Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TDIfreak
    vastasi
    En kyllä 0,40 mg korjauksen takia alkaisi suutinta vaihtamaan, tuohan on aivan terve lukema.

    Leave a comment:


  • Zac73
    vastasi
    Forte-käsittely tehty.
    Katsotaan nyt onko vaikutusta kun tuo puoli tankkia (n. 35l) on ajeltu moottorista läpi.

    Leave a comment:


  • Zac73
    vastasi
    Niin hyvä ketju suuttimista että täytyy jatkaa aiheesta: A6 C7 2.0TDi Avant -12, moottorin tyyppi CGLC​ (177hv)
    Tehtyä:
    - Alkoi moottorista naputtava ääni: liikkeessä koneistettiin suutinten pohjat, kasattiin uusin prikoin ja pultein: naputus hävisi.
    - Mutta: nyt yhä kylmänä (0C keleistä) käy alkuun kolmella(?) ja rykeltää - kunnes 1km eteenpäin toimii normaalisti
    - Tänään mitattu samassa liikkeessä:
    1.-3. suuttimen korjausarvot: luokkaa -0.09 mg
    4. suuttimen korjaus: +0.40 mg (eli pyytää selvästi lisää kuin mitä ruiskuttaa?)

    Epäilys että 4. suutin olisi siis jumissa? Ensiapuna ostin tuolta pullon Fortea mikä olisi tarkoitus sotkea 1/2 tankkiin dieseliä.
    En usko että tuo olisi sateentekijä mutta kokeillaan, pieni lisäkulu (35e).

    Likkeessä sanoivat että tehdaskorjattu Boschin suutin olisi tällä hetkellä 350 eur/kpl, plus työt. Koodauksen tuo toki vaatinee.
    Onko mitään muuta tehtävissä kun lähteä tuo 4. ainakin vaihtamaan? (Yhtä kpl ei varmaan kantsi ainakaan huoltoon lähetellä..)

    Leave a comment:


  • Puremax
    vastasi
    katoin docilta boch suutinta ja OEM numero kohtaa niin oli tollaset eli en usko että vaikuttaa vaikka laittasi BD tilalle. Taidan vielä soittaa huomenna tammerdiisselille ja kysellä sieltä mitä mieltä ne on

    VAG 059 130 277 AA
    VAG 059 130 277 AB
    VAG 059 130 277 AH
    VAG 059 130 277 BD
    VAG 059 130 277 Q

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Ainakin nettietka tarjoaa tilalle 059 130 277 BD

    Leave a comment:


  • Puremax
    vastasi
    Auton omat suuttimet on sarjanumerolla 059130277 AB mutta näihin löytyy myös 059130277 AJ, BD ynms niin onko näissä jotain eroa vai käykö nuo eri kirjain suutimet vai pitääkö se olla just tuo AB? P.S tyhmä kysyy ;)

    Ja auton motti on 3.0 TDI BMK

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Ei minusta ainakaan noilla lukemilla, jos nuo on korjausrvot.

    Leave a comment:


  • Puremax
    vastasi
    Audi a6 3.0 Tdi BMK onko kuin paskana nämä suuttimet ja nyt on pitempään seisoneena pitkä starttiClick image for larger version

Name:	Screenshot_2023-10-05-19-33-53-141_com.voltasit.obdeleven.jpg
Views:	1349
Size:	47,3 Kt
ID:	1962177
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Auti
    vastasi
    Joo, ajattelin tässä ensin vaihdella nuo prikat, vaihtaa öljyt ja katsoa miten käy. Korjasin myös ensimmäistä viestiäni.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Cyl. 6 korjaa jo kohtalaisesti. Jakopää menee varmasti huoltoon, jos ja kun dieseliä öljyn sekaan mennyt.
    Itse Suutin voi olla rikki ja holvaa läpi, myös prikka voi olla viallinen.

    Leave a comment:


  • Auti
    vastasi
    Audi A6 C6 3.0 TDI Dieseliä moottoriöljyn seassa

    Tämmönen ongelma kuin huomasin että päässyt dieseliä moottoriöljyn sekaan ja öljyjen vaihdon jälkeen alkoi kuulumaan parin sekunnin raksutus käynnistäessä ja lämpimänä käynnistäessä joskus startti lakkaa pyörimästä mutta lähtee samantien käyntiin.
    Myös välillä tullut pieni dieselin käry sisälle ja monen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen savuttaa vähän.
    Mistäs nyt oikeasti lähteä etsimään vikaa, suuttimista ei kuulu "supsutusta" mutta voiko olla pohjaprikat silti?

    Mulla on myös vcds, mutta vasta sitä opettelen käyttämään.
    Tässä arvot jos nämä kertovat mitään.

    -0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
    -0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
    -0.19 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
    -0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
    -0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 5
    1.08 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 6
    Viimeksi muokannut Killeri; 27.7.2023, 16:49. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

    Leave a comment:


  • vier
    vastasi
    Onhan se suutinta paikallaan pitävä pultti vaihdettu? On venyvä pultti ja ei välttämättä pidä jos käyttää samaa

    Leave a comment:


  • Miihkaeli
    vastasi
    Auto alkoi supsuttaan vika tuo suuttimen prikka. Tästä ongelmat vasta alkoikin, nyt viikko tuon kanssa tapeltu eikä sitten millään saa tuon yhden suuttimen. Prikkaa pitämään , on kalvattu, kokeiltu kahta prikkaa ja mitähän vielä usko jo loppu olisiko ideoita

    Leave a comment:


  • Miihkaeli
    vastasi
    Kolmen litran TDI moottori, yksi suutin alkoi vuotaa nyt se on käytetty irti varmaan 10 kertaa, on kalvattu yritetty kaikki ja ei se jumalauta ala pitämään.pieni supsutus kokoajan APUA

    Leave a comment:


  • diffas
    vastasi
    Moottorit ovat itseasiassa kyllä samaa ekaa sukupolvea, capassa on päivitetyt suuttimet, eli ei kannata vanhemmasta vaihtaa. Asb ja capa olisi suutinten osalta käypäsiä hyvin ristiin.
    Fyysisesti myös uudemmista ekan sukupolven moottoreistä esim. ccwa, cdya yms käy, mutta niissä on vähä sitten katottava softa puolta kans kuntoon kun on eri sähköt.

    Leave a comment:


  • tonnikala
    vastasi
    Ovat eri moottorisukupolvea, eli ei käy.

    Leave a comment:


  • Miihkaeli
    vastasi
    Käykö bmk koneesta suutin capa moottoriin?

    Leave a comment:


  • Raato
    vastasi
    A6 4f facelift 3.0 tdi cdya moottorilla. Dpf tyhjennetty ja egr poistettu. Savuttelee kylmällä koneella. öljy ei lisäänny ja starttaus aivan ok. Jotenkin silti itsellä on epäilys silti kääntynyt suuttimiin. Mitä mieltä asiantuntijat on korjausarvoista.
    group 013 ja 014 näyttäisi omaan mieleen, että 1,2 ja 3 sylinterin suuttimet vaihtoon.
    Mutta sitten group 072-077 näyittäisi, että ovat toleransseissa
    Liitteenä vcds:llä katsottuja arvoja.

    Click image for larger version  Name:	group075-077.jpg Views:	0 Size:	178,6 Kt ID:	1956097 . Click image for larger version  Name:	group13ja14.jpg Views:	0 Size:	246,5 Kt ID:	1956095 Click image for larger version  Name:	Group072-074.jpg Views:	0 Size:	228,0 Kt ID:	1956096
    Viimeksi muokannut Raato; 29.4.2023, 19:14.

    Leave a comment:


  • -Eemeli-
    vastasi
    Vesiventtiili remontti tuli tehtyä, niin luonnollisesti voi aloittaa uuden.

    Eli imusarjaa irrottaessa käytin 4-5-6 pytyn eli kuljettajanpuolen railitukin irti. Kasauksen jälkeen ensistartissa pieni sahaus ja käymään. Kävi ilmeisesti vajailla? kun tärisisti koko autoa ja kierrosmittari heitteli. Uudelleen starttauksen jälkeen kävi normaalisti ja toimikin paripäivää kunnes yhtäkkiä käynti olikin taas traktorimaista ja ei vetoja moottorissa. Pakokaasukin haisee aika kitkerälle.

    Eli onko nyt vain yksinkertaisesti osa suuttimista hajonnut vai etsinkö vikaa jostain muualta.

    Liittenä arvoja mitä obd11 sain näkyville. 1- pytyn suutin antaa kohtuu isoja - lukemia.

    Autona C7 3.0TDI CDUC moottorilla.

    Leave a comment:


  • kalsket
    vastasi
    Kyllä pitää

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Tarviaakos suuttimia koodata kun vaihtelee?

    Leave a comment:


  • Tony.S
    vastasi
    Eli otsikon mukainen vekotin. Alkoi jumittamaan startasessa ja öljynmäärä lisääntymään . Tuttavalla vcds ja tutki jotkut korjausarvot . Kolme osoittautui täysin lopussa oleviksi. Sain toiselta tuttavalta lähes ilmaiseksi kolme käytettyä hintaan 50e/kpl . Tuohon hintaan mietin että miks en kokeilisi vaikka käytetyt .

    No tuli laitettua ja tässä kohtaa minun tietotaito/ymmärrys loppuu kun en tajua tuon taivaallista koko hommasta . Mutta siis alettiin koodaamaan nämä vaihdetut ja homma oli valmis.

    No lopputulos : auto potkii startatessa edelleen . Tämä minun tuttava alkoi tutkimaan uudestaan näitä korjausarvoja ja kolme joita en vaihtanut näytti niitä arvoja jotka ovat kuulemma jees mutta nämä kolme vaihdettua näytti nollaa kaikki. Käskettiin ajamaan koska auto kuulemma alkaa ajamisen aikana tekemään korjauksia. No eilen sitten katottiin taas niitä arvoja reilun 2000 kilometrin ajamisen jälkeen ja edelleen nämä kolme vaihdettua näyttää kaikki nollaa eli ei plussaa eikä miinusta.

    pahoittelut mutta en tajua tuon taivaallista ja pyydänkin tyyliin että joku tyyliin vääntäisi rautalangasta tämän mulle

    kysymys : mistä ulkomailta saa helpoiten ja halvimmalla kunnostetut suuttimet ? Olen yrittänyt tutkia ebayta mutta kun tyhmyyden lisäksi kielitaitokin on surkea . Englanti taittuu jotenkuten mutta saksa ei mitenkään. Olen täältäkin foorumilta yrittänyt ostopaikkoja katsella keskusteluketjuista mutta ei ole onnistunut.

    eli lyhyesti : miksi vaihdetut ei näytä mitään arvoja , ja kuinka paljon tässä pitää ajaa että tulee arvoja toisekseen voiko joku neuvoa hyvän ja edullisen paikan mistä tilata kaikki kuusi ?

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Ei tarvii erikseen ilmata. Voihan sitä varulta ottaa suutinten liittimet irti ja startata pari kertaa pitkään niin kaikki putket täyttyy varmasti ja kun laittaa liittimet kiinni niin starttaa heti.

    E. Omaan BKN-koneiseen vaihdoin taannoin uudet Boschin suuttimet, nyt kaikkien seisotusten ja remonttien jälkeen ajanut muutama tkm ja 072-077 kanavien zero quantity calibration arvot -12ms - 0ms välillä, miinusta siis melkein kaikissa. Mitä tämä kertoo? Todennäköisesti ei mitään, kovaa ajoa vaan.

    Viimeksi muokannut vV8m5; 25.7.2022, 17:13.

    Leave a comment:


  • tapza_s
    vastasi
    Joudun egr ongelman vuoksi irrottamaan ccwa koneesta imusarjan ja sen tieltä todennäköisesti myös kaksi noista suuttimien korkeapaine putkista. Pitääkö/pystyykö niitä kiinnityksen jälkeen ilmaamaan jollain tavalla?

    Leave a comment:


  • Greivi
    vastasi
    Heitetään nopee update tänne kun luvattiin. Nyt kun vähä tullu ajeltua niin varmaan korjausarvot on vähän alkaneet muuttua suuttimille sopivimmiksi. Enään ei tarvitse katsella peilistä savua liikennevaloissa. Sillai jännä juttu oli että kun koodaa suuttimia niin VCDS ehdottaa että laittaa value 0, käyttää virrat pois 30s ja sitten koodaa uuden suuttimen. Kuitenkin jos valueksi laittaa 0 niin valittaa että mahdoton arvo.

    Alla kuvissa auto tyhjäkäynnillä suurinpiirtein sama matka ajettuna, ei varmaan tarvitse selvittää kumpi ”uusilla” suuttimilla. Tuolahan oli alkuperäset ”Piezot” ja 350tkm mittarissa. Josko bossilaiset kestäisi sen aikaa kun tuollaista diesel autoa lompakko kestää pitää..

    Leave a comment:


  • valtsu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Kyllä korjaa, esim Kuopion Auto-Diesel Oy. Kannattaa kysyä huoltohinnat ja verrata uuden suuttimen hintaan, itse päädyin uusiin suuttimiin.
    Tämän päivän alennuksilla Autodocin sovelluksessa näkyy uudet Boschit olevan 211e/kpl ja Boschin uudelleenvalmistamat 188e/kpl ja vanhat palautettava. Hinnat on tulleet alaspäin parissa vuodessa.

    E. Parin vuoden takainen kustannusarvio tuolta Kuopion Auto-Dieseliltä:
    Kyllä se tuota samaa hintaluokkaa oli viimekesänä mitä kysyin. Aika suolainen hinta minusta jos suuttimet tuo muovipussissa tiskille.
    Ilmeisesti sen verran riittää asiakasta, ettei tarvitse hinnalla kilpailla.

    Leave a comment:


  • Greivi
    vastasi
    Jatketaan kokeiluja. Nyt on siis vaihdettu 5 suutinta varmasti hyviin käytettyihin. Uusilla tiivisteillä kasattu.
    Arvot näyttää nyt seuraavalta:

    72=. 0. 0. 0

    73=. -6. 0. -2

    74=. 0. 0. 0

    75=. 0. 0. -2

    76=. 0. 0. -2

    77=. 0. 0. -2



    Cyl1. Cyl2. Cyl3.

    13=. +0.33. -0.66. +0.05

    Cyl4. Cyl5. Cyl6.

    14=. +0.52. -0.05. -0.24


    Pikanen lenkki vedetty ja jotain muutosta havaittu. Nyt ei enää tyhjäkäynnillä tule sellaista hirveää savuverhoa minkä näki ikkunasta. Kuitenkin, savua vielä selvästi tuottaa. Samoin pahaa käryä. Suutin nro. 2 on vielä alkuperäinen, joutaisko vielä senkin uusimaan ? Voiko yksi vuotava suutin aiheuttaa tuollaista käryä ? Muutosta on siis tapahtunut, mutta ongelma ei poistunut.

    Turbo vaihdettu 40 tkm sitten eikä tunnu pahaa välystä. Startti pyörittää kylmänä hyvin, samoin tuossa kun on ollu suuttimia irti ja tulee pitkä startti niin ei ole ollut mitään ongelmaa. Ainoastaan tämä kun käväsee pikasesti kaupassa ”15min” ja starttaa niin tuntuu että potkasis takasin.

    Seurataan käryytystä sekä starttailuja nyt noilla 5 uudella suuttimella

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Kyllä korjaa, esim Kuopion Auto-Diesel Oy. Kannattaa kysyä huoltohinnat ja verrata uuden suuttimen hintaan, itse päädyin uusiin suuttimiin.
    Tämän päivän alennuksilla Autodocin sovelluksessa näkyy uudet Boschit olevan 211e/kpl ja Boschin uudelleenvalmistamat 188e/kpl ja vanhat palautettava. Hinnat on tulleet alaspäin parissa vuodessa.

    E. Parin vuoden takainen kustannusarvio tuolta Kuopion Auto-Dieseliltä:
    Suuttimet voidaan huoltaa joko hiomalla kärjet tai vaihtamalla ne uusiin.

    Kärkien hionta ja suuttimien koodaus 120eur/kpl
    Kärjen vaihto ja koodaus 220eur/kpl.
    ​​​​​​Jos ei nuo huoltohinnat ole laskeneet niin kyllähän ne uudet kannattaa ostaa. Muistaakseni 2v sitten uuden boschin hinta oli jonkun verran päälle tuon kärkien vaihdon+koodauksen.

    E2.
    Alkuperäinen kirjoittaja Greivi Näytä viesti
    Eipä juurikaan käry hälventyny, edelleen puskee sinertävää tyhjäkäynnillä ja jos käväsee vaikka kaupassa niin startissa huomaa edelleen että meinaa melkeen "lukottaa" koneen.
    Sininen kärytyshän ei viittaa vuotaviin suuttimiin vaan ennemmin väljään ahtimen ja palavaan öljyyn. Hailakan harmaata ja imelän hajuista se suuttimista johtuva käry. Ja tuo jymähtävä startti voi johtua myös lopussa olevasta starttimoottorista.
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...rtti-suuttimet
    Viimeksi muokannut vV8m5; 28.4.2022, 16:52.

    Leave a comment:


  • Greivi
    vastasi
    3 ja 6 suutin vaihdettu ja loput kävi ultraäänipesurissa. Kaikki tiivisteet vaihdettu ja suutinpesät kalvattu.
    Eipä juurikaan käry hälventyny, edelleen puskee sinertävää tyhjäkäynnillä ja jos käväsee vaikka kaupassa niin startissa huomaa edelleen että meinaa melkeen "lukottaa" koneen.

    72=. -14. 0. 0

    73=. 0. 0. 0

    74=. 0. 0. 0

    75=. -4. 0. 0

    76=. -20. 0. 0

    77=. 0. 0. 0



    Cyl1. Cyl2. Cyl3.

    13=. -0.05. -0.05. +0.28

    Cyl4. Cyl5. Cyl6.

    14=. -0.05. -0.28. +0.24

    Kai ne loputkin suuttimet vuotaa vaikka vcds mukaan arvot onkin ok. Näitä suuttimia vissiin ei pahemmin huollot korjaile ? Varmaan vaan hakemaan Bossia 300€/ kpl esim. Autodoc ?

    Leave a comment:


  • Hax0rr
    vastasi
    Sitähän se bisnes varmaan on. Laitetaan maalatut ja hiotut paskat eteenpäin tekemättä muuta. Hyvällä tuurilla toimii js saavat rahat ja uusia suuttimia kusetukseen. Selittää paljon kun mukisematta palauttavat rahoja, niin tietävät että siellä on on pelkkää paskaa mennyt eteenpäin. Voitolle jäävät aina varmasti koska nuo hiotut,kiillotetut ja maalatut suuttimet voi toimia vähän aikaa ihan ok. Itsellä oli heti osassa ongelmia ja jatkuu edelleen. vaikea katsoa kun suuttimen korjausarvot näyttää 0 vieläkin. Toivon että noi kolme saksan paskaa vaihtamalla loppuu ongelmat....

    Leave a comment:

Working...
X