Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 facelift

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Tilaus laitettiin muistaakseni noin 5 viikkoa sitten, Espoon Audi Centeriin, jolloin myyjä arvioi auton tulevan maaliskuun 1-15pv. eli 2½kk toimitusaika olisi. Noh, se jää nähtäväksi sitten että millon tulee, verouudistusta ennen jos selvitään niin voi huokaista.

Comment

Eikös sulla Oliver ole tossa tuo "hintatakuu", eli jos ei ehdi vanhalla verolla, niin maahantuoja hyvittää erotuksen? Vai oliko tuo sun tilattu jo ennen tuota "tarjousta" ja sua tuo ei koske??

Comment

Eilen näin yhden, ilmeisesti esittely auto teipeistä päätelleen. Täytyy sanoa, että pitkästä aikaa oikeasti todella komea Audi. Tässä välissä vähän ollut sekalaisia nuo, mutta nyt oli jotain särmää.

Comment

Mä kans bongasin ekat tänään ja kävin pikaisesti koeajaakin. Ei kyllä ainakaan lievittänyt odottamisen tuskaa, vielä viis viikkoa oman saapumiseen.

Comment

Onko tuo uusi 1.8tfsi muovisella öljypohjalla ja nestejäähdytetyllä pakosarjalla? Aivan kuin olisin jossain nähny ohimennen jotain juttua aiheesta tai sitten ollu melko villi uni.

Comment

http://ae-plus.com/news/audi-boosts-its-18-litre-turbo

Ainakin nestejäähdytetty pakosarja löytyy...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja touko
                Onko tuo uusi 1.8tfsi muovisella öljypohjalla ja nestejäähdytetyllä pakosarjalla? Aivan kuin olisin jossain nähny ohimennen jotain juttua aiheesta tai sitten ollu melko villi uni.
                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103575 ja sieltä 2. linkki:

Alkuperäinen kirjoittaja fourtitude.com
                Lightweight polymers are used for the oil pan
                Eli ei se pelkkää unta ollut.

Comment

Jaa ei se sitte unta ollut. Puoli vuotta vanhoja uutisia jostain lehdestä selannu. Oisko se ollut Suomen autolehti tms. Kuulostaa kovin epähuoltoystävällisiltä ratkaisuilta kunhan moottorit rippikouluiän saavuttaa..:(

Comment

No noh, samaa sanottiin varmaan -94 kun se jumalmoottori 1.8T tuli markkinoille. Ei tuota huolla kukaan itse, 20 venttiiliä kauhistus jne. Kehitys kehittyy, ja ruuvaajat sen mukana.

Comment

• Onhan tuota muovia noissa autoissa enemmänkin, toki varmasti talvella voi olla vähän jännempää, kun ei meinaa pohjapanssaritkaan ehjänä pysyä.. voinen kuvitella jo, että tulee tarvikkeena alumiinipohjia.

Comment

• Do dii, se on sitten uusi A4 käyty kuittaamassa tänä aamuna Espoon AudiCenteristä. Toimitusaika oli koko tarkkaan 2kk, aika hyvin sanoisin. Mitenkähän sitä maltaisi pysyä tänään toimistolla eikä lähteä cruisailemaan ;)

Comment

• Heh, aika vakuuttava on sun 'korttikätesi' ! B-)

Comment

• Olen huomannut että A4 Avant on mun näköinen malli joten mitä sitä vaihtamaan :)

Comment

• Onko kukaan päässyt testaamaan uutta 170hv 1.8 TFSI Quattroa?

Tuommoinen olisi tyrkyllä työsuhdeautoksi. Aika vaisu oli tuo facelift, joten tuntuukohan se vanhalta heti kättelyssä? Täysin uusi A4 tulossa ilmeisesti parin vuoden sisällä.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja T.E. Näytä viesti
                                Tuommoinen olisi tyrkyllä työsuhdeautoksi. Aika vaisu oli tuo facelift, joten tuntuukohan se vanhalta heti kättelyssä? Täysin uusi A4 tulossa ilmeisesti parin vuoden sisällä.
                                Sehän riippuu mihin vertaa. Faceliftihän se on. Itse olen tyytyväinen mut mun edellinen olikin B7.

Jos ihan uutta haluaa niin sit pitää odottaa se pari vuotta... Mutta jos auton tarvitsee nyt niin...

Comment

• Keskiviikkona uuden auton luovutus.. alkaa pikkuhiljaa jännittämään. Mites miiahone, oletko ollut tyytyväinen?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja T.E. Näytä viesti
                                    Aika vaisu oli tuo facelift, joten tuntuukohan se vanhalta heti kättelyssä? Täysin uusi A4 tulossa ilmeisesti parin vuoden sisällä.
                                    Ehkä siinä ei ollut niin suurta tarvetta muutoksille. Turha sitä on toimivaa mallia pistää täysin uusiksi kolmen vuoden välein. Facelifteillä ihan näin yleensäkin ottaen Audilla tehdään kohtalaisen pieniä muutoksia (tosin niitä on määrällisesti paljon). Miksi auto vanhalta tuntuisi - ja mihin verrattuna?

Seuraavan sukupolven malli esiteltäneen aikaisintaan 2014. Oma veikkaus on että myynnissä aikaisintaan 2015 - kenties vasta 2016. Kannattaa muistaa että esim. B6 esiteltiin 2000 ja myytiin 2008 asti (joskin B7 nimellä, mutta keula poislukien aika maltillinen facelift) - ja nyt jatkaa elämää Exeon muodossa. Sitäkään ei ole haukuttu täysin vanhanaikaiseksi.

Comment

• Ei niin, jos exeoon saisi kardaanin niin minustakin tulisi varmaan seat-kuski.

Comment

• Siis melkein aina facelift tarkoittaa, että jotain pientä tehdään valoille ja purkureille. Kori pysyy samana. Ehkä pikkasen muutetaan sisusta. Must toi uus A4 facelift on muuttunut just niin paljon 08 mallista kun odottais.

Myös usein automallit elää n. 6 vuoden sykliä ja puolessavälissä tulee se facelift. Eli n. 2015 tulee uus A4 sedan ja 6kk myöhemmin avant.

A4 B7 onkin sitten vähän erikoisuus tässä säännössä mutta mielestäni se johtu siitä kun audi halus tuoda sen ison maskin. Uutta A3 ne ehti tehdä vain vuoden ennen kun se sai muutoksen, jotta ne sai malliston ulkonäön yhdistettyä.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Bierdie Näytä viesti
                                          Siis melkein aina facelift tarkoittaa, että jotain pientä tehdään valoille ja purkureille.
                                          Kyllä yleensä tehdään paljon huomaamattomia muutoksia tekniikkapuolelle, varusteluun, yms. Niin tässäkin tapauksessa.

Myös usein automallit elää n. 6 vuoden sykliä ja puolessavälissä tulee se facelift. Eli n. 2015 tulee uus A4 sedan ja 6kk myöhemmin avant.
                                          Aika harvan Audin elinkaari on jäänyt noin lyhyeksi. Varsinkin nykyisin koitetaan pikemminkin pidentää elinkaarta ettei kustannukset karkaa käsistä. Esim. A3 8P: ~9v, A4 B6/B7: ~8v, A6 C5: ~8v, A6 C6: ~8v, A8 D3: ~8v. Itse asiassa Audille viime aikoina tyypillinen on noin 8 vuoden sykli. En ihmettelisi jos B9 tulisi myyntiin 2016.

A4 B7 onkin sitten vähän erikoisuus tässä säännössä mutta mielestäni se johtu siitä kun audi halus tuoda sen ison maskin.
                                          B7 on ihan puhdas facelift - se on poikkeus ainoastaan nimeämismielessä. Vaikea keksiä miksi se haluttiin nimetä uudestaan, varmaan ajateltiin että nyt saatiin halvalla kuluttajien silmissä uusi malli, vaikka erot löytyvät perästä ja keulasta. Muuten käytännössä kaikki osat ovat samoja.

Comment

• Kyllä yleensä tehdään paljon huomaamattomia muutoksia tekniikkapuolelle, varusteluun, yms. Niin tässäkin tapauksessa.
                                            Niin siis tällä koitin just sanoa, että kori ei muutu vaan pientä muutosta sinne tänne tehdään, joka yleensä näkyy helpoiten valoista ja puskureista.

usein automallit
                                            en rajottanut vain audeihin. Fordin ja riisit aika usein 6 syklissä. Saksalaiset vähän pidemmässä. Ja poikkeuksia aina tulee.

A4 B7 onkin sitten vähän erikoisuus tässä säännössä
                                            Niin tarkoitin juuri sitä, että B7 on facelift mutta yleensä se ei saa omaa mallimerkkiä (b7) eli poikkeus, koska sai. Ilmeisesti ulkonäelliset muutokset olivat niin suurret tai joku markkiniointi kikka että sai uuden merkin en tiedä ja ei oikeestaan syvemmin kiinnosta. Myös sen takia B7 on hyvä nostaa esille, että näitä myytiin vain 2005-2007 jollain B7 jäi mallina 3 vuoden ikäiseksi. Eihän tämän vuoden A4 joka on facelift ole B9...

tää on tätä nettikirjottelua, jossa pitäis olla 15 sivua disclaimereita kun joku aina innostuu...

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
                                              B7 on ihan puhdas facelift - se on poikkeus ainoastaan nimeämismielessä. Vaikea keksiä miksi se haluttiin nimetä uudestaan, varmaan ajateltiin että nyt saatiin halvalla kuluttajien silmissä uusi malli, vaikka erot löytyvät perästä ja keulasta. Muuten käytännössä kaikki osat ovat samoja.
                                              B7 myötä saatiin yhtenäinen keulamuoto kaikkiin Audeihin mikä muutti sen ilmettä aika lailla ja ehkä se siksi nimettiin omaksen? B8 faceliftin keulailme ei muuttunut niin merkittävästi.

B7:ssa oli uudet moottorit, ainakin dieseliliin tuli 2-lirtaiset 1.9 litraisen tilalle. Lisäksi (kuulemma) ESP päivitettiin, itse en tosin eroa pysty sanomaan mutta mun B6 olikin vajaaveto ja B7 quattro eli niillä ajeteen muutenkin kovin erilailla ;)

Mutta muuuten eroina huomasin em lisäksi ainoastaan takatilojen sisävalokatkaisimen (B6:ssa omat valot molemille puolille mutta B7:ssa yhteinen) sekä tupakantytytin ei ole piiloon kääntyvää mallia. Niin ja ratti tietysti. Hyvin pieniä viilauksia siis ;)

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja OliverS Näytä viesti
                                                Keskiviikkona uuden auton luovutus.. alkaa pikkuhiljaa jännittämään. Mites miiahone, oletko ollut tyytyväinen?
                                                Siistiä! Oli hienoa mennä Espoon Audi Centeriin ja huomata jo ulkona että sehän on meikäläisen auto paraatipaikalla.

Auto on ollu mulla kolme viikkoa ja itse olen istunut ratin takana n 2000km. Pääsääntöisesti olen oikein tyytyväinen, eihän edellinen B7:kaan mikään huono ollut mutta tää on vielä parempi :)

Mutta ei niin hyvää ettei jotain moitittavaakin. Menin ottamaan auton vakioalustalla (oli muuten ainoa asia missä vaimo pääsi vaikuttamaan) ja ulkonäön kannalta sporttialusta olisi ollut ihan must. Ei tääkään nyt ruma ole mutta pieni kupru kuitenkin. Näin nastarenkailla ja talvinopeuksilla ei pysty sanomaan onko vakioalusta liian löysä nopeaan ajoon, sen tietää sitten kun saa suvikumit alle. Toistaiseksi en ole löytänyt moitetta sen toimivuudesta.

Yllätys sen sijaan oli että kuskin jalkatila on ahtaampi kuin B7:ssa. Mulla on suhteellisen pitkät koivet, mikä aiheuttaa aina haasteita ajoasennon suhteen. Lisäksi kun tässä on mielestäni hieman pidempi kytkinpolkimen liike, niin mun on vaikea löytää hyvää ajoasentoa. Polville on enemmän tilaa kuin B7:ssa mutta nyt mun jalat jää vähän turhan koukkuun ja luulen tuo ahtaampi jalkatila aiheuttaa sen, että mun oikea pakara / ylä-takareisi tahtoo puutua helpommin. Olen yrittänyt vaikka millaisia ajoasentokombinaatoioita mutta se on vieläkin hakusesa. Auto on sporttipenkeillä. Toki koeajoin ennen ostopäätöstä manuaalivaihteisen samoilla jakkaroilla, mutta ei niin lyhyellä lenkillä asia tullut esille.

Niin ja hansikaslokerossa ei ole valoa! Se kuuluu B8:ssa sisävalopakettiin enkä mä sellaista tajunnut. On se perkele, yli 50k€ auto eikä tuollaista perusvarustetta mikä löytyy mun mutsin -99 Corollastakin.

Mutta tosiaan kokonaisuutena tyytyväinen. Mitä nyt pientä ostokrapulaa kun tuli ruksittua varusteita vähän enemmän kuin alunperin ajattelin.... Mutta kerran täällä vaan eletään ;)
                                                Attached Files

Comment

• Onnea uudesta autosta ja alustan saa vaihdettua jälkikätteen helposti ;)

Comment

• Kappas, kommenttini herätti keskustelua - hyvä niin.

Missään tapauksessa en moiti A4:sta, hieno auto kaikin puolin. Mielestäni ylivoimaisesti kovin juttu nykyisessä A4:sessa on kuitenkin uusi 1.8 TFSI moottori, jonka on etenkin 320 nm vääntönsä vuoksi varsin mielenkiintoinen. Siksi kysyinkin, onko jollain jo ko. moottorista kokemusta. Se yhdistettynä nelivetoon tuottaa myös hinnaltaan mielenkiintoisen kokonaisuuden (alk. 42,5 ke). Parilla tonnilla saa myös kivasti varusteita, esim. Business, Alpine Pro ja Comfort-paketit. En ole nähnyt faceliftiä ja pre-faceliftiä rinnan, mutta automaailmaa seuraavallekin muutokset ovat olleet varsin maltillisia.

Vertailukohtana on tässä tilanteessa uusi 320i, johon tuskin tulee päivitystä tulevan leasingkauden aikana. Bemarin ulkonäkö miellyttää kovasti. Nelivetoa ei ole vielä tarjolla, ja todennäköisesti hinta sen kanssa pompsahtaa. Isohko miinus on myös pitkä odotusaika, tuntuu hölmöltä tilata tuollainen perusmalli nyt ja saada auto vasta "syssymmällä".

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja T.E. Näytä viesti
                                                      Vertailukohtana on tässä tilanteessa uusi 320i, johon tuskin tulee päivitystä tulevan leasingkauden aikana. Bemarin ulkonäkö miellyttää kovasti. Nelivetoa ei ole vielä tarjolla, ja todennäköisesti hinta sen kanssa pompsahtaa. Isohko miinus on myös pitkä odotusaika, tuntuu hölmöltä tilata tuollainen perusmalli nyt ja saada auto vasta "syssymmällä".
                                                      Jeps, uudesta 3-sarjata ei ole saatavilla x-drivea eikä mielestäni edes farkkua vielä aikoihin eli se putoaa nopeasti pois kisasta.

Uusi 1.8TQ vaikuttaa paperilla todella mielenkiintoiselta yhdistettynä hintaan. Tonnitolkulla diesel-quattroa halvempi. Jos olisin nyt ostamassa niin tuo olisi varmasti vakavasti harkinnassa vaikka kilsoja tuleekin vuodessa n 30000.

Vaikka ei mulla kyllä ole mitään moitittava oman 380Nm väännöstäkään ;)

Comment

• Kuinka kauan tuo uusi auto käryttää :D ?

Comment

• Käryttää? Ei ainakaan omani käryttänyt missään vaiheessa. Tietenkin pakokaasua tulee kun auto on käynnissä..

Sitten ihan oikea kysymyskin. Hinnastossa mainitaan flexfuel autoissa eri huoltoväli (sanasta sanaan "Poikkeuksia mallin huoltovälissä, kysy lisää Audi jälleenmyyjältäsi."). Tietääkö kukaan mitä eroja käytännössä on?

Comment

• Kyllä mä kävisin näyttämässä autoa huollossa jos se käryttää. Omani ei syö edes öljyä, tai no, mittarissa vasta 3000+km reilussa kuukaudessa. Kyllä se sit ilmoittaa jos pitää lisätä.

Veikkaisin poikkeavan huoltovälin tarkoittavan tiheämpää öljynvaihtoväliä ja ehkäpä jopa kiinteää vaihtoväliä. Mut tää on villi veikkaus vaan

Comment

• Tutuilla on noita muun merkkisiä flexejä ja kuulemma tarkoittaa käytännössä vain hieman tiheämpää öljynvaihtoväliä. En kylläkään audista tiedä. Muutenkin kuullut flexeistä pelkkää hyvää, kestävät siinä missä flexittömätkin. Ei mitään talvikäynnistyshäiriöitä tms. mitä jotkut on pelänneet.

Comment

Working...
                                                              X