Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huijari liikkeellä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Olen tässä kirjoitellut tuota ilmoitusta ja tulostanut kuitit, mailit yms. ja huomenna Poliisin juttusille. Tämä on periaatekysymys, kuluista niin väliä ja joka pennin aion haasteessa periä takaisin korkoineen. Saapahan miettiä vuosien päästä, että olisikohan sittenkin kannattanut hoitaa asioita toisella mallilla, kun ei saa puhelinliittymää tai asuntoa vuokrattua saati mitään luottokorttia yms.

    Comment


    • Kyllä itse on tällä foorumilla varsinkin jäsenille maksanut etukäteen ja aina on tavara tullut perille. Ja tulevaisuudessakin tulen tällä foorumilla maksamaankin etukäteen jos tosiaan on kirjoituksia paljon. Jos kyseinen jantteri on tälläkin foorumilla niin eikö sellaselle voisi jo ikuisen bannin antaa? Kukaan varmaan epärehellistä ihmistä halua tänne.?

      Comment


        Postiennakko on toimiva ja siinä nyt ei ainakaan kovin helposti pysty kusettamaan.
        Postiennakollakin voi lähettää vaikka kiviä.
        Myyjälle ei kovin kiva juttu, kun paketti jää lunastamatta. Otan aina rahat etukäteen myydessäni.

        Comment


        • Itse ostin n. 200€ tuotteen viimeksi postiennakolla niin, että laitoin myyjälle 2xpostimaksun etukäteen tilille ja hän laittoi loppusumman sitten postiennakon summaksi.

          Eli jos en hae postista niin ei tule myyjällekkään kuluja, ja jos myyjä lähettää kiviä niin häviän vain vajaat 20€.

          Comment


            Postiennakko on toimiva ja siinä nyt ei ainakaan kovin helposti pysty kusettamaan
            20 vuotta sitten nuorena ja kokemattomana ostin postiennakolla 2-kanavaisen vahvistimen autooni, sain kaksi kakkosnelosen pätkää. Sen perästä en ole yksityisiltä postiennakolla tai etukäteismaksulla ostanut yhtään mitään, ellen tunne myyjää jollain tavalla jonkin minulle tutun foorumin kautta. Huutonetistä olen tavaraa ostanut, mutta se on ollut sellaista, mikä ei juuri huijareita kiinnosta. Siellä tietenkin ensin katson palautteet ja sitten vasta teen ostopäätöksen.

            Comment


            • hujari liikenteessä

              huijari nimeltään tai ainakin esittäytyy sillä nimellä Tomi raunio(tompparaun@gmail.com) huijasi multa rahat kannattaa laittaa nimi talteen.

              kaveri otti yhteyttä mun osto ilmoitukseen vastaili aina heti jokakerta kun kyselin jotain tavarasta, mut sit kun oli rahat saanu niin ei enään saa yhteyttä kaveriin.

              Comment


              • Rikosilmotusta vaan.mennään porukalla todistaan sitten. Olkaapa nyt tarkkana tämän kanssa.

                Comment


                  "Osa tuloksista on ehkä poistettu eurooppalaisen tietosuojalain nojalla."

                  Oiskohan tässä syy, miksi ei löydä google oikein mitään.

                  Comment


                  • Tuohon postiennakkoonhan on mahdollista saada tuotteen tarkistus ennen maksua mikäli myyjän kanssa niin saat sovittua. Jos ei suostu niin siinä tapauksessa viimeistään hälytyskellojen kannattaa ruveta soimaan. Edellyttää tietenkin, että koko postiennakko onnistuu mikä näyttää olevan monelle kirosana.

                    Comment


                      Matkahuollon kanssa sama juttu. Edellyttää, että lähettäjä laittaa rahtikirjan lisätietokenttään merkinnän "sisällön saa tarkistaa ennen maksamista".

                      Comment


                      • Onkohan muita lähestyny myyntimielessä tyyppi sähköpostilla: seppo.kalanti@suomi24.fi ?
                        Tuossa oli puhetta että kaverilta löytyy 1kpl Audi TT vanteita ja sovittiin että laittaa aamulla 11.12. matkahuoltoon paketin. Vaan ei ole kuulunu mitään sen jälkeen... Tuossa googlasin ni ilmeisesti samalla sähköpostilla huijattu myös muusikoiden.net palstalla jne.. (Muuta: Huijari liikkeellä!
                        Lisätty: 14.12.2014
                        Voimassa: 11.02.2015
                        Ilmoittaja: Snapo (#77586) Kommentit (4) | Pikaviesti »

                        Tällainen huijari olisi liikkeellä: Seppo Kalanti (seppokalanti@suomi24.fi) ja samalla nimellä toimii Joonas Lahti (jondelahti@gmail.com). Itse jouduin kusetetuksi ja kitarapalstan huijausketjusta löytyy monia muita joita tämä sankari on lähestynyt.

                        Olkaahan varovaisia!"

                        Ei isosta summasta kyse mutta kusetusta ilmassa nähtävästi..

                        Comment


                        • Itsellä ostoilmoitus vetämässä playstation 4:sesta.. houkutteleva tarjous tuli numerosta jonka googlettamalla löytyy suomi24 keskustelu ja tampereelaisesta "huijjarista" Kohta soitellaan, niin tehdään tutkimuksia mikä on miehiään tämä kaveri.

                          Comment


                            Tomi Rauniosta on nyt tehty rikosilmoitus. Tästä se lähtee...

                            Comment


                            • Varaudu Jari siihen että joudut aikanaan etelään lähteen kun käräjät on, olettaen että salosta kotoisin kuten sanoi olevansa. Käräjät kun nykyisin pidetään rikoksen tekijän asuinpaikkakunnalla.

                              Comment


                                Juuh, no worries...laitetaan matkakorvaukset hotelleineen kaikkineen vaatimukseen, puhumattakaan korvauksista menetetystä työajasta jne.

                                Comment


                                • Ei sinne käräjille tarvitse fyysisesti mennä. Minä vein yhden huijarin (Sami Armas Sinisalo, viesti #499) käräjille eikä minun tarvinnut itse olla paikalla, tuomio tuli ja ohjeet rahan perimiseksi. Eihän siltä mitään saa mutta periaatteessa tuota kannattaa pitää vireillä.

                                  Comment


                                    Poliisi lähetti minulle valtakirjan, jonka allekirjoitin ja lähetin takaisin. Sillä valtuutin syyttäjän tekemään tarvittavat toimet huijaria vastaan. Ulosottomies sitten aikanaan laittoi huijarille menettämäni rahat tililleni, korkoineen. Yksinkertaista, suurin vaiva oli netissä tehtävä rikosilmoitus.

                                    Comment


                                    • Jos etsitte tietoja epäilyttävistä tyypeistä, kannattaa kokeilla Googlen lisäksi muitakin hakukoneita kuten Bingiä. Aika huonoja monet tuntuvat olevan, mutta sen uuden EU-tietosuojalain perusteella on kai ainakin toistaiseksi velvoitettu vain Google poistamaan tietoja, joten saattaa hyvällä tuurilla löytyä jotain.

                                      Comment


                                        Jari,

                                        Joskus luulin ostaneeni PS3:n ja sitähän ei tullut, rahat menivät "myyjän" tilille... Soittelin kaverille ja sehän vastasi puhelimeen lopulta, kun muutaman kerran soittelin. Eipä paljoa poliisin mainitseminen auttanut. Kertoi suoraan, että rahat oli jo käytetty. Kiitteli siitä, että järjestin sille mukavan viikonlopun, oli käynyt jossain ostoksilla ja vetänyt tavaraa suoneen. Ehdotti, että voisi maksaa, jos meillä olisi jotain yhteisiä tuttuja, koska kaverin kavereita ei kuseta... Rikosilmoituksen tein. Aikaa kului ja posti kuljetti kirjeen, jossa tuli ilmi. ko kaverin muutkin vireillä olevat asiat. Eli muutkin olivat joutuneet saman kusetuksen uhriksi ja tehneet tyypistä ilmoituksen. Aleksi Kähkönen tämä "mies". Aika ajoin sieltä on tullut kirje että asia on vielä vireillä. Eihän tuommoista kusettajaa, jolla kaikki on jo päin persettä kiinnosta poliisilla uhkailut. Vaikka hän saakin tuomion, ei hän koskaan tule noita rahoja maksamaan takaisin...

                                        Comment


                                        • Tää Tomi Raunio, Sami Sinisalo, Seppo Kalanti ym. näyttäs pienen tutkinnan perusteella olevan yks ja sama tyyppi joka käyttää eri nimiä. Jonkun muijanki nimeä käyttäny välillä... Käyny pari vuotta istumassakin jossain välis. Aika säälittävän näkönen reppana kyl kyseessä...

                                          Comment


                                            Jahas ja omaa tyhmyyttäni meni karkkirahat "Hannu Salmiselle" Oulaisiin, joka käyttää sähköpostiosoitetta hannusalminen71@outlook.com. Tilinumeroksi ilmoittaa FI6457109720121079. Sama reppana kuin Tomi Raunio, Sami Sinisalo, Seppo Kalanti nimien takana.

                                            Helposti olisi ollut tämäkin vältettävissä, mutta useiden kymmenien onnistuneiden kauppojen takia olin liian hyvässä uskossa. [COLOR=#222222][/COLOR]

                                            Comment


                                            • Tänään aamulla kun päivitin ostoilmoituksen, niin sama "herra" otti yhteyttä juuri oikeista tuotteista. Kuvia kyselin ja nimimerkkiä millä hän täällä kirjoittelee, niin ei jaksanut pidemmälle mennä. Alkaa kohta jo ahistamaan nämä luuserit. Joulun alla ps4 ostoilmoon torissa otti yhteyttä 3 huijjaria ja yhteen otin itse yhteyttä. Reppanat vain ei oikein osaa loppuun asti hommaa viedä, kun niin paljon huijjattavia samaan aikaan.
                                              Unohtuu tuoteen sijainti jne kesken kaupankäynnin. Päätin että jatkossa ostan vain paikanpäältä haetut romut tai "tunnetuilta" kirjoittelijoilta. Huoh! Hyvä bisnes suomessa. Tekis tiliä, mutta ei luonne anna periks pilata ihmisten päiviä.

                                              Comment


                                              • ei vaan ymmärrä, miksi maksetaan "tuntemattomille" etukäteen...

                                                Comment


                                                • En maksais koskaan jos ihmiset lähettäisivät tuotteen postiennakolla. Ei ole suostumuksia vielä tullut vastaan. Ymmärrän toki miksi ei kukaan lähetä jos on sattunut en hae sittenkään pakettia ostajia.

                                                  Comment


                                                  • Huijaus yritys Audifinnsillä

                                                    Varokaa miestä Hannu Salminen. Vastailee osoitteesta hannusalminen71@luukku.com

                                                    Laitoin tänne ostoilmoituksen renkaista ja ei mennyt kuin hetki kun laittoi sähköpostia. Renkaat oli houkuttelevan halvat ja sovittiin kaupoista. Kaupat tyssäsi siihen kun pyysin kuvat renkaista ja ostokuitista. Pariin päivään ei kuulunut mitään ja aloin googlettaan herran tietoja, niin törmäsin tähän topicciin http://muusikoiden.net/keskustelu/po...=185894&o=2150

                                                    Comment


                                                    • ......
                                                      Viimeksi muokannut Qtroman; 10.1.2015, 09:34.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                                        Eipä tule osat perille, edes "kimppatilauksessa".
                                                        Huokaus, mutta mistä lienee kysymys, kun 24.9.2014 maksetut kimppatilausosat ei ole edelleenkään saapuneet? Ei viitsi tuolla kimppaosiossa enää kerjätä, kun ei vastauksia saa, saatika edes privana. Ei haluaisi uskoa joutuneen huijatuksi...Miksi ei voi käyttää lähetysseurantaa, niin jäisi turha venkoilu pois?

                                                        Comment


                                                        • Jättikö puolan pää lähettämättä tuotetta vai tilauksen tekijä vai mikä ongelma siinä kimpassa tuli ?

                                                          Comment


                                                          • Minä maksoin kimppatilauksen henkilölle 2:sta EGT-anturista, mutta niitä en ole vielä saanut. En usko/väitä kimpan järjestäjää syylliseksi, mutta hänellä rahat maksoin. Joko puolanpää jätti lähettämättä tai lähetti jonnekin muualle, mutta itse en ole osia saanut. Juurinkin tämän takia tuo lähetysseuranta pitäisi olla käytössä.

                                                            Comment


                                                            • Seppo kalanti tarjos mulle myös dsg laatikkoa. Laitoin jokin aika sitten ostoilmon ja perinteisesti aloitti sähköpostilla. Haistoin heti palaneen käryä.. Ois saanu toimivan dsg laatikon 400€ sis toimitus. Kilometrejäkin oli vain 80tkm.. En ostanut, jostain syystä yhteydenotot jäi kesken...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X