Tukholman reissulla tänään osuttiin sattumalta Kungens Kurva Bilträff-tapahtumaan. Vahvasti oli konsonanttiaudit edustettuna, lukuisten muiden tehovehkeiden lisäksi. Aika kovaa annatusta lähistön teillä... Yhtään koppalakkia ei näkynyt, aika rauhassa saavat harrastaa. Kaikista ahkerimpana kaahaajana täytyy mainita vajaavetoisella 1.8t b5 aanelkulla päästänyt sankari. Vaarallinen kaveri...ei ainakaan nolottanu kovin kun toinen pyörittää rinkiä uudella corvettella...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitäs näit tänään liikenteessä?
Collapse
X
-
Mikkelissä Ranskan kilvissä oleva Tesla. On siinä saanut istua kahvilla kerran tai kaksi jos ajamalla on etelä-Savoon tuotu.
Leave a comment:
-
-
RS Q8 bongattu taasen, liekkö sama mikä viimeksi, tiedä häntä. Edelleen melko majesteettinen tuote.
Leave a comment:
-
Vastaan tuli uudehko BMW x3, kontin luukku komeesti pystyssä. Sadan metrin päässä kieri lonkero- ja sandelssitölkit vastaan... Voi sitä vahingonilon ja säälin ristiriitaa minkä pääsi työmatkallaan kokemaan. :D
Mitenkähän noin ylipäätään päässyt käymään. Onko bemarin kontin aukaisunappi jotenkin esillä ja kaljat ovat ite tahtoneet ulos?
Leave a comment:
-
RS Q8 lipui tuossa viikonloppuna vastaan. Melko majesteettinen kokonaisuus.
Leave a comment:
-
Että fiat puntoon oli laitettu lumiaura eteen ja näppärästi putsaantui liikekiinteistön piha. Joku tuningfirma siinä taisi olla.
- 2 tykkäystä
Leave a comment:
-
Sillä minäkin ajetttelin että ei ole ihan Normikolari....
Leave a comment:
-
Itse olen pohtinut, että jos kolaroitu auto seisoo useamman vuorokauden yli kolarista siellä tienposkessa, niin eiköhän taustalla ole päihteitä ja muita laittomuuksia. Autosta puuttuu vakuutukset, varastettu tai omistaja ylipäänsä täysin maksukuvytön ja elämän hallinta pirstaloitunut olemattomiin.
Ainakin jos miettii mitä itse tai kaikki oma kaveripiiri tekee kun vahinko liikenteessä sattuu, on hoitaa auto tienlaidasta samantien pois vakuutuksen kautta. Ja jos on itse sairaalaan asti loukkaantunut, niin joku läheinen hoitaa sen autonkin sieltä kyllä pois.
- 1 like
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja audi200tuning Näytä viestiJust kattelin kun ajelin ohi että kännissä tai mömmöissään vedetty? Ei sais selvistäpäin tehtyä vaikka yrittäisi....
Leave a comment:
-
Tuli ajettua tuosta ohi työkulkineella oletettavasti muutama tunti tapahtuneen jälkeen. Positiivisena huomiona oli ainakin oikeaoppisesti hätävilkut päällä.
Leave a comment:
-
Just kattelin kun ajelin ohi että kännissä tai mömmöissään vedetty? Ei sais selvistäpäin tehtyä vaikka yrittäisi....
Leave a comment:
-
-
Joo, sitä en oo koskaan ymmärtäny minäkään. Oli ohitettavalla kärryä tai ei.
Leave a comment:
-
Mikäpä siinä, jos kärryä vetäessä muut ohittelevat, mutta se ohittajan kiima, millä useampikaistaisellakin tiellä pitää palata siihen oikealle kaistalla kärrynvetäjän eteen puskurit miltei viistäen, jaksaa kyllä aina ihmetyttää.
Leave a comment:
-
Joo, saa satastakin vetää, mutta itselläkään ei ollut luottoa enää 25 vuotta vanhan Akun laakereiden ja renkaiden toimintavarmuuteen, etenkään sadekelissä.
Tuokin on toki Hopsiksella hyvä pointti, kaikki kärrynvetäjät kun ei muista sitten jättää riittävää väliä siihen edellä ajavaan rekkaan.
Leave a comment:
-
Kai niitä saa mutta ei oo mikään pakko. Juur edellisviikonloppuna ajoin tyhjä kärry perässä mökille 110 cruisessa ja takaisin sitten kahdeksaakymppiä kun oli vaunu niin täyteen kuormattuna kun vähänkään kehtaa. Sen verran pelottaa vanhan kärryn vanhojen renkaiden ja laakerien puolesta että ihan mielellään ajaa vaan vaikka sitä kahdeksaakymppiä kun oli täysi mälli päällä.
Viime viikolla ajoin ma-to välillä hiukan vajaan 1900 kilometrin lenkin pitkin Suomea työmatkalla. Siinä näki taas monen näköistä suoritusta ja suorittajaa. Syy, miksi ite painelen noista yhdistelmistä ohi heti kun mahdollista on se, että ei kannata riskeerata sitä kohta perä edellä vastaan tulevaa täyspitkää rekkaa josta peräkärrypena ei sitten osaa tai uskalla lähteä ohi. Varmuuden vuoksi kuitenkin pitää ajaa siinä rekan kärryn takana niin lähellä ettei väliinkään mahdu jos haluais hitaammat poimia yksitellen edestä pois. Parempi kun pelaa varman päälle ja tuikkaa heti ohi kun on mitä tahansa potentiaalisesti hitaampaa edessä. Ainoa poikkeus on perjantain iltapäivän Helsingin satamien suuntaan kulkeva liikenne. Vironkilpinen raksapaku kuomukärryn kanssa ei varmasti ole tientukkona edessä.
- 1 like
Leave a comment:
-
Tuli eilen vedettyä kärryä. Kummasti tuntuu, että kärry perässä lisää muiden tielläliikkujien aggressioita huomattavasti, etenkin jos sattuu vetämään pikkusen yli 80 taulussa.
Leave a comment:
-
Tässä meidän kodin lähellä on ilahduttavasti lisääntynyt pyöräilijöiden suuntamerkit. Liikenneympyröiden suuri määrä varmasti yksi vaikuttava tekijä. Itsekin ottanut tavaksi silloin kun menen pyörällä töihin ja toki muulloinkin. Varsinkin silloin kun menee oikealla puolella samaan suuntaan autojen kanssa pienentää alle jäämisen riskiä suoraan jatkaessa, kun joutuu ensin kääntämään oikealle ja heti perään lähes 90° vasemmalle. Siinä hyvin äkkiä ympyrästä poistuva kaahaa päälle, ellei yhtään varota aikeistaan.
Leave a comment:
-
Pyöräilijätkin voisi kokeilla tuota suuntamerkin näyttämistä. Ajelen kuitenkin työkseni taajamassa sen 8 tuntia päiväsaikaan ja ihan kymmentä suuntamerkin näyttäjää en tänä vuonna ole vielä nähnyt vaikka pyöräilijöitä näkee päivittäin satoja. Mitenkähän liikenne sujuisi jos autoilijat näyttäisi samalla aktiviteetillä vilkkua.
Leave a comment:
-
Nuo tilapäisympyrät ovat kyllä melkoisia surmanloukkuja. Tarvisivat vähintään jonkun helvetin ison kyltin varoitukseksi, ettei porukka aja niissä aivot automaattiasennossa kuten aina ennenkin.
Useampi kolari meinannut noissa sattua silloin kun Kontulan suunnalla tekivät töitä. Kerran tuli jopa vanhempi rouva sellaisessa ympyrässä vastapalloon.
Leave a comment:
-
Kerrankin jotain positiivista: näin liikenteessä juoksijan, joka näytti kädellään aikovan kääntyä kohta suojatielle eteeni vierellä kulkevalta kävelytieltä. Oli kerrankin helppo auton ratissa ennakoida, että mitä tapahtuu. Näitä saisi olla enemmänkin.
Pasilassa on Hartwall arenan kohdilla Veturitiellä työmaiden takia risteykset myllätty ja laitettu kaksi liikenneympyrää. Liikenneympyrät on toteutettu tilanpuutteen vuoksi niin, että suoraan ajavien ei tarvitse edes rattia kääntää. Jos haluaa uuden keulan autoon, niin kannattaa käydä kokeilemassa kääntyä vasemmalle. Ei muuten kukaan katso niitä liikennemerkkejä, vaan kolari tulee jos vasemmalle pyrkivä ajaa siten miten siinä sääntöjen mukaan kuuluu. Tulee ajettua siitä läpi suht useasti, ja joka kerta joku tulee kolmion takaa ympyrään suoraan päälle ja on vihainen, kun vasemmalle kääntyjä tulee eteen ja vielä ilman vilkkua!
On kyllä sellainen surmanluokku, että ei tiedä miten siinä pitäisi ajaa. Ei ainakaan väistämissääntöjen mukaan.
- 2 tykkäystä
Leave a comment:
-
Voi olla osittain sitäkin, mutta väittäisin että pääasiallisesti vain syynä se, että ei ajatella. Paitsi silloin kun toinen tekee noin, niin kyllä sitten meuhkataan. Syy-seurausuhde -softa tuntuu modelta puuttuvan. Ärsyttää kun tehdään sinulle, mutta ei ymmärretä miksi se ärsyttää, jos itse sen tekee muille.
Ajamisen apulaitteisiin liittyen, en ymmärrä sitä, että ihan pakasta vedetyillä kaikki tutkat sisältävillä autoilla ajetaan matka-ajoa ilman cruisea. En minä ainakaan jaksa ilman cruisella ajaa yhtään, ellei ole pakko. Silti tasavauhtia ylläpitävät ovat edelleen melkein poikkeus.
Leave a comment:
Leave a comment: