PAljon tommosessa uudemmassa A4 audissa (b8.5) , missä on 3,0tdiq(150kw) vm.2012 on päästöt ?autoverosta kellään tietoa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 facelift
Collapse
X
-
On aika sekava kysymys uusien audien puolelle.
Uutena ei tällä hetkellä saa 3.0 tditä kuin 180kW mallina.
C02 180kw sedan 149 g/km ja avant 154 g/km (ilman lisävarustevanteita tms.)
150kW avant s-tronicille saksalaiset automyyjät ilmoittavat 135 g/km.
yksityisten veropäätöksiä 2012 mallisesta 150kW:stä ei edellisen 12kk ajalta löydy.
vertailun vuoksi:
07/2012 käyttönotettu "3.0 D A QUATTRO 4D 180kW" 62 tkm - 8443.78 verot - päätös 12/2014
ja
10/2011 käyttönotettu "3.0 D STW QUATTRO 5D 176kW" 110tkm - 6944.53 verot - päätos 02/2015
Comment
-
Vanhempien (lue: kaikkien muiden kuin tällä hetkellä myynnissä olevien) teknisiä tietoja on yllättävän hankala löytää jopa internetin ihmeellisestä maailmasta. Mulla on pdf:nä faceliftin saksankielinen esite, mutta siellä ei ole ko. koneesta kuin vajaavetoversio ja sekin multitronicilla. Nähtävästi Saksan markkinoihin pieni ero verrattuna Suomeen.
Enivei, jotain osviittaa kertonee vajaavetoisen tiedot (150kW)
-Sedan 129g/km
-Avant 135g/km
Sanoisin että 180kW quattron päästöt on melko lähellä sama. Eetun viittauksista saa valistuneen arvauksen veroista.
Comment
-
Keskiviikkona menee tuo oma nelkku stronicin vuoksi tutkimuksiin. Kovasti se loota miettii mitä tekee. Sportti asennossa rutinan sekaiset erittäin kulmikkaat vaihdot alaspäin vaihtaessa. D asennossa vaihtelee tasakaasullakin edes takas 5 ja 7 vaihteen väliä. Ryömintä vauhdeissa jarruttaminen aiheuttaa melkoisia nytkähtelyjä vaihteiston sekoilun vuoksi. Ja samalla syssyllä se järkyttävä kolina/kalina kun kylmänä käynnistää auton katsotaan. Mistä sitten ikinä johtuukin... Kuulostaa aivan vauhtipyörä kolinalta mutta se kyllä tuntuu aika kaukaa haetulta. Muuten ei valittamista ja onhan audilla ilo ajaa kunhan tuo laatikko vain toimisi:)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janikuula Näytä viestiKeskiviikkona menee tuo oma nelkku stronicin vuoksi tutkimuksiin.
Comment
-
Olleet uudesta asti. Nyt on yli 10tkm mittarissa. En ole aikaisemmin vienyt koska ajattelin katsoa onko se vain alkukankeutta:) voihan se olla että nämä kaikki on ominaisuuksia eikä vikoja. Mutta itselle se tarkoittaa sitä että on viimeinen automaatti vag konsernilta;) ei ole kyllä mun makuun tollasenaan. Muutenhan auto on loistava! Ja tämä uusi nokipannu on erittäin miellyttävä ja maantiellä nelikkokin menee alhaisella kulutuksella. n. 5ltr/1ookm
Comment
-
Ei ihan kuullosta normaalilta tuo sinun vaihteistosi toiminta. Itellä on myös uudenkarhea 2.0TDI A4 quattro alla juurikin tuolla S-tronic laatikolla enkä ole havainnut siinä mainitsemiasi ilmiöitä. Toki sen verran täytyy sanoa, että jotenkin koin miellyttävämpänä vanhassa pirssissä olleen Multitronicin tähän S-troniciin verrattuna, koska siinä ei vaihtotapahtumaa huomannut käytännössä ollenkaan (ainakaan kierroslukumittarista katsomalla :).
EDIT: Oma Audini menee puolestaan keskiviikkona ohjauskulmien tarkistukseen kun tuntuu hiukka levottomalta tuo ohjaus varsinkin hitaammissa nopeuksissa ja rattikin näyttäisi olevan aavistuksen vinossa oikealle...
Comment
-
Itselläni myös uudenkarhea 2.0 TDI Allroad. Janikuula kertoi n. 5 l/100km kulutuksesta. Itse olen päässyt n. 6 l ja keskikuluus, jossa kaupunkiajoa 80% yli 8 l eli todella kaukana ollaan luvatuista arvoista. Minkälaiset renkaat teillä on alla ja mikä on ilmanpaine? Minulla Pirelli P Zero (245/45 18) eikä ne kyllä oikein sovi Suomen uraisille teille - hakee, hakee.
Comment
-
Mulla on alla ihan tehtaalla asennetut Misukat kooltaan 225/50R17 ja ilmanpaineet ovat siinä 2.5 pinnassa. En ole vielä ihan kauhean tarkkoja kulutusmittauksia tehnyt, mutta 30km vaihtelevassa työmatka-ajossa (ei siis kaupunkiliikennettä, nopeudet välillä 60-80km/h ja yhdet liikennevalot välissä) ajotietokone näyttää keskimäärin 5.8 - 6.2 litran kulutusta. Parhaimmillaan olen toistaiseksi päässyt ajotietokoneen mukaan 5.4 litran keskikulutukseen pidemmällä maantietaipaleella. Sen olen huomannut että kylmälle koneelle tuntuu soppa maistuvan. Varsinkin aamulla kun lähtee töihin niin kulutus on alkuun reilusti kympin yläpuolella, josta se sitten määränpäätä lähestyttäessä hiljalleen lähenee sitä 6 litran keskikulutusta.
Comment
-
Juu niinkuin totesin maantiellä pääsee efficiencyllä n.5 litran kulutukseen ilman vakkaria. Vakkari päällä ei lähellekkään. Renkaina 245/40/18 kiinalaiset. Kokonaiskulutus kaikkinensa ajotietokoneella 6,2 ltr ja itse laskettuna 6,4. Eli aika hyvin toi ajotietokone pitää kutinsa:)
Edit: niin ja mulla aika vähän kaupunki pyörittelyä tai moottoritie ajelua...
Comment
-
Minulla on nyt ollut 1.8tfsi quattrossa Toyo NanoEnergy 2 225/45R18 rengastuksella 4 edellistä tankillista 6,6-7,0l / 100km ja maantieajoa ehkä 85% kuljetusta matkasta. Entisillä 245/40R18 GT Radialeilla ei päässyt alle seiskaan mitenkään. Talvella 17" kitkoilla pyörii kulutus siinä 7,0 - 7,4l tietämissä.
Comment
-
Joo, korkean kylmäkulutuksen olen huomannut samoin kuin kiihdytyksen hetkittäiset hurjat lukemat. Edellinen auto oli Subaru Outback ja vaikka Subaruja moititaan korkeasta kulutuksesta niin todellisuudessa se kulutti paljon vähemmän jo uutena ja 20 tkm:niin jälkeen kulutus tippui edelleen. Pitää toivoa, että Audissa tapahtuu sama kehitys. Onko kenelläkään kokemusta Continalin renkaista Audissa, miten vetelee urissa ja ovatko hiljaiset?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janikuula Näytä viestiKeskiviikkona menee tuo oma nelkku stronicin vuoksi tutkimuksiin. Kovasti se loota miettii mitä tekee. Sportti asennossa rutinan sekaiset erittäin kulmikkaat vaihdot alaspäin vaihtaessa. D asennossa vaihtelee tasakaasullakin edes takas 5 ja 7 vaihteen väliä. Ryömintä vauhdeissa jarruttaminen aiheuttaa melkoisia nytkähtelyjä vaihteiston sekoilun vuoksi. Ja samalla syssyllä se järkyttävä kolina/kalina kun kylmänä käynnistää auton katsotaan. Mistä sitten ikinä johtuukin... Kuulostaa aivan vauhtipyörä kolinalta mutta se kyllä tuntuu aika kaukaa haetulta. Muuten ei valittamista ja onhan audilla ilo ajaa kunhan tuo laatikko vain toimisi:)
Comment
-
Oma stronic vaihtaa S:llä melko kulmikkaasti niin ylös- kuin alaspäin ja tämä lienee ominaisuus. D:llä vaihtaminen on huomattavasti pehmeämpää, muttei silti pärjää esmes baijerilaisen moottoritehtaan 8-loviselle "perinteiselle" automaatille. Uskoisin että töksähtelevät vaihdot ovat kaksoinkytkinlaatikon ominaisuus ainakin jossain määrin kun siinä ei ole momentinmuunninta pehmentämässä. Ainakin 190hv versiossa D:llä ja kevyellä pintakaasulla laatikko heittää 7-vaihdetta pesään todella pienillä kierroksilla, jopa alle 1200rpm, mutta pienikin mäki tai kaasua aavistuksen lisää painaminen pudottaa heti 6:lle tai 5:lle mutta ei se mun mielestä niitä tarpeettomasti arvo.
En voi tietenkään sanoa ettei Janin autossa olisi mitään vikaa. Vauhtipyörä lienee jo valmiiksi sökö kun se on tehtaalla asennettu - voihan olla että laatikon elektroniikka reagoi ravistavaan vauhtipyörään arpomalla vaihteita? Kerro miltä ajo tuntuu kun saat autosi takaisin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIstronic Näytä viestiMinkälaiset renkaat teillä on alla ja mikä on ilmanpaine? Minulla Pirelli P Zero (245/45 18) eikä ne kyllä oikein sovi Suomen uraisille teille - hakee, hakee.
Comment
-
Aapuva... Toisin kuin huoltokirja väittää niin adblue varoitus tuli mittariin. Loppuu 2400km päästä. Auton mittarissa 10899km... Kirja sanoo että huoltovälin kestää (30tkm) Nyt huomenna pitäis norgeen lähteä töihin ja siellä tulee n.1500 km ajoja. Onko kokemuksia voiko tohon 2400km luottaa. Autohan ei enää käynnisty jos tuo kusi loppuu. On tuo aivan järjetöntä ettei sitä adbluen määrää voi seurata mistään!!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiNostaa yli kolmeen bariin? Ei kai millään "matalalla", alias 45 tai alle profiilin renkaalla ajeta alle kolmen paineilla? Itsellä 225/40r18 ja painetta siinä 3.1bar.
Comment
-
Itsellä renkaissa paineita 2,8 (kylmänä) kuten rengasliike suositti. 245/45 vs. 225/40 kumin korkeusero on 20 mm (110 vs. 90 mm), matalammalla varmaan välttämätöntäkin pitää korkeampaa painetta, mutta pitääpä kokeilla mikä on vaikutus, meneekö turhan kovaksi esim. mukulakivikaduilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiItsellä ollut 18-tuumaisia aikaisemmin ja niissä ollut 2,8-2,9 bar painetta. Noihin 19" laitoin kanssa tuon 2,8 bar ja nyt kun nostin 3,1 bar niin käytös muuttui positiiviseen suuntaan. Eivät ole enää lähellekkään yhtä uraherkät. En tiedä pitäiskö nostaa vieläkin vähän...
Joo, aika surkeaksi muuttui, muuta en voi sanoa. Kuin hiekkarannalla olisi ajanut.
Takaisin 3.2bar ja auto kulki kuin maglev-juna verrattuna alempiin paineisiin - ja mittarissa oli reilusti päälle 350tkm, tietääkseni myös alkuperäinen alusta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiTäällä porukka ajeli näillä suosituspaineilla ja valitteli
Takaisin 3.2bar ja auto kulki kuin maglev-juna verrattuna alempiin paineisiin - ja mittarissa oli reilusti päälle 350tkm, tietääkseni myös alkuperäinen alusta.
Comment
-
Massapyörä vaihtui tänään. 8 tuntia pörhöllä meni vaihtaa se. Pikaisia kokemuksia uudesta pyörästä. Käynnistyy sievemmin eikä heilahda ku mahoton hetekka. Ei jyrrää ryömiessä eikä pienillä kierroksilla. Tyhjäkäynti muuttui jopa siedettäväksi perus nelipyttysen saksalaisen rohinaksi:) Sammuttaessa ei kuulu klakklakklak eikä ole hytinä hytinä efektiä. Ensivaikutelma positiivinen! Jospa nyt olisi huolettomia kilometrejä...
Comment
-
8.5 A4 allroad 2.0tfsi orkkisrengastuksella (245/45/18?), liikkeestä noudettaessa rengaspaineet n. 2.2-2.4 ja ajettavuus jotain järkyttävää, tämän jälkeen nostettu paineita n. 2.6 jolloin ajettavuus parani, nyt laitoin 3.2 ja alkaa olla jo siellä päin.
Comment
Comment