Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Q7 3.0 TDI / 4.2 TDI ostoharkintaa
Collapse
X
-
Ei ole kaikki 180kW dieselit kusivehkeillä, riippuu vuosimallista ja näin ollen moottorin päästöluokituksesta onko adblueta vai ei.
-
Koneilla ei lie suunnattomia eroja, olikohan tehokkaammassa eli tuoreessa jo urealaitteisto, en ole satavarma. Noissa kolmenlitran dieseleissä ei jakopäämurheita ole ollut ihan riesaksi asti. Kyllähän sielläkin ketju venyy ja kiristimiä saattaa mennä, mutta pääsääntöisesti ne ovat olleet enemmän ajettujen murheita.Monesti käynnistyksessä saattaa kuulua pärähdys, mutta jos se ei jatku paria sekuntia pidempään, ei ole välttämättä hätiä. Jos sepelimylly ei hiljene hetkessä, on ketjuremppaa tiedossa.
Jos autossa on sähköjakkarat muistilla, siinä on napit niitä muistipaikkoja varten ja avaimeen tallennetaan asetukset. Eli kulkevat yhdessä.
Leave a comment:
-
Elämäni ensimmäinen Audi katselussa ja olen päätymässä Q7 3.0TDI facelift 2010-13 vuosimalliin, S-Linen paketilla ja ilma-alustalla. Noilla spekseillä auto pysyy lompakolle sopivana.
Koneita on tarjolla 176kw ja 180kw. Mitä eroa noilla koneilla on oikeasti ja onko molemmissa jakopää ongelmaa, joista olen lukenut foorumilta? Kumpaa konetta pidetään parempana/kestävämpänä?
Monessa näyttää olevan sähköpenkit ilman muistia. Osaako joku sanoa, onko noissa kuitenkin avainmuisti, jotta penkkiä ei tarvisi aina hakea säätöihin vaimon ajon jälkeen?
Mitä muuta tekniikkaan liittyvää olisi hyvä tietää? Ilma-alusta ongelmat ja käyttökustannukset on jo tiedossa, eli eivät tule yllätyksenä.
Nykyinen autoni on Volvo XC60 R-Design vm.-11 joka menee vaihdossa.
Leave a comment:
-
Alkaa tässä taas pieni autokuume olemaan päällä ja edelleen näiden vanhojen kanssa mennään. Audi q7 vois vaihteeksi olla semmonen mikä kiinnostais tuon s8 tilalle. Isojen moottorien ystävänä toki tuo 4.2 tdi kiinnostais, lienee jakopään osiltaan ym aika lähelle tota 3.0 tdi:tä?? Tässä nyt noiden kahden moottorivaihtoehdon välillä puntaroin. Eipä tuo isompi taida paljoo janoisempi olla?
Leave a comment:
-
Moi
Ajatuksena siirtyä takasin rinkelikeulaan. Onko ko. kamppeesta kokemuksia? Perus disuli moottorilla tarkoitus katella ja vuosi malli jotain 2016.
Kiitos näkemyksistä.
T. Tomppa
Leave a comment:
-
Tehojen mukaan rajaamalla saa PHEV-Porschet helpoiten mobilesta sortattua.
https://de.wikipedia.org/wiki/Porsch...A)#Ottomotoren
https://de.wikipedia.org/wiki/Porsch...chnische_Daten
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiNiitä on molempia. Olikohan niin että hybrid on itselataava ja e-hybrid PHEV.
Leave a comment:
-
Jotenkin miellän arvonaleneman merkittävämpänä kuin käyttöverot, joten se ei itselleni tuntuisi olevan se deal breaker. Uusiin verratessa eroa ei ehkä olisi niin pahasti, jos osaisi ostaa uuden kulimallin. Harmillisesti ainakin itselläni on se varustenälkä pahimmillaan uusien kanssa ja käytettyjen osalta osaa jotenkin tehdä paremmin kompromissejä.
MMI näissä taisi olla jälkikäteen päivitettävissä? Erona olen huomannut, että 2018-> taitaa olla suomi valikkokielenä saatavilla.
Lastentautien osalta samat ajatukset, mutta ehkä 3-4 vuoden aikana niistäkin suurimmat saatu korjattua alkupään yksilöissä?
Leave a comment:
-
Niitä on molempia. Olikohan niin että hybrid on itselataava ja e-hybrid PHEV.
Leave a comment:
-
Onko nuo Cayennet edes plugineja? Mitä mulla tullu vastaan tuntuu olevan järjestään pelkkiä "normaaleja" hybridejä, vain onko ollut vain luetunymmärtämisessä mulla ongelmia?
Leave a comment:
-
Meillä on ihan samat pohdinnat menossa. Vielä ei ole taloyhtiössä latausmahdollisuutta joten hankinta ei ole ihan ajankohtainen. Meillä yksi kriittinen valintakriteeri on vetomassa ja Q7 e-tron, GL 500e ja X5 sekä Cayanne täyttää kriteerit. Kaikissa muissa paitsi Audissa on vaan ongelma säilytystilojen suhteen, ei mahdu ego mukaan. ;)
Q7:n huono puoli on iso käyttövoimaveron määrä. Kokonaisvero on luokkaa 700e vuodessa, siitä kiittäminen pientä co2-päästöä joka laskee perusveron määrää. Itseasiassa kokonaisvero on samaa luokkaa kuin nykyisessä farkku Passatissa, jossa co2 on noin 140g. Sen mitä kulutus on Q7:ssa enemmän, sen voisi kompensoida sähköajolla.
Sen verran olen järkeillyt että ihan ensimmäisissä vuosimalleissa saattaisi olla eniten lastentauteja ja ns. kummallisia vikoja, mutta ei niistä minulla sen enempää tietoa ole. Itse pitäisin myös kaistanvaihtoavustinta tärkeänä varusteena noiden jo mainittujen lisäksi.
Saksassa ei älyttömästi ole tarjontaa ja jos katselee 2017-2018 käyttöön otettuja autoja niin kokonaishinta alkaa olla kuluineen laskettuna lähemmäs 80ke ja se alkaa olla niin lähellä uuden Q5 TFSI e:n hintaa että täytyy miettiä sitäkin. Siinä tosin vetomassa on liian pieni. Eikä uusi bensakoneinen Q7 TFSI e ole myöskään ihan älyttömän paljon kalliimpi. Jotain arvoa kun lasken noissa vehkeissä myös takuulle, erityisesti tuntien konsernin takuukäytännön Suomessa.
Leave a comment:
-
Moro,
Audikantaan paluu harkinnassa Q7 plugarin muodossa. Mitähän näistä Q7 diesseli-plugareista pitäisi tietää tai katsoa? Oma näppituntuma parin koeajon jälkeen on, että aika hyvin rakennettuja laitteita, mutta vuosimallikohtaisia eroja viihdepuolelle löytyisi. Ihan täydellistä komboa ei ole vielä sattunut vastaan (väri, varusteet, kilsat, hinta), mutta potentiaalisia kyllä. Pakkovarusteina olin ajatellut vetokoukku + Matrix LED + 360 parkkikamera, mutta kieltämättä lasikatto olisi myös hieno ja ne paremmat hifivehkeet.
Oikeasti haen tilavaa, vetokoukullista nelivetopluginia n. 60 keur budjetilla ja kilpailijakandejakin voisi vielä kuutioida. Oma kandilista on:
Käytetyt:
- Audi Q7, ehkä vahvin vaihtoehto, mutta hieman tarpeettoman iso
- Mersu GL 500e, ei jatkoon akkutoteutuksen takia ja myös iso
- Porsche Cayenne, hameväen suosikki mutta ehkä alkaa olla jo hieman yhdistelmä urheiluauton ja maasturin huonoja puolia, nätein ja muuten sopivin kyllä, mutta budjettia pitäisi ehkä nostaa jos hyvä haluaisi
- BMW X5, nykyisin alla bemari ja jotenkin käytetyn bemarin osto on aina tuntunut vaikealta, haluaisin jotain muuta
- Mersu GLC 350e, aika sopiva ja kohtuullinen kandikin tiedossa, mutta ehkä pikkuisen isompi saisi olla
- Volvo XC60/XC90, varmasti paperivalinnassa hyvä, mutta en tykkää voimalinjan toteutuksesta
Uudet:
- Mitsu Outlander, tuntui vähän ämpäriltä ja tästä puuttuu kyllä jotain mentaalipuolelta (joko minulta tai autosta)
Ajatuksia ja elämänohjeita?
Leave a comment:
-
Multitronicissa ei oo vaihteita, niitä ei oo tehty nelivetoihin eikä Q7 oo tehty etuvetoisena.
Leave a comment:
-
Moi.
En hirveästi hakunappulalla löytänyt, olis kiikarissa tuollanen 2011 mallinen ja siinä tosiaan vaihteisto näyttääkin olevan 8-vaihteinen multitronic vanhan 6-vaihteisen tipin sijaan.. Onko näissä ollut ongelmia?
Leave a comment:
-
Tietysti se yrittäjä olis voinut vähän tarkentaa tuota kommenttiaan. Hänellä taisi itsellään olla pihassa X5 tai ML?
Arvokas auto, arvokkaat viat eli kyllä tuollaisen vanhan V8tdin kanssa saa aina olla sukan varressa vähintään se pari-kolme harrasteyksikköä. Noilla kilsoilla alkaa tulemaan jo kaikkea remontinkorjuuta eteen; esim. ilma-alustan komponentit. Konehan on perusrakenteeltaan vastaava kuin 3.0tdi.
Leave a comment:
-
Kyseisestä autosta en tiedä mitään. Mutta viimeksi kun lähdin koneistamolta, niin yrittäjä huusi vielä perään: älä sitten vain ikinä sekaannu kuuseiskaan!
En jäänyt kyselemään tarkempia tietoja.
Leave a comment:
-
Löytyisiköhän täältä auton entinen omistaja? Olisin hieman kysellyt auton historiasta, etten työnnä kättä paskaan. https://m.nettiauto.com/audi/q7/10538667
Leave a comment:
-
-
Tuollaista quuta katsellut niin tuli mieleeni onko Q7:ssa 3.0TDI:n perässä oleva tippilaatikko ZF:n valmistama? Hämärä muistikuva että olisin jostain lukenut että voi olla jossain voimalinjassa muukin kuin ZF. Vai onko näiden voimansiirrossa ollut pahemmin murheita poislukien mahdolliset kardaanin oireilut? Nimimerkillä yhden tippilaatikon jo korjauttanut.
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksista! V8 on siis samat imusarjanläppäongelmat kuin kutosessa? Eikö kutoskone kokenut jonkun päivityksen 2008, capa vai ccwa? Entäs V8? Venyykö näiden ketjut tosiaan niin paljon eikä ongelmat johtuisi juuri noista väsähtäneistä ketjunkiristimistä? Onko joku jakopäärempan tehnyt verrannut vanhaa ja uutta ketjua? Saako kiristimen vaihdettua sen enempää konetta purkamatta vai onko se jossain jakopääkopan sisällä? Tuliko kaikkiin Q7 faceliftin myötä 2010 8-vaihteinen laatikko?
Alemmassa linkissä puhutaan muovisista laakereista? Voiko olla totta?Viimeksi muokannut pope; 21.2.2019, 09:55.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja pope Näytä viestiEdit:
Edelleenkään ei löytynyt yhtään tapausta, jossa 4,2 tdi olisi jouduttu jakopääremppa tekemään ja etenkin että miksi se olisi tehty. Nokka-kselin asennontunnistin vikakoodit, hajonneet laahaimet tms. Tästä olis kiva saada faktaa. Oliko näissä siis sama jakopää 3,0 vs 4,2? 3,0 on siis myös jakopää tuolla koneen ja laatikon välissä.
Hakua olin jo käyttänytkin..
http://www.ozaudi.com/forums/showthr...mechanic-costs
http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=41Viimeksi muokannut vV8m5; 20.2.2019, 09:43.
Leave a comment:
-
4.2 ja 3.0 koneet on hyvin pitkälti ihan samanlaisia, kasissa yhdet pytyt enemmän ja turbot laitettu koneen sivuille tosi paljon vaikeammin saataville. Jakopää, imusarjat yms. lähestulkoon täysin samanlaiset kummassakin koneessa ketjujen reitityksiä ja osien layouttia myöten. Kyllähän se kasikone mukavasti vie tuota malmikasaa, kutonen on ainakin vakiotehoilla ehkä vähän semmoinen "nippa nappa".
Leave a comment:
-
Aika pienellä tollanen sitte kulkee :) Tein täysin samanlaisen lenkin 3,0tdi:llä ja se vei 9,3l/100km joten eipä ole suuri ero kulutuksilla.
Edit:
Edelleenkään ei löytynyt yhtään tapausta, jossa 4,2 tdi olisi jouduttu jakopääremppa tekemään ja etenkin että miksi se olisi tehty. Nokka-kselin asennontunnistin vikakoodit, hajonneet laahaimet tms. Tästä olis kiva saada faktaa. Oliko näissä siis sama jakopää 3,0 vs 4,2? 3,0 on siis myös jakopää tuolla koneen ja laatikon välissä.
Hakua olin jo käyttänytkin..Viimeksi muokannut pope; 15.2.2019, 07:28.
Leave a comment:
-
1)10,3l/100km. Kuulostaako realistiselta kulutukselta?
2)Onko näissä ollut jakopäävikoja? Ketjujen mieletöntä venymistä tai laahaimien hajoamisia?
3)Onko luotettava moottori ja onko tyyppivikoja?
2) Kyllä.
3) Ehkä, riippuu mihin vertaa (kyllä verrattuna aiempaan 4.0tdi:hin). Suurinpiirtein samat tyyppiviat kuin 3.0tdi (kts. kohta 2).
4.2tdi audifinns-haku.Viimeksi muokannut vV8m5; 14.2.2019, 20:22.
Leave a comment:
-
Q7 4,2 tdi
Tervehdys kaikille uudelta foorumilaiselta.
Tulipa kirjauduttua tällekin foorumille kun reilu vuosi sitten tuli siirryttyä monen BMW:n jälkeen land cruiseriin ja nyt polttelisi mielessä alkupään Q7 ja 4,2 V8 tdi:llä, mutta ihan kauheasti ei kyseisestä moottorista löydy tietoa ja muutama asia mietityttää.
Yhtä kävin tänää Porissa koeajamassa ja aika kivasti iso järkäle ko. Moottorilla liikkuu. Koeajolla oli puolet ja puolet kaupunki- ja maantieajoa. Tuli ihan kokeiltua muutaman kerran sitäkin miten se lähtee eikä keskikulutus ollut tietokoneen mukaan kuin 10,3l/100km. Kuulostaako realistiselta kulutukselta?
Onko näissä ollut jakopäävikoja? Ketjujen mieletöntä venymistä tai laahaimien hajoamisia?
Onko luotettava moottori ja onko tyyppivikoja?
Onko kaikkien perässä sama 6-vaihteinen automaatti vai päivittyykö se jonain vuonna? Kestääkö laatikko hyvin väännön vielä ohjelmoinnin jälkeen?
Kiitos jo etukäteen vastauksista
Jaakko Paavilainen
Leave a comment:
-
Pitää muuten vielä kysyä että mitäs olette mieltä tuosta tdi vs. eTron ajatuksesta? Sinällään tuollainen hybridi houkuttelisi kovastikin, kun voisin ajella sähköllä äänettömästi & edullisesti ison osan paikallisia ajoja. Mutta onko tuossa niin paljon uutta ja hienoa tekniikkaa, että moisen ostaminen ilman takuuta on ihan älytön ajatus??Viimeksi muokannut AlliumPorrum; 30.10.2018, 15:58.
Leave a comment:
Leave a comment: