Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI suuttimet
Collapse
X
-
Niitä alusprikkoja saa kaikkiin, ovat ns. yleismalliset eli ei kiinteä osa suutinta. Paikallisesta tarvikeliikkeestä varmasti osaavat ainakin tilata niitä jos ei ole miljoonalaatikossa.
-
Paikallinen suutinhuoltaja kertoi, että ei näihin uudempiin suuttimiin oikein saa huolto-osia.
Leave a comment:
-
Vaihda ensin suuttimen pohjaprikat kaikkiin suuttimiin ja katso tilanne sitten. Tee huolto asap, tai suutin särkyy.
Leave a comment:
-
-
Minä käytin aseen puhdistussettiä. Niillä sain pohjan putsattua. Huollon jälkeen olen ajanut yli 30tkm ilman ongelmia.
Leave a comment:
-
Täällä on nyt muutama kysynyt suutinpohjan kalvaimen mallia. Niin kysyn minäkin, koska työkalumyyjät levittelevät käsiään sopivuudesta. Mikä on suutinpohjan kalvaimen malli joka sopii 3.0 BiTdi CGQB koneeseen?
Leave a comment:
-
Aika heppoisin perustein epäilet suuttimia. Joku lämpöpelti tai vastaava rämisee, tai putkessa jotain irtonaista.Alkuperäinen kirjoittaja 4ringfan Näytä viestiNoin 1000-1500kierroksilla etenkin kuormalla kuuluu särinää ja resonointia. Semmosta kierrosten mukaan nousevaa "kolinaa". ei savuta ja toimii hyvin kaikinpuolin muuten. Ääni häviää kun ahdot nousee 1800-2000 ylöspäin.
Ne suutinten korjausarvot kertoisi paljon.
Leave a comment:
-
n. 30tkm ja parivuotta kesti https://www.diesel-technik-biberach.de/ ostettu suutin kunnes korjausarvot meni -68ms ja pöllytti ihan oikeasti. Pitäneen tilailla ihan uusi varalle kun näyttää olevan kulutuskamaa..
Leave a comment:
-
Lieköhän suuttimet menossa? Potilas BKN ajettu 285tkm tod.näk. alkup. suuttimet. Karalan ohjelma ollut 2013 asti sisässä ja egr&dpf delete. Noin 1000-1500kierroksilla etenkin kuormalla kuuluu särinää ja resonointia. Semmosta kierrosten mukaan nousevaa "kolinaa". ei savuta ja toimii hyvin kaikinpuolin muuten. Ääni häviää kun ahdot nousee 1800-2000 ylöspäin.
Leave a comment:
-
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...rtti-suuttimet
Tuolla myös juttua startista. On se sen verran työläs ensimmäisellä kerralla vaihtaa, ettei kannata satasen startteja suunnitella, kun Boschin saa noin kahdella sadalla. Kokeneelle muutaman tunnin homma nosturilla tehtynä. Toinen startin pulteista taisi olla katveessa, johon ei näe kunnolla, mutta tilaa kuitenkin kohtuullisesti.
Leave a comment:
-
Starttihan on edullinen, mutta melko työläs vaihtaa. Vai onko?
Mutta voiko suuttimista johtuvat ongelmat ilmetä vaikka sammutuksen jälkeen heti laittaa käyntiin, niin meinaa kyykätä? En ole oikeen mitään yhteyttä löytänyt laiskaan starttiin, tekee melkeen kokoajan sitä oli kylmä tai lämmin.
Leave a comment:
-
Startti on suhteellisen edullinen uusia, satasen-kahden korvilla riippuen mistä hommaa. Voipi olla melko väsynyt jo jos on alkuperäinen.
Suuttimien kunnon taitaa nähdä vasta testipenkissä, mutta jos nekin alkuperäiset niin todennäköisesti nekin jo vaihtokunnossa noilla kilsoilla.
Leave a comment:
-
Mistä tietää onko laiska startti "hydrolock" vika suuttimissa vai startissa. Auto Q7 3.0tdi -08 casa moottorilla 427tkm. Pikku hiljaa mennyt pahemmaksi. Virtaa on, ja auto ei savuta tai käryä. Startti on laiska ja kyykkää, mutta lähtee kyllä käyntiin. Vieteri joskus myös pitkä. Korjausarvot hyvät ja moottorin toiminnassa ei muuten mitään ongelmaa.
Leave a comment:
-
Tervehdys,
Omassa Allroad A6 2006 2,7tdi alkoi vuotamaan suuttimen pohjatiiviste. Eli piti sellaista "supsuttavaa ääntä". Ajettu nyt 380 000.
Vein pajalle ja ajatus että vaihdetaan saman puolen kaikki pohjatiivisteet ja katsotaan samalla kaikkien suutinten korjausarvot. Olivat kuulemma 0 paitsi että yksi oli 0,5. (mitä lie tarkoittaa)
Asentaja sanoi, että kaikkien suutinten suutinholkissa on jälkiä ja meinasi että asentaa leveämmän tiivisteen kuin mitä oli. Asentaja arvioi kuitenkin, että koska suuttimen suutinholkessa (vai suutinmutteri ?) on jälkiä ei korjaus välttämättä pidä ja alkaa pohjatiiviste vuotamaan taas tai sitten pitää pidemmänkin aikaa. Kuulemma suuttimeen ei saa vaihdettua tätä suutinholkkia.
Onko vastaavasta kokemuksia? Onko odotettavissa että voi korjaus kestää vai onko itsepetosta tuo leveämpi tiiviste.
Toki jossain vaiheessa varmaan tulee eteen suutinten vaihto, mutta öljytaso ei tunnu nousevan ja käy hyvin ja starttaa hyvin - eli ei vielä viitsisi tähän ruveta jos ei pakko
Mitä yritin tätä säiettä lukea en mistään löytänyt kommentteja tai keskustelua asiasta.
mukavaa jos joku ehtisi kommentoida.. :)
Leave a comment:
-
Ei oo ok. Kirjoitinkin siitä vissiin tähän ketjuun. Raha liikkuu sujuvasti ja rehellisesti ja suuttimet saat, mutta ei kannata olettaa että ne toimii. Itsekin ostaisin täysin uudet jos käyttöautosta kyse.Alkuperäinen kirjoittaja Wege83 Näytä viestiLöysin EPS-turbo germany nettikaupasta setin. Onko ihan ok sarja? https://www.eps-turbo.de/6x-einsprit...445115024.html Sarja hinta kohtuullinen 680 ja 300 saa ilmeisesti takas ku vanhat lähettää peräs. Mitä mahtaa postikulut olla ku saksaan lähettää pakettia?
Leave a comment:
-
Esim. Autodocilta kun ostaa uudet niin ei tarvi kun kerran vaihtaa eikä huolehtia palautuksista.
Leave a comment:
-
Ei kannata odottaa liikoja niiltä EPS:n huoltamilta suuttimilla, jos päädyt tilaamaan.
SekäAlkuperäinen kirjoittaja Aatumann Näytä viestiTilasin juurikin nuo suuttimet bkn koneiseen. Hieman huonolla kokemuksella. Itse tilaus tuli ajallaan viikossa. Suuttimet paikalleen, suodattimen vaihto, koodaus ja konetta pestessä meni noin 5h. Auto lähti käyntiin kävi hetken hyvin sitten rupesi savuttamaan rankasti harmaata kolinan kera. Kolmospyttyyn takaisin ehjin vanha suutin ja harmaan savutus loppu mutta epätasainen tyhjäkäynti jäi, kierroksilla pelasi hienosti.
Ajoin 800km tarkistin korjausarvot 4 pytyllä - 24ms 6 pytyllä - 18ms ja edelleen tyhjäkäynnillä vapinaa. Niiden tilalle laitoin vanhat ja tyhjäkäynti tasaantui. Reklamoin eps-germanylle vastasivat että laittaa reklamaatiolapun kanssa tulemaan Saksaan.
Alkuperäinen kirjoittaja willlle Näytä viestiEps germanyltä viikko/pari sitten tilattiin setti suuttimia ja eihän se nyt taas ihan putkeen mennyt... suuttimet vaihdettiin, koodattiin ja iloisena taas tienpäälle. No ei mennyt kauaa kun ensimmäisen yli 5min tyhjäkäynnin jälkeen tienoo valkoisena usvasta ja eikun tallille takas. Lopputulemana suuttimet lähtee takaisin ja yllättävän helposti suostuivat rahatkin palauttamaan.
vanhoilla suuttimilla siis savutusta ei tapahtunut, ainoastaan mietoa hydrolockia ja korjausarvot perseellään.
Leave a comment:
-
Löysin EPS-turbo germany nettikaupasta setin. Onko ihan ok sarja? https://www.eps-turbo.de/6x-einsprit...445115024.html Sarja hinta kohtuullinen 680 ja 300 saa ilmeisesti takas ku vanhat lähettää peräs. Mitä mahtaa postikulut olla ku saksaan lähettää pakettia?
Leave a comment:
-
Suutinten osanumero lienee 059 130 277 (BD) jos ovat alkuperäiset. Löytyy myös tuolta 7zap osaluettelosta.
Leave a comment:
-
On, mutta kuvasta puuttuvat kolme viimeistä numeroa.
Leave a comment:
-
Tuolta näet listauksen -05 3.0tdi kutoseen sopivista suuttimista, osa22.
https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...130-130070/#22
A4 BKN ja A6 BMK ym. koneissa keskenään ristiin sopivat suuttimet, toisin sanoen samat kaikissa.
Oikean suuttimen löytäminen ei pitäis olla vaikeaa, eri asia saako noitten kakkipajojen 'kunnostamista' suuttimista toimivaa sarjaa vai meneekö auton oireilu vain pahemmaksi.
E. Esim. Autodocilta Boschin kunnostamat suuttimet n.215e/kpl ja uudet Boschit n.250e/kpl.Viimeksi muokannut vV8m5; 28.3.2021, 16:43.
Leave a comment:
-
Suuttimen yläosassa on tyyppinumero esim. 059130277Alkuperäinen kirjoittaja Wege83 Näytä viestiOnko muita vaihtoehtoja saada oikea suutin tilattua kun irrotella vanha ensin? Kokemuksia Romanian poikien suuttimista? Elikkä totaldiesel.eu
Leave a comment:
-
Onko muita vaihtoehtoja saada oikea suutin tilattua kun irrotella vanha ensin? Kokemuksia Romanian poikien suuttimista? Elikkä totaldiesel.eu
Leave a comment:
-
Ei minun mielestä vaikuta vielä pahalta nuo korjausarvot (ohjearvojen mukaan -45ms alkaisi olla vaihtokuntoinen). Ettei olisi dpf-polttoon liittyvää tuo öljyn lisääntyminen?
Tietysti kuumana sammuttaessa ne suuttimet saattaa jäädä auki ja vuotamaan sylinteriin, tämä ei kyllä selviäis muuten kuin suuttimet irroittamalla ja testaamalla ne testipenkissä.Viimeksi muokannut vV8m5; 19.2.2021, 17:53.
Leave a comment:
-
-
Onko teillä vaikuttanut suuttimet paljon kulutukseen? Oma 4F -korinen menee sukkasiltaan ajellessa matka-ajossa parhaimmillaankin ajotietokoneen mukaan hieman alle 7 l/100 km. Moottoritiellä saa lisätä litran tuohon. Kaiken lisäksi ajotietokone tuntuu olevan 0.5 - 1 l/100 km liian optimistinen.. Taajama-ajossa saa 12 l/100 km menemään aika helposti.
Suuttimien korjausarvot:
Tyhjäkäynti syl 1-6: -0.57, 0.47, -0.52, -0.24, -0.24, 1.08 (mg/str)
Kalibrointi arvot:
Syl 1: 0.0, 0.0, 0.0 (ms)
Syl 2: -12.0, -2.0, 0.0 (ms)
Syl 3: -26.0, -4.0, 0.0 (ms)
Syl 4: -20.0, -2.0, -2.0 (ms)
Syl 5: -16.0, 0.0, 0.0 (ms)
Syl 6: 16.0, 28.0, 22.0 (ms)
Autolla ajettu yli 360 tkm. Hiukkassuodatin paikallaan ja kaikki muutenkin vakiota. Nyt alkanut kaikenlisäksi pysähtymään kesken startin. Akku tosin taitaa olla sökö, joten kannattanee varmaan se vaihtaa nyt ihan ensimmäiseksi.
Leave a comment:
-
Semmonen kysymys vielä että käykö AH tai BD loppuinen suutin tuohon mun autoon kun paikallaan olevat on AB loppuisia? Näyttäis tuolta aeromotorsilta saavan noita tehdaskunnostettuja suuttimia kohtuu halvalla. https://aeromotors.fi/kataloog/artic...-435-358-bosch
Leave a comment:

Leave a comment: