Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 3.0 TDI / 4.2 TDI ostoharkintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • JouniH
    vastasi
    Onko tietoa vaivaako diesel kasia jakopääketjun kiristin ongelmat? Onkohan ketju kummassa päässä konetta?

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Logille rpm, ruiskutusmäärä mg, ruiskutusaika, kiskopaine ja engine torque

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Tuo kävi itsellänikin mielessä. Milläs tuon helpoiten selvittäisi? Torque requestia tms logittamalla?

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Huijauskeinoin tehty moottorin viritys voi hyvin aiheuttaa tuollaista huonoa käytöstä vaihteistossa.

    Leave a comment:


  • jjjjokinen
    vastasi
    Ei ole ihan normaalia. Taajama-ajossa kierrokset yleensä 1200-1400rpm eli todella matalat. Tuon 2000rpm saa aikaan laittamalla laatikon S-asentoon...

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Työkaverilla on tuommoinen 4.2 TDI ja valittelee että taajamanopeuksissa/hitaasti madellessa käyttää laatikko korkeita kierroksia. Pyörii kuulemma 2k rpm paikkeilla kun ajaa tasanopeutta. En ole vielä itse kerennyt käydä kokeilemassa, joten sen tarkempaa kuvausta ei tähän hätään ole.

    Ei taida olla normaalia käytöstä?

    Leave a comment:


  • IPII
    vastasi
    Morjesta pitkästä aikaa! Kysyisin tällästä että minkä laisia kokemuksia on tuosta 4,2tdi v8 moottorista? Tuntuu olevan paljon 3l diiseleitä myynnissä (Harkinnassa Q7)

    Leave a comment:


  • jokes911
    vastasi
    Kaappan tämän keskustelun nyt paremman puuttessa (mode saa siirtää). Nämä kolmelitrasten dieselien ketjuongelmat. Jos laajentaa koskemaan kaikkia malleja, onko jotain helppoa tapaa todeta ettei autossa ole tuollasta 'uudenmallista' kolmelitrasta jossa yläpään kiristimet ei voi vaihtaa yläkautta?

    Esim. kiikarissa yksi -11 mallinen -10 rekisteröity Q7 jossa 176kw kone (ehkä CCMA?). Onko tuo siis kumpaa mallia? Ja onko nuo 180kw:t sitten järjestään uudenmallisia?

    Leave a comment:


  • Vigurius
    vastasi
    Soitteliko myyjä renkaiden muutoskatsastuksesta?? oli puhe että leimaus kuuluu hintaan, mut renkaat ja tummennukset pomppas, ens viikolla koittavat muutoskatsastaa. Ääni voi paikoin kuulostaa myös jarrun kirskunnalta mutta en oikein siihenkään usko, kun ei kuulu vasta kun auto on lämmin.. palat oli vaihdettu kun oli anturi ilmottanu kulumisesta. Laitanpa beedro yv itse autosta.

    Leave a comment:


  • Beedro
    vastasi
    Taisit hakea minun entisen auton Ylivieskasta. Ei siinä ainakaan liikkeeseen vietäessä ollut mitään ongelmaa, tosin myyjät näkyi jonku tuhannen sillä ajaneen.

    Leave a comment:


  • Vigurius
    vastasi
    Tarttu mukaan tuollanen 4.2tdi q7 2008, nyt oon kuulevinani jotain outoa resonointia/peltistä räminää/rälläköintiä kun on ajettu auto lämpimäksi ja siirrytään kaupunki nopeuksiin. Eniten ääni kuuluu 1600-1900rpm ja 40-60 vauhdissa. Paikallaan ollessa ja kaasutellessa ei kuulu, vaihteenvaihdot ei vaikuta ääneen, kuuluu myös kun jalka pois kaasulta mutta kierrokset täsmää.. Ei oo ehtiny tarkemmin tutkimaan, kaks päivää ollu ja lomareissulla tässä ??googlella ei oikein löytyny järkeviä syitä.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Tuo kontin verhon alle jäävä potero on kyllä ikävä. Itsekin joutunut verhon nostamaan varastoon jotta mahtuu kahdet ratakset konttiin.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Omia kokemuksia, tarkka malli Q7 3.0 TDI quattro 180kW moottorilla ja ZF:n 8-vaihteisella laatikolla. Mittarissa noin 150tkm ja ikää autolla kuutisen vuotta. Tähän mennessä matkaa taitettu lähinnä maantiellä ja moottoritiellä, osan matkaa autotraileria (todelliset kilot luokkaa 1300kg, siis auto + traikku) vetäen. Tähän mennessä tehtyjä havaintoja ja lähinnä vertailukohtana LandRover Discovery 4, jollaisella ajelin vajaat 2000tkm hieman ennen Q7:n rattiin hyppäämistä.

    Kiitämme:
    Navigaattoria: vaikka tässä osoite syötetään rullaa pyörittäen ja kirjain kerrallaan etsien niin se on silti nopeampi kuin Discon kosketusnäyttö. Grafiikat on noin valovuoden edellä Discoveryä. Käytettävyydeltään silti Passat B8:n navi on parempi.
    Penkkejä: vaikkei Discon penkit olleet mitenkään huonot niin Q7:n nahka-alcantara -verhoillut sporttipenkit vie Discon penkkejä 100-0.
    Matalampaa kokonaiskorkeutta: eroa on noin 25 senttiä joten Q7:lla pääsee moniin sellaisiin paikkoihin mihin Discoveryllä ei arvaa mennä. Mulla on traileri hallissa, jossa kokonaiskorkeus on 2 metriä ja Discolla olisi jännittänyt ajaa sinne
    Ajettavuutta isoilla teillä: Discossa oli keinumista isoilla teillä ja Audista se puuttuu kokonaan. Jousitus on suunnilleen yhtä pehmeä Comfort-asennossa ja Dynamicilla autosta tulee hyvinkin henkilöautomaisen tuntuinen
    Tavaratilassa oleva lastausnappia: yhtä nappia painamalla auton perän saa niiaamaan. Kätevä niin lastatessa kuin peräkärryn kanssa pelautuessa
    Yleistä ergonomiaa kojelaudassa: Discoon verrattuna kojelauta on rauhallisempi ja keskinäyttö parempi, myös mittaristo ja etenkin sen keskinäyttö on selkeämpi
    Peruutuskameraa: kuva on inan verran suttuisempi kuin Discossa mutta renkaiden mukaan kääntyvät apuviivat helpottavat yllättävän paljon peruuttamista
    Kulutusta: hyvin epätieteellisen vertailun eli nintendon mukaisen kulutuksen mukaan maantiellä Q7 vienee litran verran vähemmän dieseliä kuin Disco. Tankki on myös suurempi ja näyttäisi että 1000km menee tankillisella helposti. Discolla ei meinannut päästä 600 kilometriä.

    Moitimme:
    Tavaratilaa: pohjapinta-ala on suuri ja välipohjan alla on paljon tilaa mutta verhon alle jäävä tila on erittäin matala. Kaksosten vaunut eivät mahdu verhon alle, ainakaan jos pitää muitakin nyssäköitä saada mukaan.
    Henkilöautomaisuutta: Q7 tuntuu lähinnä isolta henkilöautolta, ei maasturilta (jota se ei toki olekaan). Fiilis puuttuu, mutta se ei toki ole yllätys.

    Leave a comment:


  • seppo.kuisma
    vastasi
    Nostetaanpas hiukan.

    Hieman miettinyt myös Q7, jotain 2007-2009 ikäistä. Onko kokemuksia bensakoneisista? Kulutuksia / mitä moottoreita on saatavilla. 4,2 TDI olisi kiva, mutta kun kilometrejä ei nykyään tule aivan mahdottomasti niin verojen vuoksi bensakin voisi olla vaihtoehto.

    Onko jotain erityistä mitä pitäisi tarkistaa ostaessa, tyyppivikoja, ruostepaikkoja tms.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Aivan, mutta lähinnä suurimpana erona rautajousiin. Kuitenkin vaikka kuinka hyvä aftermarket-ilmajousitus, niin ei se kerkeä reagoimaan tienpinnan muutoksiin kuten säätyvä iskunvaimennin.

    Leave a comment:


  • Buuhiz-
    vastasi
    Toki alkuperäinen on monimutkaisempi systeemi, mutta lukee jälkiasennettukin ilmajousitus antureilla korkeuseroja ja tasaa sen mukaan. Toimintaperiaate kuitenkin sama, mukavuutta painottaen.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Varmaan hyvä huomioida että alkuperäisessä ilmajousituksessa luetaan anturitietoja satoja kertoja sekunnissa ja pyritään pitämään auton kori kallistumatta. Ilmajousien ajokorkeuden lisäksi näissä on myös iskunvaimennuksen säätö.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    No ei ole, ilmajouset on aina ollut isompien korien juttuja Audilla.

    Leave a comment:


  • maneesi
    vastasi
    Onko B7 saanut optiona ilmat?

    Leave a comment:


  • Buuhiz-
    vastasi
    Tämä ei varsinaisesti liity Q7 vaan kokemuksiin ilmajousitukseen. Kaverilla on ilmajousitettu B7 ja kyllä se erittäin pehmeästi mutta silti jämäkästi kulkee kuormauksesta riippumatta. Ilmajousituksen etu taitaa olla siinä, että epätasaisuudet tiessä suodattuu tehokkaasti ja mukavuus säilyy kuormasta huolimatta.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Mikä niissä kyydeissä sitten tarkalleen ottaen hiersi jos kuitenkin pehmeästi kulki? Varmaan miehessä vika kun en oikein ymmärrä pussien päälle. Ja minä kun luulin olevani jonkin sortin automies.

    Leave a comment:


  • Beedro
    vastasi
    Minulla on ollut quuseiskoja muutamia ja yksi oli rautajousilla. Lähti melkein heti kiertoon, koska en pitänyt rautajousisen kyydeistä. Ainakin minulla yllättävän pehmeät kyydit, vaikka jousia vähän laskettu ja 25 profiiliset kumit alla.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Kunhan ette ota S-line alustaa rautajousilla. Sellainen on aivan karmea kivireki ja eron ilmajousiin todellakin huomaa. Amerikan maalla on sellaista saanut faceliftiin ja on todella huono alusta.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Rautajouset on itseasiassa maantielläkin hieman pehmeämpi kyytiset kuin ilmat automaattiasennossa. Comfortilla sitten pusseilla on pehmeämpi kyyti. Rauta on siis jossain siinä välillä. Itsekin nostin omaa koodaamalla sentin tai pari. Ilmajouset on näissä hivenen ehkä turhankin kovat, mutta toisaalta ei tuo kyllä paljon kallistelekaan mutkissa. Pitäisi vielä seuraavat kesäkumit ottaa isommalla halkaisijalla. Ihan mukavuuden ja maavaran takia. Alustahan näissä on sama, kuten myös paino, vaikka Q7 onkin hieman pitempi.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Näin se varmaan on. Olisi pitänyt koeajaa asuntovaunun kanssa hiekkatiellä, niin olisi alkanut eroja syntymään. Myyjän kanssa kahdestaan kurvaillessa en onnistunut saamaan mitään ahaa -elämystä, vaikka odotukset pussien suhteen olivat kovat. Tai ehkäpä juuri siitä syystä. Oikeastaan yllätyin enemmän miten sulavasti nuo rautavieterit Q7:a kuljettavat verrattuna moneen muuhun autoon. Varmaan vaikuttaa sekin, että normaalisti olen pilannut autoistani sen mukavuuden madalluksilla ja rengastuksella. Nyt kruisaillaan yläilmoissa OEM munkeilla. Omilla välityksillä on melkeinpä parempi mitä korkeammalla auto on lapsia ladatessa. Saisi olla nykyistäkin vielä korkeampi, niin ei tarvisi kyykkiä. Vaan kyllä tuo siinäkin suhteessa farmaria parempi vaihtoehto on.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Se on se korkeus/jäykkyys säätö ja kuormankanto. Perheelliselle on ihan mukava ominaisuus että korin saa pysäköidessä alemmas. Rautajousiversiohan on käytännössä aina suunnilleen offroad korkeudessa ainakin touaregissa (veljellä oli hetken rautajousiversio. Asuntovaunu perässä huomaa erityisen hyvin eron eri iskarijäykkyyksillä ja siinä miten kumpikin jousiversio kantaa kuorman. Rautajouset on kyllä mukavat myös ja riittää kyllä ihan perusajoon mainiosti. Mutta jos ajaa muutakin kuin maantietä ja itsekseen niin suosittelen ennemmin ilmapusseja. Kumpikin alusta kyllä kestää aikaa ja kilsoja, siitä ei ole pelkoa. Oma mielipide on kyllä että tällaisiin möhköihin pussit vaan kuuluu.

    Leave a comment:


  • protoni
    vastasi
    Kävin koeajamassa peräjälkeen vastaavat Q7:t pusseilla ja ilman. En sentään maastoon lähtenyt työntämään täydellä kuormalla, mutta vaihtelevilla alustoilla ihan reippaanlaisesti. En koeajon aikana keksinyt mitään syytä miksi pussiversio olisi toiminut paremmin. Jos en olisi tiennyt jousituksen eroista, niin en taatusti olisi huomannut mitään. Vein sitten rautajousitetun mukanani ja tyytyväinen olen ollut.

    Koeajoin samaisella keikalla myös kaksi A6:sta myöskin pusseilla ja ilman enkä niistäkään kyennyt eroja kaivelemaan. Ehkä niitä eroja alkaa syntymään sitten kun on auto täyteen kuormattu ja oikein hankalat talviset nimismiehen kiharat. Appiukko päivitti taannoin asuntoautoonsa pussit ja sen kyyti asettu niillä kummasti. Q7 perinteisillä rautavietereillä tarjoaa kyllä normaaleissa olosuhteissa oikein jämäkänmukavat kyydit.

    Leave a comment:


  • Tolkkju
    vastasi
    Eikös 4,2 litraisissa ole sentään pussit vakiona. Koukku on yllättävän harvininen varuste, tai sitten jos on koukku, niin sitten on varustelistaa ruksittaessa tingitty muissa varusteissa... :(

    Leave a comment:


  • VilleK
    vastasi
    Ei ole ilmajouset ja koukku vakiona. Samoin vararengas lienee lisävaruste.

    Leave a comment:


  • koskisjukka
    vastasi
    Voipi olla useille typerä kysymys, mutta täällä on niin paljon tietoa...

    Olen hankkimassa käytettyä Q7 Saksasta, mutta onko kaikissa ilmajouset ja vetokoukku? Mitenkäs, jos on kolmas penkkirivi, niin mahtuuko enää vararengasta mukaan?

    Kiitos etukäteen vastauksesta.

    Leave a comment:

Working...
X