Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 rojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Oliskohan bensalinjan takaisku rikki?

    Comment


    • 1.54bar näyttäs olevan noissa vedoissa.
      Jostainhan bensiinit karkaa, pitää tutkia tuo takaisku.

      Comment


        Mites takaiskuvena pumpun luona, onko vai ei? Dekathan meni laadun kanssa huonompaan suuntaan kun conti osti ne. Mutta toi sahaaminen vois viitata bensan saantiin.

        Comment


        • Jos tuo 1,5bar on omalta MAPilta niin ei se enempää edes näytä. Mites nuo ahtimet herää millä kierroksilla antaa 1,5bar?

          Comment


          • Jos tuosta logi sekamelskasta selvää saa niin 4320rpm > 1.15bar, 5000rpm. > 1.5bar.

            Comment


            • Ahtimien kokoon nähden herää todella myöhään mutta ahtoihin nähden fatsit on kovat? Millä rengastuksella ajelet?

              Comment


              • Kyllä tuo tosiaan lähtee vetelemään kunnolla 4000rpm jälkeen. Rengastus 235/40 18".

                Comment


                • Hyvä fats aika noilla paineilla. Talvi tietysti auttaa ja ässä miesten muistettava olevan kyseessä rs4 loota.

                  Onko softa nyt tehty nokkien ollessa hiukan pielessä? Jos bensat kohdillaan, ni eipä siinä sitten mitään katastrofia. Kannattaa tsekata miten ennakot kohdillaan (toteuma ja nakukorjaus).

                  Oliko sinulla pakolämpö/seos/ahtopainemittareita? Suosittelen asentamaan.

                  Onko 1.54 bar mitä ahtaa todettu vcds:llä? Ja onko se ahto sama punarajalle sen jälkeen, kun on sen saavuttanut. Kuten Mike mainitsi, vakio MAP ei näytä yli ~1,54bar paineita logeissa. Jos ei ole todellista painetta ja seosta tiedossa, niin ajelisin pitkää vetoa varovaisesti. Saattaa mennä seos laihalle. Sattuu vain tuo ahto olemaan just sama mitä mapin max arvo. Voi tietysti olla sattumaakin ja säädetty siihen.

                  Comment


                  • Eikös tää ollut säädetty 1,4 bar punarajalle jako pielessä yms viat päällä? Eli todelliset paineet on nyt jotain paljon enemmän kuin 1,54 bar kuten kulkukin kertoo.

                    Comment


                    • Juu jos ahdot todellakin on auton omalla map:lla logitettu, niin ollaan vaarallisella alueella kun ei tiedetä mitä ahtaa yli tuon 1.54 mitä tuo mappi näyttää max.

                      Mutta jos ahdot on toisella mittarilla vedetty, niin hyvin kulkee tosiaan.

                      Comment


                      • Oliko tähän tehty muuta kuin turbot vaihdettu ja softa? Hurja aika noilla muutoksilla... Itse en pääse lähellekään ~600Hv 700Nm lukemilla...

                        Comment


                          Oisko lokeja cvs muodossa. Ihmetyttää jos Jari ei pääse lähellekkään Tommin aikaa. Joko painoeroa paljon tai rengastustuksessa iso ero? Ajotukset tietenkin vaikuttaa myös paljon.

                          Comment


                          • Joo kyllä Jarin tehoilla 3 s fatsissa RiSan laatikolla alittuu ja helposti. Johan se menee mullakin vähemmällä teholla ja ässän laatikolla.

                            Comment


                            • Onko lievästi sudittamalla vedetty FATS?:)

                              Kyllä se niin on että Me7logger sekä ahtomittari/anturi (+laajakaista tietenkin) jolla pystyy logittamaan yli 1,5 bar ovat pakollisia kaikille bittimiehille jotka virittelee. Muuten nämä on ainaisia mutuiluja.

                              Comment


                              • Juuh, alle 3 pääse, mutta noin alas en vielä ole päässyt. Nuo kymmenykset vaatii aika paljon lisää voimaa :-) sama homma tuon 300km/h maililla kanssa. Ne viimeiset kilometrit on vaikeimmat....

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                  Oliko tähän tehty muuta kuin turbot vaihdettu ja softa? Hurja aika noilla muutoksilla... Itse en pääse lähellekään ~600Hv 700Nm lukemilla...
                                  Itsehän muuta en ole vaihtanut kuin turbot, pumpun, suuttimet ja softa tehty silloin kun jako oli pielessä. Mutta who knows mitä Italian pojat on tehny.
                                  Kylläpä sen helposti tunsi jos lähtee sutimaan, kesällähän se varmistuu.
                                  Olen kyllä hipistellyt kaupoissa laajakaistamittareita, mutta ikinä ei ole mukaan lähtenyt. Tuollahan on 4 lambdaa, tarviiko se tosiaan kaikkia kun kattejakaan ei enää ole? Onnistuuko varastamaan yhdelta lambdalta tiedon mittarille. Ahtopainemittari on merkkiä GReddy ns. letkuton malli, eli ei tule paineletkua mittarille asti (en tiedä kuinka luotettava) kumminkin merkki kapistus, vedossa menee sinne 1.5bar tuntumaan

                                  Kyllä löytyy CSV muotoisena logi, ei vaan anna lähettää siinä muodossa?

                                  Jarilla ei riitä turbot 5000 jälkeen ;) vitsivitsi.

                                  Comment


                                  • Mun oppimäärän mukaan pitää rs4 lootalla ja +600 hepalla vedellä jo 2,4-2,5s fatseja näillä keleillä kun S4 lootallakin pääsee jo 2,6s puolelle. Ahtimien koko/vääntökäyrä vaikuttaa paljon ja isommilla ahtimilla vedelläänkin usein huonompia aikoja.

                                    Comment


                                    • Takalambdat voi ottaa pois myös ohjelmasta. Etulambdathan se tarttee kuitenkin.
                                      Erillinen laajakaista pitää olla tai ainakin säätäjällä pitää olla.
                                      Kohtuu huonostihan nuo turbot herää mutta voi olla ohjelmasta kiinni.

                                      Comment


                                      • Joo kyllä pitäisi ~600hv risa alittaa 2,5s FATS k04-pohjasilla ahtimilla. Tai sitten penkki valehtelee.

                                        Varmasti softasta kiinni tuo turbojen herääminen. Pitäisi olla ~4000rpm kohdilla viimeistään 1,5 bar jos on softa viimesen päälle ja muutenkin rauta kunnossa. Ja ilmansuodatin vaihtaa vapaasti virtaavaan jos ei ole jo vaihdettu.

                                        Mutta ensin laajakaista+ahtopaineanturi ostoksille.

                                        Comment


                                        • No mullahan on turbot ne heikoin lenkki eli niistä tosiaan loppuu hönkä. Se näkyy noissa käyrissäkin. RS6 hyrrät on jo työn alla. Jäälissä käytin penkissä ja saattaahan tuossa muutama hepo olla pielessä, tulokset kun on melkein aina erilaisia. Käytän tuon nyt uudelleen siellä, kuhan Jani saa mulle bensasoftan toimitettua. Nuo nyt ilmoittamat on siis etanolilla. Palaan huomenna Ouluun niin käyn vetämässä parit vedot niin katsotaan mitä saan noilla talvirenkailla aikaan.

                                          Comment


                                          • Tuollahan on 4 lambdaa, tarviiko se tosiaan kaikkia kun kattejakaan ei enää ole?
                                            Ei tarvi välttämättä kuin kaksi etummaista lambdaa. Ja periaatteessa yksi laajakaista toiselle puolelle riittää, molemmille puolille olis kyllä parempi niin näkis jos suuttimissa on eroja. Laajakaistat tulee siis vakioiden lisäksi.

                                            Comment


                                            • Lyökö se muuta kuin vikakoodin jos nykäsee johot irti takimmaisilta lambdoilta vai meneekö seokset aivan sekasin? Takoitus kesällä laittaa isommat jäähyt ja ruuta niin siinä samalla poistaisi ohjelmasta takimmaiset lampaadat.

                                              Comment


                                              • Miks se nyt pitäs ne ottaa pois?
                                                Riippuu ohjelmasta mitä tekee mutta vikavalo varmaankin syttyy ja heittää vikatilaan.

                                                Takimmaisilla vain valvotaan kattien kuntoa. Jos nyt ei ole katteka niin johdot poikki vaan eli on silloin poistettu jo ohjelmasta.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                                  Miks se nyt pitäs ne ottaa pois?

                                                  Vai mihin laitan laajakaistan lambdan? Ei oo yhtään tyhjää, jos taaimmaisia ei tarvitse niin siitähän saa paikan? Oonko ymmärtäny jotain väärin. :)

                                                  Comment


                                                    Jos on katit välissä se vääristää laajakaistan arvot! Niille pitää omat nipat laittaa ja se onnistuu parhaiten kun dp on irti.

                                                    Comment


                                                    • Kyllähän se laajakaista pitäs laittaa ennen kattia. Poraat vaan reijän ja laitat vaikka Aem:n pannan putkeen johon saat anturin kiinni.
                                                      Älä korvaa orkkis lambdaa laajakaistalla joista yleensä voisi vetää signaalin moottorinohjaukselle.

                                                      Comment


                                                      • Tommi, mulla olis sulle edullisesti 3" lambdapanta jos tarviit.

                                                        Comment


                                                        • Hitsauta lambdan paikka toiseen downpipeen. Näin pääsääntöisesti niitä laitellaan :)

                                                          Comment


                                                          • Mullahan ei oo autossa ainuttakaan kattia. :o Kyllähän sen vois hitsatakkin downpaippiin eise siitä oo kiinni. Yritän vain mennä missä aita on matalin, mutta nyt se nousi näköjään aika korkeaksi.

                                                            Comment


                                                            • Unohat koko asian ja annat kenkää vaan. Siinä on aita matalin :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X