Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huijari liikkeellä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tästä syystä minäkään en osta tai myy mitään missään muualla kuin täällä. Joku huuto.net tai tori.fi on vaan niin täynnä kaiken maailman taivaanrannan maalareita, jobbareita, manneja ja muita ruutanan sankareita joiden kanssa asioimiseen vaaditaan ihan toisen levelin hermot.

    Comment


    • Jännä juttu että miulle ei oo sattunut huijareita matkan varrella vaikka oon paljonkin myynyt ja ostanut torissa, huutonetissä ja ebayssa. Täytyy koputtaa puuta.

      Siis satoja kauppoja tehnyt.

      Comment


      • Ebayn buyer protection on kyllä pitänyt aika hyvin huolta, että ostamiset onnistuu. Pari ongelmakeissiä on itsellä ollut, ja niissäkin on ollut kyse inhimillisestä virheestä tai postin söösimisestä. Ebaysta on tullut rahat takaisin, toki hieman turhaa vaivaa siitä on itselle koitunut.

        Huuto.netissä tuntuu liikkuvan suhteellisen paljon hämärää porukkaa. Tosin kun kyse on yleensä käytetystä pikkutavarasta, on huijjaus melko paljon helpompi.

        Torissa taas usein tehdään kauppaa myös isommista laitteista, jolloin henkilökohtainen kaupanteko on käytännössä välttämätöntä.

        Comment


          Joo Ebay on palauttanut mullekin fyrkat parista kerrasta eli se toimii.

          Edit:
          Muisti pätkii.. Siis Paypal on palauttanut rahat Ebay kaupoissa.
          Viimeksi muokannut vayne; 24.1.2015, 12:33.

          Comment


          • Ja paypal on helkkarin hyvä maksutapa, harmi sinänsä ettei ole täällä vielä oikein yleistyny.

            Comment


            • Joo, kaikki Ebay ostokset kannattaa ostaa Paypalinkautta, jos ei mene kaupat putkeen niin rahat tulee takasiin. Monta kokemusta on nimittäni ettei ole tavara tullut ollenkaan :(

              Comment


                Buyer protectionissa on vaan se huono puoli, että suosii ostajia ja paypalliä ei kiinnosta vaikka myyjällä olisi todisteet, että esim. tavara on tullut perille, jos ostaja väittää ettei tullut.

                Lisäksi vetää ikävän paljon välistä. Vähän ketuttaa tukea tuota omilla rahoillaan.

                Comment


                • Tomi Raunion (sinisalo) tapauksessa editytty sen verran että poliisi soitteli viikolla ja suoritti puhelin kuulustelun. Jos sinisalo myöntää tekonsa, käräjille ei tarvitse mennä. Jos taas kiistää, mennään käräjille asti ja korvaukseen lisätään matkakulut ja menetetty työaika. Turussa sitten käräjät ilmeisesti joskus.

                  Comment


                    Mitäs vittua? Kusetut rahat palas takas oikeelle omistajalleen. En valita.

                    Comment


                    • Laitetaan ny tännekin jakoon tämä!

                      Tämä siis tapahtui kaverilleni.

                      Keskiviikkona 21.1. klo 22.15 kaverini myi auton BMW M5 rek. JOJ-55, aasialaissyntyiselle "Simo Hoville". Sai maksusta sähköisen kuitin, joka on nyt osoittautunut väärennökseksi, koska maksua ei ole kuulunut. Kyseessä on ilmeisesti laajempi rikosvyyhti, koska on ilmennyt, että kyseinen "Simo" tai rikoskumppanit ovat varastaneet useampia BMW-merkkisiä autoja Etelä-Suomessa. Viimeisin näköhavainto autosta on Tampereella 22.1. noin klo 14.30.
                      Jos satutte näkemään kyseisen auton, niin ilmoittakaa Valkeakosken poliisille tai kaverille 0407022208, kiitos!
                      Viimeksi muokannut zäbää; 26.1.2015, 21:31.

                      Comment


                      • "Simon sa..No, Simon sucks." No, mun kans yritti meilin kautta ostoksille viime viikol nim. "Mark More" kohteliaasti sujuvalla englannilla. Siis yritti. Olisko yhteyttä?

                        Comment


                          Joo, kaikki Ebay ostokset kannattaa ostaa Paypalinkautta, jos ei mene kaupat putkeen niin rahat tulee takasiin. Monta kokemusta on nimittäni ettei ole tavara tullut ollenkaan :(
                          Mulla ihan päinvastaiset kokemukset. Ebay näyttää tällä hetkellä 245 ostosta ja siitä puuttuu todella monta sellaista, jossa kaupat on tehty ilman välikäsiä. Olen aika surutta maksellut tilille ostoksia, mutta ennen sitä olen kyllä monella tapaa varmistanut sen, mitä olen ostamassa. Näissä tapauksissa positiiviset kommentit ovat olleet luokkaa 99% tai yli. Mulla taitaa olla kaksi kauppaa, joista on palautettu rahnaa. No mitään kiinapaskaa en oo ebaystä edes ostanut. Aliexpressistä sen sijaan yksi kauppa, jossa tilattua puhelinta ei koskaan saatu. Se jäikin sitten ainoaksi hankinnaksi sen kautta.

                          Se tossa ebayssä on /C:stä, että negatiivisen palautteen antamisesta on tehty pirun hankalaa. Tarttis selvitellä sitä ja tätä ja käydä kaikenmaailman keskustelua, joka ei johda mihinkään. Edes neutraalia palautetta ei pysty jättämään ilman kamalaa vatvomista. Joskus haluaisi vaan jättää vähän negatiivissävytteisen palautteen, ilman sen suurempaa rahojen takaisinkinuamista tai muuta vastaavaa. Esimerkiksi silloin, kun kunto ei ole vastanut ilmoitusta, muttei jaksa tapella siitä.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja JM
                            Se tossa ebayssä on /C:stä, että negatiivisen palautteen antamisesta on tehty pirun hankalaa. Tarttis selvitellä sitä ja tätä ja käydä kaikenmaailman keskustelua, joka ei johda mihinkään.
                            Allekirjoitan JM:n mietteet. - Juuri eilen asentelin ebaysta hankkimani valokatkaisijan Opeliin ja samalla totesin katkaisijan taustavalaistuksen vialliseksi.
                            Olisin jättänyt neutraalin kommentin, mutta eihän se onnistunut. - Jouduinkin jättämään positiivisen kommentin, jossa arvostelin tuotteen ja sen kuvauksen ristiriitaa.

                            Comment


                            • Joo, kaikki Ebay ostokset kannattaa ostaa Paypalinkautta, jos ei mene kaupat putkeen niin rahat tulee takasiin. Monta kokemusta on nimittäni ettei ole tavara tullut ollenkaan :(
                              Mitä olen reilut 10 vuotta Ebayssa kauppaa tehnyt (palautteita 900) yhden kerran on tavara jäänyt kokonaan saapumatta ja rahat menneet etumaksuna sen siliän tien. Joku vuosi sittenhän ei Paypalia mm. Saksan Ebayssa tunnettu lainkaan.
                              Tästä saapumattomasta tein rikosilmoituksenkin, mutta siitä tuli syyttäjältä ilmoitus, että ei tutkita. Monta lähtetystä on jäänyt saapumatta, mutta ne on PayPal maksanut takaisin tai sitten korttiyhtiö, kun PayPal on Visaan kytketty.
                              Aika luotettavasti pystyy myyjän palauteprosentista päättelemään, voiko kaupantekoon ryhryä luottavaisin mielin.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja zäbää Näytä viesti
                                Laitetaan ny tännekin jakoon tämä!

                                Tämä siis tapahtui kaverilleni.

                                Keskiviikkona 21.1. klo 22.15 kaverini myi auton BMW M5 rek. JOJ-55, aasialaissyntyiselle "Simo Hoville". Sai maksusta sähköisen kuitin, joka on nyt osoittautunut väärennökseksi, koska maksua ei ole kuulunut. Kyseessä on ilmeisesti laajempi rikosvyyhti, koska on ilmennyt, että kyseinen "Simo" tai rikoskumppanit ovat varastaneet useampia BMW-merkkisiä autoja Etelä-Suomessa. Viimeisin näköhavainto autosta on Tampereella 22.1. noin klo 14.30.
                                Jos satutte näkemään kyseisen auton, niin ilmoittakaa Valkeakosken poliisille tai kaverille 0407022208, kiitos!
                                Jälkiviisaus ei enää huijauksen uhria auta, mutta kun kysymyksessä on noinkin iso kauppa, niin en minä autoa ostajalle luovuttaisi ennen kuin rahat on minun tilillä. Kun olen torista tai huutonetistä tavaraa ostanut, niin aniharva lähettää tavaran pankkiohjelmasta tulostettua tilisiirtokuittia vastaan, vaan yleensä myyjät odottaa että rahat on tilille siirtyneet. En minä sitä loukkauksena koe, vaikka kysymys on ollutkin aina paljon mitättömimmistä summista kuin mitä autokaupoissa liikkuu. Valistuneella ja valveutuneella myyjällä on oikeus odottaa kunnes maksu on selvä, lähettelipä ostaja millaisia kuitteja hyvänsä.

                                Monia kauppoja olen huutonetin ja ebayn kautta tehnyt ja koskaan en ole joutunut huijauksen urhriksi, mutta epäilemättä sekin päivä vielä koittaa. Yhden kerran minua on huijattu, sekin noin 20 vuotta sitten ennen kuin ebayta tai huutonettiä oli olemassakaan.

                                Comment


                                  Joskus voi myös olla niin että myyjän tili on hakkeroitu. Minulle kävi kerran niin että ostin vaihdelaatikon, ja maksoin suoraan tilille koska silloin vielä ei ollut Paypalia saksalaisilla. Myyjän palaute oli hyvä, mutta rahat meni sen sileän tien koska tili oli hakkerin käsissä.

                                  Kyllä minä jätin juuri äsken neutraalin kommentin sen ihmeempiä ongelmia.

                                  Comment


                                  • Kyllä minulla on onnistunut kaikkien palauteiden laitto normaalisti. Viimeksi toissaviikolla laitoin negatiivisen palautteen.

                                    Comment


                                    • Toi Mark More on itteltäkin nettiauton kautta yrittäny ostaa kaikkii mitä ooon ollu myymässä :D

                                      Ja Eilen illalla käytiin toi BMW M5 tunnistamassa, oli lielahdessa talon parkkipaikallla. Auto meni poliisi tutkintaan siitä suoraan hinurilla, kun siinä oli kesäkumit. Pojat oli Lahdesta pölliny bmw e39 530, tällä tuli sit hakeen kaverin M5 ja seuraavana päivänä oli jo Audin A5 kattomas Pirkkalan ABCil :D Kaverit ei vielä jäännyt kii, mutta BTCF oli kaverin fb linkki ja kuvat hänen :D

                                      Kaverini eilen noin 18 aikaan laitto Fb ton ilmotuksen ja 22 aikaan oli jakoja jo 1200 kertaa ja 5 puhelua hänelle tullu siitä. Eli sosiaalisen median voima on aika uskomaton =) Kaveri käski kiittää kaikkia =)

                                      Comment


                                      • Olipa hyvä kun löyty.

                                        Comment


                                        • Jep, varmasti hidasti varkaitten matkan tekoo alla olleet kesärenkaat :D

                                          Comment


                                            Näissä ebay-, yms -kaupoissa kannattaisi aina käyttää luottokorttia, kun se vaan on mahdollista. Visa/MasterCard mm. takaa sen, että jos asiakas ei saa tilaamaansa palvelua/tuotetta, niin silloin ei tule myöskään maksua. Tämä tietysti edellyttää reklamaatiota korttiyhtiölle.

                                            Comment


                                            • Ja heti aamusta se alkaa..
                                              Marwan Kalif haluaisi ostaa ajoneuvosi : Audi,*S6,*2002,*9 500 €,*ID :*7013411Ajoneuvon rekisterinumero:**AHI-366*Viesti:**Hello,Am interested in your car
                                              kindly contact me, if its still Available
                                              Greetings*
                                              *Ota yhteyttä kysyjään seuraavilla yhteystiedoilla:**Marwan KalifPuhelinnumero:**888888888888Sähköpostiosoite: **kmakfr@outlook.com. muillakin autofoorumeilla mainetta niittänyt :D

                                              Comment


                                              • Yks yritti ostaa erästä tuotetta ns. Osamaksulla, koska on holhouksessa ja saa viikossa vain 50e rahaa edun valvojaltaan.
                                                No tuskin ostaja huijari oli, mutta ilmeisemmin huijari on tuo edunvalvoja.=((

                                                Vaikka oli esittänyt että, haluaisi uuden harrastus jutun, mutta ei..???

                                                Comment


                                                  Noille voi sanoa että osamaksu sopii mainiosti. Saa maksaa niin monessa erässä kuin haluaa ja tavaran saa sitten kun viimeinen erä on maksettu.

                                                  Comment


                                                  • No se olis hakenut tuotteen kuukausien päästä.. Hauskaa.=)))

                                                    Comment


                                                    • Haha. Mulla oli muuten 2 ilmoita nettiautossa nii tää marwan laito saman s-postin myös tohon toiseen ilmotuksee.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja karvis Näytä viesti
                                                        Mitäs vittua? Kusetut rahat palas takas oikeelle omistajalleen. En valita.
                                                        Itse odottelen erästä luvattua rahojen palautusta edelleen...

                                                        Comment


                                                        • Sami Sinisalo siis aktiivisena tälläkin foorumilla:
                                                          Eli vastailee osto ilmoituksiin tekstiviestillä...

                                                          "jouni virtanen"
                                                          +358402455698
                                                          [SIZE=2]fi64 5710 9720 1210 79
                                                          [/SIZE]


                                                          http://forum.bomber.fi/viewtopic.php...2572&start=120
                                                          Viimeksi muokannut audi80tq; 3.2.2015, 19:52. Perustelu: linkki lisätty

                                                          Comment


                                                          • 046-6179518 / Virtanen

                                                            Tällä Virtasella on kohtalaisen leveät meriitit ainakin puh. numeron ja googlen perusteella :) Tarjosi minulle aamulla jätetyn ilmoituksen perusteella bkn suutinta.

                                                            Comment


                                                            • Ihmettelen miksi tuollainen sälli saa olla vapaalla jalalla ja miksi poliisikaan ei puutu tuollaiseen. Esim. vangita tyyppi.

                                                              Ja vielä enemmän ihmettelen, kuinka porukka vain voivottelee kuinka rahat meni..=))

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X