Itse nostin 2.8 -> 3.0 ja aika kovalta tuntuu ainakin Pirellin P Zerolla. Mikä rengas on vilhokustalla ja miten kovalta tuntuu asfaltin katkokohdissa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 facelift
Collapse
X
-
Sauli: Oiskohan alkuperäiset Pirellit olleet alla, pitää tarkistaa.
Olen aina ajanut hieman normaalia kovemmilla paineilla, tottumis kysymys, rullaa paremmin :D
Comment
-
Vieras
Luukuissa olevat paineet, juuri nuo 2.2-2.4 luokkaa olevat, on Contin teknisen neuvojan mukaan aivan minimeitä tuon kokoluokan autolle. Päälle 2.5 voi pitää huoletta.
Comment
-
Kellään kokemuksia tuosta adbluen kulutuksesta 2.0tdi koneissa? Mulla on toi 140kw CNHA ja tuntuu ureaa kyllä menevän. En tiedä paljonko tehtaalta tullessa sitä on sisässä mutta se loppui 11tkm paikkeilla. Lisäsin 10ltr ja nyt mittarissa 19tkm ja sekin loppui. No pikkukylästä ei löytynyt ku 10ltr tonkka sitä ja tankkasin sen... Jospa kestäis öljynvaihtoon... Ja miten muilla tuo hiukkasloukun poltot. Jos kyläajoa tulee se 150 km syttyy jo valot tauluun ja eiku baanalle polttelemaan. Ja todella usein se sitä pakkopolttoa tekee vai miksi sitä nyt sanotaan. Tyhjäkäynti kierrokset 1000rpm ja käry haisee ja flekti jää huutamaan... Onneksi ajan 80% ajoista matka-ajoa.
Comment
-
Mulla on suunnilleen 7tkm mittarissa samalla koneella varustetussa A4:ssä eikä ainakaan vielä ole huutanut lisää ureaa. Sinänsä on kyllä perin outoa että näihin vehkeisiin ei ole laitettu anturia tuon aineen määrän nuuskimiseen ja vaikka CAR valikkoon mahdollisuutta tarkistaa aineen määrä. Tai tiedä häntä vaikka anturi olisikin mutta ei sitä määrää ainakaan mistään saa selville ilman erikoislaitteita.
Mitä DPF:n polttoon tulee niin itselläni ei vielä kertaakaan ole lamppu syttynyt. Toki ajankin yleisesti ottaen semmoisia vähintään 30km rupeamia kerrallaan. Flekti on kylläkin useamman kerran jäänyt pyörimään merkiksi polttotapahtuman kesken jäämisestä. Tuo 150km kyllä kuullostaa todella lyhyeltä pätkältä.
Comment
-
Mulla alkoi huutelemaan lisää pissaa jossain 11tkm kohdalla. Kuulemma kovin yksilöllistä tuo kulutus. Tunnetaan myös koko huoltovälin kestävä tapaus, itse saan mahdollisesti täyttää vielä toisenkin kerran ennen LL-huoltoa. Säiliön tilavuus on luokkaa lähes 40 litraa eli tuollainen kympin pönikkä ei välttämättä kauhean kauas vie.
Hiukkasloukkopoltosta en osaa sanoa, en ole itse mitään poikkeavaa huomannut mutta eikös se juuri niin menekin eli poltto tapahtuu kokolailla huomaamatta. Vasta jos itsepolttomahdollisuutta ei tule, alkaa mittaristo sitä huutelemaan. Voisiko Kozel 'lla olla jotain vikaavikaa järjestelmässä, ootko ajanut vikakoodit?
Onhan AdBluen määrälle anturit kun se kerran osaa kertoa sen lisäystarpeesta. Itse en ole löytänyt VCDSssä mistä määrän näkee saati keksinyt saisiko sen jollain tuotua ihan Car / MMI -valikkoon
Comment
-
Säiliö ei ole kooltaan kuin vähän reilu 20 litraa. Kyllä tuo noissa euro6 autoissa on täysin normaalia että ura loppuun 10 - 15tkm välillä. Tuo urean syönti on suorassa suhteessa kaasujalkaan eli naftan kulutukseen. Tuo usein tapahtuva dpf polttelu on kyllä harvinaisempaa, etenkin se että tulee valot tauluun asiasta...
Comment
-
Kyllähän tuo työkalukin ainakin kerran vuorossa tekee regenerointia hiukkasloukulle, joskus useammin, joskus harvemmin. Ainakin Passatti osaa sitten jossain kohtaa teloa Start-Stop järjestelmän, eikä sytytä mitään valoja tauluun, ei vain suostu automaagisesti sammumaan. (Kyllä, regenerointi voidaan tehdä myös tyhjäkäynnillä. Hitto sitä hajua ja ääntä :D)
Comment
-
Ei vain viitsis valittaa taas mutta minkäs teet. Se hemmetin kolina palannut takaisin kun kelit kylmennyt. Vauhtipyörä vaihdettiin n.10tkm sitten ja se ainakin liikkeen mukaan oli syypää kolinaan kylmänä. Ja kyllä, se vaihto siihen auttoikin. Mutta nyt parina aamuna auton käynnistäessä se sama mahoton metallinen kolina kuuluu ja epätoivon savut pukkaa korvista ulos... Onko teillä kellään kertoa mikä muu ton voisi aiheuttaa? Kolina kuuluu tosiaan selkeästi jos auto on yön yli seissyt.
Comment
Comment