Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vV8m5
    vastasi
    Niitä alusprikkoja saa kaikkiin, ovat ns. yleismalliset eli ei kiinteä osa suutinta. Paikallisesta tarvikeliikkeestä varmasti osaavat ainakin tilata niitä jos ei ole miljoonalaatikossa.

    Leave a comment:


  • Saksanseisoja
    vastasi
    Paikallinen suutinhuoltaja kertoi, että ei näihin uudempiin suuttimiin oikein saa huolto-osia.
    ​​​​​​

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Vaihda ensin suuttimen pohjaprikat kaikkiin suuttimiin ja katso tilanne sitten. Tee huolto asap, tai suutin särkyy.

    Leave a comment:


  • Saksanseisoja
    vastasi
    2014 263tkm ajettu a4 3.0tdi q cduc koneella nykii kuormittaessa eli isommalla vaihteella väännättäessä. Liitteen kuvassa korjaukset tyhjäkäynnillä. Kuormittaessa 3 ja 5 pytyn korjaus lähempänä 5mg/stroke. Mitä raati sanoo mikä/mitkä suuttimet tiensä päässä?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Minä käytin aseen puhdistussettiä. Niillä sain pohjan putsattua. Huollon jälkeen olen ajanut yli 30tkm ilman ongelmia.

    Leave a comment:


  • Murre
    vastasi
    Täällä on nyt muutama kysynyt suutinpohjan kalvaimen mallia. Niin kysyn minäkin, koska työkalumyyjät levittelevät käsiään sopivuudesta. Mikä on suutinpohjan kalvaimen malli joka sopii 3.0 BiTdi CGQB koneeseen?

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja 4ringfan Näytä viesti
    Noin 1000-1500kierroksilla etenkin kuormalla kuuluu särinää ja resonointia. Semmosta kierrosten mukaan nousevaa "kolinaa". ei savuta ja toimii hyvin kaikinpuolin muuten. Ääni häviää kun ahdot nousee 1800-2000 ylöspäin.
    Aika heppoisin perustein epäilet suuttimia. Joku lämpöpelti tai vastaava rämisee, tai putkessa jotain irtonaista.
    Ne suutinten korjausarvot kertoisi paljon.

    Leave a comment:


  • qbo
    vastasi
    n. 30tkm ja parivuotta kesti https://www.diesel-technik-biberach.de/ ostettu suutin kunnes korjausarvot meni -68ms ja pöllytti ihan oikeasti. Pitäneen tilailla ihan uusi varalle kun näyttää olevan kulutuskamaa..

    Leave a comment:


  • 4ringfan
    vastasi
    Lieköhän suuttimet menossa? Potilas BKN ajettu 285tkm tod.näk. alkup. suuttimet. Karalan ohjelma ollut 2013 asti sisässä ja egr&dpf delete. Noin 1000-1500kierroksilla etenkin kuormalla kuuluu särinää ja resonointia. Semmosta kierrosten mukaan nousevaa "kolinaa". ei savuta ja toimii hyvin kaikinpuolin muuten. Ääni häviää kun ahdot nousee 1800-2000 ylöspäin.

    Leave a comment:


  • epe
    vastasi
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...rtti-suuttimet

    Tuolla myös juttua startista. On se sen verran työläs ensimmäisellä kerralla vaihtaa, ettei kannata satasen startteja suunnitella, kun Boschin saa noin kahdella sadalla. Kokeneelle muutaman tunnin homma nosturilla tehtynä. Toinen startin pulteista taisi olla katveessa, johon ei näe kunnolla, mutta tilaa kuitenkin kohtuullisesti.

    Leave a comment:


  • finark
    vastasi
    Starttihan on edullinen, mutta melko työläs vaihtaa. Vai onko?

    Mutta voiko suuttimista johtuvat ongelmat ilmetä vaikka sammutuksen jälkeen heti laittaa käyntiin, niin meinaa kyykätä? En ole oikeen mitään yhteyttä löytänyt laiskaan starttiin, tekee melkeen kokoajan sitä oli kylmä tai lämmin.
    Viimeksi muokannut Killeri; 26.4.2021, 19:55. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Startti on suhteellisen edullinen uusia, satasen-kahden korvilla riippuen mistä hommaa. Voipi olla melko väsynyt jo jos on alkuperäinen.
    Suuttimien kunnon taitaa nähdä vasta testipenkissä, mutta jos nekin alkuperäiset niin todennäköisesti nekin jo vaihtokunnossa noilla kilsoilla.

    Leave a comment:


  • finark
    vastasi
    Mistä tietää onko laiska startti "hydrolock" vika suuttimissa vai startissa. Auto Q7 3.0tdi -08 casa moottorilla 427tkm. Pikku hiljaa mennyt pahemmaksi. Virtaa on, ja auto ei savuta tai käryä. Startti on laiska ja kyykkää, mutta lähtee kyllä käyntiin. Vieteri joskus myös pitkä. Korjausarvot hyvät ja moottorin toiminnassa ei muuten mitään ongelmaa.

    Leave a comment:


  • AeroFinn
    vastasi
    Tervehdys,

    Omassa Allroad A6 2006 2,7tdi alkoi vuotamaan suuttimen pohjatiiviste. Eli piti sellaista "supsuttavaa ääntä". Ajettu nyt 380 000.


    Vein pajalle ja ajatus että vaihdetaan saman puolen kaikki pohjatiivisteet ja katsotaan samalla kaikkien suutinten korjausarvot. Olivat kuulemma 0 paitsi että yksi oli 0,5. (mitä lie tarkoittaa)

    Asentaja sanoi, että kaikkien suutinten suutinholkissa on jälkiä ja meinasi että asentaa leveämmän tiivisteen kuin mitä oli. Asentaja arvioi kuitenkin, että koska suuttimen suutinholkessa (vai suutinmutteri ?) on jälkiä ei korjaus välttämättä pidä ja alkaa pohjatiiviste vuotamaan taas tai sitten pitää pidemmänkin aikaa. Kuulemma suuttimeen ei saa vaihdettua tätä suutinholkkia.

    Onko vastaavasta kokemuksia? Onko odotettavissa että voi korjaus kestää vai onko itsepetosta tuo leveämpi tiiviste.

    Toki jossain vaiheessa varmaan tulee eteen suutinten vaihto, mutta öljytaso ei tunnu nousevan ja käy hyvin ja starttaa hyvin - eli ei vielä viitsisi tähän ruveta jos ei pakko



    Mitä yritin tätä säiettä lukea en mistään löytänyt kommentteja tai keskustelua asiasta.

    mukavaa jos joku ehtisi kommentoida.. :)





    Leave a comment:


  • aakman
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Wege83 Näytä viesti
    Löysin EPS-turbo germany nettikaupasta setin. Onko ihan ok sarja? https://www.eps-turbo.de/6x-einsprit...445115024.html Sarja hinta kohtuullinen 680 ja 300 saa ilmeisesti takas ku vanhat lähettää peräs. Mitä mahtaa postikulut olla ku saksaan lähettää pakettia?
    Ei oo ok. Kirjoitinkin siitä vissiin tähän ketjuun. Raha liikkuu sujuvasti ja rehellisesti ja suuttimet saat, mutta ei kannata olettaa että ne toimii. Itsekin ostaisin täysin uudet jos käyttöautosta kyse.

    Leave a comment:


  • Matts
    vastasi
    Esim. Autodocilta kun ostaa uudet niin ei tarvi kun kerran vaihtaa eikä huolehtia palautuksista.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Ei kannata odottaa liikoja niiltä EPS:n huoltamilta suuttimilla, jos päädyt tilaamaan.

    Alkuperäinen kirjoittaja Aatumann Näytä viesti
    Tilasin juurikin nuo suuttimet bkn koneiseen. Hieman huonolla kokemuksella. Itse tilaus tuli ajallaan viikossa. Suuttimet paikalleen, suodattimen vaihto, koodaus ja konetta pestessä meni noin 5h. Auto lähti käyntiin kävi hetken hyvin sitten rupesi savuttamaan rankasti harmaata kolinan kera. Kolmospyttyyn takaisin ehjin vanha suutin ja harmaan savutus loppu mutta epätasainen tyhjäkäynti jäi, kierroksilla pelasi hienosti.
    Ajoin 800km tarkistin korjausarvot 4 pytyllä - 24ms 6 pytyllä - 18ms ja edelleen tyhjäkäynnillä vapinaa. Niiden tilalle laitoin vanhat ja tyhjäkäynti tasaantui. Reklamoin eps-germanylle vastasivat että laittaa reklamaatiolapun kanssa tulemaan Saksaan.
    Sekä

    Alkuperäinen kirjoittaja willlle Näytä viesti
    Eps germanyltä viikko/pari sitten tilattiin setti suuttimia ja eihän se nyt taas ihan putkeen mennyt... suuttimet vaihdettiin, koodattiin ja iloisena taas tienpäälle. No ei mennyt kauaa kun ensimmäisen yli 5min tyhjäkäynnin jälkeen tienoo valkoisena usvasta ja eikun tallille takas. Lopputulemana suuttimet lähtee takaisin ja yllättävän helposti suostuivat rahatkin palauttamaan.

    vanhoilla suuttimilla siis savutusta ei tapahtunut, ainoastaan mietoa hydrolockia ja korjausarvot perseellään.

    Leave a comment:


  • Wege83
    vastasi
    Löysin EPS-turbo germany nettikaupasta setin. Onko ihan ok sarja? https://www.eps-turbo.de/6x-einsprit...445115024.html Sarja hinta kohtuullinen 680 ja 300 saa ilmeisesti takas ku vanhat lähettää peräs. Mitä mahtaa postikulut olla ku saksaan lähettää pakettia?

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Suutinten osanumero lienee 059 130 277 (BD) jos ovat alkuperäiset. Löytyy myös tuolta 7zap osaluettelosta.

    Leave a comment:


  • NeljäRinkulaa
    vastasi
    On, mutta kuvasta puuttuvat kolme viimeistä numeroa.
    Viimeksi muokannut Killeri; 28.3.2021, 20:20. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • Wege83
    vastasi
    Onko tuo alin numerosarja boschin oma osanumero?

    Leave a comment:


  • Wege83
    vastasi

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Tuolta näet listauksen -05 3.0tdi kutoseen sopivista suuttimista, osa22.
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...130-130070/#22

    A4 BKN ja A6 BMK ym. koneissa keskenään ristiin sopivat suuttimet, toisin sanoen samat kaikissa.
    Oikean suuttimen löytäminen ei pitäis olla vaikeaa, eri asia saako noitten kakkipajojen 'kunnostamista' suuttimista toimivaa sarjaa vai meneekö auton oireilu vain pahemmaksi.

    E. Esim. Autodocilta Boschin kunnostamat suuttimet n.215e/kpl ja uudet Boschit n.250e/kpl.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 28.3.2021, 16:43.

    Leave a comment:


  • NeljäRinkulaa
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Wege83 Näytä viesti
    Onko muita vaihtoehtoja saada oikea suutin tilattua kun irrotella vanha ensin? Kokemuksia Romanian poikien suuttimista? Elikkä totaldiesel.eu
    Suuttimen yläosassa on tyyppinumero esim. 059130277

    Click image for larger version

Name:	eng_pm_INJECTOR-VW-TOUAREG-III-3-760-18-3-0TDI-059130277EP-32375_3.jpg
Views:	1669
Size:	48,3 Kt
ID:	1914048

    Leave a comment:


  • Wege83
    vastasi
    Onko muita vaihtoehtoja saada oikea suutin tilattua kun irrotella vanha ensin? Kokemuksia Romanian poikien suuttimista? Elikkä totaldiesel.eu

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Ei minun mielestä vaikuta vielä pahalta nuo korjausarvot (ohjearvojen mukaan -45ms alkaisi olla vaihtokuntoinen). Ettei olisi dpf-polttoon liittyvää tuo öljyn lisääntyminen?
    Tietysti kuumana sammuttaessa ne suuttimet saattaa jäädä auki ja vuotamaan sylinteriin, tämä ei kyllä selviäis muuten kuin suuttimet irroittamalla ja testaamalla ne testipenkissä.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 19.2.2021, 17:53.

    Leave a comment:


  • ExpaFin
    vastasi
    Osaisiko joku sanoa suuttimien arvoista jotain suuntaa antavaa, autossa havainnut pientä öljyn ”lisimistä” viimeisen 500km aikana.

    kyseessä n.200tkm ajettu SQ5 230kw
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Tofi
    vastasi
    Onko teillä vaikuttanut suuttimet paljon kulutukseen? Oma 4F -korinen menee sukkasiltaan ajellessa matka-ajossa parhaimmillaankin ajotietokoneen mukaan hieman alle 7 l/100 km. Moottoritiellä saa lisätä litran tuohon. Kaiken lisäksi ajotietokone tuntuu olevan 0.5 - 1 l/100 km liian optimistinen.. Taajama-ajossa saa 12 l/100 km menemään aika helposti.

    Suuttimien korjausarvot:

    Tyhjäkäynti syl 1-6: -0.57, 0.47, -0.52, -0.24, -0.24, 1.08 (mg/str)

    Kalibrointi arvot:

    Syl 1: 0.0, 0.0, 0.0 (ms)
    Syl 2: -12.0, -2.0, 0.0 (ms)
    Syl 3: -26.0, -4.0, 0.0 (ms)
    Syl 4: -20.0, -2.0, -2.0 (ms)
    Syl 5: -16.0, 0.0, 0.0 (ms)
    Syl 6: 16.0, 28.0, 22.0 (ms)

    Autolla ajettu yli 360 tkm. Hiukkassuodatin paikallaan ja kaikki muutenkin vakiota. Nyt alkanut kaikenlisäksi pysähtymään kesken startin. Akku tosin taitaa olla sökö, joten kannattanee varmaan se vaihtaa nyt ihan ensimmäiseksi.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Ainakin Q, AA, AB, AH ja BD-loppuiset pitäis käydä. Melko hyvän panttimaksun hyvittävät vanhoista suuttimista.
    X-pääte kertoo uudelleenvalmistuksesta (re-manufactured). Kyllä nuo siis sopii BKN:än.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 19.11.2020, 16:53.

    Leave a comment:


  • Pete23
    vastasi
    Semmonen kysymys vielä että käykö AH tai BD loppuinen suutin tuohon mun autoon kun paikallaan olevat on AB loppuisia? Näyttäis tuolta aeromotorsilta saavan noita tehdaskunnostettuja suuttimia kohtuu halvalla. https://aeromotors.fi/kataloog/artic...-435-358-bosch

    Leave a comment:

Working...
X