Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huijari liikkeellä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Oliko Terolta ihan faktatietoa, tuollainen löytyi viime vuodelta:
    http://yle.fi/uutiset/hallinto-oikeu...toihin/7347067

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee
      Ei verottajalla ole pääsyä tilitietoihin vaikka moni luuleekin niin
      Mut voisko olla? Näkis mun tilin saldon niin tiputtais vähän veroja? :-p

      Comment


      • Tympiihän se naapureita maksella veroja, jos piilojobbari nostaa veroilla maksettuja korvauksia ja tekee autokauppaa pimeästi.

        Comment


          Tulipahan itsekin harjoiteltua huijatuksi tulemista. Kävin eilen hakemassa erään projektikuntoisen vääränmerkkisen auton. Tarkoituksena laittaa muutama katsastuskohde kuntoon, leimata ja laittaa pikkuvoitolla myyntiin.

          Kävin tuossa töiden jälkeen konttorilla autoa rekisteröimässä ja virkailija toteaa autoveroja olevan useamman sadan euron edestä piikissä ja auto on tästä syystä käyttökiellossa. Myyjä ei tietenkään vastaa puhelimeen enää. Tuli sitten ostettua näköjään varaosa-auto purettavaksi. Kyse ei ole kuin 400 euron autosta ja pienellä tuurilla saa paremman hinnan osina kuin kokonaisena, ja kaiken lisäksi pienemmällä vaivalla.

          Vituttaa silti. No on tässä se etu että minun nimeäni ei lue tällä hetkellä yhdessäkään paperissa ja konttorillakin äsken komensin äkkiä antamaan ilmoitusosat takaisin ennen kuin ehti minun nimiini rekisteröimään. Verot ja vakuutukset juoskoot minun puolestani vaikka maailmanloppuun asti edellisen piikkiin, mitä nyt myyjän hetulla tein duunissa pikaisen tarkistuksen niin eipä taida luottotiedotonta paljon haitata.

          Comment


            Kauppakirjaakaan ei tehty ?

            Comment


            • myyjän hetulla tein duunissa pikaisen tarkistuksen
              Eikös tämä ole vähän laitonta?

              Comment


              • Aina kun autokauppaa teen. Tarkistan trafilta auton tiedot.
                Säästyy tuolta verorästiyllätykseltä.
                Taannoin olin muutama vuosi sitten ostamassa T5 S60 volvoa maamme hienostoalueelta Kauniaisista.
                Myyjänä vanhempi herrasmies. Kaveri äkkäsi onneksi kattoa trafin kautta tiedot, jossa merkintä verorästeistä. Herrasmies viimeiseen asti kiisti asian, mutta periaatteen vuoksi auto jäi ostamatta.

                Comment


                  Ei ne verorästit kiistämällä katoa. Verorästien haltijan on syytä selvittää asia jos siinä mitään selvitettävää on. En uskaltaisi autoa yksityiseltä ostaa ilman että tarkastan onko valtiolla jotain saatavia kaupan kohteesta.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja tupi Näytä viesti
                    Eikös tämä ole vähän laitonta?
                    Laitonta tai ei, sovitaan vaikka että auton myyjä ilmoitti minulle haluavansa ostaa laskulla tuotteen jota minä myyn. Sen jälkeen tein tarkistuksen aivan laillisesti. Tämä tapahtui tietenkin kahdenvälisessä keskustelussa ja suullisesti joten valitettavasti en voi asiasta esittää mitään todisteita suuntaan tai toiseen.

                    Comment


                    • Lisättäköön nyt vielä että tyyppi olisi halunnut lähteä poliisiasemalle selvittämään että minä puhun paskaa:)
                      No itsellä soi tuossa tilanteessa välittömästi hälärit.
                      Haettiin sitten tähän perheeseen ensimmäinen audi, joten loppuhyvin, kaikki hyvin:)

                      Comment


                        Olin ostamassa Audi 100 tässä vajaa kk sitten ja otin selvää trafista onko veroja rästissä ja olihan niitä. Otin kuitenki yhteyttä myyjään ja hän sanoi että ei voi pitää paikkaansa ja lupasi selventää asian heti seuraavana päivänä. Eipä kuulunu kaverista ja kun myynti ilmoituskin oli poistunut nettiautosta niin annoin olla. Auton olis saanu noin 400€.

                        Comment


                        • Eikö tuossa Mikon tapauksessa ole osina myymisessä semmonen ongelma, että auto kannattaisi kuitenkin olla omissa nimissä? Nythän se taitaa vielä olla sen herrasmiehen, kenen ne rästit on.

                          Comment


                          • Pieni omakohtainen kokemus. Menet ostamaan autoa. Ostopäivänä tarkistat ensin tekstiviestipalvelulla, onko veroja rästissä. Ei ole. Ostat auton. Kun laitat kahden päivän päästä auto omiin nimiin, konttorilla ilmoittavat että on verot maksamatta.

                            Eli verot oli ok ostopäivänä, mutta ed omistajan veron eräpäivä seuraavana päivänä. Eikä ollut maksanut. Vääntöjen jälkeen kyllästyin ja jouduin itse sen maksamaan, onneksi oli kyse vain muutamista kympeistä. Vitutti silti.

                            Toki trafiin soittamalla tai nettipalvelusta olisi selvinnyt erääntyvät laskutkin, niitä ei tekstari palvelusta näe.

                            Comment


                              Laitonta tai ei, sovitaan vaikka että auton myyjä ilmoitti minulle haluavansa ostaa laskulla tuotteen jota minä myyn. Sen jälkeen tein tarkistuksen aivan laillisesti. Tämä tapahtui tietenkin kahdenvälisessä keskustelussa ja suullisesti joten valitettavasti en voi asiasta esittää mitään todisteita suuntaan tai toiseen.
                              Kahdenkesken kaikkien Audifinns kävijöiden kanssa.
                              Attached Files

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                Laitonta tai ei, sovitaan vaikka että auton myyjä ilmoitti minulle haluavansa ostaa laskulla tuotteen jota minä myyn. Sen jälkeen tein tarkistuksen aivan laillisesti. Tämä tapahtui tietenkin kahdenvälisessä keskustelussa ja suullisesti joten valitettavasti en voi asiasta esittää mitään todisteita suuntaan tai toiseen.
                                Vois sanoa että tämä ja edellinen viesti oli sarjassa " Mietin vielä neljänteen kertaan kannattaako julkaista".

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja maneesi Näytä viesti
                                  Lisättäköön nyt vielä että tyyppi olisi halunnut lähteä poliisiasemalle selvittämään että minä puhun paskaa:)
                                  No itsellä soi tuossa tilanteessa välittömästi hälärit.
                                  Haettiin sitten tähän perheeseen ensimmäinen audi, joten loppuhyvin, kaikki hyvin:)
                                  Kyllä minulla olisi ollut suuri kiusaus lähteä herrasmiehen kanssa sinne poliisilaitokselle asiaa selvittämään :)

                                  Comment


                                  • Vituttaa silti. No on tässä se etu että minun nimeäni ei lue tällä hetkellä yhdessäkään paperissa ja konttorillakin äsken komensin äkkiä antamaan ilmoitusosat takaisin ennen kuin ehti minun nimiini rekisteröimään. Verot ja vakuutukset juoskoot minun puolestani vaikka maailmanloppuun asti edellisen piikkiin, mitä nyt myyjän hetulla tein duunissa pikaisen tarkistuksen niin eipä taida luottotiedotonta paljon haitata.
                                    Haluatko kiusata entistä omistajaa vai itseäsi, jos jätät entisen omistajan verot juoksemaan, joita hän ei kuitenkaan koskaan maksa, kun omana riskinä on se, että jossakin vaiheessa joku kiistää omistusoikeutesi ko. autoon ja olet vaikeuksissa sen takia kun et ole ajoneuvon virallinen omistaja rekisteritietojen mukaan ja maksat vielä sanktioiden kanssa kyseisen ajan verot ja vakuutukset. Teet vain samantien kilvistä poiston, niin jää verot roikkumaan edelliselle omistajalle, kyllä se valtio ne entisten sekaan kuitenkin laittaa, eikä haittaa omaa osadiilausta millään tavalla.

                                    Comment


                                      No joo, tiedetään. En minä tyhmä ole, jos luette kaikki edelläkäytetyt sanamuodot tarkasti niin mitään laittomuuksia ei ole tapahtunut ja syyttömäksi se Auerkin todettiin :)

                                      Ei jaksa alkaa siitä sen enempää saivartelemaan. Timon ja Matin pointti oli ihan huomionarvoinen. Ei sitä tosiaan kenenkään toisen omaisuutta saa alkaa hävittämään. Kai minä sen käyn konttorilla rekisteröimään ja vien samalla kerralla kilvet pois. Jos nyt jotain hyvää niin osina myyden on nyt jo ekan tunnin aikana kuitattu lähes puolet ostohinnasta pois mutta se ei kuulu tähän ketjuun.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                        Kyllä minulla olisi ollut suuri kiusaus lähteä herrasmiehen kanssa sinne poliisilaitokselle asiaa selvittämään :)
                                        Sanotaanko että siinä vaiheessa ei enää jaksanut.
                                        500km takana ja pikku 300km ylimääräinen lenkki vielä edessä hakemaan backup-autoa.

                                        Comment


                                          Ei siinä mitään saivartelua oikeastaan ole. Sanamuodot voi olla mitä vain, mutta niin se homeinen juustokin sai foorumikirjoittelijat oikeuden eteen. Tarkkana tarkkana, interwebz levittää asioita liiankin nopeasti.

                                          Comment


                                            Markus, minä olisin kyllä ehdottomasti halunnut nähdä sen miehen ilmeen, kun poliisisetä kertoo että kyllä ne maksut muuten rästissä on.

                                            Comment


                                              Muutenkin tarvis hankkia joku filtteri tai joku ragelukko näppikseen. Kummasti asiat näyttää ihan erilaiselta kun hiukan rauhoittuu. Tämä keissi on kuitenkin vasta kaksi tuntia vanha ja oli vähän tunteet pinnassa.

                                              Comment


                                                Se kannattaa tuossa verohommassa muistaa, että eihän ne verorästit uudelle omistajalle siirry. Yleensä tosin se uusi omistaja joutuu ne maksamaan, koska auto on käyttökiellossa siihen asti kunnes ne on maksettu. Eli ihan hyvin voi omiin nimiin mennä laittamaan ilman pelkoa, että maksut kolahtaisivat postilaatikkoon.

                                                Comment


                                                • Eipä ei, mutta seisota ny autoa sitte pihassa kunnes edellinen kubbe on jaksanut hoitaa tämän pikkuseikan...
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 30.3.2015, 21:33. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                  Comment


                                                  • Eikös se ole 5 vuotta kun verorästit nollaantuu..? ;)

                                                    Comment


                                                      Minä kun olen ollut siinä uskossa, että verorästeistä vastaa aina sen hetkinen omistaja, riippumatta siitä kenen omistuksessa ne ovat syntyneet.

                                                      Comment


                                                        Noinhan se oli joskus aikoinaan mutta nykyisin näin:
                                                        Ajoneuvoveroa peritään vain siltä, joka on ollut kyseisenä aikana auton omistajana/haltijana eli verovelvollinen.
                                                        Lähde trafi.fi

                                                        Comment


                                                          Mistäs nyt tuulee, kun hommiin tulee järkeä?

                                                          Comment


                                                          • Mutta eikös se ole niin että jos autossa on verorästejä, se on käyttökiellossa, oli maksaja kuka hyvänsä?

                                                            Comment


                                                              Joo eli tosielämässä viimeinen omistaja käytännössä vastaa veroista jos haluaa auton käyttöön. Sillä Trafi varmistaa että valtio saa omansa vaikka joku aiempi omat velvollisuutensa laiminlöisikin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X