Näköjään myös C8 jatkaa vuosikymmenten katkeamatonta Team Doorhandle perinnettä.
Takaoven ulkokahvasta kuului avatessa pieni krapsahdus ja kahvan päädystä lähti joku pieni muoviosa irti. On ne tasalaatuisia, kasarilta lähtien jotain solkkausta vag-konsernin ovenkahvoissa ja lukoissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C8 ostamassa.
Collapse
X
-
Kufatecin infoissa on jotain kaapelisarjoja ja peilien vilkut. Sen lisäksi koodausdongeli. Sitten on jotain esitarvittavia varusteita, mitkä on myös lueteltu:
https://kufatec.com/en/complete-kit-...-a6-4a/43010-5
Leave a comment:
-
Pikkuakullinen 55 TFSI e on näyttänyt parhaimmillaan 58 km rangea joskus kesäkelillä. Tuo näyttö yrittää jollakin logiikalla ennustaa edellisten ajojen perusteella tulevaa rangea mutta olen huomannut että käytännössä siihen ei ole luottamista.
Oikeasti olen päässyt 25-55 km sähköllä riippuen kelistä jne jne.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Kufatecin infoissa on jotain kaapelisarjoja ja peilien vilkut. Sen lisäksi koodausdongeli. Sitten on jotain esitarvittavia varusteita, mitkä on myös lueteltu:
https://kufatec.com/en/complete-kit-...-a6-4a/43010-5
Leave a comment:
-
Autosta (A6 55 TFSI e Avant 2022) puuttuu harmillisesti lisävaruste, jota kaipaan. Eli se kuolleen kulman varoitin (blind spot detector), joka peileissä vilkuttelee, kun siellä joku on. Minkähänlainen homma tuollainen olisi jälkiasentaa. Tutkat autossa kuitenkin on eli perusvalmius pitäisi jo olla. Uudet sivupeilit niillä varoitusvaloilla varmaan tarvitsi ja ehkä jotain muuta säätämistä? Kellään kokemuksia tällaisesta muutoksesta. Lisensillä ostettava lisäoptio tämä kait ei ole?
Ja toinen kysymys akusta. Minkälaisia rangenäyttöjä saatte auton näyttöön näillä ilmoilla, kun akku täysin latingissa. Eilen näytti jopa 75km mikä on hämmentävän paljon. Tuosta toki lähtee 10km hyvin nopeaan tahtiin liikkeelle lähtiessä mutta kuitenkin. Parhaimmillaan olen päässyt korkeisiin 17kWh/100km/h kulutuksiin kehätieajossa tikkarinopeuksilla. Esim. Espoo - Vuosaari Kehä III pitkin, vajaa 70km menee yhdellä latauksella. Mitä muilla?
Leave a comment:
-
Tukee kahden vaiheen latausta. Joko Type 2 tai siihen sukopömpeliin kytkettävällä kolmivaihepistokkeella.
Leave a comment:
-
Juu, näin tuo ilmastointi näkyy toimivan. Viikonloppuna oli jopa kelejä, jolloin sitä pystyi testaamaan :) Mutta olen kyllä edelleen sitä mieltä, että kylmästöinnion toimintalogiikka on outo, kun neljä eri ilmastointimodea pitää jakaa kahden eri painikkeen alle. Itse tykkäisin, jos A/CMax painikkeen alta löytyisi joku toinen usein käytetty toiminto ja kaikki ilmastointimodet löytyisivät A/C painikkeen alta.
Leave a comment:
-
Enpä ole omassa autossani tuollaista edes huomannut! Laittanut automaatille säädöt ja siinä olleet kokoajan kesät talvet.
Mutta veikkaan A/C vihreä valo = ilmastointi eco tilassa, A/C punainen valo = ilmastointi normal tilassa ja A/C valo pois = ilmastointi pois päältä. A/C Max on tuo mitä Pekka jo laittoi.
E. Testattu kun napissa vihreä valo niin myös symboli muuttuu A/C EcoViimeksi muokannut välkky; 5.5.2024, 21:19.
- Likes 1
Leave a comment:
-
A/C Max tekee (suunnilleen) saman kuin kääntäisi lämpötilan minimiin ja puhalluksen täysille. Ideana että voi lähtiessä viilentää kuuman auton nopeasti.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jos kaikki automaatilla ja A/C kytkimestä päällä niin toimii myös ilmastointi automaattisesti. Kolme eri asentoa? Onko siellä valittavissa jotku eco, normal jne. perussäädöt?
Tämän lisäksi on näytöllä se oikeanpuoleinen A/C Max kytkin, jonka toimintaa en ole edes ehtinyt ihmettelemään mutta kait se kytkee ilmastoinnin jotenkin täysteholle tms?
Joka tapauksessa logiikka on outo. Miksi kaksi eri A/C-painiketta joissa eri modeja. Mielestäni riittäisi sama mitä oli edellisessä C7 eli yksi nappi ilmastoinnille, josta kompura kytkeytyy päälle/pois päältä.
Leave a comment:
-
Hybridi käsittääkseni aina rautajousilla ilman iskareiden säätömahdollisuutta. Ilmajouset jos ruksattu niin löytyy aina joka nurkasta farkku tai sedan.
Leave a comment:
-
Jatkan vielä kyselemistä, kun ei oikein asia avaudu. Minkälainen jousitus on farkku mallissa, rautajouset vai ilma, edessä tai takana. Vai onko ilma-alusta lisävaruste. Jos ajatellaan ihan perusfarkkua, onko takana ilma vai rautajouset.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiToi pelkällä sähköllä ajaminen onnistuu tosiaan em. ohjeen mukaisesti mutta kaasun kanssa on tosiaan syytä olla varovainen. Melko ärsyttävää, kun bensakone lähtee tulille, jos vahingossa polkaisee liikaa kiihdytyskaistalla tai muussa tilanteessa. Olisi hienoa, kun olisi mode, jolla mennään pelkällä sähköllä niin kauan, kuin akussa riittää virtaa.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Samoin sammuttelee ja käynnistelee Audikin hybrid ajotilassa mutta mitään öljyanalyysia tai vastaavaa ei varmasti ole kukaan tehnyt. Vaihtaa öljyjä taajempaan jos tuo pelottaa?
Leave a comment:
-
#Pääkysymys oli kuitenkin se bensan meneminen moottoriöljyn sekaan. Tämä kysymys lähinnä siksi, että toisen saksalaismerkin hybridi ajotila, sammuttelee ja käynnistelee oman proseduurin mukaisesti ja tämä aiheuttaa öljyn bensaantumisen, varsinkin kylmällä ja kaupunkiajossa.# eli luultavasti sotkee bensaa öljyn sekaan, niinkuin muutkin bensahybridit.
Leave a comment:
-
Jos kaikki automaatilla ja A/C kytkimestä päällä niin toimii myös ilmastointi automaattisesti. Kolme eri asentoa? Onko siellä valittavissa jotku eco, normal jne. perussäädöt?
Leave a comment:
-
Toi pelkällä sähköllä ajaminen onnistuu tosiaan em. ohjeen mukaisesti mutta kaasun kanssa on tosiaan syytä olla varovainen. Melko ärsyttävää, kun bensakone lähtee tulille, jos vahingossa polkaisee liikaa kiihdytyskaistalla tai muussa tilanteessa. Olisi hienoa, kun olisi mode, jolla mennään pelkällä sähköllä niin kauan, kuin akussa riittää virtaa. Pelkällä bensalla pääsee satavarmasti, kun pistää Sportin päälle ja keppiä oikealle eli ajaa manuaalilla. Pelkkä Sporttimode ilman manuaalia mielestäni aina välillä sammuttaa bensakoneen esim. liikennevaloissa tai sitten muistan väärin.
Mites muuten toi ilmastointi toimii. Kytkeytyykö se automaattisesti, jos kabiinin lämpötila ylittää asetetun vai pitääkö se laittaa manuaalisesti päälle A/C-kytkimestä? Siinäkin näytti olevan kolme eri asentoa.
Leave a comment:
-
Onnistuu pelkällä sähköllä ajo kunhan ei ole liikaa pakkasta tai ei kiihdytetä liian kovasti jolloin polttomoottori käynnistyy. Tai ajeta yli 130 km/h.
Pelkällä polttomoottorilla voi ajaa kun nykäsee laatikon sportille.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Tarkoitan lähinnä sitä, että kuljettaja voi auton asetuksilla päättää, millä käyttövoimalla mennään. Pääkysymys oli kuitenkin se bensan meneminen moottoriöljyn sekaan. Tämä kysymys lähinnä siksi, että toisen saksalaismerkin hybridi ajotila, sammuttelee ja käynnistelee oman proseduurin mukaisesti ja tämä aiheuttaa öljyn bensaantumisen, varsinkin kylmällä ja kaupunkiajossa. Siksi kysymys ajamisen onnistumisesta, että voiko helposti "pakottaa" menemään joko bensalla tai vain sähköllä (rangen puitteissa tietenkin). Vähän monimutkaisesti kirjoitettu.
Leave a comment:
-
Mitä tarkoitat kuinka hyvin ajaminen onnistuu?
Pelkällä sähköllä pääsee noin -15 asteen keleihin asti ja pelkällä bensalla min keskikulutus 6l/100km tienoilla.
Leave a comment:
-
Hei, olen uusi täällä. Vakavassa harkinnassa Audi A6 ostaminen. Nyt jotenkin olen selvittänyt moottori kryptiikan, niin siitäpä kysymys. Ihan pelkkää bensamoottorilla olevaa autoa on lähes mahdoton löytää (MHEV), siis uuden karheaa, 2020 luvun autoa. Siispä pakko tyytyä lataushybridiin. Onko Audi raadilla kokemusta siitä, kuinka Audin tekniikkaa lisää bensaa moottoriöljyn sekaan, siis kun ajetaan hybridillä? Kuinka hyvin onnistuu pelkällä sähköllä ajaminen ja akun loppuessa pelkällä bensalla. Nythän puhutaan näistä 2,0 l bensakoneista.
Leave a comment:
-
Tuleeko nuo OTA-karttapäivitykset automaattisesti vai pitääkö niiden lataus aktivoida autosta?
Leave a comment:
-
Hyvä tietää että tuollainen vaihtoehto on myös olemassa. Tuonne tod näk päivitetään pari kertaa vuodessa koko kartta aineisto kun taas OTA päivityksissä samat karttapäivitykset valuvat autoon pieninä palasina vuoden aikana.
Leave a comment:
-
Viimeksi päivitin tammikuussa, ja yhä näyttää pystyvän lataamaan ihan ilmaiseksi.
Seuraava klausuuli on manuaalilatauksen alla:
Ensimmäiset karttapäivitykset ovat sinulle ilmaisia. Saat tietoa siitä täällä heti kun ne umpeutuvat. Huomaa, että käyttämättömät päivitykset umpeutuvat automaattisesti. Ellet suorita päivityksiä, edellä mainittujen järjestelmien virheetöntä toimintaa ei voida taata.
Eli epämääräisen "ensimmäiset" määrän päivityksiä voi ladata ilmaiseksi, myös connect lisenssin umpeutumisen jälkeen. Tarkoittaako sitten yhtä, kahta, kolmea tai mitä, en tiedä.
Varsinkin, kun tuo päivitysversio sama 2024 minkä latasin jo aiemmin, mutta ainakin minimissään siis yhden kerran voi päivittää kartat ilmaiseksi manuaalisesti.
Leave a comment:
-
Koska olet viimeksi ladannut kartat portaalista?
OTA:na ne tulee ilman eri maksua kolmen vuoden ajan siitä kun auto tehtaalta lähtenyt enkä oikeen usko että olisi portaalin puolella eri ehdot.
Leave a comment:
-
Kartat saa päivitettyä manuaalisesti myös USB-tikulla, karttapäivityksen voi ladata ilmaiseksi my.audi portaalista. Tarvitset minimissään 32gb tikun.
Päivitys tapahtuu laittamalla tikku kyynärnojan USB-porttiin(vaihtoehtoisesti voi käyttää sd-korttia), taisi jopa itse kysyä tuon jälkeen että on löytänyt päivityksen haluatko suorittaa sen.
Suosittelen auton olemaan tämän aikaa latauksessa, sillä itsellä päivitys kesti 2h(hidas usb-tikku, suosittelen nopeaa/laadukasta) ja autossa tulee olla virrat tuon ajan päällä.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Vaikka ei multa kysyttykään niin kartta päivitykset tulee näihin OTA:na kun vaan jokusen euron sijoittaa joka vuosi valmistajan tilille.
Leave a comment:
Leave a comment: