Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • andre_
    vastasi
    Kylmiin keleihin liittyen:

    Alkuperäinen kirjoittaja SSP 686
    Driving strategy overview

    Normal operation
    In EV mode, the vehicle is driven by electric power as long as the driving situation permits. For this purpose, the energy content of the high-voltage battery must be at a technical SOC level between approx. 23 % and 95 %. The temperature of the high-voltage battery must be between -10 °C and +50 °C. The maximum speed in EV mode is 135 km/h for MLB vehicles and 140 km/h for MQB vehicles.

    Combustion engine cut-in
    If the vehicle is accelerated above the speed threshold of 135 km/h or 140 km/h or if the point of resistance of the accelerator is passed, the combustion engine will start in EV mode. In this case, the vehicle will remain on EV standby. If the speed and/or the point of resistance of the accelerator fall back under the cut-in threshold for the combustion engine in EV standby, the vehicle will be operated in EV mode again.

    Deactivation conditions
    If the battery temperature is lower than -10 °C or higher than +50 °C or if the energy content of the high-voltage battery drops below the deactivation threshold, EV mode will be switched off until the energy content or battery temperature returns to the normal operating window. PPF ↗ regeneration or bleeding the tank can also lead to EV mode being deactivated.

    Ignition switched off and on again
    If the charge level of the high-voltage battery is above approx. 23 % after the ignition is switched off and on again and the conditions for normal operation are fulfilled, the vehicle will be started in EV mode.

    Leave a comment:


  • ari
    vastasi
    Tuntuu tekevän tota.Tosin mulla on q5,mutta eikös noi oo samalla tekniikalla?Ja nyt kun oli 18c pakkasta,niin löi polttomoottorin tulille heti kun vauhti nous 50km/h vaikka akku oli täys.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Kyllähän se pakkasilla varmasti rajoittaa kylmästä akusta otettua virtaa. Menee kuitenkin iso osa lämmitykseen yms.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Olen ollut havaitsevinani samaa. Kesällä tuntui kiihtyvän paremmin sähköllä. Olen pistänyt tämän talvikankeuden piikkiin (voimansiirron öljyt jähmeät yms.). Sekin ehkä vaikuttaa, kun kaasua painan yleensä aika varovasti, jottei se bensakone vaan turhaan hörähtäisi hetkeksi käyntiin talvipakkasella.

    Leave a comment:


  • Pazimus
    vastasi
    Onko kellään auto tehnyt näin talvisaikaan pakkasilla sellaista, että se ei kiihtyisi sähköllä kunnolla, vaikka akkua on jäljellä reilusti (10km)?

    Tuossa juuri äsken ajelin ja kaasussa tuntui olevan vastusta. Painoin kaasun vastukseen saakka, auto ei kiihtynyt oikein mihinkään ja kun painoin kaasua enemmän, heräsi polttomoottori hörisemään.

    Tiedän tuon, että polttomoottori herää henkiin, kun kaasua polkaisee kunnolla, mutta auto on aiemmin sähköllä kiihtynyt aivan normaalisti, mutta nyt se suorastaan mateli, vaikka sähköä oli pari palkkia käytössä.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Ok, aina oppii uutta. DPF- tai mikä se hiukkasloukku nyt onkaan, toiminnaltahan tuo vaikuttaa. Pitää mainita asiasta, kun auto menee huoltoon ensi kuussa.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Niin siis bensiinikäyttöisissä polttomoottoreissa on tullut hiukkassuodattimia (OPF/GPF/whatnot) käyttöön jo 2010-luvun loppupuolella. Sellaisen toiminnaltahan tuo kuulostaa.

    Leave a comment:


  • lateski
    vastasi
    En tiedä sinun auton varustelistausta tai VINiä, mutta kyllä partslinkin mukaan näissä on optiona hiukkassuodatin(GPF) myös bensamoottoreissa.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Olen vähän ihmetellyt viime aikoina, kun autolla ajaa bensalla niin sen jälkeen auto pysäytettäessä se haisee pikkuisen. Auton ympärillä leijuu vähän kuin sellainen dieselin dpf-polton, palaneen kytkimen tai kuumentuneiden jarrujen käry. Onko muut havainneet vastaavaa ja onko normaalia? Ei kait näissä bensakoneissa dpf-loukkuja sentään ole. Ensimmäisenä tulee mieleen voisiko koneessa/laatikossa olla jokin öljyvuoto pakosarjan/turbon tai pakoputken päälle. Auto ei kylläkään merkkaa reviiriä eikä kone ainakaan ole vinkunut lisää öljyä. Kyseessä siis tuo 2022 mallinen A6 TFSIe Avantt.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Olen havainnut omassa autossa, että vaikka on Sport-modella niin se silti joissain tilanteissa menee hybrid-modeen eli käyttää sähkömoottoria. Esim. liikkeelle lähdöissä ja alamäessä, kun nostaa kaasua vaan tätä ei tapahdu aina. Tätä välttääkseni olen huomannut, kun pistää Sportin lisäksi vielä manuaalin päälle (keppi oikealle) niin silloin en ole ainakaan vielä saanut autoa hybrid modeen. Ajan siis itse valtaosin joko sähköllä tai bensalla ihan siksi, kun en usko lyhyiden bensakäyttöjen ainakaan parantavan koneen terveyttä.

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Ainakin sisarmerkeissä tuo kaasu+jarru pohjassa käynnistäminen pakottaa polttomoottorin pyörimään, joten miksei rinkelibussikin tottelisi moista.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Käynnistät normaalisti ja käytät laatikon sportilla niin polttis käynnistyy ja jää käyntiin.

    Toinen netistä luettu tapa on käynnistää kaasu + jarru pohjassa. Tätä en ole itse kokeillut.

    Ja kolmas kun vaihdat battery hold moodiin.
    Viimeksi muokannut välkky; 25.11.2024, 12:55. Perustelu: Jarru lisätty

    Leave a comment:


  • jtlaine2
    vastasi
    Miten saisi pakotettua polttomoottorin päälle kun auton käynnistää jäisenä pakkasella ja hybridin ajoakku tyhjä (tai näyttää mittaristossa punaista palkkia)?

    Ilmalämpöpumppu kyllä lähtee käynnistäessä päälle lämmittämään (+takalasin lämmitin, istuinlämmitin) mutta kun käynnistyksen jälkeen nousen ulos autosta skrapaamaan laseja niin auto menee sammuttamaan lämmitykset.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Audi A6 C8 myymässä.

    Taputtelin tänäpä kaupat ja myin omani. Toistaiseksi matkadieselin tarve poistui ja voi ajella tyytyväisenä tonnipommeilla ja harrasteleluilla mutta sitten kun taas seuraavan kerran on jollekin oikeelle autolle tarve niin rima on tän jälkeen aika korkeella :/

    Leave a comment:


  • M4nM1W
    vastasi
    Erikoinen vaade tuo 60 mailin ajosuorite, ennen kuin homma on ns. viimeistelty. Vaatineekohan tuota silloin, jos kamppeet kunnossa eikä vikakoodeja ja öljynvaihto ainoastaan ennakoivana huoltona?

    Leave a comment:


  • knurmela
    vastasi
    Vähän video säikäytti ja muitakin voi kiinnostaa, mistä malleista Ultra löytyy.

    SSP-670 mukaan, Ultra löytyy kaikista muista neliveto polttiksista paitsi 3.0 TDI.
    Audi A6 (type 4A) [C8]
    3.0 ltr. TDI
    897evo2 series
    155 kW – 210 kW
    8-speed automatic
    gearbox 0D5
    AL552-8Q3)
    Kaikissa 7-vaihteisissa on Ultra.
    (ProCarManuals.com)

    Leave a comment:


  • jtlaine2
    vastasi
    Tästä ollut puhetta, nyt aiheesta hyvä video

    https://youtu.be/ZVkns3c6YoY?si=aeisYeTIvRVTny41

    Leave a comment:


  • TosiHemmo
    vastasi
    Oman kokemuksen mukaan jos on 2x16A laturissa kiinni, niin lämmitys ei kuluta ajoakkua.

    Leave a comment:


  • jtlaine2
    vastasi
    Miten saa luettua tarkempia tietoja akusta mm. latauskertojen määrää?

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    En ole koskaan testannut auton etälämmitystä sen ollessa 2 x 16A kiinni mutta kyllähän sen pitäisi riittää akun varauksen ylläpitoon/lataukseen ja lämmitykseen saman aikaisesti. 2 x 16A antaa tehoa sen reilu 7kw. Jos auton lämmitys on joku 5kW (?) niin jäähän tuosta vielä tehoa lataukseen. Tosin auton oma laturi saattaa tehdä jotain mitä en osaa tässä huomioida. Jos vain muistan niin kokeilen tuota seuraavan kerran, kun pistän auton jollain kaupallisella latausasemalla type 2 piuhaan kiinni.

    Leave a comment:


  • jtlaine2
    vastasi
    Entä kun lataus 2x16A eli 7,2kW:alla, osaako silloin?

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Käyttää akkua lämmitykseen. Tuossa auton mukana tulevassa latauskaapelissa, jos käytetään schukopistoketta, ei valitettavasti ole riittävästi potkua lataamaan sitä mitä lämmitys syö eli purkaa akkua hieman lämmityksen ollessa päällä vaikka lataisit samalla.

    Leave a comment:


  • jtlaine2
    vastasi
    Käyttääkö tällöin lämmitykseen akkua vai osaako ottaa virran suoraan latauksesta?

    Leave a comment:


  • mhaanpaa
    vastasi
    Lähtöaika, eli tavoitelämpötila tuolloin.

    Leave a comment:


  • jtlaine2
    vastasi
    Käytän tuota ajastinta lataukseen , tietääkö kukaan miten tuo päällekytkettävä on/off sähköinen ilmastointi toimii? Eli jos laittaa päälle niin käyttääkö tuota klo 6 aikaa eli käynnistyy silloin vai yrittääkö auto arvioida että olisi klo 6 haluttu lämpötila?

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Vastaus löytyy tämän ketjun viestistä #81.

    Ja itsellä ainakin vielä alkuperäinen 12V akku.

    Leave a comment:


  • Pazimus
    vastasi
    Terve, lataakos nämä muuten tuota "pikkuakkua" samalla, kun lataa ajoakut? Tuli vaan mieleen, kun luin yhdestä ryhmästä keskustelua, jossa kyseinen henkilö oli löytänyt asetuksista kohdan, jossa sai päättää että ladataanko 12V akkua myös vai ei. En ole kyllä asetuksista sellaista mistään löytänyt, joten oma oletukseni olisi että lataa tuota 12V akkua samalla.

    Onko joku joutunut vaihtamaan jo tuon 12V akun kertaalleen alle viiden vuoden ikäiseen C8:n?

    Leave a comment:


  • Cor Major
    vastasi
    Nelivetokytkimen öljyistä puhe. Laatikkoon tulee kyllä öljynvaihto 60 tkm välein.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    C8 aski ei taida olla S-Tronicin tyyppinen, jos kerran öljynvaihto ei kuulu huoltoohjelmaan. Märkä monilevykytkin kait askissa kuitenkin on?

    Leave a comment:


  • Cor Major
    vastasi
    Näinpä juuri. Omaan voisi vaihdattaa seuraavassa huollossa kun ollut enemmän lyhyessä ajossa. Minkähän hintaluokan operaatio lie merkkarilla?
    Viimeksi muokannut Cor Major; 18.9.2024, 20:20.

    Leave a comment:

Working...
X