Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 facelift

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itse nostin 2.8 -> 3.0 ja aika kovalta tuntuu ainakin Pirellin P Zerolla. Mikä rengas on vilhokustalla ja miten kovalta tuntuu asfaltin katkokohdissa?

    Comment


      Mahtaako kellään olla näin pappa-mallin gummeja kuin mulla (225/50 17) - jos on niin millaisilla paineilla? Ensiasennusrenkaat, Misukan Primacy HP
      Viimeksi muokannut miiahone; 22.6.2015, 08:29. Perustelu: typo. ei sentään 55 vaan "jopa" 50

      Comment


      • Sauli: Oiskohan alkuperäiset Pirellit olleet alla, pitää tarkistaa.
        Olen aina ajanut hieman normaalia kovemmilla paineilla, tottumis kysymys, rullaa paremmin :D

        Comment


          Luukuissa olevat paineet, juuri nuo 2.2-2.4 luokkaa olevat, on Contin teknisen neuvojan mukaan aivan minimeitä tuon kokoluokan autolle. Päälle 2.5 voi pitää huoletta.

          Comment


          • Kellään kokemuksia tuosta adbluen kulutuksesta 2.0tdi koneissa? Mulla on toi 140kw CNHA ja tuntuu ureaa kyllä menevän. En tiedä paljonko tehtaalta tullessa sitä on sisässä mutta se loppui 11tkm paikkeilla. Lisäsin 10ltr ja nyt mittarissa 19tkm ja sekin loppui. No pikkukylästä ei löytynyt ku 10ltr tonkka sitä ja tankkasin sen... Jospa kestäis öljynvaihtoon... Ja miten muilla tuo hiukkasloukun poltot. Jos kyläajoa tulee se 150 km syttyy jo valot tauluun ja eiku baanalle polttelemaan. Ja todella usein se sitä pakkopolttoa tekee vai miksi sitä nyt sanotaan. Tyhjäkäynti kierrokset 1000rpm ja käry haisee ja flekti jää huutamaan... Onneksi ajan 80% ajoista matka-ajoa.

            Comment


            • Mulla on suunnilleen 7tkm mittarissa samalla koneella varustetussa A4:ssä eikä ainakaan vielä ole huutanut lisää ureaa. Sinänsä on kyllä perin outoa että näihin vehkeisiin ei ole laitettu anturia tuon aineen määrän nuuskimiseen ja vaikka CAR valikkoon mahdollisuutta tarkistaa aineen määrä. Tai tiedä häntä vaikka anturi olisikin mutta ei sitä määrää ainakaan mistään saa selville ilman erikoislaitteita.

              Mitä DPF:n polttoon tulee niin itselläni ei vielä kertaakaan ole lamppu syttynyt. Toki ajankin yleisesti ottaen semmoisia vähintään 30km rupeamia kerrallaan. Flekti on kylläkin useamman kerran jäänyt pyörimään merkiksi polttotapahtuman kesken jäämisestä. Tuo 150km kyllä kuullostaa todella lyhyeltä pätkältä.

              Comment


              • Mitä ulkomaan foorumeita luin niin VCDS olisi työkalu tarkistamaan aineen määrän prosenteissa. En sitten tiedä voiko sitä koodata näkymään MMI valikkoon.

                Comment


                  Mulla alkoi huutelemaan lisää pissaa jossain 11tkm kohdalla. Kuulemma kovin yksilöllistä tuo kulutus. Tunnetaan myös koko huoltovälin kestävä tapaus, itse saan mahdollisesti täyttää vielä toisenkin kerran ennen LL-huoltoa. Säiliön tilavuus on luokkaa lähes 40 litraa eli tuollainen kympin pönikkä ei välttämättä kauhean kauas vie.

                  Hiukkasloukkopoltosta en osaa sanoa, en ole itse mitään poikkeavaa huomannut mutta eikös se juuri niin menekin eli poltto tapahtuu kokolailla huomaamatta. Vasta jos itsepolttomahdollisuutta ei tule, alkaa mittaristo sitä huutelemaan. Voisiko Kozel 'lla olla jotain vikaavikaa järjestelmässä, ootko ajanut vikakoodit?

                  Onhan AdBluen määrälle anturit kun se kerran osaa kertoa sen lisäystarpeesta. Itse en ole löytänyt VCDSssä mistä määrän näkee saati keksinyt saisiko sen jollain tuotua ihan Car / MMI -valikkoon

                  Comment


                  • Onkohan adblue säiliö noin iso? Eihän sinne saa lisätä ohjekirjan mukaan ku 20litraa... Tiedä sitten.

                    Comment


                      Säiliö ei ole kooltaan kuin vähän reilu 20 litraa. Kyllä tuo noissa euro6 autoissa on täysin normaalia että ura loppuun 10 - 15tkm välillä. Tuo urean syönti on suorassa suhteessa kaasujalkaan eli naftan kulutukseen. Tuo usein tapahtuva dpf polttelu on kyllä harvinaisempaa, etenkin se että tulee valot tauluun asiasta...

                      Comment


                        Jees, parikymmentä litraahan se manuaalinkin mukaan on. Mistä lie jäänyt tuo 40 kummittelemaan päähän.

                        Comment


                          Kyllähän tuo työkalukin ainakin kerran vuorossa tekee regenerointia hiukkasloukulle, joskus useammin, joskus harvemmin. Ainakin Passatti osaa sitten jossain kohtaa teloa Start-Stop järjestelmän, eikä sytytä mitään valoja tauluun, ei vain suostu automaagisesti sammumaan. (Kyllä, regenerointi voidaan tehdä myös tyhjäkäynnillä. Hitto sitä hajua ja ääntä :D)

                          Comment


                          • Ei vain viitsis valittaa taas mutta minkäs teet. Se hemmetin kolina palannut takaisin kun kelit kylmennyt. Vauhtipyörä vaihdettiin n.10tkm sitten ja se ainakin liikkeen mukaan oli syypää kolinaan kylmänä. Ja kyllä, se vaihto siihen auttoikin. Mutta nyt parina aamuna auton käynnistäessä se sama mahoton metallinen kolina kuuluu ja epätoivon savut pukkaa korvista ulos... Onko teillä kellään kertoa mikä muu ton voisi aiheuttaa? Kolina kuuluu tosiaan selkeästi jos auto on yön yli seissyt.

                            Comment


                            • Millasia vikoja porukalla ollu näissä A4 b8.5 fl malleissa, siis automaattivaihteiston suhteen? Ja onko jtn selvii piirteitä miten noita automaattivaihteiston vikoja voisi jo koeajolla huomata??? ja onko jtn muuta tyyppivikaa näissä?
                              Viimeksi muokannut zäbää; 12.12.2015, 14:03.

                              Comment


                                28 tkm näemmä kestää -11 3.0 TDI B8:n adblue. Kuinkahan suuri säiliö tuossa on?

                                E. Olikin säiliön koko tuossa hieman ylempänä.
                                Viimeksi muokannut välkky; 1.7.2016, 13:43. Perustelu: Löyty vastaus

                                Comment


                                  Toihan on hyvin. Mulla kesti joku 12tkm, 2.0tdiq

                                  Comment


                                    Mietin kanssa jo sitäkin vaihtoehtoa että saksassa poistettu autosta adblue mutta näköjään ei ollutkaan. Tänään kilahti töihin tullessa ruutuun "lisää adblueta 2400 km aikana"...

                                    Comment


                                      Lorottelin eilen 20 litraa Adblueta säiliöön. Herja "lisää adblueta" ei heti hävinnyt vaikka käynnistin auton pari kertaa ja ajoinkin muutaman kilometrin. Tänä aamuna auto ei enää herjannut mitään. Eihän täytön jälkeen tarvitse kuitata/nollata laskuria tms.?

                                      Comment


                                      • Ei tarvitse kuitata, siinä vaan menee hieman pidempi aika että adblue tankin määrämittaus päivittyy signaalifltteröinnin takia.

                                        Comment


                                          Ok, tänks! Kuuklella kun asiaa yritti selvittää niin tuntui että on fifty-sixty tarviiko kuitata...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X