Ainakin raskaankaluston puolella on tullut käytettyä 54mBar filtteri-indikaattoria. Eli tuossa vaiheessa mettärakkori ilmoittaa, että pitääs tehdä filtterille jotain.
Toki moottorissa hieman enemmän tilavuutta kuin henkilöautossa ja työskentelyn olosuhteet hieman pölyisempää... mutta tehoiltaan nää ei mitään ihmeellisiä ole autoon verrattaessa (169kw-214kw)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TFSI softa
Collapse
X
-
Kyllä se alkaa jo sagen huonon puolella olemaan kun tehojen perässä ollaan.
Leave a comment:
-
Jaa niinpäs olikin, katoin että olisi ollut 8. 25 olisi sitten 0,06 bar, minkä varmaan just huomaisi dynossa, mutta tuskin sen enempää. Tosiaan tietty olettaen, että alipaine oikeasti on tuon verran eikä vaikka tuplat...
Leave a comment:
-
Tuo näyttää >25. Jos se tuohon jää niin eipä ole paljoa merkitystä.
En vain osaa tuolla ”mittarilla” sanoa paljonko sitä alipainetta on, koska tuo käikäle meni tappiin. Pitäisi löytää edullinen muistiin jättävä alipainemittari jos tarkemmin haluaisin syynätä.Viimeksi muokannut marre; 9.7.2025, 13:50.
Leave a comment:
-
Eli alipaine näyttäis olevan 8" H2O? Tuo olisi noin 0,02 bar, eli ei yhtään mitään tässä yhteydessä.
Leave a comment:
-
Moottoripyörä valmistajathan ovat jo vuosikymmeniä markkinoineet patopaine tehoja vakion lisäksi. Eli pyörän nopeudella ahdistettua imupuolta.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
Kävin hätäisesti loggailemassa. Ennen porttaamista maksimissaan 422 g/s ja jälkeen 450 g/s (tämä on laskennallinen koska MAP). Pitää vielä saada paremmin säätöihin ja katsoa uudestaan.
Paikoillaan, teurastetussa vakiosuodatinkotelossa, K&N viriviri -kartiosuodatin. Ei pitäisi olla kovin tukossa/paskainen, mutta pesen sen ja katson uudestaan. Joka tapauksessa yrmäytyksen aikana imuputkeen muodostuu kohtuullisen kova alipaine. Voisko tuosta päätellä sen, että nyt suodatin ahdistaa/kuristaa ainakin jonkin verran?
Tarkkuusmittalaitteisto:
Resetoitu:
Vedon jälkeen:
Lie kellään muistissa alipaineen referenssilukuja joita voisi pitää hyväksyttävänä imupuolen ahdistuksena? Optimi olisi tietysti neutraali paine, muttei se ole mahdollista kun imetään ilmaa kiinteän materiaalin läpi.Viimeksi muokannut marre; 8.7.2025, 17:33.
Leave a comment:
-
Valitettavasti 034 toimii näköjään edelleen ihan samalla periaatteella kuin 20 vuotta sitten.
Dissataan muita, omia mokia ei myönnetä, eikä korvata.
Aina kun joku on missään kysellyt 034 mätäspämmin tuotteista olen kertonut omat kokemukseni...
Järkyttävää paskaa koko lafka, ja asenne omistajasta alaspäin on "ei ole meidän vika, itse rikoit"
Leave a comment:
-
Tuota Jackalia on ameriikoissa kovin kehuttu viime vuosina ja tais olla tässä kuukauden sisään kun 034 alotti niiden julkisen dissaamisen käytännössä ilman mitään kunnon todisteita... pari päivää jaksoin seurata sitä öyhötystä ja sen jälkeen ei vaan pystyny lukemaan aiheesta enää ilman naaman sulamista. Mutta on kyllä kiva saada kokemuksia kotimaastakin tuosta firmasta.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
APR ei enää pysty toimittamaan aikaisemmin käyttämääni ja haluamaani ohjelmaa. Vaihdan softaajaa, ja tilattu ohjalmointikaapeli tulossa ensi viikolla.
Katsotaan lisää kun kokemuksia kertyy, kai tuon pulkan saa rikki näinkin.
- Likes 5
Leave a comment:
-
Olekko marre millasia ilmamääriä loggaillu noilla avarretuilla hilppeillä ?
paljonko sulla menee ilmaa maksimissaan ?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiEn ole vielä loggaillut. Odottelen vielä tietoa siitä, että onko APR:llä vielä tarjolla 104 oct ohjelma ns. test pipe - versiona viime kesäiseen tapaan. Jos ei ole, niin softahommaa joutuu uudelleen miettimään. Siinähän tuo samalla menisi viinallekin.
Leave a comment:
-
Sekä että. Tuliko neljännen sukupolven EA837 koneeseen lisäksi imukanavasuuttimet.
Leave a comment:
-
Onko remmiahdetussa suuttimet imusarjassa vai kannessa? Meinaan, että onko suurempia suuttimia saatavilla kuinka ja kuinka on sumutuskuvion laita viinalla? Ainakin tälläisiin ongelmiin törmäsin kuulopuheissa n 10v sitten...
Leave a comment:
-
En ole vielä loggaillut. Odottelen vielä tietoa siitä, että onko APR:llä vielä tarjolla 104 oct ohjelma ns. test pipe - versiona viime kesäiseen tapaan. Jos ei ole, niin softahommaa joutuu uudelleen miettimään. Siinähän tuo samalla menisi viinallekin.
Leave a comment:
-
Hyvin mätsätty ahtimen inletin, sekä kaasuläpän ja ahtimen välisen tötterön pinta-ala. 80 mm kaasuläpän jälkeinen hormi on kauttaaltaan vähintään 76,5mm. Jos nyt oikein ja oikeita lukuja osasin laskea, niin imupuolen pinta-ala kasvoi 19,45%.
Porttaus ei pitäisi aiheuttaa välitöntä softaustarvetta, vaan lambdat hoitaa rikastuksen lisääntyneeseen ilmamäärään mukaisesti.
Seison kokemuksen opettamana korjattuna jos näin ei ole. Softauksesta voisi olla hyötyä varsinkin jos siinä pystytään huomioimaan optimaalisesti vesi-metanolin tekemä rikastus ylärekisterissä.
Leave a comment:
-
Ainakin marre käyttänyt niitä tulppia: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...14#post1580614
Leave a comment:
-
Aiheesta ja aiheen sivusta yksinkertainen kysymys: Millä tulpilla olette softattua kompressori- 3.0TFSI:tä ajelleet? Vakiotulpalla (esim NGK PFR8S8EG) vai jollain muulla?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
Tähän sen verran väliaikatietoa, että keskusteluyhteys on nyt avattu pajalle, joka rakentaa virikoneita. Tällä hetkellä arvioidaan millainen ahtimen kanavien porttaus olisi hommana, ja ratkaistaan sen jälkeen miten edetään. Omana toiveena olisi, että keväällä asennetaan avarrettu ahdin ja aletaan taas ihmettelemään säätöjä.
- Likes 4
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Huomasithan ARTO ,että kysyjällä on uudempi (2017) s5 eli turbollinen 3.0tfsi, ei remmiahdettu joista paljonkin puhetta ja joista katteja sulanut. Vai koskeeko samat murheet myös noita uudempia erilaisella tekniikalla olevia ?
Leave a comment:
-
Itse en rupea noita stageja määrittelemään, mutta periaatteessa asia on noin kun Vayne esitti. Tuon 3.0 tfsi -koneen kohdalla katin vaihto ja siirto hieman kauemmas pakosarjasta on jopa suositeltavaa. Niitä on hajoillut jonkin verran, ainakin lastuviritetyissä, yhtään kovemmassa käytössä. Eli jos mieli tekee esim. radalla käydä, suosittelen katin vaihtoa ja siirtoa.
Näistä löytyy forumilta lisää juttua toisista ketjuista.
Leave a comment:
-
Stage 1 joo toimii lähes joka isolla ns tunnetulla valmistajalla jo mainitun Erikoismoottorin lisäksi mm. APR, Revo, MTM. Stage 2 kohdalla alkaa sitten jo eroja tulla, kun osia menee vaihtoon imu/pakopuolella niin ei ihan bulkkisofta aina osu kaikille niin hyvin mutta pääosin edellä mainitut toiminnee, jos niiden speksaamilla osilla kasattu.
Stage 2 imupuolen muutoksilla ja 200 c katilla on siis ihan varma tekniikka, katti vaan määrittää päästöt katsastukseen niin ei se kestävyyteen niin vaikuta oli cellit mitä tahansa. Moni noista stage 2 tekijöistä vaatii 200c katin vakion tilalle.
Sitten kun turbon muutoksia tulee niin aletaan vasta hakemaan niitä tekniikkaan koostuvia rajoja oikeasti, kaikki alle tämän on perussettiä koneelle/kestävyydelle, kunhan softa tulee osaavista käsistä.
Leave a comment:
-
Hei, kiitos tästä vastauksesta haluaisin vielä kuulla kun puhuit rautamuutoksien tekevän eron, niin onko stage 2 ja downpipen vaihto 200 kennoiseen katilliseen vielä kestävän rajoissa?
Leave a comment:
-
On niitä ohjelmoituna vaikka kuinka paljon. Osaavan tekijän jäljiltä ei tarvi jännittää. Pelkkä säätö ilman rautamuutoksia ei ole vielä kummoinen juttu ja kone kestää sen varmasti, jos vaan on lähtöjään kunnossa.
Ps. Ne staget voi olla sitten mitä vaan tekijästä riippuen. Stage 1 puhutaan yleensä pelkästä ohjelmoinnista, ns. lastutus. Stage 2 on jollain imuilmakitin vaihto, jollain jotain pakopuolejuttuja tai kuulerin vaihtoa, ehkä jopa kaikki. Niitä ei ole siis mitenkään standardoitu. Tästä syystä moni virivelho haluaa tietää vain, millaisen luonteen moottorille haluaa ja teholuokkatoiveen.
Leave a comment:
-
-
Hei, minä haluaisin tiedustella jos joltain löytyy kokemusta tai tietoa auton moottorin ohelmoinnista. Minulla on tällä hetkellä 2017vm s5 tfsi ja haluaisin siihen laittaa tällaisen stage ohjelman, niin löytyykö antaa vinkkejä, että onko luotettava ja pysyykö auto kunnossa tämänkin jälkeen?
Leave a comment:
Leave a comment: