Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huijari liikkeellä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rc ilmakuvaaja? Jos oli niin voisin sen skenen foorumilla hieman leukailla...

    Comment


    • Pitänee pitää silmät auki!

      Comment


      • Kansainvälistä kaupustelua

        Mikähän se on viimeinen trendi huijareiden rintamalla, kun muutama hämmentävä yhteydenotto on tullut chättiauton kautta ulkomailta ilmeisesti tai ainakin lontoon pikakurssia vaati yhteydenotto?

        Kupletin juoni lyhykäisyydessään on ollut kutakuinkin sama eli ensin kysellään ja ollaan hyvinkin kiinnostuneita tuotteesta ja siihen kun vastaat edes sinnepäin niin samaten ollaan kauppaa hyväksymässä ja lähettämässä rahoja Paypalin kautta ja "agenttia" varten osoitetta kysymässä mistä saa tavaran noutaa.. Nyt vaihtoehtoina heitettiin oman numeron, nimen, summan ja Paypal-tunnuksen lähettämistä, jolloin ostajalta tulee maksusuoritus tai vaihtoehtoisesti minä voisin lähettää raha-anomuksen Paypalin kautta hänelle..

        Jokseenkin olen uskotellut itselleni, että näissä asioissa ei ole viisasta ja varaa oppirahoja maksella ja terve pessimisti moiseen kaupankäyntiin on tervettä. Olen kyllä Ebayn kautta Paypalin avulla ostanut monenmoista uutta ja käytettyä tavaraa niin yksityiseltä kuin firmoiltakin ympäri maailmaa ilman epäonnistumisia *** kop kop ***, mutta jokin tässä nyt haiskahtaa. Eli mitä tuossa nyt olisi mahdollisesti takana? Pystyykö Paypalin kautta lähettämään jostain katteettomalta tililtä lähetyksen, jota ei pysty nostamaan vaikka se näkyisikin lähetyksessä.
        Viimeksi muokannut Akira; 22.9.2014, 20:42. Perustelu: kiroitusvihjeitä

        Comment


          Maailmalla raportoidaan esim. seuraavista kusetuksissa joissa on käytetty PayPalia. Helpoimillaan myyjälle lähetetään sähköpostilla "tosite" myyjän paypal tilille tehdystä maksusta. Tosiasiassa maksua ei ole tehty, vaan tosite on tekaistu. Myyjä on jo saattanut tässä vaiheessa lähettää tavaran tai muuten luovuttaa ostajalle.

          Toinen tapa on, että oikeata rahaa siirretään hakkeroidulta tililtä myyjän tilille ja myyjä lähettää/luovuttaa tavaran. Hakkeroidun tilin oikea omistaja huomaa tilinsä luvattoman käytön, ilmoittaa PayPalille, joka palauttaa rahnat takaisin häksätyn tilin omistajalle. Tavarat meni.

          Helppona kusetuksena, että oikeata rahaa liikutetaan paypal-tilien välillä ja tavara vaihtaa omistajaa. Sen jälkeen ostaja ilmoittaa paypalille ettei ole saanut maksamaansa tavaraa ja PayPal palauttaa rahat "ostajalle".

          Älkää ikinä lähettäkö myymäänne tavaraa muuhun osoitteeseen kun PayPalin verifiomaan osoitteeseen ostajalle. Tuo viimeisin on muuten liian helppo.

          Comment


            Kotiin tullessa oli postiluukussa lappu isokokoisesta kirjeestä. Kävin noutamassa ja kyseessä oli 7 pilleripurkkia jotain ravinnelisää tjms. (horsepower.eu) sekä vajaan 600€ lasku. Miten tällaisen kanssa pitäisi nyt menetellä?

            Comment


              Rojut suoneen ja salille.

              Comment


                Hahah jos tuolla googlettaa niin ei tarvinne salille mennä. Ennemmin yllättää vaimon vällyjen välissä :D

                Kysyisin Kuluttajaviranomaiselta oikeaa menettely tapaa.

                Comment


                  Minä kun löysin vain jotain venäläisiä pullotunkkeja. Seems legit :)

                  Mistä se paketti on tullut tai kenelle lasku kuuluisi maksaa?

                  Comment


                    Noissahan on sivuston mukaan rahat takaisin -tyytyväisyystakuu. ;) Kovin on arvokkaita pillereitä, 600 eurolla on kyllä paljon varmempiakin tapoja yllättää vaimo positiivisesti.

                    Comment


                    • Tuolla hinnallahan lähettää jo vaimon viikoksi ulkomaille :)

                      Comment


                      • Roskiin vaan koko lähetys. Ei tarvitse maksaa mitään mitä ei ole tilannut.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
                          Rojut suoneen ja salille
                          Sissos, onneksi ei ollut juoma huulilla. Nyt olis näppiksen puhdistus edessä. :-)

                          Mut laita Harald ne vaikka huutonettiin tarjolle?

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja Matts Näytä viesti
                            Tuolla hinnallahan lähettää jo vaimon viikoksi ulkomaille :)
                            Ja yllättää itseään positiivisesti kun vaimo on ulkomailla :) !

                            Comment


                              Latviasta on näköjään paketti lähtenyt. Jännästi vielä naapuri-asuntoon osoitettu, nyttemmin yhdistetty. Mutta siis sellaiseen osoitteeseen johon en varmaan pyytäisi ketään lähettämään mitään.

                              edit: Laskussa on Nordean tilinumero, heitä varmaan kiinnostaa tällainen.
                              Viimeksi muokannut haraldh; 4.11.2014, 09:50.

                              Comment


                                Mitähän se Aura nyt meinaa:

                                http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...deista/682188/

                                Comment


                                  Hyvä ettei ole historia unohtunut.

                                  Comment


                                  • Tomi Raunio salosta myi bmw:n umpiot mutta niitä ei tullut vaikka sanoi useasti lähettäneensä. Ei kuitenkaan matkahuolto tiennyt mitään. Raha kelpasi kyllä. Maanantaina teen rikosilmoituksen jos ei rahat ole takaisin tilillä. Maksu meni tilille FI 6457109720121079

                                    Comment


                                    • Uskomatonta! 2 tarjonnut umpioita ja molemmat täyttä paskaa!! Toinen oli björglund eetu rovaniemeltä. Onneksi on google.

                                      Comment


                                        Voihan nenä..taisin minäkin mennä Tomi Raunion "ansaan"...tavaraa ei näy...perskules sentään.

                                        Comment


                                          Sori näsäviisastelusta, mutta miksi nykyään kukaan luottaa tuntemattomaan?

                                          Comment


                                            Aika vaikeaa se on ostaa käytettyä tavaraa vain tunnetuilta kavereilta. Monesti kun se haluttu tuote on jollain muulla. Google auttaa vähän kun etukäteen tarkistaa mitä yhteystiedoilla löytyy.

                                            Comment


                                            • Toi raunio on jo niin tunnettu huijari että kohta menee auran ohi...

                                              ....ok hieman liioiteltu mutta nimellä pitäis löytyy jo aika monia tapauksia....

                                              Comment


                                                Mun Google ei kerro kaverista mitään =( jotain Instagram, Facebook yms. normaali kamaa.

                                                No huomenna rikosilmoitusta tekemään. Rahasumma ei ollut suuri, mutta nyt projekti taas viivästyy. Kaveri ilmoitti suoraan oikeat osanumerot yms. joten en osannut epäillä ja varsinkaan, kun pikaisella Googletuksella en löytänyt caseja. Kaverillahan on täälläkin tili ja vielä omalla nimellään.

                                                Harmittavaa, kaveri pilaa omat luottotietonsa yms. kai ne olettaa ettei kaikki jaksa noita ilmoituksia tehdä ym. Minä kyllä ajan asian loppuun asti ja mennään ulosoton kautta. Ei sieltä luultavasti saa mitään, mutta pidän casen auki niin pitkään kuin laki mahdollistaa (ns. passiivirekisteri) ja senkin uudistan kun menee umpeen eli menee vuosiksi luotto yms. tiedot.

                                                Comment


                                                • Itse kans ihmettelin kun google ei kerro mitään.. tee Jari vaan rikosilmoitus. Mulle soitti paikallinen poliisi eilen että tutkivat tilin omistajan tiedot ja ottavat sitten yhteyttä että mistä päin kaveri on. Sitten saan päättää lähdenkö todistamaan käräjille. Mutta jos hepuli on persaukinen niin kannattaako omakustanseisesti pitkälle lähtee, tuulee lisää kuluja turhaan ton jantterin takia. Poliisi kerto että ei löytänyt kun yhden tapauksen mun lisäksi niin luulinki että joku alotteleva on...

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                    Sori näsäviisastelusta, mutta miksi nykyään kukaan luottaa tuntemattomaan?
                                                    Eipä tule osat perille, edes "kimppatilauksessa".

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                      Aika vaikeaa se on ostaa käytettyä tavaraa vain tunnetuilta kavereilta. Monesti kun se haluttu tuote on jollain muulla. Google auttaa vähän kun etukäteen tarkistaa mitä yhteystiedoilla löytyy.
                                                      Lähinnä meinaan sitä, että maksetaan etukäteen osia.

                                                      Comment


                                                        Lähetätkö pulla itse osia postiennakolle mielelläsi? Itse en ainakaan tykkää lähettää mitään postiennakolla vaan haluan maksun ensin tilille. Kerran bussiennakolla lähetetyt vanteet takaisin saaneena.

                                                        Comment


                                                          En. Joten jos ei maksa tilille, niin ei kauppaa synny. Tai hae paikanpäältä käteisellä. Tämä siis yksityisenä tehdyissä kaupoissa.

                                                          Comment


                                                            Olen minä monesti maksanut etukäteen tilille, mutta se on niin tapauskohtaista. Jonkun verran pitää olla foorumilla kirjoitushistoriaa tai ainakin naamatuttuja tapahtumista.
                                                            Mutta kun olen itse myynyt niin hämmästyttävän moni ehdottaa kysymättä etukäteismaksua tuotteista vaikka ensisijaisesti haluan tehdä naamakaupat.

                                                            Comment


                                                              Ei tulis kyllä mieleenkään maksaa mitään 10€ kalliimpaa etukäteen. Postiennakko on toimiva ja siinä nyt ei ainakaan kovin helposti pysty kusettamaan. Joskus voi joutua maksamaan kulut jos ostaja ei lunasta tuotetta mut se nyt on aika pieni paha useiden satojen eurojen tappioon. Parastahan on tietysti käteinen kasvotusten ojennettuna.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X