Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • CED
    vastasi
    Tämä alkoi selviämään toisien suuttimien kokeilun kautta. Huolletuista suuttimista yksi tai useampi vuoti sisäisesti tai jotenkin muuten. Ulospäin ei ollut vuotoja, mutta ilma polttoaineen seassa paljasti epäilyt suuttimien suuntaan. Korvaavilla suuttimilla ei enään ollut ilmavaivoja, eikä vikatila/koodi enään uusinut ja aina kerrasta lähtee käyntiin. Nämä huolletut suuttimet olivat testipenkissä todetut hyviksi ja koodattu uudelleen, mutta ei näköjään voi huollettuihin täysin luottaa.

    Leave a comment:


  • Matts
    vastasi
    Omassa 3.0d näytti tehdasuudet suuttimet pitkään 0 korjausarvoa, ainakin satoaj kilometrejä.

    Leave a comment:


  • CED
    vastasi
    Pitäisikö suuttimien vaihdon ja koodauksen jälkeen heti näkyä korjausarvot group 72-77, moottorin ollessa käynnissä? On tilanne päällä huollettujen suuttimien kanssa. Jätti tienvarteen, suuttimien vaihdon jälkeisellä testiajolla, 3.0tdi BMK 4F, uutena vikakoodina Fuel pressure regulation P1063 -001, control range not reached. Nettiä selatessa tullut vastaan, että suutin voisi vuotaa sisäisesti. Ulkoisia vuotoja ei näkyvissä suutinputkissa tms.

    Havaittavissa oli parin starttauksen perusteella pientä käyntiin sahaamisen tarvetta ja ensimmäisellä käynnistyksellä oli aika paljon savutusta pakoputkesta. Savutus rauhoittui hetken tyhjäkäynnillä olon jälkeen kyllä. Group 72-77 näyttävät kaikki nollaa, group 13-14 arvot elävät kyllä.

    Group 13-14

    1. -0,52mg/str
    2. -0,24
    3. -0,14
    4. 1.79
    5. -0,61
    6. -0,14

    Leave a comment:


  • ahonen
    vastasi
    Ei katoa jäähdytysnestettä ja neste on kirkasta. Vaihdettu öljy oli mustaa niinkuin normaalistikin.
    Jos öljyn lisääntyminen nyt loppui niin pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona, että tankkiin laitettu puhdistusaine tai ennen suutintestiä tehty ultraäänipersu on irrottanut karstaa tms, joka aiheuttanut vuodon.
    Tänään sain auton ajoon ja muutaman kymmenen kilometrin ajeluiden perusteella pelaa nyt hienosti eikä peilissä pöllytystä näkynyt. Aika näyttää...

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    No jopas. Jäähd.nestettä ei siis näkyvästi häviä paisarista, mutta pysyykö neste kirkkaan värisenä?

    Leave a comment:


  • ahonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Suuttimissa.
    Samalla tavalla noissa ns.uudemmissakin tulee suutinten käyttötunnit täyteen. Joku siellä jää kusemaan auton sammutusvaiheessa. Pikaisena kokeiluna voisit ostaa jotain suutintenputsauslitkua esim. Fortea ja laittaa melko vajaaseen tankilliseen, jos se vaikka vähän puhdistaisi ja elvyttäisi niitä auki jumivia suuttimia.
    ​​​​Suomessa on muutamia pajoja, jotka noita commonrail suuttimia huoltaa.
    Suutimet kävi Kuopiossa mutkan. Lopputulos: kaikki suuttimet ehjiä. Yksi ei mennyt ihan toleransseihin testissä, mutta ei senkään pitäsi tuota vuotoa aiheuttaa. Tiputusvuotoa ei ollut yhdessäkään.
    Suuttimet säädetty ja koodattu uusiksi. Kunhan saan auton nippuun ja kilometrejä alle, niin nähdään vieläkö öljyt lisii.

    Leave a comment:


  • maketsu83
    vastasi
    Joku tietäjä kertoisi minkä kokoinen on 3.0tdi koneen suutinpesän kalvaimen koko!

    Leave a comment:


  • ahonen
    vastasi
    Kuopion auto-dieseliin oltu yhteydessä. Suuttimet lähtee ensi viikolla sinne hoidettavaksi. Tuollainen tiputtaminen on kuulemma mahdollista pienillä paineilla, eli lähellä tyhjäkäyntiä. Kovemmilla paineilla neula sitten pitää.
    Pidemmän "sukkasillaan" ajelun jälkeen tuo on kiihdyttäsessä harmaata pölläyttänyt, joten tästä varmaan kyse.
    Katsoi rekkarin perusteella että tässä on 1800bar suuttimet johon ei ole kärkiä oikein saatavilla. Eli jos muilla huoltotoimilla ei ala pitää, menee uuden suutimen ostoksi.

    Leave a comment:


  • ahonen
    vastasi
    Eli on siis mahdollista että suutin vuotaa 3 litraa / 15tkm ja moottori käy silti nätisti, eikä käynnistyksessäkään ole mitään oireita. Täytyy koittaa tuo puhdistusaine vielä. Ohjelman tekijältä pitää vielä varmistaa ettei ole teoriassa mahdollista, että dpf:n poistosta huolimatta yrittäisi regeneroida. Sitten jäljelle ei muuta jää kuin suuttimet. Kaikkihan ne on irti käytettävä kun noista arvoista päässyt jäljille. Täytyy käydä paikallisesta tammer-dieselistä kysymässä pystyvätkö mittaamaan suuttimet siellä.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja ahonen Näytä viesti
    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

    Osaisiko kukaan sanoa missä voisi vika olla?
    Suuttimissa.
    Samalla tavalla noissa ns.uudemmissakin tulee suutinten käyttötunnit täyteen. Joku siellä jää kusemaan auton sammutusvaiheessa. Pikaisena kokeiluna voisit ostaa jotain suutintenputsauslitkua esim. Fortea ja laittaa melko vajaaseen tankilliseen, jos se vaikka vähän puhdistaisi ja elvyttäisi niitä auki jumivia suuttimia.
    ​​​​Suomessa on muutamia pajoja, jotka noita commonrail suuttimia huoltaa.

    Leave a comment:


  • Hax0rr
    vastasi
    On se ihanaa uudet suuttimet laitettu ja kiinni laittaessa ylivuotoletkuista 1 liitin halki... mistä prkl saa kiireellä uuden letkun xD auto firman hallissa ja varmaan pitäs maanantaina saada se pois. näinköhän marmorillakaan on sitä hyllyssä ja hinta on varmasti todella suolainen? sit yksi kyssäri toisen puolen suuttimia kiristäessä tuntuu että ei ota millään vastaan. 10nm oli vissiin se momentti,mutta se nyt tuntu tulevan heti kun tiukkas ja mutterit menee vielä tiukempaan vaikka kuinka paljon. jonkin aikaa tiukkailin niitä ja sit totesin että enää ei uskalla. voiko niitä vetää liian tiukkaan ja hajoittaa nyt sitten vaikka bracketin, suuttimen tai sen kupariprikan??? tee itse, säästä ja maksa vähän enemmin xD

    Leave a comment:


  • ahonen
    vastasi
    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Potilaana A6 3.0tdi -09 236tkm (CDYA). Suurin ongelma tällä hetkellä lisääntyvä öljymäärä. Tänään laskin reilusti toistakymmentä litraa öljyä pois ja 13tkm sitten laitoin koneeseen reilut kahdeksan.
    Eli noin kolme litraa vaihtovälillä on lisääntynyt. Suuttimia osasin epäillä jo aiemmin kun viime keväisen ohjelmoinnin ja dpf-poiston jälkeen on kiihdyttäessä välillä esiintynyt harmaata pölläyttelyä.
    Edellisessä öljynvaihdossa tuli öljyä ulos noin 9 litraa, mutta epäilin edellisen omistajan laittaneen liikaa. Auton siis ostin vuosi sitten.
    Tänään kävin lukemassa suuttimien korjausarvot mutta ainakaan minun silmään näistä ei voi päätellä minkään suuttimen vuotavan. Eikö arvon pitäisi silloin olla miinuksella reilusti? Nyt näyttävät olevan plussalla suurin osa.
    Moottori käy nätisti eikä nesteitä tarvitse lisäillä.

    group 72 2.0ms 2.0ms 2.0ms

    group 73 -15.0ms -4.0ms 0.0ms

    group 74 -3.0ms 0.0ms 6.0ms

    group 75 4.0ms 9.0ms 10.0ms

    group 76 14.0ms 5.0ms 9.0ms

    group 77 7.0ms 13.0ms 10.0ms


    Osaisiko kukaan sanoa missä voisi vika olla? Siinä uskossa olen ollut ettei näissä loppupään koneissa suutinvikaa olisi, mutta mikä sitten selittää öljyn lisääntymisen?

    Leave a comment:


  • Boheemi
    vastasi
    Mistähän kannattaisi muuten tilailla näitä suuttimien venttilikopan tiivistelätkiä? Vaihdoin kuparitiiisteet pariin suuttimeen ja yhden lätkän alta tuntuisi tijkuvan vähän öljyä.

    Leave a comment:


  • qbo
    vastasi
    Onko esp-turbon suuttimista kertynyt kokemuksia? Itellä yksi suutin vähän rajulla korjaus arvolla nii tulee varmaan jossain kohtaa ajankohtaiseksi..

    Leave a comment:


  • Hax0rr
    vastasi
    Miggor tai joku muu onko hajua miksi tuolla on kahdella eri osanumerolla suuttimia? Itse tilasin nämä https://www.eps-turbo.de/6x-einsprit...-a6-avant.html ja nyt prkl alkoi epäilyttää käyköhän ne edes omaan?
    3.0 4F5 C6sekin 2006 mallia mut 171kw asb. Paniikissa laitoin jo saksaan viestiä ja runkonumeroa et tarkistaa ;)

    Edit: saksasta vastasivat aika pikaseen vain että pitäisi sopia viitaten koodiin... phew :)
    Viimeksi muokannut Hax0rr; 29.10.2019, 11:00.

    Leave a comment:


  • Matts
    vastasi
    Saman näköisiä ovat mutta ei tuo vastaa Rosstech:n listaa.

    Leave a comment:


  • Hookoo
    vastasi
    Click image for larger version  Name:	suutintieto.png Views:	0 Size:	1,7 Kt ID:	1866204
    Tätä käytin aakkosina kun omat suuttimet koodasin. Ei tarvinut arpoa tällä.

    Leave a comment:


  • Matts
    vastasi
    Suuttimet vaihdettu ja koodattu, iso i sinne koodiin kelpasi. Ei kärytä enää tyhjäkäynnillä. Kallis remppa mutta toivottavasti ei tarvitse tuohon toista kertaa tehdä. O-renkaat suuttimen varteen hain merkkiliikkeestä.Työnä helppo homma. Samalla vaihdoin koneen ja etuperän öljyt.

    Leave a comment:


  • Miggor
    vastasi
    Voisimpa itsekkin osallistua keskusteluun juuri suuttimet vaihdattaneena. Kulkine noin 300tkm ajettu 2006 A6 4F 3.0 tdi avantti.
    Ongelmia alkoi olla lämpimällä koneella ajon jälkeinen tyhjäkäynnillä savutus ja kuumalla koneella huomattavan huono käyntiin lähtö. Jos auto seisoi kunnolla lämmittyään esim tunnin verran, niin käynnistyi kohtuu normaalisti. Jos vain 15-20 min niin startti pyöräytti nopeasti ½ kierrosta ja sitten valot himmenivät kun startti teki työtään. Kone käynnistyi aina, mutta pienen savupilven saattelemana ja vaivalloisesti. Kylmänä esim yön jälkeen seisottuaan ei ongelmaa.

    Suuttimet tilasin täältä ---> https://www.eps-turbo.de/partfinder/...8888%200588ABJ

    Otin kaikki 6 kpl ja hintaa niille tuli posteineen ja pantteineen kotiin tuotuna 700€. Nyt kun palautan vanhat niin saan 300€ takasin, eli 6kpl suuttimia 400€. En pidä mahdottomana.

    Suuttimien mukana tuli mittauspöytäkirjat ja ne oli pakattu asiallisesti omiin tiiviisiin pusseihin ja päät tulpattu. Mukana myös kaikki uudet tiivisteet mitä suutin tarvitsee asennuksen yhteydessä. Koodaus onnistui ongelmitta ja suuttimet toimivat hyvin. Nyt kilsoja takana vasta noin 500 vaihdon jälkeen, mutta savutus ja käynnistysongelmat ovat kadonneet. Auto toimii normaalisti ja hyvin.

    Suuttimet eivät olleet uusia vaan huollettuja / korjattuja. Jos nämä nyt toimivat vaikka 100tkm niin hinta ei päätä huimaa. Nopea toimitus ja maksun pystyi hoitaan paypalilla.

    suosittelen :)

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Kyllä se iso i näyttäis olevan molemmissa viimenen merkki. Muistaakseni noi oli jossain SSP:ssä lueteltu mitä mikäkin merkki tarkoittaa. 8I1CDNI ja ASS5F1I nuo minun silmään olis.

    Leave a comment:


  • KimmoL
    vastasi
    QR koodin sisällä oleva sama koodi näyttää kyllä isolta i kirjaimelta.

    Leave a comment:


  • Matts
    vastasi
    Bosch:in suuttimien koodaus, löytyykö jostakin selkeästi nuo merkit "normaaleina" numeroina/kirjaimina.
    Pari kuvaa, toinen uudesta suuttimesta ja toinen vanhasta. Vanha vcds:llä katsottuna on seuraavanlainen ASS5F1I, mikä tuo viimeinen merkki on kun i-kirjainta ei ole käytössä?

    Leave a comment:


  • salama
    vastasi
    Suuttimet saapuivat ja tarkkahinta oli 269,46 €/kpl (siltäen 56,3€ hyvityksen vanhoista). Päädyin vaihtamaan kaikki suuttimet.

    Attached Files
    Viimeksi muokannut salama; 9.9.2019, 14:45.

    Leave a comment:


  • salama
    vastasi
    Autodoc:sta

    Leave a comment:


  • lokijuhy
    vastasi
    Mistä saa 230e / 2v takuulla

    Leave a comment:


  • salama
    vastasi
    Kommentteja mielellää kuulisin seuraavaan tilanteeseen. Audi A6 3tdi 2012, 160t km ja sylintelin 2 ruiskusuutin rikkoutui. Korjauksen vaihtoehdot, testata kaikki suuttimet 40€/kpl (ja vaihtaa rikkoutuneet), vaihtaa vain rikkoutunut tai vaihtaa kaikki suosiolla uusiin (korjattuihin 230€/kpl 2v. takuu)?

    Kiitos kommenteista

    Leave a comment:


  • Tuze
    vastasi
    Ei kenelläkään sattuisi olemaan tietoa? Pitäisi laittaa suuttimet pikana tilaukseen kun alkaa tuo "hydrolock" ilmiö vaivaamaan jatkuvasti..

    Leave a comment:


  • Tuze
    vastasi
    Osaako kukaan sanoa mitä eroa on näillä suuttimilla? Olisi BKS koneiseen Touareggiin tulossa..
    Bosch numero ja alla oem numerot:
    0445115078
    059130277BD
    059130277AH

    Bosch numero ja alla oem:
    0986435358
    059130277BD

    Eli ristiin pitäisi käydä vai miten on?

    Leave a comment:


  • diffas
    vastasi
    Kyllä uudemmat 1600/1800barin järjestelmään tulleet suuttimet on merkittävästi parempia jos noin käyttöikää mietitään. Capa ja ccwa esim.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Viimeisin revisio taitaa olla 059 130 277 AH. Vanhimmissa taitaa olla AA tai Q päätteinen osanumero, omassa 2006 loppukesällä rekatussa ASB:ssa oli AB. Siihen en ota kantaa, onko nuo uudemmat versiot sen parempia.

    Leave a comment:

Working...
X