Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 4000s quattro -85 takaisin ajoon..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Virallisesti pitäisi olla valmistajan tekemä vertailu/selvitys, mutta sellaista ei nykypäivänä välttämättä kovin helposti saa. Aika monella konttorilla kuitenkin hyväksyvät Audin tiskiltä tulostetut etkan laput, joista on tehty eroavaisuus selvitys. Verrokkimalliksi määrittely voi jossain kohden olla hankalaa, jos konttorin mielestä ovat eri mallisarjaa tms.

    Kaikkinensa kannattaa kuitenkin käydä konttorilla ja pyytää ohjeet kirjallisena aseman päälliköltä, että mitä pykäliä tulkitaan miten ja millä lapuilla leimaa.

    Tällöin toivon mukaan välttyy suullisten puheiden pyörtämiseltä, kuten joskus on itselle käynyt.

    Comment


    • #62
      Alkuperäinen kirjoittaja v6ee Näytä viesti
      Onko kellään pitoo jos tämmöiseen nakkaa AAN pannun tilalle?
      Lähinnä mietin öljypohjaa, kannakkeita, vaihteiston sopivuutta jne swapin myötä.
      Apulaitteet?
      Muut huomiot?

      Rohkeasti kommenttia, nyt on mahdollisuus vaikuttaa siihen kuinka laukalle tää rojekti lähtee :D

      Ja saako muutos katsastettua?
      Minun autolla on 3B lohko peräisin 200 Quattrosta, oletan että öljypohja kuuluu siihen.
      Apulaitteet käyttää kiilahihnat, dampperi kuuluu 3B:lle ja entisen omistajan värkätty kiinnike ohjaustehostinpumpulle. Laturi sijaitsee alempana kuskin puolella, kiinnike otettu alkuperäiseltä JT koneelta. Alkuperiäinen ilmastointi purettu pois entisen omistajan toimesta, itse purin kaikki jääneen sähköjohtimia pois.
      Moottorin kannakeista en ole varma, joko peräisin JT tai 3B koneelta. Oli AAN mallisen imusarja ja syyläri käänetty vistoon jotta paineputket mahtuisi väliin, mutta tuli ostettua vuosia sitten Furans käänetty imusarja jotta saan järkevämpi putkien reititys ja syyläri alkuperäisasentoon.
      Alkuperäinen 016 laatikko sopii suoraan koneelle, pulttijako ihan sama. Itsellä on 3B:n kiinteä vauhtipyörä ja muistaakseni vaihdelaatikon akselin neulalaakeri sijaitsee kampiakselin päässä, eikä vauhtipyörällä kuten 01A ja 01E sovelluksiin. 016 laatikolla paksumpi akseli joten kaipaa sopiva kytkinlevy. Itsellä on SRE 707 asetelma ja 8-laipainen sintteri.
      Sitten makuuasia mikä ohjainlaite käyttää moottorille, itsellä on AAN:lle sopiva Bosch Motronic, sen saa suht helposti kytketty auton omaan johtosarjalle. Tässä mulla on työ kesken jo vuosia, poistaa kaikki ylimääräiset johtimet jotka kuuluvat JT koneelle ja yhdistää AAN johtosarja autolle kunnolla ja siististi.

      Comment


      • #63
        Eiköhän tuo verrokki ole 90 quattro 100kw mitä konttorilla haluavat käyttää. Alusta ja jarrut on samat varmaan 4000:ssakin. Eli siitä laskemaan teho/painosuhdetta. Sitten puntarilla kattovat vielä katsastuksessa että ei jää alle. Muistaakseni joskus laskeskelin että reilu 200hp pitäs onnistua helposti.

        Comment

        Working...
        X