Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI suuttimet
Collapse
X
-
En kyllä 0,40 mg korjauksen takia alkaisi suutinta vaihtamaan, tuohan on aivan terve lukema.
-
Forte-käsittely tehty.
Katsotaan nyt onko vaikutusta kun tuo puoli tankkia (n. 35l) on ajeltu moottorista läpi.
Leave a comment:
-
Niin hyvä ketju suuttimista että täytyy jatkaa aiheesta: A6 C7 2.0TDi Avant -12, moottorin tyyppi CGLC (177hv)
Tehtyä:
- Alkoi moottorista naputtava ääni: liikkeessä koneistettiin suutinten pohjat, kasattiin uusin prikoin ja pultein: naputus hävisi.
- Mutta: nyt yhä kylmänä (0C keleistä) käy alkuun kolmella(?) ja rykeltää - kunnes 1km eteenpäin toimii normaalisti
- Tänään mitattu samassa liikkeessä:
1.-3. suuttimen korjausarvot: luokkaa -0.09 mg
4. suuttimen korjaus: +0.40 mg (eli pyytää selvästi lisää kuin mitä ruiskuttaa?)
Epäilys että 4. suutin olisi siis jumissa? Ensiapuna ostin tuolta pullon Fortea mikä olisi tarkoitus sotkea 1/2 tankkiin dieseliä.
En usko että tuo olisi sateentekijä mutta kokeillaan, pieni lisäkulu (35e).
Likkeessä sanoivat että tehdaskorjattu Boschin suutin olisi tällä hetkellä 350 eur/kpl, plus työt. Koodauksen tuo toki vaatinee.
Onko mitään muuta tehtävissä kun lähteä tuo 4. ainakin vaihtamaan? (Yhtä kpl ei varmaan kantsi ainakaan huoltoon lähetellä..)
Leave a comment:
-
katoin docilta boch suutinta ja OEM numero kohtaa niin oli tollaset eli en usko että vaikuttaa vaikka laittasi BD tilalle. Taidan vielä soittaa huomenna tammerdiisselille ja kysellä sieltä mitä mieltä ne on
VAG 059 130 277 AA
VAG 059 130 277 AB
VAG 059 130 277 AH
VAG 059 130 277 BD
VAG 059 130 277 Q
Leave a comment:
-
Auton omat suuttimet on sarjanumerolla 059130277 AB mutta näihin löytyy myös 059130277 AJ, BD ynms niin onko näissä jotain eroa vai käykö nuo eri kirjain suutimet vai pitääkö se olla just tuo AB? P.S tyhmä kysyy ;)
Ja auton motti on 3.0 TDI BMK
Leave a comment:
-
-
Joo, ajattelin tässä ensin vaihdella nuo prikat, vaihtaa öljyt ja katsoa miten käy. Korjasin myös ensimmäistä viestiäni.
Leave a comment:
-
Cyl. 6 korjaa jo kohtalaisesti. Jakopää menee varmasti huoltoon, jos ja kun dieseliä öljyn sekaan mennyt.
Itse Suutin voi olla rikki ja holvaa läpi, myös prikka voi olla viallinen.
Leave a comment:
-
Audi A6 C6 3.0 TDI Dieseliä moottoriöljyn seassa
Tämmönen ongelma kuin huomasin että päässyt dieseliä moottoriöljyn sekaan ja öljyjen vaihdon jälkeen alkoi kuulumaan parin sekunnin raksutus käynnistäessä ja lämpimänä käynnistäessä joskus startti lakkaa pyörimästä mutta lähtee samantien käyntiin.
Myös välillä tullut pieni dieselin käry sisälle ja monen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen savuttaa vähän.
Mistäs nyt oikeasti lähteä etsimään vikaa, suuttimista ei kuulu "supsutusta" mutta voiko olla pohjaprikat silti?
Mulla on myös vcds, mutta vasta sitä opettelen käyttämään.
Tässä arvot jos nämä kertovat mitään.
-0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.19 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 5
1.08 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 6
Leave a comment:
-
Onhan se suutinta paikallaan pitävä pultti vaihdettu? On venyvä pultti ja ei välttämättä pidä jos käyttää samaa
- Likes 1
Leave a comment:
-
Auto alkoi supsuttaan vika tuo suuttimen prikka. Tästä ongelmat vasta alkoikin, nyt viikko tuon kanssa tapeltu eikä sitten millään saa tuon yhden suuttimen. Prikkaa pitämään , on kalvattu, kokeiltu kahta prikkaa ja mitähän vielä usko jo loppu olisiko ideoita
Leave a comment:
-
Kolmen litran TDI moottori, yksi suutin alkoi vuotaa nyt se on käytetty irti varmaan 10 kertaa, on kalvattu yritetty kaikki ja ei se jumalauta ala pitämään.pieni supsutus kokoajan APUA
Leave a comment:
-
Moottorit ovat itseasiassa kyllä samaa ekaa sukupolvea, capassa on päivitetyt suuttimet, eli ei kannata vanhemmasta vaihtaa. Asb ja capa olisi suutinten osalta käypäsiä hyvin ristiin.
Fyysisesti myös uudemmista ekan sukupolven moottoreistä esim. ccwa, cdya yms käy, mutta niissä on vähä sitten katottava softa puolta kans kuntoon kun on eri sähköt.
Leave a comment:
-
A6 4f facelift 3.0 tdi cdya moottorilla. Dpf tyhjennetty ja egr poistettu. Savuttelee kylmällä koneella. öljy ei lisäänny ja starttaus aivan ok. Jotenkin silti itsellä on epäilys silti kääntynyt suuttimiin. Mitä mieltä asiantuntijat on korjausarvoista.
group 013 ja 014 näyttäisi omaan mieleen, että 1,2 ja 3 sylinterin suuttimet vaihtoon.
Mutta sitten group 072-077 näyittäisi, että ovat toleransseissa
Liitteenä vcds:llä katsottuja arvoja.
.
Viimeksi muokannut Raato; 29.4.2023, 19:14.
Leave a comment:
-
Vesiventtiili remontti tuli tehtyä, niin luonnollisesti voi aloittaa uuden.
Eli imusarjaa irrottaessa käytin 4-5-6 pytyn eli kuljettajanpuolen railitukin irti. Kasauksen jälkeen ensistartissa pieni sahaus ja käymään. Kävi ilmeisesti vajailla? kun tärisisti koko autoa ja kierrosmittari heitteli. Uudelleen starttauksen jälkeen kävi normaalisti ja toimikin paripäivää kunnes yhtäkkiä käynti olikin taas traktorimaista ja ei vetoja moottorissa. Pakokaasukin haisee aika kitkerälle.
Eli onko nyt vain yksinkertaisesti osa suuttimista hajonnut vai etsinkö vikaa jostain muualta.
Liittenä arvoja mitä obd11 sain näkyville. 1- pytyn suutin antaa kohtuu isoja - lukemia.
Autona C7 3.0TDI CDUC moottorilla.2 Photos
Leave a comment:
-
Eli otsikon mukainen vekotin. Alkoi jumittamaan startasessa ja öljynmäärä lisääntymään . Tuttavalla vcds ja tutki jotkut korjausarvot . Kolme osoittautui täysin lopussa oleviksi. Sain toiselta tuttavalta lähes ilmaiseksi kolme käytettyä hintaan 50e/kpl . Tuohon hintaan mietin että miks en kokeilisi vaikka käytetyt .
No tuli laitettua ja tässä kohtaa minun tietotaito/ymmärrys loppuu kun en tajua tuon taivaallista koko hommasta . Mutta siis alettiin koodaamaan nämä vaihdetut ja homma oli valmis.
No lopputulos : auto potkii startatessa edelleen . Tämä minun tuttava alkoi tutkimaan uudestaan näitä korjausarvoja ja kolme joita en vaihtanut näytti niitä arvoja jotka ovat kuulemma jees mutta nämä kolme vaihdettua näytti nollaa kaikki. Käskettiin ajamaan koska auto kuulemma alkaa ajamisen aikana tekemään korjauksia. No eilen sitten katottiin taas niitä arvoja reilun 2000 kilometrin ajamisen jälkeen ja edelleen nämä kolme vaihdettua näyttää kaikki nollaa eli ei plussaa eikä miinusta.
pahoittelut mutta en tajua tuon taivaallista ja pyydänkin tyyliin että joku tyyliin vääntäisi rautalangasta tämän mulle
kysymys : mistä ulkomailta saa helpoiten ja halvimmalla kunnostetut suuttimet ? Olen yrittänyt tutkia ebayta mutta kun tyhmyyden lisäksi kielitaitokin on surkea . Englanti taittuu jotenkuten mutta saksa ei mitenkään. Olen täältäkin foorumilta yrittänyt ostopaikkoja katsella keskusteluketjuista mutta ei ole onnistunut.
eli lyhyesti : miksi vaihdetut ei näytä mitään arvoja , ja kuinka paljon tässä pitää ajaa että tulee arvoja toisekseen voiko joku neuvoa hyvän ja edullisen paikan mistä tilata kaikki kuusi ?
Leave a comment:
-
Ei tarvii erikseen ilmata. Voihan sitä varulta ottaa suutinten liittimet irti ja startata pari kertaa pitkään niin kaikki putket täyttyy varmasti ja kun laittaa liittimet kiinni niin starttaa heti.
E. Omaan BKN-koneiseen vaihdoin taannoin uudet Boschin suuttimet, nyt kaikkien seisotusten ja remonttien jälkeen ajanut muutama tkm ja 072-077 kanavien zero quantity calibration arvot -12ms - 0ms välillä, miinusta siis melkein kaikissa. Mitä tämä kertoo? Todennäköisesti ei mitään, kovaa ajoa vaan.
Viimeksi muokannut vV8m5; 25.7.2022, 17:13.
Leave a comment:
-
Joudun egr ongelman vuoksi irrottamaan ccwa koneesta imusarjan ja sen tieltä todennäköisesti myös kaksi noista suuttimien korkeapaine putkista. Pitääkö/pystyykö niitä kiinnityksen jälkeen ilmaamaan jollain tavalla?
Leave a comment:
-
Heitetään nopee update tänne kun luvattiin. Nyt kun vähä tullu ajeltua niin varmaan korjausarvot on vähän alkaneet muuttua suuttimille sopivimmiksi. Enään ei tarvitse katsella peilistä savua liikennevaloissa. Sillai jännä juttu oli että kun koodaa suuttimia niin VCDS ehdottaa että laittaa value 0, käyttää virrat pois 30s ja sitten koodaa uuden suuttimen. Kuitenkin jos valueksi laittaa 0 niin valittaa että mahdoton arvo.
Alla kuvissa auto tyhjäkäynnillä suurinpiirtein sama matka ajettuna, ei varmaan tarvitse selvittää kumpi ”uusilla” suuttimilla. Tuolahan oli alkuperäset ”Piezot” ja 350tkm mittarissa. Josko bossilaiset kestäisi sen aikaa kun tuollaista diesel autoa lompakko kestää pitää..
2 Photos
Leave a comment:
-
Kyllä se tuota samaa hintaluokkaa oli viimekesänä mitä kysyin. Aika suolainen hinta minusta jos suuttimet tuo muovipussissa tiskille.Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiKyllä korjaa, esim Kuopion Auto-Diesel Oy. Kannattaa kysyä huoltohinnat ja verrata uuden suuttimen hintaan, itse päädyin uusiin suuttimiin.
Tämän päivän alennuksilla Autodocin sovelluksessa näkyy uudet Boschit olevan 211e/kpl ja Boschin uudelleenvalmistamat 188e/kpl ja vanhat palautettava. Hinnat on tulleet alaspäin parissa vuodessa.
E. Parin vuoden takainen kustannusarvio tuolta Kuopion Auto-Dieseliltä:
Ilmeisesti sen verran riittää asiakasta, ettei tarvitse hinnalla kilpailla.
Leave a comment:
-
Jatketaan kokeiluja. Nyt on siis vaihdettu 5 suutinta varmasti hyviin käytettyihin. Uusilla tiivisteillä kasattu.
Arvot näyttää nyt seuraavalta:
72=. 0. 0. 0
73=. -6. 0. -2
74=. 0. 0. 0
75=. 0. 0. -2
76=. 0. 0. -2
77=. 0. 0. -2
Cyl1. Cyl2. Cyl3.
13=. +0.33. -0.66. +0.05
Cyl4. Cyl5. Cyl6.
14=. +0.52. -0.05. -0.24
Pikanen lenkki vedetty ja jotain muutosta havaittu. Nyt ei enää tyhjäkäynnillä tule sellaista hirveää savuverhoa minkä näki ikkunasta. Kuitenkin, savua vielä selvästi tuottaa. Samoin pahaa käryä. Suutin nro. 2 on vielä alkuperäinen, joutaisko vielä senkin uusimaan ? Voiko yksi vuotava suutin aiheuttaa tuollaista käryä ? Muutosta on siis tapahtunut, mutta ongelma ei poistunut.
Turbo vaihdettu 40 tkm sitten eikä tunnu pahaa välystä. Startti pyörittää kylmänä hyvin, samoin tuossa kun on ollu suuttimia irti ja tulee pitkä startti niin ei ole ollut mitään ongelmaa. Ainoastaan tämä kun käväsee pikasesti kaupassa ”15min” ja starttaa niin tuntuu että potkasis takasin.
Seurataan käryytystä sekä starttailuja nyt noilla 5 uudella suuttimella
Leave a comment:
-
Kyllä korjaa, esim Kuopion Auto-Diesel Oy. Kannattaa kysyä huoltohinnat ja verrata uuden suuttimen hintaan, itse päädyin uusiin suuttimiin.
Tämän päivän alennuksilla Autodocin sovelluksessa näkyy uudet Boschit olevan 211e/kpl ja Boschin uudelleenvalmistamat 188e/kpl ja vanhat palautettava. Hinnat on tulleet alaspäin parissa vuodessa.
E. Parin vuoden takainen kustannusarvio tuolta Kuopion Auto-Dieseliltä:
Jos ei nuo huoltohinnat ole laskeneet niin kyllähän ne uudet kannattaa ostaa. Muistaakseni 2v sitten uuden boschin hinta oli jonkun verran päälle tuon kärkien vaihdon+koodauksen.Suuttimet voidaan huoltaa joko hiomalla kärjet tai vaihtamalla ne uusiin.
Kärkien hionta ja suuttimien koodaus 120eur/kpl
Kärjen vaihto ja koodaus 220eur/kpl.
E2.Sininen kärytyshän ei viittaa vuotaviin suuttimiin vaan ennemmin väljään ahtimen ja palavaan öljyyn. Hailakan harmaata ja imelän hajuista se suuttimista johtuva käry. Ja tuo jymähtävä startti voi johtua myös lopussa olevasta starttimoottorista.Alkuperäinen kirjoittaja Greivi Näytä viestiEipä juurikaan käry hälventyny, edelleen puskee sinertävää tyhjäkäynnillä ja jos käväsee vaikka kaupassa niin startissa huomaa edelleen että meinaa melkeen "lukottaa" koneen.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...rtti-suuttimetViimeksi muokannut vV8m5; 28.4.2022, 16:52.
Leave a comment:
-
3 ja 6 suutin vaihdettu ja loput kävi ultraäänipesurissa. Kaikki tiivisteet vaihdettu ja suutinpesät kalvattu.
Eipä juurikaan käry hälventyny, edelleen puskee sinertävää tyhjäkäynnillä ja jos käväsee vaikka kaupassa niin startissa huomaa edelleen että meinaa melkeen "lukottaa" koneen.
72=. -14. 0. 0
73=. 0. 0. 0
74=. 0. 0. 0
75=. -4. 0. 0
76=. -20. 0. 0
77=. 0. 0. 0
Cyl1. Cyl2. Cyl3.
13=. -0.05. -0.05. +0.28
Cyl4. Cyl5. Cyl6.
14=. -0.05. -0.28. +0.24
Kai ne loputkin suuttimet vuotaa vaikka vcds mukaan arvot onkin ok. Näitä suuttimia vissiin ei pahemmin huollot korjaile ? Varmaan vaan hakemaan Bossia 300€/ kpl esim. Autodoc ?
Leave a comment:
-
Sitähän se bisnes varmaan on. Laitetaan maalatut ja hiotut paskat eteenpäin tekemättä muuta. Hyvällä tuurilla toimii js saavat rahat ja uusia suuttimia kusetukseen. Selittää paljon kun mukisematta palauttavat rahoja, niin tietävät että siellä on on pelkkää paskaa mennyt eteenpäin. Voitolle jäävät aina varmasti koska nuo hiotut,kiillotetut ja maalatut suuttimet voi toimia vähän aikaa ihan ok. Itsellä oli heti osassa ongelmia ja jatkuu edelleen. vaikea katsoa kun suuttimen korjausarvot näyttää 0 vieläkin. Toivon että noi kolme saksan paskaa vaihtamalla loppuu ongelmat....
Leave a comment:

Leave a comment: