Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 rojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Toki riippuu autosta ja missä lämpöanturi sijaitsee...Nakuanturihan tuossa vinkkiä antaa ja logilla selviää, missä mennään. Se on tietenkin säätäjästä kiinni, paljonko halutaan korjata.
    Viimeksi muokannut Kilu7; 14.11.2013, 21:47.

    Comment


    • Omani säädätin tuolle vesi/meta ruiskulle. Jos sellaisen laittaa, niin eiköhän se kuitenkin ole fixuinta myös säädättää sille..

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
        Se on helppo tarkistaa valitsemalla kanavat 90 ja 91, ja katsomalla että muuttuuko arvot kun polkaisee kunnolla kaasua. Arvojen pitäisi muuttua noin 22 astetta.
        Kyllähän nuo nokkien arvot muuttuu kun polkasee. Onko se sitten jako pielessä? Click image for larger version

Name:	nokat 2 (1).JPG
Views:	1
Size:	51,6 Kt
ID:	1615697

        Tuli voitettua Saksanmaalta S4 kannet, ihan vaan pahan päivän varalle. Miksei muillekkin. :)

        Comment


        • No ne S4 kannet ei ainakaan tue noita sun ahtimia. :)

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
            No ne S4 kannet ei ainakaan tue noita sun ahtimia. :)
            Ei ole tarkotus laittaakkaan kiinni. Sai niin edullisesti, että piti ottaa. (:

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja kestom Näytä viesti
              Ei ole tarkotus laittaakkaan kiinni. Sai niin edullisesti, että piti ottaa. (:
              S4 kannet? Sehän on kuin laittais rahaa pankkiin, Kreikan pankkiin.

              Ja juu kanava 93 ei näytä hyvältä.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                S4 kannet? Sehän on kuin laittais rahaa pankkiin, Kreikan pankkiin.
                Niistä ei montaa kumppiä tarvinyt köyhtyä, mukana tuli nokka-akselit,venttiilit, venttiilikopat ym.

                Pitänee laittaa jako kohdilleen ja samalla vaihtaa termostaatti kun ei lämmöt nouse kun n.80c.

                Comment


                • Jos jako on kohdillaan niin imukeppi heittää hampaan verran. Siis vänkärin puolella.

                  Comment


                  • Tuota.. Ei ole tarkoitus v..tuilla, mutta pikkasen harmittaa lukea tällaista että ajetaan puoli Suomea monta kertaa softaa tekemässä eikä olla laitettu perusasiota kuntoon ensin eli vikakoodit VCDS:llä, nokkien asennot, painetestit yms.

                    Comment


                    • Vikakoodit ja painetestin tein, mutta nokkien asentoja en arvannut katsoa (eikä ollut vehkeitäkään sillon). Kyllä tässä isoin syypää oli imulämmöt. Mikäpä siinä ajellessa.
                      Viimeksi muokannut okkim; 18.11.2013, 14:29. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                      Comment


                      • Nää penkissä aina huitovat inulämmöt ja niiden seuraukset sai aikoinaan mut lopettamaan penkissä päätä seinään hakkaamisen biturbon kanssa. Ei tule valmista tai samanlaisia logeja kuin normiajossa.

                        Comment


                        • Ite tein aikoinani samat "mokat", kun yritin säädättää biturboa moneen kertaan penkissä. Rahaa paloi ja tulos oli aina vähän niin ja näin.. Eka kunnon softa tuli sit vasta Richilta.. En nyt sano, että se on ainoa ja oikea softa biturboon, mutta ite olen ollut tosi tyytyväinen.

                          Comment


                          • Pyöräytin kampiakselin merkin kohdalleen ja aukasin venttiilikopat, nokka-akseleiden merkit oli kohdallaan. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa? Käytin myös asentotunnarit irti ja putsailin, nyt näyttää bank1 -12 astetta ja bank2 -8 astetta.

                            Click image for larger version

Name:	bank2.jpg
Views:	1
Size:	225,2 Kt
ID:	1615877
                            Click image for larger version

Name:	bank1.jpg
Views:	1
Size:	203,3 Kt
ID:	1615878

                            Comment


                            • Mistä tarkistit kampuran asennon että se on varmasti oikeassa kohdassa?

                              Comment


                              • kampuran hihnapyörän merkistä? :o

                                Comment


                                • Ei se ole tarkka... Sen hihnapyörän kun voi laittaa muutaman millin heitolla paikoilleen, ja samoin se suojamuovi hihnapyörän alla. Eli pahimmassa tapauksessa heittoa tulee millejä.

                                  Eli kampura pitää lukita sillä lukituspultilla, ja sitten katsoa mitä se hihnapyörä sanoo. Voi olla että se on kohdillaan, mutta hyvin voi myös olla heittoakin. Eli vasta tuon kampuran lukituksen jälkeen siihen merkkiin voi luottaa jos tietää että se on oikein.

                                  Comment


                                  • Pitääpäs tarkkaille uudemmankerran jakoa.

                                    Nyt nakkas painevikaa. Ahdot nousee todella huonosti, pitkään saa vedättää, että lähentelee edes 1bar. N75 kun ottaa letkut irti ja tulppaa paine puolen ja jättää kellolle menevän irti kokonaan, niin kylläpä rupeaa paineet nousemaan vikkelään ja pysyy linjassa pyynnin kanssa. Jossain ohjaupuolella on vika, mistähän vikaa etsimään?

                                    Pyynti huittelee menojaan N75 kiinni ollessa. N75 vaihdettu ja N249 ohitettu tuloksetta. Painetesti tehty > ei vuotoja missään, ei vikakoodeja.
                                    Click image for larger version

Name:	paineet.JPG
Views:	1
Size:	61,0 Kt
ID:	1615970

                                    Comment


                                    • Onko n75 letkut myös testattu? Ohjauspaineessa pieni vuoto voisi noin oireilla..

                                      Comment


                                      • On testattu. Jos ohjausletkussa olisi vuoto niin sehän ahtaisi paremmin?

                                        Comment


                                        • Joo, jos siis tarkoitetaan hukkaportin kellolle menevää letkua.

                                          Comment


                                          • No mikä tahansa n75:lle menevistä letkuistahan aiheuttaa potentiaalisia heilahtelu ahdoissa, mutta jos ne kaikki on testattu, niin ok.

                                            Tai siis ei mikä tahansa, mutta 2/3 voi aiheuttaa mielestäni ahto-ongelmia.
                                            Viimeksi muokannut Ugemi; 15.12.2013, 20:15. Perustelu: Lisätty alempi rivi..

                                            Comment


                                            • Kummatkin N75 letkut testattu. Laitoin Y-putkesta reijät tukkoon ja painoin ilmaa kellolle menevään letkuun kuin myös turboihin menevään letkuun, eikä mistään vuotanut. Alkaa ihmetyttämään missä voi vika enään olla..

                                              Comment


                                              • Voihan se uusikin N75 olla viallinen, lainaa joltakin taatusti toimivaksi todettu ja kokeile sillä. Pakkohan sen vian olla jossain tuossa, jos tulpattuna paineet nousee odotetusti.

                                                Comment


                                                • Laitoin Output testin päälle ja puhalsin N75 niin kyllä venttiili toimii. Vian täytynee olla N75 ohjauksessa?

                                                  Comment


                                                  • Mutta jos kerran output testi toimii normaalisti niin ohjaushan on silloin kunnossa. Softaan ei ole koskettu lähiaikoina?

                                                    Comment


                                                    • Softaan ei oo koskettu. Nakkas vian yhtäkkiä päälle. Kun esim. ykköseltä vaihtaa kakkoselle niin puutuu täysin, isommilla kierroksilla lähtee vasta vetämään kunnolla mutta ahdot jää n.1.3bar. Tehottomuus tuntuu kyllä muillakin vaihteilla.

                                                      Comment


                                                      • Mites n249, Onko ohitettu? Se jos käytössä niin vois herjata pässejä auki, eli sisäinen ahtovuoto.

                                                        Comment


                                                        • Kyllä ohitin N249 tuloksetta. Alkaa ideat loppumaan. :)
                                                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 16.12.2013, 15:10. Perustelu: Kuvalliset hymiöt kielletty.

                                                          Comment


                                                            Viitaten Väinölän jako ongelmaan ja sun bank1 -12 astetta ja bank2 -8 lukuihin niin kannattais laittaa se kampuran lukitsin sisään ja kattoa ettei kampuran hihnapyörä ole liikkunut. Se ei varmaan noita ahto ongelmia yksin tuota mutta jos jako on persiillään niin on voinut myös venat ottaa osumaa.

                                                            Toinen vois olla EGT sensorivika, mutta en jaksa lukea koko threadiä jos se on jo käsitelty. Vosit jonku koosteen laittaa mitä on tehty ja fiksattu niin helpottas mietintää.

                                                            Comment


                                                            • Tuo tänne mulle se niin katsellaan se vika. Olis tässä joutoaikaakin :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X