,CKVC, 180kW
Leave a comment:
-
Vaihdoin myös kuskin puolen pohjatiivisteet, oli tuplasti aikaa vaativa, meni tässä puolessa 3h. Paisari lähtee edestä ja siirtyy tarpeeksi sivuun ilman tyhjennystä mutta vähän joutuu enemmän johtoja järjestelee edestä ja nippusiteitä katkomaan. Lisäksi nelospytty, eli etummainen, on hankalasti imuputkien takana ja onnistuin kaksi niitä 4mm kuusiokolopulttia tiputtamaan moottoritilaan mutta en onneksi kannen sisälle :) pitäs sijoittaa magneettihylsyyn noissakin... ja uusien etsimisessä romulootasta meni tietysti oma aikansa.
Kannattaa siis varata hyviä työkaluja ja aikaa, muutoin tämä on kokonaisuudessaan halpa ja leppoinen <10e projekti joka kannattaa käyttöautoon tehdä ajoissa, säästyy tympeeltä poteron putsaamiselta kun mikään ei vielä vuoda.
Leave a comment:
-
Vänkärin puolelta suuttimien irroitus on ainakin helppo (A6 4F), ilmanputsari vain edestä. Huonoon kuntoon menee nuo pohjatiivisteet ja suuttimien alaosa oli todella tahmassa pikeä tai mitä lie, bräkleenikään ei auttanut mitään, mattoveitsellä enimmät.
Vinkkejä:
- ole varovainen kun irroitat suutinputkea suuttimesta, normi kiintoavain lipsahtaa helposti ja särkee paluuputken. Ite uhrasin yhden 17mm lenkin johon rälläköin kolon jarruputkilenkin tapaan, tuli hyvä
- suutimien irroitukseen kannattaa varata jotain, migillä kiinnitin liukuvasaran päätykappaleeseen romulootasta vanhan suutinputken kierteet
- vaihda pohjatiivisteen lisäksi o-rengas, hinta mitätön
- putsaa poterosta paskat hyvin, kaverin vinkkinä kalvaimeen vaseliinia ja sillä pyörittelee puhtaaksi ja samalla pinta tasaiseksi niin että vähän lastua tulee
Starttausta vaati parikymmentä sekuntia ja remontti tuntui onnistuivan, kuskin puolella pitää ainakin paisari irroittaa ja sen teen tässä seuraavana.
Leave a comment:
-
Anyone?Alkuperäinen kirjoittaja qbo Näytä viestiOnko esp-turbon suuttimista kertynyt kokemuksia? Itellä yksi suutin vähän rajulla korjaus arvolla nii tulee varmaan jossain kohtaa ajankohtaiseksi..
CDYA:n suuttimet 6kpl/600e tältä firmalta ebayssä, voisi 500tkm ajettuun käyttikseen uusia ihan vaikka varuiksi kaikki? Ei ne ihan kuraa myy kun palautteet on "eps-germany2006 (26540), 99.8% Positive feedback"
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja ahonen Näytä viestiEi katoa jäähdytysnestettä ja neste on kirkasta. Vaihdettu öljy oli mustaa niinkuin normaalistikin.
Jos öljyn lisääntyminen nyt loppui niin pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona, että tankkiin laitettu puhdistusaine tai ennen suutintestiä tehty ultraäänipersu on irrottanut karstaa tms, joka aiheuttanut vuodon.
Tänään sain auton ajoon ja muutaman kymmenen kilometrin ajeluiden perusteella pelaa nyt hienosti eikä peilissä pöllytystä näkynyt. Aika näyttää...
Taisi tämä tapaus viimein selvitä. Tuli tehtyä Joulukuun puolivälissä reissu Viroon jonka jälkeen totesin öljymäärän jälleen lisäntyneen. Lisäksi pari kertaa reissun aikana tyhjäkäynnillä tuli ohjaamoon palaneen öljyn katku.
Otin uudelleen ohjelman tekijään yhteyttä ja kerroin jälleen epäilykseni dpf-poltosta. Dpf-kennon poistin ennen softausta, mutta paineanturin jätin paikalleen. Asiaa tutkittuaan ja paineanturin käynnin aikaisia arvoja katsottuaan totesi, että
paineanturin arvo menee miinuksen puolelle. Ohjelma ei tätä ymmärrä vaan ilmeisesti polttelee dpf:ää miten sattuu. Ohjelmassa anturin arvo on pakotettu nollaan silloin kun mitattu arvo on nolla tai enemmän. Nyt sen mennessä miinukselle tapahtuu jotain odottamattomia asioita. Nyt ohjelma muutettiin niin ettei anturin arvolla ole väliä. Ainakaan kärytystä en ole saanut nyt aikaiseksi. Öljyn lisääntymiseen ei näin lyhyellä testiajolla uskalla vielä sanoa mitään.
Leave a comment:

Leave a comment: