Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI suuttimet
Collapse
X
-
Kumma että näinkin pitkään on EPS Germany saanut jatkaa tuota perseilyä. Ilmeisesti joillekin sattuu tulemaan sieltä kerrasta ok-kuntoiset suuttimet ja toiset joutuu palauttamaan ja vaihtamaan suuttimia useamman kerran. Suomessa yrityksillä on sentään jonkinlainen laatuluokittelu ja huonot kokemukset kyllä leviää nopeasti sosiaalisessa mediassa. On tuosta EPS:stä aika paljon jo negatiivista kirjoitettu tässäkin ketjussa, silti aina joku luulee säästävänsä ja erehtyy sieltä tilaamaan. Lopputulemana auto vaan seisoo pitempään kun pitää lähetellä suuttimia takaisin ja odottaa korvaavaa tilalle.
-
Älkää sit helvetissä tilatko suuttimia eps-germanylta.... oon nyt niitten paskoista kärsiny yli vuoden. Viimeviikolla laitoin 2 esp:n suutinta ja yhden autossa aluksi olleen kuopion autodieselille testattavaksi ja korjattavaksi. Tässä vastaus
Joten laittakaa se boikottiin. Itse meinaan vielä ottaa kyseiseen puljuun yhteyttä ja vähän kyseenalaistaa heidän toimintaansa. Tuskin vastaavat mutta saanpahan mielihyvää päänaukomisesta...Saksasta ostetut eivät ole tehdaskorjaus laatua. Kärjet on vanhat, suutinneulat hiottu, vanhoilla kärkimuttereilla koottu.
Spraymaalilla päällystetty. Ei siis sisällä uutta osaa, kuten Boschin oikeat vaihtosuuttimet.
Kuten testikortti osoittaa, tuottoarvot poikkeavat monessa kohtaa
- Likes 1
Leave a comment:
-
Täälä bingo myös. Järkyttävä käry lähtee autosta tyhjäkäynnillä ja lämpimänä selvästi yks pytty ahdistaa käynnistyksessä.
Löyty pari varmasti hyvää suutinta kätöseen ja ajattelin nyt ensiapuna vaihtaa ne. VCDS antaa seuraavia arvoja :
72=. -14. 0. 0
73=. -28. -4. 0
74=. +8. +14. +6
75=. -4. 0. 0
76=. -20. 0. 0
77=. -10. 0. 0
Cyl1. Cyl2. Cyl3.
13=. -0.47. -0.66. +0.99
Cyl4. Cyl5. Cyl6.
14=. -0.05. -0.14. +0.38
Pari kertaa kahlasin keskustelun läpi, ja sanoisin itse että kolmonen on ihan selvä vaihtoon. Mutta mikäs muu noista ?
Kakkonen vai kutonen ? Kutosella ZQC näyttää paremmalta mutta Injection Quantity Deviation on plussalla ?
Ja ymmärtääkseni, kolmosta lukuun ottamatta, nuo kaikki on vielä rajoissa ?
Leave a comment:
-
Taitaapa täälläkin olla suutinoperaatiota edessä... Toiselle puolen pohjaprikat ja tiivisteet tuli vaihdettua vuosi sitten ja sisälle käryttäminen helpotti hetkeks. Nyt viimeaikoina sisällä haissu taas koko ajan enemmän ja enemmän.
Tänään sitten startatessa pari sekunttia kävi ensin hiemat rytkyttäen ja sitten tasaantui, mutta savutus onkin sitten melkoista. Vähääkään kun kaasua antaa ei tarvitse paljoa taustapeileistä katsella.
VCDS:llä ruiskutusmäärät ja korjausarvot seuraavanlaiset
Pitäiskö vaihtaa kaikki heti, vai lähdetäänkö parilla pahimmalla liikkeelle. Hintaahan noilla tuppaa olemaan että mieluusti kyllä ensin pakolliset ja "seuraavassa huollossa" sitten seuraavat.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Mullakin on nuo aina jäänyt sinne poteron pohjalle. Joskus jopa olleet senverran kiinni siellä, että on pitänyt kalvaimella pyöräyttää irti. Mutta siis ihan rautalangalla minäkin ne sieltä onkinut.
Leave a comment:
-
Miulla nuo suuttimen aluslevyt tuli ihan suuttimen mukana ylös. Ei tarvinnu siihen mitään ulosvetäjää erikseen.
Leave a comment:
-
Tiivisteiden vaihto täälläkin edessä. Liekköhän miten tähellinen tuo ulosvetäjä ja käyneenkö tuo motonetin vedin tähän hommaan jos tarpeellinen. ? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7652...en-aluslevylle
Leave a comment:
-
Tuli suuttimen osto eteen. Onko tänä päivänä inhimillisen hintasia huoltajia, vai tilatakko kerralla uus?
Onko kokemuksia nuista ebayn korjatuista? https://www.ebay.de/itm/143023662012...MAAOSwpcBeaeBg
Leave a comment:
-
Oikea ulosvetäjä joo. Tein uuden varren kuskin puolen suuttimille ku paino ei kunnolla mahtunu liukumaan. Helpotti tuo ulosvetäjä myös ei vuotaneiden suuttimien poistossa.
Samalla vaihdoin kaikki kolme tiivistettä.
Leave a comment:
-
Ihan oikea ulosvetäjä, taitaa olla jo kolmannen kerran linkattu tähänkin ketjuun.
Jos ne prikat ei olisi vuotaneet liian kauaa niin suutin saattais nousta kevyestikin ilman ulosvetäjää.
Leave a comment:
-
Harri: oliko tämä se ulosvetäjä mitä tarkoitit? https://www.tooloutlet.fi/product/38...n-bosch--lucas Näyttäisi sopivan M14x1,5 UK:lle.
Toinen kysymys teille kaikille. Aiemmin tässä ketjussakin on pariin kertaa viitattu railiputken paineensäätimeen josta uudempi versio poistaa paineet jolloin vuotava suutin ei jää paineistetuksi kun moottori sammutetaan. Onko kellään antaa BUG koneeseen sopivaa varaosanumeroa? Anturi lienee tuo N276 joka säätelee railin painetta?
edit: lisätty kysymykseen N276 anturiViimeksi muokannut -Jake-; 19.12.2021, 18:34.
Leave a comment:
-
Mie ostin ihan tuon Motonetin setin missä tuli 5 kärkeä. Suuttimien ulosvetäjän muistaakseni tilasin tooloutletista tms. Puljusta.
Leave a comment:
-
Millaista kalvainta näihin kannattaa käyttää? Ihan joku Motonetin sarja vai jotain muuta? Onko kokemuksia saako noita M14x1,5 kierteellä olevia liukuvasarasarjoja kotimaan kauppiailla vai pitääkö itse tehdä?
Leave a comment:
-
Suuttimen kolon pohjat kävin kalvaimen kanssa läpi. Pitäs olla tasanen pinta uutta prikkaa vasten. Pitää tuossa jonkun ajan päästä kattoa nuo suuttimien arvot.
Muutaman tankkauksen perusteella tuntuu kuin veisi vähemmän ainetta mitä aikasemmin.
Tiedä häntä ..
Leave a comment:
-
Jos korjausarvot ei asetu normaaliksi tiivisteprikat vaihtamalla?Mistä tietää että vuoto olis vaurioittanut ite suutinta?
Kai ne suuttimen kärjen juuresta vuotavat puristukset ja lämpö vaurioittaa itse suuttimen runkoa ja pahimmassa tapauksessa sitä suutinpoteroa kannessa. Voi murentua paloja tiivistepinnasta eikä uusi tiivisteprikka enää tiivistä.
Leave a comment:
-
Miulla 3/6 suuttimesta oli vuotanu/fuskannu kun kupariprikka kulunut. Mistä tietää että vuoto olis vaurioittanut ite suutinta?
Laitoin nyt RVS pumppu/suutin putsaus aineet vielä lisäksi.
Onko kellään kokemuksia noitten vanhojen suuttimien kunnostuksesta, jos vaikka diesel asennukseen kiikuttaa. Kannattaako homma jos vertaa uusien/valmiiksi kunnostettujen hintaan.
Leave a comment:
-
Se vcds pitäisi näyttää ohjearvot kun vie hiiren kursorin siihen arvolaatikon päälle. Myöskin tämän ketjun lukemalla saat vähän tietoutta noista arvoista ja alustiivisteprikkojen vaihdosta jos sen teet. Kyllä nuo suuttimet korjaa semisti plussalle,eli syystä tai toisesta (tukkeutuminen?) ne pidentää ruiskutusaikaa. Ei toisaalta mikään paha ole tilanne kun eivät vuoda sylintereihin?Missähän rajoissa nuo arvot pitäisi olla?
E.
Koko tiivistesarja kannattaa vaihtaa jos hommaan ryhtyy:Noita varmaan saa suomesta ihan tarvikkeen? Muistaako joku noiden kokoa?
https://spareto.fi/tuotteet/elring-t...suutin/883-680
On sulla jo sen verta hurjat noi arvot että varmaan tiivisteet vuotaneet jo pitkään ja aiheuttaneet hallaa itse suuttimillekin. Mutta ei se paljoa maksa kokeilla pelkkien tiivisteiden vaihtoa, voi se ainakin pienentää korjausarvoja.Viimeksi muokannut vV8m5; 17.12.2021, 20:24.
Leave a comment:
-
Kiitos tiedosta. itsellä tosiaan alkaa korjausarvot olemaan aika rajut ja savutus sen mukainen. Suutinten pohjaprikkoja ei ole varmasti koskaan vaihdettu, joten niistä voisi aloittaa. Noita varmaan saa suomesta ihan tarvikkeen? Muistaako joku noiden kokoa?Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiKyllä noi varaosapuljujen, esim. Autodocin myymät tehdaskunnostetut on olleet Boschin uudelleenvalmistamia, jolloin osanumeron perässä X. Ebayssa myynnissä olevat 'kunnostetut' on fiftysixty kusta ja paskaa.
Kaikki näkyis olevan plussalla eli kärjet saattaa olla tukossa, lähtisin kokeilemaan jotain puhd.litkua, esim Forten diesel fuel conditioneria vajaaseen tankilliseen ja sen jälkeen lukis noi korjausarvot uudestaan. Tietysti ne alusprikat vois vaihtaa myös jos ei ole tietoa milloin vaihdettu, vuotavat vaikuttaa aika paljon korjausarvoihin.
Auttaako tuo Forte käsittely myös vuotaviin suuttimiin (- korjausarvolla oleviin)? Ei se tietysti haittaa kokeilla sitä joka tapauksessa. Ilmeisesti tässä yhteydessä tarkoitetaan Forté Advanced Fuel System Cleaner 400 ml??
3 Photos
Leave a comment:
-
Kyllä noi varaosapuljujen, esim. Autodocin myymät tehdaskunnostetut on olleet Boschin uudelleenvalmistamia, jolloin osanumeron perässä X. Ebayssa myynnissä olevat 'kunnostetut' on fiftysixty kusta ja paskaa.
Kaikki näkyis olevan plussalla eli kärjet saattaa olla tukossa, lähtisin kokeilemaan jotain puhd.litkua, esim Forten diesel fuel conditioneria vajaaseen tankilliseen ja sen jälkeen lukis noi korjausarvot uudestaan. Tietysti ne alusprikat vois vaihtaa myös jos ei ole tietoa milloin vaihdettu, vuotavat vaikuttaa aika paljon korjausarvoihin.Alkuperäinen kirjoittaja Jyssi68 Näytä viestiTietäjät kertokoon, onko suutin arvot ok? Asb koneella 3.0 tdi.
Leave a comment:
-
Tehdaskorjattujen suuttimien osalta hinta alkaa olemaan aika houkutteleva kun vertaa uusiin. esim. Aeromotor myy noita 189€ + pantti kun uudet on esim Autodoc:ssa n. 270€ tällä hetkellä. Mistä näistä tietää mitkä ovat Boschin korjaamia vai jonkun muun tekemiä joista aiemmin tässä ketjussa on raportoitu huonoja kokemuksia?
Te jotka olette ostaneet noita tehdaskorjattuja Boschin suuttimia, niin laittakaa kokemuksia miten suuttimet on toimineet?
Leave a comment:
-
10Nm eli pikkuräikällä rannemomentti.
E.
Ei tarvii, sitten vasta jos vaihtaa eri/uudet suuttimet pitää se suuttimen päällä oleva koodi näpytellä vcdsllä jokaisen suuttimen kohdalla.Alkuperäinen kirjoittaja harri81 Näytä viestiPitääkö nuo suuttimien arvot jotenkin nollata vai? Samoille paikoillehan nuo tulee mistä otettukin
Viimeksi muokannut vV8m5; 1.12.2021, 20:00.
Leave a comment:
-
Nyt on haettu kalvainsarja motonetistä ja suutimen pohjat putsattu. Vielä ku tietäs mihin momenttiin nuo suuttimien kiinnitysmutterit kiristää
Leave a comment:
-
Pitihän se ostaa tuo ulosvetäjä et sai suuttimet irti. Nyt heräskin kysymys et onko nuo pesät suorat vai onko niissä kulma?
Pitää kalvaimen kanssa putsata se pohja enne ku laittaa suuttimet paikalleen.
Pitääkö nuo suuttimien arvot jotenkin nollata vai? Samoille paikoillehan nuo tulee mistä otettukin
Leave a comment:
-
Mie aloitin tuon prikkojen vaihdon tuohon 2.7tdi.
Suuttimien suojalevyt ei liiku yhtään mihinkään. Onko siihen mitään kikkakolmosta olemassa. Suuttimien ulosvetäjääkään ei kyllä ole käytössä ni saa nähä miten ne lähtee irti.
Edit:sainkin tietoa jo. Pitää pikkasen kengottaa ylöspäin?Viimeksi muokannut harri81; 23.11.2021, 19:21.
Leave a comment:
-
A6 C7 Bitdi aj 337tkm
Paluulinja irtoaa kovassa vedätyksessä. Kaikki suuttimien kupariprikat uusittu. Tässä korjaus arvoja. 3 suutin menee alle -2.00 3000 kierroksilla. Siitäkö johtuu se että tekee paluu puolelle niin suuren paineen? Paluut ei pysy kuskin puolella kiinni, vaikkakin tää "viallinen" suutin repsikan puolella. Toki paluuletkuthan yhdistyy.1 Kuva
Leave a comment:
-
Vaihdoin 3 pytyn suuttimeen kuparin ja o-renkaan niin nyt auto pelaa taas. Tai oikeastaan lisäsin ne kun entisistä ei oikeastaan ollut mitään jäljellä. Kuparista murunen ja o-renkaasta ei erottanut muistoakaan. Ja motonetin kalvainsarjasta löytyi sopiva kalvain tähän cduc koneeseen. Pitää käydä loputkin suuttimet läpi kun ehtii.
Leave a comment:

Leave a comment: