Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kukke
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viesti

    Näiden matelijoiden osuessa kohdalle jätän itse reilusti väliä, jos rampin alussa meno näyttää epävarmalle. Liruttelee alkumatkan niin hitaasti, että välimatka kasvaa ja painaa lapun lattiaan siinä vaiheessa, kun köröttelijä alkaa lähestyä kiihdytyskaistan alkua. Pääsee itse liittymään paljon jouhevammin. Toki kannattaa jo valmiiksi varmistaa myös ohituskaistaa tilanne, mutta silti välttää liian jyrkkää sivusiirtymää. Sellanen loiva peräkkäisten kaistanvaihtojen sarja ennemmin kuin äkillinen poukkaus oikean kaistan yli. Jos taas matelija siirtyy samantien oikealle kaistalle, niin monesti sitä kiihdytyskaistan riittää sen verran, että voi liittyä sen tulpan eteen.
    Tuon olen kanssa havainnut toimivaksi, jostain syystä jäi tällä kertaa havainnoimatta epävarmuus. Näytti siltä että kiihtyvyyttä löytyisi, mutta ei sitten. Tuolla tavallahan pääsee kyllä hyödyntämään dynaamista kiihtyvyyttä vielä paremmin.

    On kyllä tullut pohdittua usein samaa kuin Jasso. Joustavuutta saisi olla liikenteessä kyllä enempi.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Tuon Panun metodin olen myös itse huomannut toimivaksi. Usein nämä vielä liittyvät motarille kuin t-risteyksestä, joten kiihdytysramppia pitkin jatkaen pääsee turvallisesti ohitse.

    Nyt kun taas tullut toimistolla käytyä muutaman kerran ja sitä myöten joutunut ruuhkassa ajamaan, niin mikä ihmeen pakottava tarve kaikilla on päästä rampista heti jakajan jälkeen sille liityttävälle tielle? Pahimmat liittyy sulkuviivojen yli tai mielellään jo nurmialuetta hipoen, kunhan vain äkkiä pääsee. Siinä sitten seistään, kun pitää väkisin pysähtyneeseen jonoon änkeä paikoiltaan kuin risteyksessä konsanaan. Ramppia olisi edessä vaikka kuinka, mutta ei niin ei.

    Aina jaksaa ihmetyttää, miten sekä kiihdytysramppien pituudet, että poistumisramppien erkanemiskohdat tuntuvat olevan suurimmalle osalle täysin yllätyksiä. Vaikka takuulla ovat ajaneet sitä tismalleen samaa työmatkaa jo kymmeniä vuosia joka aamu.

    Leave a comment:


  • Benkku
    vastasi
    Toyota Dyna avolavan jossa pinottuna sementtisäkkejä lavalle, päällimmäiset säkit lavan reunojen yläpuolella eikä sidottuna millään. Betonimylly oli sentään remmillä kiinni

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kukke Näytä viesti
    Taas joku koitti Skeidakilla liittyä moottoritielle 60 tuntikilometrin vauhtia, nopeusrajoituksen ollessa 100. Hiukan meinasi nostaa hikeä ohimolle työntää tuon perässä samaa ramppia.
    Näiden matelijoiden osuessa kohdalle jätän itse reilusti väliä, jos rampin alussa meno näyttää epävarmalle. Liruttelee alkumatkan niin hitaasti, että välimatka kasvaa ja painaa lapun lattiaan siinä vaiheessa, kun köröttelijä alkaa lähestyä kiihdytyskaistan alkua. Pääsee itse liittymään paljon jouhevammin. Toki kannattaa jo valmiiksi varmistaa myös ohituskaistaa tilanne, mutta silti välttää liian jyrkkää sivusiirtymää. Sellanen loiva peräkkäisten kaistanvaihtojen sarja ennemmin kuin äkillinen poukkaus oikean kaistan yli. Jos taas matelija siirtyy samantien oikealle kaistalle, niin monesti sitä kiihdytyskaistan riittää sen verran, että voi liittyä sen tulpan eteen.
    Viimeksi muokannut panu; 30.8.2021, 23:37.

    Leave a comment:


  • Razur
    vastasi
    Kukke Tää on niin jokapäiväistä, kun yrittää neljän maissa lähtee Tampereelta ohitustielle, kohti Ylöjärveä (Vaasaa). Jopa rekat onnistuu tässä paremmin, kuin ne kiintiö tuhnuttajat.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    No ne on just näitä vanhoja kääkkiä tai mammoja, joiden pitäisi joko pysytellä kotona tai ajella nelinumeroisilla teillä. Jonkun nissan almeran ja parin tojohojon perässä joskus lähtenyt rampille niin hyvä kun just sen 50kmh uskaltavat kerätä vauhtia ja sitten vielä jarrutetaan ennen liittymistä esim. 4 tielle.

    Leave a comment:


  • Kukke
    vastasi
    Taas joku koitti Skeidakilla liittyä moottoritielle 60 tuntikilometrin vauhtia, nopeusrajoituksen ollessa 100. Hiukan meinasi nostaa hikeä ohimolle työntää tuon perässä samaa ramppia.

    Luulis jo Mk2 Octaviaakin saaneen jo ihan moottoreillakin, että saisivat tarvittavasti vauhtia rampeissa?

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Eilen puolilta öin Heinolan Jonnet olivat motarilla laittaneet kolme autoa kylmästi reunaan parkkiin ja ottivat keskellä motaria seisoen selfieitä. Oli niillä kuitenkin hätävilkut päällä, joten silloinhan saa parkkeerata minne vaan...

    Jotenkin sitä muistelee, että ei sitä teininä itse ihan noin idiootti ollut. Ei edes se koko koulun tylpimmällä kynällä kirjoittava kaveri. Vai kultaako aika vain muistot...

    Leave a comment:


  • RS2
    vastasi
    Q-8 nähty Kaakon kulmilla.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Pitkälahden abc invaparkkiin ajoi rehellinen raviurheilun ystävä. Autossa toki luonnollisesti verot maksamatta, luovutusilmoitus, tuulilasi ja pyyhkijät puuttuu. Piti soittaa sinisille.

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    Oulussa bongannut niin paljon Audi 80/90 ammeita että kokoontumisajohin saisi varmaan oman rivin jo.

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    Tässä sunnuntaina päivällä päiväkahvia ikkunan ääressä ryystäessä moottoritiellä Audi Cabriolet (violetti) B4 koppasen kuskille propsit nopeista refleksistä Laanilan rampin kohdalla. Hyvin jarrutettu jaappanin ihmeen toilailulta kolmen kaistan leveydeltä kun tuli rampilta alas...kortit pois tuollasilta jos ei edes peileihin katella kun liittymästä tullaan...

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Paikallisen ruokalan pihassa uuden paahdon RS6 Tango punaisena. Miellytti kyllä silmää.

    Leave a comment:


  • T.Hell
    vastasi
    Aamulla paikallisen eskarin pihasta lähtiessä meni ohi 3C passatti, minkä kuskinpuolen etukulma oli kummallisesti tontissa. Siitä vähän matkan päästä alkoikin sitten jo savua nousemaan samaisesta kulmasta, kun rengas otti ilmeisesti sisälokasuojaan kiinni. Mitähän mahtanut pettää, kun noin tonttiin kulma menee? Olettaisin että rautajousilla kuitenkin...

    Leave a comment:


  • Marek
    vastasi
    Perjantaina Mikkelistä jyväskylään mennessä tuli ajeltua upean RSnelosen perässä . Mikäli kuski täällä foorumilla on ja tunnistaa itsensä ni aika hyvin näytti auto liikkuvan ;)

    Leave a comment:


  • vier
    vastasi
    Vastaavasti bongasin viikonloppuna jonkun kiskomassa isoa mönkijää Puntolla

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    WRX STI Imppu joka veti sopivan kokoista kuomu kärriä.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Pitää omaa asennetta kyllä tarkkailla, tänään just buukkasin työreissua. Tulee kahteen päivään yhteensä yli 1400km ajoa. Siinä jo mielellään ajaa niin ettei tarvi aivan piikkiteholla suorittaa koko aikaa.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Minusta kuljettajana on kulmikkuus hioutunut vuosien saatossa. Aika usein tyydyn köröttelemään possujunan hännillä sopivan matkan päässä sen sijaan, että apinan raivolla vetäsin pitkien letkojen ohituksia aivan liian suurella nopeudella. Siitäkin on kokemusta yllin kyllin. Pitkät siirtymät pyrin tekemään mahdollisuuksien mukaan sellaiseen aikaan, ettei tiellä ole liioin muita kulkijoita - paitsi rekkoja. Mutta kun muuta liikennettä ei ole, pääsee niistäkin ohi vähällä vaivalla.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
    Niin, avainsana on siinä että ohittajalla olisi tarpeeksi positiivista nopeuseroa, niin ACC ei ole moksiskaan 4G-ympäristön toteutuksessakaan.
    Bemareissa on kyllä positiivistä juurikin tuo nopeusero :) Vaikka tulis vasemmalta ohi keulaa hipoen mutta tarpeeks vauhdilla niin tosiaan ACC ei tuosta eväänsä heilauta.

    Mietin tossa että pitäisikö ottaa noiden autoilijoiden rekkareita ylös, tehdä informaatio-lappunen ja postitella noita autoilijoille kotiin. Tietty toisaalta suurempi kattavuus ja hyöty olis kun antais vinkin Iltalehteen Pentti J. Rönkölle.

    Leave a comment:


  • taski
    vastasi
    Ohituksiin liittyen, yksi ärsyttävä tyyli mitä näkee silloin tällöin: ajetaan yli 20 km/h alinopeutta, ja kun kärkyt ohituspaikkaa, tämä sankari siirtyy puoliksi pientareen puolelle. Ei auta ohitusta, mutta tähän aikaan vuodesta nostaa mukavan hiekkapölläkän.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Väitän kanssa että kulmikkuus on hioutunut vuosien saatossa. Itselläni niinkuin Karillakin vertailevaa kokemusta jokusen pykälän vanhemmasta B8:sta ja kyllä ACC 4G:ssä sivistyneemmin toimii.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Paljon mahdollista, ehkä jopa todennäköistä. Ei oo satunnaista käyttöä poislukien ollut omassa ajossa vielä mitään toista ACC:lla olevaa niin itse en osaa tehdä vertailua.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Niin, avainsana on siinä että ohittajalla olisi tarpeeksi positiivista nopeuseroa, niin ACC ei ole moksiskaan 4G-ympäristön toteutuksessakaan. Vähemmän yllättäen sellainen Skodan MQB-ympäristön tuoreempaa paahtoa oleva ACC voi ylipäätään reagoida erilailla tuollaisessa tilanteessa (ts. vähemmän kulmikkaasti).

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Ei tuo skodillakin ACC hidasta jos joku tuikkaa eteen mutta etäisyys ei pienene. Huomauttaa kyllä mittaristossa mutta jos välimatka kuitenkin kasvaa niin ei hidasta nopeutta.

    Leave a comment:


  • GaIIe
    vastasi
    Ei ne välttämättä tiedä tehneensä mitään tyhmää. Aika vähän tavalliset ihmiset ajattelee liikenteessä. Muita saati liikennetilanteita.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    ACC:n kanssa motaria ajaessa on tullut mieleen että kun jotkut vaihtaa nopeasti oikealle on sitten juurikin "hyökkäys hitaampaa kohtaan" tai joku ihme juttu että näytetään toiselle että olet tullut ohitetuksi. Perussetti että vasemmalla kaistalla kilometrikaupalla tyhjää ja sitten vaihdetaan kaistaa oikealle niin että ACC jarruttaa vaikka olisi etäisyys minimissä (koska pk-seutu).

    Tänään olisiko ollut joku VW t-roc tms vaihtoi oikealle normaalin turvavälin puoleen väliin niin että minulla ACC rupesi jarruttamaan. Kun ACC sai 10km/h vauhtia pois nin VW vaihtoi takaisin vasemmalle kaistalle ja kiihdytti vauhtia. Niinkun että mitähän helvettiä.

    Pitäis varmaan provosoitua ja tehdä takaisin samat jos ei muuten tajua mitä tuli tehtyä?

    Leave a comment:


  • GaIIe
    vastasi
    Itse jos saan vakkarilla ajaessa jonkun kiinni, niin menen hyvän paikan tullen ohi. Ei se ohitus ole mikään hyökkäys hitaampaa kohtaan. Tykkään vaan ajella omaa vauhtiani. Eniten ajan autolla jossa lukee isolla firman nimi. Pakostakin tulee ohitettua ns. tyylikkäästi.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Tuokin on niin suhteellista, ajat satasen rajoituksella 105 GPS:n mukaan (jolloin ei tarvitse jarrutella kameroille) niin alkaa jokaisen ohituskaistan alussa suhina kuulumaan kun autoa lappaa ohitse. Toisille se ohitustarve ilmenee ilmeisesti paljon herkemmin kuin toisille.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    No eihän sitä varsin estä muu kuin oma moraali. Ei oikein kehtaa ilman syytä ajaa "alinopeutta" ja itse olla se, joka sitä ohitustarvetta aiheuttaa.

    Leave a comment:

Working...
X