Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • välkky
    vastasi
    Väitän kanssa että kulmikkuus on hioutunut vuosien saatossa. Itselläni niinkuin Karillakin vertailevaa kokemusta jokusen pykälän vanhemmasta B8:sta ja kyllä ACC 4G:ssä sivistyneemmin toimii.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Paljon mahdollista, ehkä jopa todennäköistä. Ei oo satunnaista käyttöä poislukien ollut omassa ajossa vielä mitään toista ACC:lla olevaa niin itse en osaa tehdä vertailua.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Niin, avainsana on siinä että ohittajalla olisi tarpeeksi positiivista nopeuseroa, niin ACC ei ole moksiskaan 4G-ympäristön toteutuksessakaan. Vähemmän yllättäen sellainen Skodan MQB-ympäristön tuoreempaa paahtoa oleva ACC voi ylipäätään reagoida erilailla tuollaisessa tilanteessa (ts. vähemmän kulmikkaasti).

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Ei tuo skodillakin ACC hidasta jos joku tuikkaa eteen mutta etäisyys ei pienene. Huomauttaa kyllä mittaristossa mutta jos välimatka kuitenkin kasvaa niin ei hidasta nopeutta.

    Leave a comment:


  • GaIIe
    vastasi
    Ei ne välttämättä tiedä tehneensä mitään tyhmää. Aika vähän tavalliset ihmiset ajattelee liikenteessä. Muita saati liikennetilanteita.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    ACC:n kanssa motaria ajaessa on tullut mieleen että kun jotkut vaihtaa nopeasti oikealle on sitten juurikin "hyökkäys hitaampaa kohtaan" tai joku ihme juttu että näytetään toiselle että olet tullut ohitetuksi. Perussetti että vasemmalla kaistalla kilometrikaupalla tyhjää ja sitten vaihdetaan kaistaa oikealle niin että ACC jarruttaa vaikka olisi etäisyys minimissä (koska pk-seutu).

    Tänään olisiko ollut joku VW t-roc tms vaihtoi oikealle normaalin turvavälin puoleen väliin niin että minulla ACC rupesi jarruttamaan. Kun ACC sai 10km/h vauhtia pois nin VW vaihtoi takaisin vasemmalle kaistalle ja kiihdytti vauhtia. Niinkun että mitähän helvettiä.

    Pitäis varmaan provosoitua ja tehdä takaisin samat jos ei muuten tajua mitä tuli tehtyä?

    Leave a comment:


  • GaIIe
    vastasi
    Itse jos saan vakkarilla ajaessa jonkun kiinni, niin menen hyvän paikan tullen ohi. Ei se ohitus ole mikään hyökkäys hitaampaa kohtaan. Tykkään vaan ajella omaa vauhtiani. Eniten ajan autolla jossa lukee isolla firman nimi. Pakostakin tulee ohitettua ns. tyylikkäästi.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Tuokin on niin suhteellista, ajat satasen rajoituksella 105 GPS:n mukaan (jolloin ei tarvitse jarrutella kameroille) niin alkaa jokaisen ohituskaistan alussa suhina kuulumaan kun autoa lappaa ohitse. Toisille se ohitustarve ilmenee ilmeisesti paljon herkemmin kuin toisille.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    No eihän sitä varsin estä muu kuin oma moraali. Ei oikein kehtaa ilman syytä ajaa "alinopeutta" ja itse olla se, joka sitä ohitustarvetta aiheuttaa.

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Ei kai mikään vieläkään estä ajamasta samaa nopeutta raskaan liikenteen kanssa? Kieltämättä mulla on työaikana nopeus säädetty sillälailla ettei kameroille tarvi jarrutella ja työnantaja pysyy tyytyväisenä. Oikeastaan aika leppoisaa ajoa.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Oon varmasti tullut lopullisesti vanhaksi kun ei kesärajoitukset oo enää kovasti kohauttanu vaikka nyt tulee ajoakin taas sen verran että asialla on jopa merkitystä. Pirusti enemmän ohituksia vaan kun rekat könnää sitä vajaata yhdeksääkymppiä eikä ohituskaistat varsinaisesti auta asiaa paljonkaan kun seuraava on kuitenkin kohta taas edessä. Moneen kuukauteen ei oo tarvinnu maantiellä yhdistelmää ohittaa ja tänään yhden päivän aikana toistakymmentä kertaa. Ja vaikka ei edessä olisi ketään niin alvariinsa on sitten maantiellä risteysalueita joissa pitää pudottaa satasesta kasikymppiin. Rikkoo ajamisen rentoutta aika paljon. Talvirajoituksilla sai sentään edes ajaa koko ajan tasaista nopeutta, vaikka sitten vähän hitaamminkin. Tarvis olla kertaluokkaa kehittyneempi vakkari joka osais jo karttapohjasta ja tikkareista säätää ite nopeuden ni auttais jo paljon, ehkä jo seuraavaan autoon sitten.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Jokakeväinen ilmiö. Kohta 25 vuotta tien päällä olleena sen olen huomannut. Kun lumipenkat väistyvät niin vauhti kiihtyy ja reikäpäisyys lisääntyy. Ja ennen kuin kesärajoitukset astuvat voimaan. Lumipenkkojen sulaminen on tuon käytöksen laukaiseva tekijä.

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Noita aivan idioottimaisia ohituksia on kyllä nyt näkynyt tässä pääsiäisen seudulla muutenkin. Tuntuu että ohitus on pakko suorittaa loppuun vaikka nähdään kieltomerkit, sulkuviiva ja välillä jopa se vastaantulija ihan lähellä. Ehkä se tästä pikkuhiljaa alkaa tasoittumaan kesän myötä.

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    Jollain B8-miehellä meni Bemari tunteisiin, kun alkoi sellainen puikkelehtiminen ja säntäily ettei mitään rajaa. Sain kaverin hetken päästä liikennevirran mukana kiinni, kun oli jo rauhottunut mutta heti kun näki mut niin alkoi sama säätäminen uudestaan. Jos ajelit tänään iltapäivällä Lielahdesta keskustaan päin mustalla B8 sedanilla ja tunnistat itsesi, niin kasva vaikka aikuiseksi.

    Leave a comment:


  • HiTec
    vastasi
    Protolab Protected Multipurpose Vehicle PMPV 6x6 tuli vastaan

    Leave a comment:


  • mustiquee
    vastasi
    Lohjan abc:n jälkeen helsinkiin päin kaunis RS3 ajeli hetken perässä ja meni ohi. Ajeltiin peräkanaa kunnes kääntyi hyvinkäälle. Hieno auto, värinä joku sepang blue(n) tyyppinen ja takaluukussa nyrretarra. Rekkari alkoi B:llä, mahtaakohan omistaja löytyä täältä. Itse siis ajelin sillä S:llä

    Leave a comment:


  • Fenrir
    vastasi
    Suzuki Alto Works jostain ysäriltä. Varmaan hauska talviauto.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Sivuvaunu-mp tuli vastaan kovassa lumipöpperökelissä. Näytti vähän Goldwingiltä.

    Ja toinen melko oiva talvipeli, Black horse:

    Click image for larger version  Name:	IMG_20210306_164845_1.jpg Views:	0 Size:	130,5 Kt ID:	1912645
    Viimeksi muokannut vV8m5; 6.3.2021, 17:56.

    Leave a comment:


  • juudas
    vastasi
    Ei tänään mutta eilen rs6 c5 sedan kuopion pirttiniemessä.

    Leave a comment:


  • Fenrir
    vastasi
    Joku ajeli C5 ronsulla Kotkassa Hyväntuulentiellä vähän viiden jälkeen.

    Leave a comment:


  • Laaf
    vastasi
    Tänään Vaasassa näin 8V RS3 sedan. Komea peli ja komea ääninen.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Onhan noita ihmeitä tapahtunut. Oma bensakäyttöinen Audini on muutmankin kerran lähtenyt kotipihasta samalla tavalla dieselkäyttöisesti liikkeelle.

    Leave a comment:


  • mmmalmi
    vastasi
    Teslan, mikä kulki dieselillä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • makelja
    vastasi
    Turun motarilla oikeaa kaistaa normaalisti muun liikenteen mukana alle nopeusrajoituksen etenevän 4G mallin RS6:n.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Olisi pitänyt itsekin käyttää sumareita Jämin reissulla, syyllinen löytyy... omissa autoissa mielestäni takasumareita ei saa päälle ennen etusumareita, eli ensin pitää laittaa etusumarit päälle, ennen kuin takasumarit saa päälle. Muutenkin näytti olevan reissun jälkeen takapää aika umpeen muurautunut, jäätä oli 2-3cm kerros koko peräpäässä.
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 1.2.2021, 09:37.

    Leave a comment:


  • taski
    vastasi
    Tuopa juuri, vallan monelta näyttäisi olevan hukassa sumuvalojen (ja ajovalojen) käyttö nykyään. Lumipöllyssä mennään päivävaloilla perä pimeänä, tai ainakin ilman sumaria kun "kuka niitä nyt päivällä..." Sitten taas pimeällä, muuten hyvässä kelissä ajetaan etusumarit päällä, ja välillä takanenkin.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Huomas kyllä eilen valojen ja sumuvalojen käyttämättömyyden Jämin reissulla. Vaikka edellä menevässä 4G:ssä oli sumuvalot päällä niin nekin hävis viimeistään ohituskaistojen kohdilla.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Teineillä oli jokin koronacruising meneillään. Ajoin Lahdesta kelkkailemasta kohti Järvenpäätä ja Tuuliharjan rampista nousi letkaa motarille. Siitä lähtien ohitin letkaa ja 15km päässä Haarajoen liittymässä sain kärkiauton kiinni.

    Tuuliharjan parkkiksella oli varmasti yli puolet vielä parkissa. Liioittelematta oli reilusti yli 200 auton porukka, varmasti enemmänkin.

    Toivottavasti selvisivät ilman pahoja kolareita, sillä oli järkyttävän liukas keli ja se letka nyki välillä aika pahasti ja osalla tuli kiire jarruttaa. Yksi auto oli katollaan juuri ennen Tuuliharjaa keskikaistaleella ja pelastus käynnissä, mutta välttämättä samaa porukkaa. Ihan asiallisesti se autoletka kuitenkin liikkui, ei mitään sanomista siitä. Ja varmasti mielekästä tekemistä tuon ikäisille, kun missään ei voi muuten tavata koronan takia.

    ​​​Oli muuten aiemmin päivällä motarilla välillä näkyvyys lumipöllyssä aika nollissa. Totesin, että turha toivoa mitään sumuvalojen käyttöä, kun reilusti yli puolella ei ollut yhtään mitään valoja päällä...

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    On pito parempi uran sivussa, tässä on viime aikoina etenkin työautolla tullut tutuksi pidon hakeminen uran sivusta...

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Tampereella risteyksistä lähteminen on yhtä tuskaa. Kun vihreä on jo hetken palanut, niin siinä kaivetaan vielä nenää ja mietitään että jaa ai mää vai? Ja sitten pikkuhiljaa valmistaudutaan lähtemään. Ei ihme että viimeiset ajaa päin punaisia.

    Kyllä kohta ei ole kenelläkään kivaa kun ratikka alkaa liikkumaan kaupungilla. Popcornit esiin ja jännittämään kuinka monta kolaria ratikan kanssa ensimmäisen vuoden aikana tapahtuu.

    Leave a comment:

Working...
X