Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paranormalix
    vastasi
    Tuokin on niin suhteellista, ajat satasen rajoituksella 105 GPS:n mukaan (jolloin ei tarvitse jarrutella kameroille) niin alkaa jokaisen ohituskaistan alussa suhina kuulumaan kun autoa lappaa ohitse. Toisille se ohitustarve ilmenee ilmeisesti paljon herkemmin kuin toisille.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    No eihän sitä varsin estä muu kuin oma moraali. Ei oikein kehtaa ilman syytä ajaa "alinopeutta" ja itse olla se, joka sitä ohitustarvetta aiheuttaa.

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Ei kai mikään vieläkään estä ajamasta samaa nopeutta raskaan liikenteen kanssa? Kieltämättä mulla on työaikana nopeus säädetty sillälailla ettei kameroille tarvi jarrutella ja työnantaja pysyy tyytyväisenä. Oikeastaan aika leppoisaa ajoa.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Oon varmasti tullut lopullisesti vanhaksi kun ei kesärajoitukset oo enää kovasti kohauttanu vaikka nyt tulee ajoakin taas sen verran että asialla on jopa merkitystä. Pirusti enemmän ohituksia vaan kun rekat könnää sitä vajaata yhdeksääkymppiä eikä ohituskaistat varsinaisesti auta asiaa paljonkaan kun seuraava on kuitenkin kohta taas edessä. Moneen kuukauteen ei oo tarvinnu maantiellä yhdistelmää ohittaa ja tänään yhden päivän aikana toistakymmentä kertaa. Ja vaikka ei edessä olisi ketään niin alvariinsa on sitten maantiellä risteysalueita joissa pitää pudottaa satasesta kasikymppiin. Rikkoo ajamisen rentoutta aika paljon. Talvirajoituksilla sai sentään edes ajaa koko ajan tasaista nopeutta, vaikka sitten vähän hitaamminkin. Tarvis olla kertaluokkaa kehittyneempi vakkari joka osais jo karttapohjasta ja tikkareista säätää ite nopeuden ni auttais jo paljon, ehkä jo seuraavaan autoon sitten.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Jokakeväinen ilmiö. Kohta 25 vuotta tien päällä olleena sen olen huomannut. Kun lumipenkat väistyvät niin vauhti kiihtyy ja reikäpäisyys lisääntyy. Ja ennen kuin kesärajoitukset astuvat voimaan. Lumipenkkojen sulaminen on tuon käytöksen laukaiseva tekijä.

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    Noita aivan idioottimaisia ohituksia on kyllä nyt näkynyt tässä pääsiäisen seudulla muutenkin. Tuntuu että ohitus on pakko suorittaa loppuun vaikka nähdään kieltomerkit, sulkuviiva ja välillä jopa se vastaantulija ihan lähellä. Ehkä se tästä pikkuhiljaa alkaa tasoittumaan kesän myötä.

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    Jollain B8-miehellä meni Bemari tunteisiin, kun alkoi sellainen puikkelehtiminen ja säntäily ettei mitään rajaa. Sain kaverin hetken päästä liikennevirran mukana kiinni, kun oli jo rauhottunut mutta heti kun näki mut niin alkoi sama säätäminen uudestaan. Jos ajelit tänään iltapäivällä Lielahdesta keskustaan päin mustalla B8 sedanilla ja tunnistat itsesi, niin kasva vaikka aikuiseksi.

    Leave a comment:


  • HiTec
    vastasi
    Protolab Protected Multipurpose Vehicle PMPV 6x6 tuli vastaan

    Leave a comment:


  • mustiquee
    vastasi
    Lohjan abc:n jälkeen helsinkiin päin kaunis RS3 ajeli hetken perässä ja meni ohi. Ajeltiin peräkanaa kunnes kääntyi hyvinkäälle. Hieno auto, värinä joku sepang blue(n) tyyppinen ja takaluukussa nyrretarra. Rekkari alkoi B:llä, mahtaakohan omistaja löytyä täältä. Itse siis ajelin sillä S:llä

    Leave a comment:


  • Fenrir
    vastasi
    Suzuki Alto Works jostain ysäriltä. Varmaan hauska talviauto.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Sivuvaunu-mp tuli vastaan kovassa lumipöpperökelissä. Näytti vähän Goldwingiltä.

    Ja toinen melko oiva talvipeli, Black horse:

    Click image for larger version  Name:	IMG_20210306_164845_1.jpg Views:	0 Size:	130,5 Kt ID:	1912645
    Viimeksi muokannut vV8m5; 6.3.2021, 15:56.

    Leave a comment:


  • juudas
    vastasi
    Ei tänään mutta eilen rs6 c5 sedan kuopion pirttiniemessä.

    Leave a comment:


  • Fenrir
    vastasi
    Joku ajeli C5 ronsulla Kotkassa Hyväntuulentiellä vähän viiden jälkeen.

    Leave a comment:


  • Laaf
    vastasi
    Tänään Vaasassa näin 8V RS3 sedan. Komea peli ja komea ääninen.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Onhan noita ihmeitä tapahtunut. Oma bensakäyttöinen Audini on muutmankin kerran lähtenyt kotipihasta samalla tavalla dieselkäyttöisesti liikkeelle.

    Leave a comment:


  • mmmalmi
    vastasi
    Teslan, mikä kulki dieselillä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • makelja
    vastasi
    Turun motarilla oikeaa kaistaa normaalisti muun liikenteen mukana alle nopeusrajoituksen etenevän 4G mallin RS6:n.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Olisi pitänyt itsekin käyttää sumareita Jämin reissulla, syyllinen löytyy... omissa autoissa mielestäni takasumareita ei saa päälle ennen etusumareita, eli ensin pitää laittaa etusumarit päälle, ennen kuin takasumarit saa päälle. Muutenkin näytti olevan reissun jälkeen takapää aika umpeen muurautunut, jäätä oli 2-3cm kerros koko peräpäässä.
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 1.2.2021, 07:37.

    Leave a comment:


  • taski
    vastasi
    Tuopa juuri, vallan monelta näyttäisi olevan hukassa sumuvalojen (ja ajovalojen) käyttö nykyään. Lumipöllyssä mennään päivävaloilla perä pimeänä, tai ainakin ilman sumaria kun "kuka niitä nyt päivällä..." Sitten taas pimeällä, muuten hyvässä kelissä ajetaan etusumarit päällä, ja välillä takanenkin.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Huomas kyllä eilen valojen ja sumuvalojen käyttämättömyyden Jämin reissulla. Vaikka edellä menevässä 4G:ssä oli sumuvalot päällä niin nekin hävis viimeistään ohituskaistojen kohdilla.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Teineillä oli jokin koronacruising meneillään. Ajoin Lahdesta kelkkailemasta kohti Järvenpäätä ja Tuuliharjan rampista nousi letkaa motarille. Siitä lähtien ohitin letkaa ja 15km päässä Haarajoen liittymässä sain kärkiauton kiinni.

    Tuuliharjan parkkiksella oli varmasti yli puolet vielä parkissa. Liioittelematta oli reilusti yli 200 auton porukka, varmasti enemmänkin.

    Toivottavasti selvisivät ilman pahoja kolareita, sillä oli järkyttävän liukas keli ja se letka nyki välillä aika pahasti ja osalla tuli kiire jarruttaa. Yksi auto oli katollaan juuri ennen Tuuliharjaa keskikaistaleella ja pelastus käynnissä, mutta välttämättä samaa porukkaa. Ihan asiallisesti se autoletka kuitenkin liikkui, ei mitään sanomista siitä. Ja varmasti mielekästä tekemistä tuon ikäisille, kun missään ei voi muuten tavata koronan takia.

    ​​​Oli muuten aiemmin päivällä motarilla välillä näkyvyys lumipöllyssä aika nollissa. Totesin, että turha toivoa mitään sumuvalojen käyttöä, kun reilusti yli puolella ei ollut yhtään mitään valoja päällä...

    Leave a comment:


  • Styroks
    vastasi
    On pito parempi uran sivussa, tässä on viime aikoina etenkin työautolla tullut tutuksi pidon hakeminen uran sivusta...

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Tampereella risteyksistä lähteminen on yhtä tuskaa. Kun vihreä on jo hetken palanut, niin siinä kaivetaan vielä nenää ja mietitään että jaa ai mää vai? Ja sitten pikkuhiljaa valmistaudutaan lähtemään. Ei ihme että viimeiset ajaa päin punaisia.

    Kyllä kohta ei ole kenelläkään kivaa kun ratikka alkaa liikkumaan kaupungilla. Popcornit esiin ja jännittämään kuinka monta kolaria ratikan kanssa ensimmäisen vuoden aikana tapahtuu.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Keskimäärin porukka jää kauas peräpeiliin normaalin tehoaluekiihdytyksen (3000rpm) myötä jalkoihin jo valurauta 2.4L V6:lla, joka automaatin vauhdittamana kiihtyy täyskaasulla (6000rpm) 0-100km/h n. 11s tehdasuutena. Eli jollain 20-30s 0-100 kiihtyvyydellä porukka jää.

    Eli siis aivan todella, todella hitaasti ihmiset yleensä kiihdyttävät sekä kesät ja talvet. Etenkin talvella. Ei siitä perus kiihdytyksestä talvellakaan haittaa ole, jos latu on suora ja avoin...

    Näin lumisilla keleillä omasta mielestä pito on ollut parempi vähän uran sivussa, jossa on lunta tien päällä, eikä jäätä, niinkuin uran kohdalla. Ainakaan nastojen raapimisäänet ei kuulu lumella kiihdytellessä. Kunhan auton saa ensin liikkeelle varovaisella kaasujalalla, niin sitten se ei sudi enää niin paljoa ja kaasua voi painaa enemmän. S8:lla sutii herkemmin nastarenkaillakin, vaikkei nyt mitenkään kovin paljoa kaasua painaisikaan.
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 18.1.2021, 13:41.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    Pelkästään tämän talven aikana etuveto automaatti kitkarengas diesel citroenilla aiheuttanut jo pari kertaa mielipahaa kun vihreiden vaihtuessa irronnutkin paremmin. Mitään muuta selitystä en osaa antaa kuin sen että siinä autossa vaan tehopainosuhde ja pito on sen verran hyvässä suhteessa keskenään että tämmönen keskinkertainen kuski pystyy kaasupolkimen asentoa muuttamalla hallitsemaan kiihtyvyyden suhdetta sutimiseen.
    Ei siihen sen erikoisempia ominaisuuksia autolta vaadita. Etuveto on varsin etevä talvikelillä, kun on herkkä kaasujalka. Onhan siinä n. 60 % painosta vetävillä pyörillä. Ei se toki nelivedolle pärjää, mutta yllättävän nopeita lähtöjä saa tehtyä, kun varovasti löysää kaasua renkaan vähän sutaistessa.
    Silloin kun tuli ite vielä ajettua kitkoilla varustetulla etuvedolla, jäi monet sudittelijat jätettyä kauas taakse liikennevaloissa.

    Monet luottaa liikaa luistonestoon ja/tai nastoihin, kun ei osaa ajaa liukkaalla. Kaasua poljetaan vaan enempi, kun ei meinaa päästä liikkeelle. Sitte syytetään huonoja talvia, kun ei renkaissa pysy nastat, vaikka syy on ajotavassa.
    Viimeksi muokannut panu; 18.1.2021, 10:54. Perustelu: Lähti liian aikaisin

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    En ole hetkeen liukkaillu ajellut, joten ei ole tuoreinta kokemusta, mutta sama se on taalla kuivilla ja lampimilla teilla. Aina siella joku ottaa nokkiinsa, kun lahtee dynaamisesti liikkeelle, onneksi itella on piippari varoittamassa lainvalvojista. Viela pitas loytaa jarkevalla hintaa kamerat autoon, niin saisi matskut talteen muiden kikkailuista.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Ei siihen tarvita edes Audia. Ei siihen tarvita edes nelivetoa. Sepä riittää kun kahdesta samansuuntaisesta kaistasta osuu sille jossa on parempi pito ja osaa ottaa siitä kaiken irti niin kyllä sieltä jonain kertana joku ottaa sen kisakutsuna.

    Pelkästään tämän talven aikana etuveto automaatti kitkarengas diesel citroenilla aiheuttanut jo pari kertaa mielipahaa kun vihreiden vaihtuessa irronnutkin paremmin. Mitään muuta selitystä en osaa antaa kuin sen että siinä autossa vaan tehopainosuhde ja pito on sen verran hyvässä suhteessa keskenään että tämmönen keskinkertainen kuski pystyy kaasupolkimen asentoa muuttamalla hallitsemaan kiihtyvyyden suhdetta sutimiseen. Tai ehkä oon vaan väärässä. Sitten kumminkin lopetan sen kiihottelun kun saan sen suurimman sallitun taajamanopeuden ja muutama sekunti sen jälkeen välillä sitten joku menee ohi. Kai niillä on sitten isompia tehokkaammpia moottoreita.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Kyllä noita meistä kaikista löytyy :D, ei ole kerta tai ensimmäinen kun uudemmalla ja kalliimmalla Audilla ajava hermostuu siitä, että tekee perusripeän kiihdytyksen B7-vanhuksella vaikkapa liukkaista liikennevaloista tai risteyksestä, varsinkin jos toinen sattuu olemaan kaksivetoinen ja jää jälkeen.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Näitä loser flyby -tilanteita näkee aina silloin tällöin. Joillekin normaaliripeä kiihdytys sallittuun maksiminopeuteen vain on liikaa.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Eilen meni yhdellä Volvo XC60 -kuskilla kans tunteisiin. Olin ekana valoissa vaimon Passatilla ja Volvo tuli vasemmalle viereen. Olin kääntymässä seuraavista valoista oikealle ja valojen vaihduttua kiihdytin ripeästi tavoitenopeuteen. Volvo vierellä ja se sitten päätti kuitenkin jäädä taakse ja tulla samaan suuntaan kanssani.

    Kyseisessä kohdassa on 40 rajoitus ja ajoin sitä vauhtia alamäkeen. Volvo oli huomattavan lähellä takana aina siihen saakka kunnes tie jakaantui kahteen samaan suuntaan menevään kaistaan. Välittömästi kun oli tilaa, Volvo meni erittäin vauhdikkaasti ohi ja jatkoi varovaisesti arvoinen 65-70km/h vauhdilla edelleen. Itse käännyin jälleen valoista oikealle omaan parkkihalliin.
    Viimeksi muokannut TeroPee; 16.1.2021, 18:58.

    Leave a comment:

Working...
X