Alkuperäinen kirjoittaja Pete23
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI suuttimet
Collapse
X
-
Näin ne joissain tapauksissa tuntuis tekevän, varsinkin sammuttaessa saattaa yksi tai useampi suutin jäädä liruttamaan ainetta männän päälle.
-
A4 bkn koneella savuttaa reilusti tyhjäkäynnillä, öljyt lisääntyy ja lämpinänä startatessa tekee tuota hydrolockia. Voiko tähän vaivaan olla muuta syytä vai onko selvä suutinvika? Dpf ja egr ohjelmoitu pois ja dpf tyhjennetty.
Edit. Testasin tuommosella itse tehdyllä suutinpenkillä noita suuttimia ja 150 bar näyttäis vähän vuotavan kärjestä läpi. Sitten käytin paikallisella diesel pajalla jossa 400 bar paineella ei kärki kostunut yhtään. Voiko olla niin että pienellä paineella vuotaa, mutta paineen lisääntyessä vuoto loppuu.Viimeksi muokannut Pete23; 18.11.2020, 14:26.
Leave a comment:
-
Suurin syyllinen taisi löytyä..
Mahtaakohan motonetin suutinpesäkalvainsarjasta löyty sopiva kalvain pesän kunnostukseen, jos poteron puhdistuksen jälkeen näyttää siltä että, pitää pesä kalvata? https://www.motonet.fi/fi/tuote/8040...lsuutinpesille
Leave a comment:
-
Juur losahti yhdestä mesestä kansi paskaksi kun oli tarpeeksi kauan jo puhaltanu vuotavan tiivisteen välistä. Siihen asti kävi (huonosti) ja sitten kun putsas ja pyöritti kalvaimella ni kävi huonosti.
Kansi kun otettiin irti ni näki oikein kuinka oli syöpyny ihan rehti kolo siihen kohtaan.
Leave a comment:
-
Nnnoooooooo, näyttäs olevan sulaneet jääkiekot pakosarjan päällä just oikeella kahdessa ekassa suuttimesta valuneena, et on se ehkä heeeeeetken aikaa supsutellu :D
Leave a comment:
-
En tiedä kalvaimen koosta, mutta jos ei kovin pitkään ole tiivisteet vuotaneet niin karstat lähtee kyllä ihan messinkisellä pulloharjalla ja sopivalla puukepillä+rätillä, lopuksi pitkällä kärsällä paineilmaa perään.
Rumpukapulaksi kelvoton vater 7A sopi rättiin käärittynä hyvin suutinpoteroiden putsaukseen.
Leave a comment:
-
Minkä kokoinen kalvain hommaan tarvitaan? Sarjoissa näyttää olevan melko reilusti variointia, osassa kalvaimista jopa näyttäs olevan olake, ilmeisesti sitä varten ettei saa liian syvään vedettyä?
Leave a comment:
-
Mikä kierre suuttimien päissä on, M14x1,5 osui jossain silmään, mutta onko se juurikin 2,7 ja 3.0 koneisissa? Ulosvetäjään sopivaa päätä tekemässä...
Näyttäis että saan vaihdella molempiin autoihin, toinen sutkuttaa isommin, toinenkin jo selvästi...
Leave a comment:
-
Näiden syiden takia ostin omaan Q7 (BUG) Boschin tehdasuudet suuttimet. Mitään ongelmia ei ole ollut.
Vanhat on vielä varastossa jos joku sattuu tarvimaan, kaikilla auto käy nätisti ja nykimättä, tosin korjausarvot osassa on jo liian isot.
Leave a comment:
-
En oo kyllä nähnyt tuommoista suuttimen alaosaa minäkään.
Kerronpa samalla lisäkokemuksia aiemmin kerrotusta Dieselfixneuss tilauksestani. Selkeästi siis yksi suutin oli viallinen, aiheutti tärinää kiihdytyksissä. Näkyi kanavien 12-13 Idle Stabilization arvoissa joissa tämä yksi oli tyhjäkäynnillä arvossa >5. Logitin myös kiihdytyksessä (kuva). Myyjä suostui enempää kyselemäti lähettää uuden suuttimen, kunhan lähetän ensin viallisen takaisin.
Summa summarum, noiden korjattujen suuttimien käyttäminen tuntuu olevan tuuripeliä enkä kyllä voi suositella jos vähänkin tärkeämpi käyttöauto eikä itse ole kiinnostunut värkkäilemään. Minulla esim. onneksi oli hyllyssä toimiva extrasuutin jonka voin laittaa tuohon. Mutta onko kaikilla, tai onko aikaa odottaa pari viikkoa että yksi suutin matkustaa maailmalla takuuvaihtoon?
Leave a comment:
-
BMK teki lievää "hydrolockia" pari kertaa ja toissa aamuna ei suostunut pyörähtämään kone ympäri startattaessa. Korjausarvojen perusteella syypääksi epäiltiin 6. suutinta joka on nyt vaihdettu. Vanha suutin näyttää aika uudehkolta päätäpäin mutta en ole ennen nähnyt tuollaista kirkasta (ilmeisesti sinkittyä) osaa noissa. Onko mahdollisesti jonkun nyrkkipajan kunnostama suutin vai mikä?
Leave a comment:
-
Suuttimien palautus yllättävän kätevä. Palauttaminen on lähettäjän piikissiä ja nopealla vertailulla DHL sekä UPS olivat törkyisen hintaisia >100e. Aina luotettava posti.fi toimitti paketin pakettiautomaatista 20 eurolla Saksaan neljässä työpäivässä ja viidentenä 300e palautui Paypaliin.
Harmillisesti kuitenkin suuttimien laatu on nyt noussut epäilyksiin. Savutus väheni huomattavasti, en tiedä mikä on normaalia kun DPF on poistettu. Mutta auto alkoi vähän tärisyttämään 80kmh nopeudesta kiihdyttäessä matalilta kierroksilta. Aluksi epäilin vian olevan voimansiirrossa, mutta saattaisi olla myös vika jossain suuttimessa kun alkoi samoihin aikoihin. Korjausarvot on edelleen 1000km jälkeen lähellä nollaa ms, mutta palaan tähän aiheeseen kun kerkeän vähän tutkimaan enemmän.
Leave a comment:
-
Nuo ebay suuttimet (399e+pantti) tuli viikossa UPS:lla. En ole vielä palauttanut vanhoja, toivottavasti palautus onnistuu ja raha palautuu yhtä kätevästi kuin se Paypalista lähti :)
Tulleet suuttimet oli puhtaat ja siistit, Bosch testilapuin varustettu. Mutta kuka niistä sitten tietää tai ymmärtää. Suuttimissa oli myös tarralla printattu uusi koodi, jotka syötin VCDS:llä vaihdon jälkeen.
Suuttimien vaihtohan on aika helppoa, etenkin jos vanhat poterot on siistit. Minulla 5/6 oli siistejä ja tiivistepinta puhdas. Juuri se yksi hankalin (Q7 BUG) kuutossuutin takanurkasta oli vuotanut kupariprikasta. Siinä on pa-suodatin ja jäähdytin hankalasti edessä putkineen joten vaati aikaa ja hermoa saada poteroa puhtaaksi ja yleensäkin vanha prikka pois kun se oli hajonnut ja juminut pohjalle :(
Suuttimien mukana tuli kaikki uudet tiivisteet, joista huomion kiinnitti yhden paluupuolen pikkutiivisteen repeämä, vaihdoin tähän siis tilalle ehjän vanhan. Myöskin mukana tulleet pohjaprikat oli paljon leveämmät kuin alkuperäiset, josta syystä laitoin alkuperäisen kokoiset kun sattui hyllyssä olemaan. Korkeus niissä oli sama.
Ajoa nyt takana 300km ja auto ainakin toimii. En ole oikein ehtinyt tutkia savuttaako edelliseen malliin tai mitä VCDS arvot nyt näyttää.1 Kuva
Leave a comment:
-
Enhän mä uskonut.. halvin ebaystä oli joku dieselfixneuss 399e/6kpl + 300e pantti niin sinne suhasin rahat viikonloppuyönä. Näytti jo tänään maanantaina lähteneen postiin. Kokemuksia näistä parin viikon sisällä.Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viestiOma BUG savuttaa siihen malliin että pitäisi ainakin 3 suutinta vaihtaa arvojen perusteella. Mieluiten tietysti kaikki. Mutta kun oon pihi ostamaan uusia niin onko kellään noista 400e+pantti / 6kpl ebayn EPS Germany korjatuista tuoreita kokemuksia? Aiemmat kokemukset tästäkin ketjusta on huonoja, mutta olisko ne kehittyny...? Korjatut Boschit näyttäs olevan n. 200e+pantti / kpl
- Likes 1
Leave a comment:
-
Mä vaihdoin uudet boschit ja koodasin ne, mutta nyt alkanut lämpimänä esiintymään hivenen 'misfireä' ja kone hytkähtelee. Imuvuotoa epäilin alkuun, koska jostain imusarjan tietämiltä kuului pieni kurlaava ääni misfiren sattuessa. Mutta eikös dieselissä imuvuoto vaikuta vasta ahdoilla?
Vikakoodeja ei tule ja kaikki anturitiedot ja muut vcdsllä nähtävät arvot vaikuttaa järkeviltä, pois lukien yksi lämpötilatieto (-40ast, temperature 3), josta tosin ei tiedä mikä anturi tms. sen antaa.
E. Lienee määränsäädin joka oireilee, osasyynä voi olla myös 1.5v vanhat talvilaadun löpöt.
Viimeksi muokannut vV8m5; 3.9.2020, 16:53.
Leave a comment:
-
Mulla on tuoreita kokemuksia, eikä ole mitään hyviä. Jouduin palauttamaan kaikki suuttimet ja onneksi sai rahat takaisin mukisematta. Huollatin omat Kuopiossa Mankisen Jukalla ja hyvät tuli.
Leave a comment:
-
Oma BUG savuttaa siihen malliin että pitäisi ainakin 3 suutinta vaihtaa arvojen perusteella. Mieluiten tietysti kaikki. Mutta kun oon pihi ostamaan uusia niin onko kellään noista 400e+pantti / 6kpl ebayn EPS Germany korjatuista tuoreita kokemuksia? Aiemmat kokemukset tästäkin ketjusta on huonoja, mutta olisko ne kehittyny...? Korjatut Boschit näyttäs olevan n. 200e+pantti / kpl
Leave a comment:
-
Kurkkaile vcds suutinarvot, mut lottoisin että nyt vuotaa raili putken yhdestä vanhasta suuttimesta pyttyyn ja siksi starttaus jumi totaalisesti. Lähtee todennäköisesti käymään kun lataat/vaihdat uuden akun ja starttaat. Suosiolla vaan kaikki suuttimet uusiksi. Huolletut suuttimet kannattaa takuun loppupuolella tarkistaa vcds:llä, niin saat vielä vialliset vaihdettua uusiin jos on joku huollettu ruvennu hajoomaan ennen aikojaan. Mulla oli 2 sökönä 11kk/40tkm jälkeenAlkuperäinen kirjoittaja Oobee Näytä viestiNyt tuli tenkkapoo Audin kanssa. Auto siis Q7 -07 3.0tdi BUG moottorilla. Pitkään jo kiukutellut lämpöisenä käyntiin lähtö ja aika hyvin alkanut käryttään myös tyhjäkäynnillä. Joo, suuttimet alkaa oleen vainaat. Kilometrejä noin 290tkm. Vaihdoin 3kpl suuttimia Autodocin "tehdaskorjattuihin" (koska budjettiratkaisu). Ensimmäinen starttaus joo toodella pitkä mut ymmärrettävää koska uudet ruiskut ja linjat tyhjänä jne. Seuraava startti jälleen apuvirran kanssa vaivalloisesti käyntiin. Käy kyllä ihan hyvin eikä kärytä mainittavasti. Tunnin seisonta ja ei käyntiin enään millään. Yritti pyöräyttää ekan kerran ja sit ihan niinku seinää vasten yrittäisi vääntää. Alussa kyllä on virtaa mut ei liiku yhtään kone... Mit Vit...
Leave a comment:
-
Ota hehkut kokeeksi irti ja kokeile pyöriikö? Olisko joku suutin vuotanut liikaa nestettä sylinteriin. Mulla on 6 vanhaa suutinta hyllyssä joilla auto varmasti toimi ennen kuin uusin kaikki.
Leave a comment:
-
Nyt tuli tenkkapoo Audin kanssa. Auto siis Q7 -07 3.0tdi BUG moottorilla. Pitkään jo kiukutellut lämpöisenä käyntiin lähtö ja aika hyvin alkanut käryttään myös tyhjäkäynnillä. Joo, suuttimet alkaa oleen vainaat. Kilometrejä noin 290tkm. Vaihdoin 3kpl suuttimia Autodocin "tehdaskorjattuihin" (koska budjettiratkaisu). Ensimmäinen starttaus joo toodella pitkä mut ymmärrettävää koska uudet ruiskut ja linjat tyhjänä jne. Seuraava startti jälleen apuvirran kanssa vaivalloisesti käyntiin. Käy kyllä ihan hyvin eikä kärytä mainittavasti. Tunnin seisonta ja ei käyntiin enään millään. Yritti pyöräyttää ekan kerran ja sit ihan niinku seinää vasten yrittäisi vääntää. Alussa kyllä on virtaa mut ei liiku yhtään kone... Mit Vit...
Leave a comment:
-
Kokeilin putsata tukkeutunutta 5. suutinta ultraäänipesurilla purkamatta sitä.
Ei ollut apua.
Vaihdoin sen tilalle ¨parhaimman¨ vanhoista suuttimista, nyt käy nätisti, eikä savuta yhtään.
Leave a comment:
-
Vaihdoin käytetyt suuttimet BMK koneeseen.
Savutus lakkasi, mutta tuntuu että käy osittain vain viidellä sylinterillä.
Mitä on asiantuntijat mieltä, onko 5 pytyn suutin tukossa.
Group 013
Idle stabilization cyl 1-3
-1.65mg/str - 0,14mg/str - 0.33mg/str
Group 014
Idle stabilization cyl 4-6
- 2.35mg/str 5.19mg/str - 0.52mg/str
Leave a comment:
-
Keväälä tilasin autodocilta Boschin kunnostetut suuttimet A6 4G 3.0Tdi ja toistaiseksi pelannut hyvin. Vanhat suuttimet lähetin takasin ja n. 6 viikon jälkeen lähetyksestä palauttivat pantit. Postikulut toki piti itse maksaa, n. 20 euroa.Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiTuossa viestisi siivellä yritin vähän tiedustella onko kellään kokemuksia noista autodocin myymistä uudelleenvalmistetuista Boschin suuttimista. Toisaalta hintaero on sen verta pieni (n.400e koko sarjasta) että ehkä sitä kallistuu täysin uusiin.
EPS:n suutinten suurin ongelma lienee se niiden säätö/kalibrointi ja koodaus heidän kunnostuksen jälkeen, ei varmasti ole aivan kohdallaan kaikki.
Leave a comment:
-
Tuohon suuttimen rikan onkimiseen nokkaakseleiden alta.Itse yritin rautalankakoukulla kun mangneetista ei kuparipikan onkimisessa ole hyötyä.Ratkaisu oli imuri johon teippasin sormen vahvuisen taipuisan suojaputken jatkoksi.Sitä kun työnteli akselin alle niin prikkahan siihen tarttui.Ennätin jo mielessäni käydä läpi kauhuskenaariot nokkien väliin kiilautuvasta kupariprikasta ja nokkien irroittamisesta..
Leave a comment:
-
A6 F4 3.0 Tdi Q, 2006, BMK
Katsastuksessa hylky runsaan sinisen savun vuoksi.
Onko syy suuttimissa.
VCDS arvot
Zero QuantityCalibration
Cyl1. -20.0 ms -8.0 ms -12.0 ms
Cyl2. -10.0 -6.0 - 8.0
Cyl3 - 44.0 -22.0 -10.0
Cyl4. - 4.0 -10.0 - 6.0
Cyl5 - 8.0 - 2.0 0.0
Cyl6. - 28.0 - 18.0 - 4.0
Idle stabilization cyl 1-3
0.14mg/str -0.47mg/str -0.09mg/str
Idle stabilization cyl 4-6
0.05mg/str 0.24mg/str -0.05mg/str
Mitkä suuttimet pitäisi ainakin vaihtaa
Leave a comment:
-
Tälläsiä löysin...
zero quantity calibration:
Cyl 1. 0,0ms 4.0ms 6.0ms
Cyl2. 4.0ms 6.0ms 8.0ms
Cyl3 10.0ms 2.0ms 14.0ms
Cyl4. 6.0ms 8.0ms 14.0ms
Cyl5. 14.0ms 16.0ms 12.0ms
Cyl6. 14.0ms 22.0ms 18ms
Sit tälläset
Idle stabilization cyl 1-3
0.05mg/str 0.00mg/str -0.09mg/str
Idle stabilization cyl 4-6
0.28mg/str -0.09mg/str -0.05mg/str
Leave a comment:

Leave a comment: