Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron SUV

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pieni korjaus K-latauksen hintoihin, 50kW lataushinta (ainakin RFID:n kanssa) 0,20 c/min, 11kW (22 kW) lataushinta 0,02 c/min.

    Comment


      Kyllä, K-latauksen omalla tägillä. Mutta jos käyttää jonkun muun palveluntarjoajan appia tai tägiä, niin roaming -maksut hyvinkin nostaa latauksen hinnan euron tietämille minuutti DC:llä ja AC:llä 20 senttiin minuutti.

      Comment


        saaari: yksiköt väärin, hinnat 0,20 ja 0,02 €/min. Eli 20 ja 2 c/min.

        Comment


          Sorry, näin on. Pahoittelut.

          Hyvä asia K-latauksen tagissa on, että se ei maksa mitään ja niitä saa tarvittaessa perheeseen vaikka kaksi ilman kuluja. Myös yleinen hinnoittely on kohtuullinen (toinen kohtuullinen on Lumme Energia, joka kuuluu mukaan Charge & Drive-yhteisöön). Yksi asia myös on nyt 3 kk:n kokemuksella selvä, pitää olla oma kotilatausyksikkö, minun tapauksessani 11kW, joka varmistaa sujuvat lataukset edullisesti ilman suurempia riippuvuksia ulkoisesta latauksesta päivittäisessä ajossa.
          Omat autoilukuluni (polttoaine) ovat tippuneen vähintään puoleen edelliseen diesel-autoon verrattuna.

          Comment


            Kiinnostuneille tiedoksi, vuosimallin 2021 e-tron muutoksia
            Attached Files

            Comment


              Oliko täällä e-troneja käytössä? Hieman kiinnostaisi mikä on tosielämän range verrattuna Teslaan. Kävin jo pikaisella koeajolla mutta sehän ei paljoa asiasta kerro...

              Comment


                Viime viikon loppupuolella Jyväskylästä Espooseen matkalla. Lähtöpäässä -25. Edellinen oli Tesla MX, sillä ei noin kovissa pakkasissa tullut reissattua. Nyt parin kuukauden kokemuksella e-tronista, niin tämä on noin 20% janoisempi kuin Tesla X. Käytännössä tällä kulutuserolla ei merkitystä ellei sitten työkseen istu autossa.

                Voisin kertoilla kokemuksia e-tronista, mutta täällä ei ilmeisesi ole ketjua erikseen näille?

                Click image for larger version  Name:	20210114_205356.jpg Views:	73 Size:	88,4 Kt ID:	1908888
                Viimeksi muokannut Killeri; 19.1.2021, 17:10. Perustelu: Viesti siirretty tänne.

                Comment


                  Ihan mielenkiinnosta, mikä sai vaihtamaan Teslasta e-troniin? Yleensä kai Teslaa pidetään sähköautojen messiaana josta ei kukaan halua vaihtaa pois...

                  Comment


                    Teslan surkea jälkimarkkinointi. Olisin ollut vaihtamassa uuteen vastaavaan, mutta ei päästy kauppohin. Suomen Teslan jälleenmyyjä ei ota vaihtoautoja, ei edes Tesloja.
                    Tietysti myös 20 vuotta Quattroja omistaneena veri veti takaisin. Keväällä -18 vaihdoin pois Audi-leiristä kun silloin ei ollut vielä sähköistä voimalinjaa tarjolla.

                    Comment


                      Itse myös katsellut vaihtoehtoa Teslalle, ja kolmen A8:n kokemuksella yllättäen Audi saattaisi olla taas vaihtoehto. Pitäisi jossakin välissä hakea e-tron pidempään koeajoon. Lähinnä huolettaa tosielämän range, Teslassakin tuntuu omalla ajolla jäävän matka-ajossa 400 km paikkeille ja 50 km pätkissä ajettuna jo lähennellään pakkasilla 250 km rajaa. Mitä lie e-tronin tosielämän range? Toinen asia tietysti on kiihtyvyys, melko raju ero Performance ässän ja e-tronin välillä. Tietysti S-mallin e-tron olisi vähän lähempänä Teslan suorituskykyä, mutta siihen kun rastii vähän varusteita alkaa hintaa olla jo aika lailla... Ja luulenpa. että Teslasta haluaisi aika monikin vaihtaa pois heti kun todellisia vaihtoehtoja alkaa olla tarjolla edes suunnilleen samaan hintaan. Tai ainakin itse haluaisin :)

                      Comment


                        Lisää vuosimallin 2021 e-tron muutoksia: USB-portit on kaikki neljä mallia C.

                        Comment


                          Yritin etsiä tietoa missä kuukaudessa 2020 tuli e-tron tekninen päivitys jossa 25km pitempi range ja pari muuta päivitystä. En tätä nyt helposti löytänyt, niin osaako joku sanoa?

                          Comment


                          • Se julkistettiin 2019 marraskuun lopussa ja siinä yhteydessä mainittiin, että kaikki sen jälkeen valmistuvat e-tronit omaavat tuon päivityksen. Eli jos VIN sanoo auton valmistetun 2020 puolella, niin tuo päivitys pitäisi autossa olla.

                            Lähde: https://www.audi-mediacenter.com/en/...i-e-tron-12382 (päivätty 28.11.2019 ja "all versions of the e-tron SUV will come off the assembly line with an extra 25 kilometers[...]")

                            Comment

                            Working...
                            X