Vaihdoitko pääsylinterin uuteen vai miten korjasit?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi RS4 B5 rojekti
Collapse
X
-
Tuli lähdettyä lauantaiaamuna klo. 5:00 ajelelemaan Jyväskylää kohti, uutta softaa havitellen MoTestille.
Eipä sekään ongelmitta mennyt, sillä softaa viimeistellessä sytytys alkoi pätkimään 0.8bar jälkeen. Noh tulpat pois ja uudet tilalle > ei vaikutusta, eikä yhtään vara puolaa ollut mukana. Siinä muu auttanut kun auto pois rullilta ja nokka kohti Oulua. :( Ensi viikolla tarkoitus lyödä TFSI puolat kiinni ja viikon päästä uusi yritys. :) 0.9bar paineilla ja keskeneräisellä softalla ryykäs 480hp ulos.
FK highsportin alustasarjalla on kehuttu hintalaatusuhde olevan kohdillaan joten semmonen tarkoitus laittaa alku viikosta alle. :)
Talveksi alle hyppäsi Nokia Hakkapeliitta 7 koossa 235/40 18".
Comment
-
Juu, laatu vastaa täysin hintaa. Paskempaa on vaikea löytää.
Comment
-
Olikos sinulla okkim joku vanhempi malli tuosta sarjasta ? Kun jostain luin, että hinta oli aikapaljon korkeampi ostaessasi kun nykyisin ja apujousia ei etutolpissasi ollut.. Eli olisiko muutoksia tehty laadun suhteenkin. Ja tosiaan. Minun kommentin huonoudesta voi jättää omaan arvoonsa, kun en ole omassa autossa sitä päässyt kokeilemaan. Mutta parista sarjasta olen kuullut, että peräpää on alkanut sarjan asennuksen jälkeen kolisemaan montuissa. Tiedä sitten onko siellä joku asennusvirhe molemmissa ollut. Itsekkin kuitenkin tuota sarjaa ajatellut laittaa, mutta taidan vogtlandia kokeilla sittenkin.
Comment
-
Itelle asensin pari vko takaperin FK Silverline alustan S6 C5 ja ainakin ensi tuntumalta tuo alusta vaikuttaa hyvältä. Ei liian pintakova, mutta tarpeeksi jämäkkä mutkatiellä.. Katsotaan nyt sitten ajan kanssa, millainen alusta tuo on.. Alku on ainakin lupaava.. :)
Comment
-
Mulla on ollu omassa tehtaan vakio, sport, h&r sport iskareilla, fk high sport ja nyt h&r cup kit. Noista fk kesti ainoastaan alle 5tkm ja ajettavuudeltaan pintakova ja pakkasella jäykkä ja pompottava. Kolisi uudesta saakka ja pitkän tutkinnan jälkeen etupään väärin päätetty jousi oli syönyt vaimennin kumen puhki yläpäästä ja lisäksi molemmat etuiskarit paskana. Madalluskin oli maltillinen, joten sekään ei syynä huonoon kestoon. Löytyy enempi juttua omasta rojektista.
Lisäksi tuossa fk:ssa on takapään säätö todella työläs verrattuna moneen muuhun. Etupäähän ei tule mukana pölysuojia/pohjaanlyöntikumeja jotka vakioista ei siihen käy. Halvalla saa halpaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kestom Näytä viestiOlisi vielä mukava kuulla amalin ja patasuvannon perustelut, ennenkuin heitän rautaromuun koko alustan. :)
Mulla kokemukset volkkarista, mutta S4sta ja muista autoista kuulee ihan samat valitukset.
Comment
-
Itellä ässässä ollut toista vuotta (n.45tkm) Highsport, ja ei muuta pahaa sanottavaa kun se, että tosiaan takapäähän ilmaantui heti "kolina". Sitä ilmenee kuulemma muidenkin merkkien coileissa mitä lukenut ja kuullut, mikäköhän syynä, hieman ääni muuttuu missä asennossa alusta on korkeutensa puolesta. Alusta ei ole liian pintakova, mutta kuitenkin tositoimissa mielestäni riittävän jämäkkä. HUOM. Jokaisen coiloverin toimintaan vaikuttaa niin monta seikkaa, joita välttämättä ei sisäistetä, tässä pari:
- Jos sarjan mukana ei tule niihin suunniteltuja pohjaanlyöntikumeja niin laitetaan täyspitkät vakiot tai pahimmassa tapauksessa ei ollenkaan. Pitäisi muistaa lyhentää vakiokumit, jos tarkoitus laskea alemmas kun vakiona/pelkillä madallusjousilla.
- Mitä matalemmaksi säätää alustaa jossa ei ole muuta korkeussäätöä kuin tolpan ympärillä jousen esijännityksen säätö, sitä huonompaan suuntaan alusta yleensä menee. Iskarin joustovarojen loppuessa kierrettä tolpassa voi olla vielä senttejä.
- Todella monet säädettävän alustan asentaneet eivät sisäistä näitä yksinkertaisia asioita ja siksi voivat haukkua tai muodostaa mielipiteitään eri sarjoihin. Ei sillä, että olisin ammattilainen näissä asioissa, mutta jotakin on tullut luettua, koettua ja kuultua näihin liittyen. Tästä huolimatta ajan kesäkaudet liian alas säädetyllä alustalla ja tietoisesti teen epämukavamman auton ajaa, koska oma silmä sitä ulkonäön vuoksi vaatii. Ei Highsport varmaan parhaimmasta päästä ole, mutta pärjää sillä mielestäni hyvin.
EDIT: Iskareita on menny lyhyellä ajalla niin merkeillä kuin merkeillä, enemmän korviini on kantaunut KW:n tai Eibachin pettämisiä kun Highsportin..Ihan onnenkauppaa ja niin moni asia vaikuttaa ettei jaksa edes kirjottaa.Viimeksi muokannut vvuori; 3.11.2013, 23:08.
Comment
-
Vieras
3 FK;n sarjaa nyt tiedossa, jossa iskarit on loppu alle 20tkm ajolla. Vanhat pitäisi lähettää tehtaalle ja sitten saa uudet, näppärää. Koreina 4B, 8E ja 3C Passat. Jättäisin väliin, kyllä RS vaatii jotain laadukasta, kuten H&R, Bilstein, AST...
Comment
-
Mulla oli S8:ssa FK silverline X:t eikä ole pahaa sanottavaa.Noissahan on Konin iskarit patruuna mallia ja on vaihdettavissa ja huollettavissa.
Omalta kohdalta voin sanoa, että älkää ainakaan Vogtlandeja ostako. Ihan helvetinmoinen pomppulauta tulee autosta vaikka alla olisi sitä "parempaa" sarjaa. 300srj Bemarissa KW:n var1 toimi ihan hienosti. Oli sopivan napakka, muttei pintakova.
Comment
-
Mulla ollu FK highsport nyt nelisen vuotta alla, ajettu varmaan ~50tkm. Takaa on kolissut jotain koko ajan mutta en oo antanu sen häiritä. Viime talvena meni etuiskarit uusiks, tilasin uudet suoraan FK:lta 80e/kpl-hintaan. Sen jälkeen alkoi etupääkin kolisee, mutta en oo antanu senkään häiritä :D
Comment
-
"Sen jälkeen alkoi etupääkin kolisee, mutta en oo antanu senkään häiritä :D"
ainahan ne kolinat voi peittää EAR:lla tai radio Peltoreilla, nekin on halpoja ;-)
ettei mene ihan OT:ksi, niin pitää kaivaa nuo omat FK:t romulaarista ja purkaa etutolpat ihan mielenkiinnosta ja katsoa mitä ne on syöneet. En minä kyllä mihinkään risaan mitään halvinta alustaa ostaisi ja autoa sillä pilaisi. Tuo alustojen hintaerotushan tasaantuu risassa jo parissa tankkauksessa jos välillä himmailee. Eikö se kannata ostaa AVF jos haluaa säästää ;-)
Comment
Comment