Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 2.5 V6 TDI virkistysprojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kerropas vähän tarkemmin minkälainen modaus se on, josko vaikka jotain muutakin kiinnostaisi?

    Comment


    • okkim joo jarrukytkimen sisääntuloon pitää syöttää +12v niin kauan kuin haluaa että edl on poiskytkettynä.Ei nyt just oo dokumenttia tässä mikä pinni se oli, mutta löytynee aika hyvin netistä.
      Viimeksi muokannut Killeri; 1.7.2024, 14:30. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • Vuoden 2025 kauden aloituspäivitys.
        Viime vuosihan meni voimakkaasti voimasiirto-ongelmien kanssa, auto kun muuten toimi ihan hyvin sen mitä pääsi ajamaan. Uusia ennätyksiä rikottiin varttimailille ja kauden parhaaksi jäi 11.81/192. Isoin ongelma oli että kaksoismassa ei pysynyt kasassa kun lisättiin voimaa. Ihan konkreettisesti kaksoismassasta tuli kaksiosainen ja pari tälläistä rikottiin, yksi käytetty ja yksi täysin uusi:


        Raja on aika liki siinä 700nm kohdalla kun kaveri ei enää vaan jaksa. Tuoki oli käytetty ja kesti jopa paremmin kuin täysin uusi LUK. No saksalainen ptb racing lupaili tehdä mulla kestävän kaksoimassan, kun ovat tehnyt muihin. No heti tossa puolen vuoden lupausten jälkeen ei oikein tapahtunut mitään, joten käännyin ruotsiin ja DLI teknik toimitti kiinteän vauhtipyörän. Otettava sieltä mistä saa, kun aika rupesi käymään vähiin. Se on about 1.7kg kevyempi kuin vakio ja pienen verran kierrosherkkyyttä tuli lisää, 11.5kg vs 13.2kg. En halunnut älyttömän kevyttä, koska rakeempi vauhtis tarjoo sopivasti intertiaa viivalta irtoamiseen.

        Pyörä kiinni ja sit ihmeteltiinki, että miksei kytkin irroita. Ajaduimme taas uuteen pikku ongelmaan. Varsinaista syytä ei keksitty mikä voisi olla, koska vauhtiksen mitat täsmäsi aika hyvin orkkikseen, niin lähettiin kokeilee lyhyempää työsylkän tankoa näin alkuun. Sillä toiminta parani. Outoa sinänsä, koska orkkis vauhtis on tasaisella naamalla ja toi uusi myöskin on tasaisella. Jotenki jäi semmoinen fiilis että asetelma tai työsylkkä jäisi jotenki kantamaan. Sit ku saatiin taas vaihteet menee päälle ja tien päälle testamaan lumien sulattua. No kytkinhä piti muuten hyvin paitsi nyt irtos pito aina vaihteen vaihdon yhteydessä. Mahdollinen syy tälle on että nyt ei ole jousitusta missään kohti, vaan kiintee levy ja kiintee vauhtis. Tässä kohti huomio oli että paikalleen laitettiin puoli kesää ajettu asetelma ja ja kytkin, jotka ehkä ei ollut ihan täysin minttia. Toisaalta ei myöskään ollut valtavan kulunutta, mutta ehkä just senverran että ei istu uuden vauhtiksen kanssa. Purettiin laatikko irti ja katottii kykä ja asetelma läpi. Tosiaan asetelma oli snadisti vääntynyt ja se voi olla yksi selittävä tekijä. Oli pitopinnan keski reuna kääntynyt sisäänpäin ja paino levyä enemmän ulkokehältä. Putsattiin pinnat ja laitettiin pienet shimmit välii asetelmaan, kun piti päästä tän kevään dynopäiville. Uusi asetelma ja mahdollisesti jousitettu levy on tilattu DLI-teknikilta. Ton asetelman kanssa voi olla ongelma ettei jousitettu levy sovi ehkä olemaan. Selkenee ihan lähiaikoina, kun DLI lupas sovittaa ja mitata asian ennen lähetystä.

        Päästiin kuin päästiin dynoon asti ihan hyvin ja ajettiinki ihan tarkoituksella viime vuoden softalla, ihan mielenkiinnosta mitä siellä oli tuvassa. Periaatteessa ihan kaikki oli mitä pitikin ja aavistuksen päällekin.
        Kokeiltiin pari eri softaversiookin missä pyydettii lisää soppaa ja lisää ennakkoa, mutta ei muuttunut tulos. Uskottava että tällä duraatiorajoituksella ja näillä suuttimilla ei just nyt enempää irtoo. Ehkä hieromalla voisi. Mut muuten auto toimi hyvin ja tarjosi hyvät lukemat laajalla skaalalla. Yli 450hp 4000-5700kpm välillä. Maksimiteho 474HP/800Nm. Tää oli alimmalla boostilevelilla eli ns. lowboost, 3.8bar. Sopivan laihalla vielä 1.35-1.4 lambda. Kytkin piti ihan hyvin dynossa. Mutta purettava vielä ja laitettavaa uutta.


        Tässä vielä dynosta videoo.
        https://www.youtube.com/watch?v=7EPdUkhUMMg


        Nyt tässä vielä odotettava uusia osia ja toivotaan että saadaan sellainen kytkin jolla voidaan ajaa tää kausi.
        Sen verran jäi piippuun viimekaudesta, että en edes laita lisää voimaa. Palikoita siihen olisi hyllyssä. Ehkä syksyllä sitten voidaan kokeilla ennen pressun alle siirtymistä. :P​

        Comment


        • Mitä PTB Racing selitteli? Tilasin sieltä just custom kytkinlevyn, onpas jännä nähdä miten pian se tulee.

          Comment


          • Itsehän koin tuossa 2 vuotta takaperin Saksalaisen erikoisosan nopeuden, kun 30 päivän toimitusaika venyi 230 päivän mittaiseksi... ja nyt oli vain lasikuituosat kyseessä.

            Osat saatuani huomasin, että muotti oli otettu kolhitusta osasta korjaamatta jälkeä...

            Osat maksoi saman kuin uudet tarvikepellit, joten en jaksanut lähteä enää siinä kohtaa vääntämään.

            Comment


            • Lähteekö lämmöt karkuun, jos koittaisi ajaa jollain 1.15-1.2 lambdalla? Vähemmän ahtoa > vähemmän pakopainetta > pytty tyhjenee paremmin. Samalla vähemmän imulämpöä kaupan päälle. Enemmän ei ole aina enemmän.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                Mitä PTB Racing selitteli? Tilasin sieltä just custom kytkinlevyn, onpas jännä nähdä miten pian se tulee.
                Ei se oikein mitään selitellyt, mutta ei myöskään kuulunut mitään. Elokuussa laitoin tilauksen sisään ja aina kuukauden kahden välein kyselin edistymistä, vastaus oli aina et tulee tulee. Tammikuun lopussa sitten totesin et antaa olla katon muualta ja se jäi sille tielle. Eipä siinä taloudellista vahinkoa tms päässyt syntymään tai muuta. Harmittaa vaan et meni puolisen vuotta tavallaan ihan hukkaan. Oli tossa talvella ennen kauden alkua tarkoitus kuitenki vähä testailla asioita ja kokeilla jospa jotain uutta löytyis. Ymmärtäähä sen että ei tälläiset pikkuvolyymituotteet ole ihan kärkipäässä tärkeysjärjestyksessä, mut silloin ehkä ei pidä luvatakaan tekemään. Volyymituotteet ja hyllykama varmaan tulee ihan hyvin.

                Porkkis, pakolämpö pysyy laihemmalla paremmin kurissa. Nythän ajettiin penkissä "low boostilla" 3.8baria ja tolla nousi pakolämmöt yli 800asteen vedon lopussa. Oisko ollu 840 pahimmillaan. 4.1barilla ne jäi 790-800 nurkille. Toi on vähä just sellaista tasapainoilua juuri pakopaineen ja laihuuden ja pakolämpöjen välillä.Koneen deltapaine 1:1 olisi optimi, nyt se pyörii siinä 1:1.2 - 1.3 välillä. Imulämpöjen kanssa ei ole oikein ollut ongelmia, vaikka painetta ollutkin, aika hyvältä vaikuttaa toi nykyinen kenno.

                Comment

                Working...
                X