Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vV8m5
    vastasi
    Kumma että näinkin pitkään on EPS Germany saanut jatkaa tuota perseilyä. Ilmeisesti joillekin sattuu tulemaan sieltä kerrasta ok-kuntoiset suuttimet ja toiset joutuu palauttamaan ja vaihtamaan suuttimia useamman kerran. Suomessa yrityksillä on sentään jonkinlainen laatuluokittelu ja huonot kokemukset kyllä leviää nopeasti sosiaalisessa mediassa. On tuosta EPS:stä aika paljon jo negatiivista kirjoitettu tässäkin ketjussa, silti aina joku luulee säästävänsä ja erehtyy sieltä tilaamaan. Lopputulemana auto vaan seisoo pitempään kun pitää lähetellä suuttimia takaisin ja odottaa korvaavaa tilalle.

    Leave a comment:


  • Hax0rr
    vastasi
    Älkää sit helvetissä tilatko suuttimia eps-germanylta.... oon nyt niitten paskoista kärsiny yli vuoden. Viimeviikolla laitoin 2 esp:n suutinta ja yhden autossa aluksi olleen kuopion autodieselille testattavaksi ja korjattavaksi. Tässä vastaus

    Saksasta ostetut eivät ole tehdaskorjaus laatua. Kärjet on vanhat, suutinneulat hiottu, vanhoilla kärkimuttereilla koottu.
    Spraymaalilla päällystetty. Ei siis sisällä uutta osaa, kuten Boschin oikeat vaihtosuuttimet.
    Kuten testikortti osoittaa, tuottoarvot poikkeavat monessa kohtaa
    Joten laittakaa se boikottiin. Itse meinaan vielä ottaa kyseiseen puljuun yhteyttä ja vähän kyseenalaistaa heidän toimintaansa. Tuskin vastaavat mutta saanpahan mielihyvää päänaukomisesta...
    Viimeksi muokannut Killeri; 22.3.2022, 21:21. Perustelu: Lainaus kuntoon.

    Leave a comment:


  • Greivi
    vastasi
    Täälä bingo myös. Järkyttävä käry lähtee autosta tyhjäkäynnillä ja lämpimänä selvästi yks pytty ahdistaa käynnistyksessä.

    Löyty pari varmasti hyvää suutinta kätöseen ja ajattelin nyt ensiapuna vaihtaa ne. VCDS antaa seuraavia arvoja :

    72=. -14. 0. 0

    73=. -28. -4. 0

    74=. +8. +14. +6

    75=. -4. 0. 0

    76=. -20. 0. 0

    77=. -10. 0. 0



    Cyl1. Cyl2. Cyl3.

    13=. -0.47. -0.66. +0.99

    Cyl4. Cyl5. Cyl6.

    14=. -0.05. -0.14. +0.38


    Pari kertaa kahlasin keskustelun läpi, ja sanoisin itse että kolmonen on ihan selvä vaihtoon. Mutta mikäs muu noista ?
    Kakkonen vai kutonen ? Kutosella ZQC näyttää paremmalta mutta Injection Quantity Deviation on plussalla ?

    Ja ymmärtääkseni, kolmosta lukuun ottamatta, nuo kaikki on vielä rajoissa ?

    Leave a comment:


  • Ronde79
    vastasi
    Taitaapa täälläkin olla suutinoperaatiota edessä... Toiselle puolen pohjaprikat ja tiivisteet tuli vaihdettua vuosi sitten ja sisälle käryttäminen helpotti hetkeks. Nyt viimeaikoina sisällä haissu taas koko ajan enemmän ja enemmän.

    Tänään sitten startatessa pari sekunttia kävi ensin hiemat rytkyttäen ja sitten tasaantui, mutta savutus onkin sitten melkoista. Vähääkään kun kaasua antaa ei tarvitse paljoa taustapeileistä katsella.

    VCDS:llä ruiskutusmäärät ja korjausarvot seuraavanlaiset
    Click image for larger version

Name:	time 1.PNG
Views:	3797
Size:	82,3 Kt
ID:	1936275 Click image for larger version

Name:	ruiskutusmäärät 2500rpm.PNG
Views:	3720
Size:	81,5 Kt
ID:	1936274 Click image for larger version

Name:	ruiskutusmäärät1.PNG
Views:	3751
Size:	112,7 Kt
ID:	1936273 Click image for larger version

Name:	time 2.PNG
Views:	3681
Size:	82,3 Kt
ID:	1936272
    Pitäiskö vaihtaa kaikki heti, vai lähdetäänkö parilla pahimmalla liikkeelle. Hintaahan noilla tuppaa olemaan että mieluusti kyllä ensin pakolliset ja "seuraavassa huollossa" sitten seuraavat.

    Leave a comment:


  • Effect
    vastasi
    Köyhän miehen versio (obd11) ei näytä ohjearvoja kuten vcds, niin mitä on arvon raati mieltä? Prikat uusiks 4 ja 5 pyttyyn?
    4 suutin veivas tyhjäkäynnillä -30 ja -55 välillä, pääsääntösesti noin -45.
    5 suutin taas turhan korkee plussan puolelle?

    Edit. Auto C7 bitdi CVUA-motilla.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Ray77
    vastasi
    Mullakin on nuo aina jäänyt sinne poteron pohjalle. Joskus jopa olleet senverran kiinni siellä, että on pitänyt kalvaimella pyöräyttää irti. Mutta siis ihan rautalangalla minäkin ne sieltä onkinut.

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Mulla taas piti kaikki onkia rautalangalla sieltä pohjasta.. Tätä kun ei tiennyt, niin tuurissaan oli ettei tippunut yhtään nokka-akselien sekaan,kun oli rikat semiheikosti enää kiinni.
    Viimeksi muokannut bonus; 2.2.2022, 11:32.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Miulla nuo suuttimen aluslevyt tuli ihan suuttimen mukana ylös. Ei tarvinnu siihen mitään ulosvetäjää erikseen.

    Leave a comment:


  • JammBBa
    vastasi
    Tiivisteiden vaihto täälläkin edessä. Liekköhän miten tähellinen tuo ulosvetäjä ja käyneenkö tuo motonetin vedin tähän hommaan jos tarpeellinen. ? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7652...en-aluslevylle

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Tuli suuttimen osto eteen. Onko tänä päivänä inhimillisen hintasia huoltajia, vai tilatakko kerralla uus?

    Onko kokemuksia nuista ebayn korjatuista? https://www.ebay.de/itm/143023662012...MAAOSwpcBeaeBg

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Oikea ulosvetäjä joo. Tein uuden varren kuskin puolen suuttimille ku paino ei kunnolla mahtunu liukumaan. Helpotti tuo ulosvetäjä myös ei vuotaneiden suuttimien poistossa.
    Samalla vaihdoin kaikki kolme tiivistettä.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Ihan oikea ulosvetäjä, taitaa olla jo kolmannen kerran linkattu tähänkin ketjuun.
    Jos ne prikat ei olisi vuotaneet liian kauaa niin suutin saattais nousta kevyestikin ilman ulosvetäjää.

    Leave a comment:


  • -Jake-
    vastasi
    Harri: oliko tämä se ulosvetäjä mitä tarkoitit? https://www.tooloutlet.fi/product/38...n-bosch--lucas Näyttäisi sopivan M14x1,5 UK:lle.

    Toinen kysymys teille kaikille. Aiemmin tässä ketjussakin on pariin kertaa viitattu railiputken paineensäätimeen josta uudempi versio poistaa paineet jolloin vuotava suutin ei jää paineistetuksi kun moottori sammutetaan. Onko kellään antaa BUG koneeseen sopivaa varaosanumeroa? Anturi lienee tuo N276 joka säätelee railin painetta?

    edit: lisätty kysymykseen N276 anturi
    Viimeksi muokannut -Jake-; 19.12.2021, 18:34.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Mie ostin ihan tuon Motonetin setin missä tuli 5 kärkeä. Suuttimien ulosvetäjän muistaakseni tilasin tooloutletista tms. Puljusta.

    Leave a comment:


  • -Jake-
    vastasi
    Millaista kalvainta näihin kannattaa käyttää? Ihan joku Motonetin sarja vai jotain muuta? Onko kokemuksia saako noita M14x1,5 kierteellä olevia liukuvasarasarjoja kotimaan kauppiailla vai pitääkö itse tehdä?

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Suuttimen kolon pohjat kävin kalvaimen kanssa läpi. Pitäs olla tasanen pinta uutta prikkaa vasten. Pitää tuossa jonkun ajan päästä kattoa nuo suuttimien arvot.
    Muutaman tankkauksen perusteella tuntuu kuin veisi vähemmän ainetta mitä aikasemmin.
    Tiedä häntä ..

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Mistä tietää että vuoto olis vaurioittanut ite suutinta?
    Jos korjausarvot ei asetu normaaliksi tiivisteprikat vaihtamalla?
    Kai ne suuttimen kärjen juuresta vuotavat puristukset ja lämpö vaurioittaa itse suuttimen runkoa ja pahimmassa tapauksessa sitä suutinpoteroa kannessa. Voi murentua paloja tiivistepinnasta eikä uusi tiivisteprikka enää tiivistä.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Miulla 3/6 suuttimesta oli vuotanu/fuskannu kun kupariprikka kulunut. Mistä tietää että vuoto olis vaurioittanut ite suutinta?
    Laitoin nyt RVS pumppu/suutin putsaus aineet vielä lisäksi.
    Onko kellään kokemuksia noitten vanhojen suuttimien kunnostuksesta, jos vaikka diesel asennukseen kiikuttaa. Kannattaako homma jos vertaa uusien/valmiiksi kunnostettujen hintaan.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Missähän rajoissa nuo arvot pitäisi olla?
    Se vcds pitäisi näyttää ohjearvot kun vie hiiren kursorin siihen arvolaatikon päälle. Myöskin tämän ketjun lukemalla saat vähän tietoutta noista arvoista ja alustiivisteprikkojen vaihdosta jos sen teet. Kyllä nuo suuttimet korjaa semisti plussalle,eli syystä tai toisesta (tukkeutuminen?) ne pidentää ruiskutusaikaa. Ei toisaalta mikään paha ole tilanne kun eivät vuoda sylintereihin?


    E.
    Noita varmaan saa suomesta ihan tarvikkeen? Muistaako joku noiden kokoa?
    Koko tiivistesarja kannattaa vaihtaa jos hommaan ryhtyy:
    https://spareto.fi/tuotteet/elring-t...suutin/883-680
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20211217_174820_de.autodoc.gmbh_edit_108928992515148.jpg Views:	0 Size:	48,7 Kt ID:	1931955
    On sulla jo sen verta hurjat noi arvot että varmaan tiivisteet vuotaneet jo pitkään ja aiheuttaneet hallaa itse suuttimillekin. Mutta ei se paljoa maksa kokeilla pelkkien tiivisteiden vaihtoa, voi se ainakin pienentää korjausarvoja.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 17.12.2021, 20:24.

    Leave a comment:


  • -Jake-
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Kyllä noi varaosapuljujen, esim. Autodocin myymät tehdaskunnostetut on olleet Boschin uudelleenvalmistamia, jolloin osanumeron perässä X. Ebayssa myynnissä olevat 'kunnostetut' on fiftysixty kusta ja paskaa.


    Kaikki näkyis olevan plussalla eli kärjet saattaa olla tukossa, lähtisin kokeilemaan jotain puhd.litkua, esim Forten diesel fuel conditioneria vajaaseen tankilliseen ja sen jälkeen lukis noi korjausarvot uudestaan. Tietysti ne alusprikat vois vaihtaa myös jos ei ole tietoa milloin vaihdettu, vuotavat vaikuttaa aika paljon korjausarvoihin.
    Kiitos tiedosta. itsellä tosiaan alkaa korjausarvot olemaan aika rajut ja savutus sen mukainen. Suutinten pohjaprikkoja ei ole varmasti koskaan vaihdettu, joten niistä voisi aloittaa. Noita varmaan saa suomesta ihan tarvikkeen? Muistaako joku noiden kokoa?

    Auttaako tuo Forte käsittely myös vuotaviin suuttimiin (- korjausarvolla oleviin)? Ei se tietysti haittaa kokeilla sitä joka tapauksessa. Ilmeisesti tässä yhteydessä tarkoitetaan Forté Advanced Fuel System Cleaner 400 ml??

    Leave a comment:


  • Jyssi68
    vastasi
    Missähän rajoissa nuo arvot pitäisi olla?
    Viimeksi muokannut Killeri; 17.12.2021, 18:43. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Kyllä noi varaosapuljujen, esim. Autodocin myymät tehdaskunnostetut on olleet Boschin uudelleenvalmistamia, jolloin osanumeron perässä X. Ebayssa myynnissä olevat 'kunnostetut' on fiftysixty kusta ja paskaa.

    Alkuperäinen kirjoittaja Jyssi68 Näytä viesti
    Tietäjät kertokoon, onko suutin arvot ok? Asb koneella 3.0 tdi.
    Kaikki näkyis olevan plussalla eli kärjet saattaa olla tukossa, lähtisin kokeilemaan jotain puhd.litkua, esim Forten diesel fuel conditioneria vajaaseen tankilliseen ja sen jälkeen lukis noi korjausarvot uudestaan. Tietysti ne alusprikat vois vaihtaa myös jos ei ole tietoa milloin vaihdettu, vuotavat vaikuttaa aika paljon korjausarvoihin.

    Leave a comment:


  • -Jake-
    vastasi
    Tehdaskorjattujen suuttimien osalta hinta alkaa olemaan aika houkutteleva kun vertaa uusiin. esim. Aeromotor myy noita 189€ + pantti kun uudet on esim Autodoc:ssa n. 270€ tällä hetkellä. Mistä näistä tietää mitkä ovat Boschin korjaamia vai jonkun muun tekemiä joista aiemmin tässä ketjussa on raportoitu huonoja kokemuksia?

    Te jotka olette ostaneet noita tehdaskorjattuja Boschin suuttimia, niin laittakaa kokemuksia miten suuttimet on toimineet?

    Leave a comment:


  • Jyssi68
    vastasi
    Tietäjät kertokoon, onko suutin arvot ok?
    Asb koneella 3.0 tdi.
    Viimeksi muokannut Jyssi68; 15.12.2021, 18:16.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    10Nm eli pikkuräikällä rannemomentti.

    E.
    Alkuperäinen kirjoittaja harri81 Näytä viesti
    Pitääkö nuo suuttimien arvot jotenkin nollata vai? Samoille paikoillehan nuo tulee mistä otettukin
    Ei tarvii, sitten vasta jos vaihtaa eri/uudet suuttimet pitää se suuttimen päällä oleva koodi näpytellä vcdsllä jokaisen suuttimen kohdalla.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 1.12.2021, 20:00.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Nyt on haettu kalvainsarja motonetistä ja suutimen pohjat putsattu. Vielä ku tietäs mihin momenttiin nuo suuttimien kiinnitysmutterit kiristää

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Pitihän se ostaa tuo ulosvetäjä et sai suuttimet irti. Nyt heräskin kysymys et onko nuo pesät suorat vai onko niissä kulma?
    Pitää kalvaimen kanssa putsata se pohja enne ku laittaa suuttimet paikalleen.
    Pitääkö nuo suuttimien arvot jotenkin nollata vai? Samoille paikoillehan nuo tulee mistä otettukin

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Mie aloitin tuon prikkojen vaihdon tuohon 2.7tdi.
    Suuttimien suojalevyt ei liiku yhtään mihinkään. Onko siihen mitään kikkakolmosta olemassa. Suuttimien ulosvetäjääkään ei kyllä ole käytössä ni saa nähä miten ne lähtee irti.

    Edit:sainkin tietoa jo. Pitää pikkasen kengottaa ylöspäin?
    Viimeksi muokannut harri81; 23.11.2021, 19:21.

    Leave a comment:


  • Mäpä
    vastasi
    A6 C7 Bitdi aj 337tkm

    Paluulinja irtoaa kovassa vedätyksessä. Kaikki suuttimien kupariprikat uusittu. Tässä korjaus arvoja. 3 suutin menee alle -2.00 3000 kierroksilla. Siitäkö johtuu se että tekee paluu puolelle niin suuren paineen? Paluut ei pysy kuskin puolella kiinni, vaikkakin tää "viallinen" suutin repsikan puolella. Toki paluuletkuthan yhdistyy.

    Leave a comment:


  • Saksanseisoja
    vastasi
    Vaihdoin 3 pytyn suuttimeen kuparin ja o-renkaan niin nyt auto pelaa taas. Tai oikeastaan lisäsin ne kun entisistä ei oikeastaan ollut mitään jäljellä. Kuparista murunen ja o-renkaasta ei erottanut muistoakaan. Ja motonetin kalvainsarjasta löytyi sopiva kalvain tähän cduc koneeseen. Pitää käydä loputkin suuttimet läpi kun ehtii.

    Leave a comment:

Working...
X