Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI softa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • J-M Koopikka
    vastasi
    Ainakin raskaankaluston puolella on tullut käytettyä 54mBar filtteri-indikaattoria. Eli tuossa vaiheessa mettärakkori ilmoittaa, että pitääs tehdä filtterille jotain.

    Toki moottorissa hieman enemmän tilavuutta kuin henkilöautossa ja työskentelyn olosuhteet hieman pölyisempää... mutta tehoiltaan nää ei mitään ihmeellisiä ole autoon verrattaessa (169kw-214kw)

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Kyllä se alkaa jo sagen huonon puolella olemaan kun tehojen perässä ollaan.

    Leave a comment:


  • ArttuH
    vastasi
    Jaa niinpäs olikin, katoin että olisi ollut 8. 25 olisi sitten 0,06 bar, minkä varmaan just huomaisi dynossa, mutta tuskin sen enempää. Tosiaan tietty olettaen, että alipaine oikeasti on tuon verran eikä vaikka tuplat...

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Tuo näyttää >25. Jos se tuohon jää niin eipä ole paljoa merkitystä.

    En vain osaa tuolla ”mittarilla” sanoa paljonko sitä alipainetta on, koska tuo käikäle meni tappiin. Pitäisi löytää edullinen muistiin jättävä alipainemittari jos tarkemmin haluaisin syynätä.
    Viimeksi muokannut marre; 9.7.2025, 13:50.

    Leave a comment:


  • ArttuH
    vastasi
    Eli alipaine näyttäis olevan 8" H2O? Tuo olisi noin 0,02 bar, eli ei yhtään mitään tässä yhteydessä.

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Moottoripyörä valmistajathan ovat jo vuosikymmeniä markkinoineet patopaine tehoja vakion lisäksi. Eli pyörän nopeudella ahdistettua imupuolta.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti

    Kävin hätäisesti loggailemassa. Ennen porttaamista maksimissaan 422 g/s ja jälkeen 450 g/s (tämä on laskennallinen koska MAP). Pitää vielä saada paremmin säätöihin ja katsoa uudestaan.
    Botniaringillä sain kaasuläpästä vikakoodin. Käytin liittimet irti ja kuittasin vikakoodit, jonka jälkeen en ole saanut oiretta uusittua yrityksistä huolimatta.

    Paikoillaan, teurastetussa vakiosuodatinkotelossa, K&N viriviri -kartiosuodatin. Ei pitäisi olla kovin tukossa/paskainen, mutta pesen sen ja katson uudestaan. Joka tapauksessa yrmäytyksen aikana imuputkeen muodostuu kohtuullisen kova alipaine. Voisko tuosta päätellä sen, että nyt suodatin ahdistaa/kuristaa ainakin jonkin verran?

    Tarkkuusmittalaitteisto:

    Click image for larger version  Name:	IMG_6065.jpg Views:	0 Size:	154,2 Kt ID:	1986951
    Resetoitu:
    Click image for larger version  Name:	IMG_6064.jpg Views:	0 Size:	109,0 Kt ID:	1986952
    Vedon jälkeen:
    Click image for larger version  Name:	IMG_6066.jpg Views:	0 Size:	110,7 Kt ID:	1986953

    Lie kellään muistissa alipaineen referenssilukuja joita voisi pitää hyväksyttävänä imupuolen ahdistuksena? Optimi olisi tietysti neutraali paine, muttei se ole mahdollista kun imetään ilmaa kiinteän materiaalin läpi.
    Viimeksi muokannut marre; 8.7.2025, 17:33.

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Valitettavasti 034 toimii näköjään edelleen ihan samalla periaatteella kuin 20 vuotta sitten.

    Dissataan muita, omia mokia ei myönnetä, eikä korvata.

    Aina kun joku on missään kysellyt 034 mätäspämmin tuotteista olen kertonut omat kokemukseni...

    Järkyttävää paskaa koko lafka, ja asenne omistajasta alaspäin on "ei ole meidän vika, itse rikoit"

    Leave a comment:


  • RistoEe
    vastasi
    Tuota Jackalia on ameriikoissa kovin kehuttu viime vuosina ja tais olla tässä kuukauden sisään kun 034 alotti niiden julkisen dissaamisen käytännössä ilman mitään kunnon todisteita... pari päivää jaksoin seurata sitä öyhötystä ja sen jälkeen ei vaan pystyny lukemaan aiheesta enää ilman naaman sulamista. Mutta on kyllä kiva saada kokemuksia kotimaastakin tuosta firmasta.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti

    APR ei enää pysty toimittamaan aikaisemmin käyttämääni ja haluamaani ohjelmaa. Vaihdan softaajaa, ja tilattu ohjalmointikaapeli tulossa ensi viikolla.
    Toistaiseksi hyviä kokemuksia Jackal Motorsportin softista. Etuina, että pystyn itse vaihtamaan softaa (esmes octaanien mukaan) nettiyhteydellä softaajan serveriltä, samoin DSG- vaihteistosoftat. Softissa on erilaisia revisioita, joissa on huomioitu tämäm platformin erilaisia tukimodeja kuten viribensapumppu, isompi kaasuläppä, portattu ahdin jne. Lisäksi halutessa säätää softaa lähetettyjen logien perusteella tehosopivaksi metanoliruiskulle. Olen tällä viikolla ajanut turva- ja performance stage 2+ logeja 98 oct ja E40 softilla, hyvältä vaikuttaa. Huomioiden 7 tunnin aikaero ämerikkaan, yhteydenpito toimii erittäin hyvin.

    Katsotaan lisää kun kokemuksia kertyy, kai tuon pulkan saa rikki näinkin.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Olekko marre millasia ilmamääriä loggaillu noilla avarretuilla hilppeillä ?
    paljonko sulla menee ilmaa maksimissaan ?
    Kävin hätäisesti loggailemassa. Ennen porttaamista maksimissaan 422 g/s ja jälkeen 450 g/s (tämä on laskennallinen koska MAP). Pitää vielä saada paremmin säätöihin ja katsoa uudestaan.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
    En ole vielä loggaillut. Odottelen vielä tietoa siitä, että onko APR:llä vielä tarjolla 104 oct ohjelma ns. test pipe - versiona viime kesäiseen tapaan. Jos ei ole, niin softahommaa joutuu uudelleen miettimään. Siinähän tuo samalla menisi viinallekin.
    APR ei enää pysty toimittamaan aikaisemmin käyttämääni ja haluamaani ohjelmaa. Vaihdan softaajaa, ja tilattu ohjalmointikaapeli tulossa ensi viikolla.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Sekä että. Tuliko neljännen sukupolven EA837 koneeseen lisäksi imukanavasuuttimet.

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Onko remmiahdetussa suuttimet imusarjassa vai kannessa? Meinaan, että onko suurempia suuttimia saatavilla kuinka ja kuinka on sumutuskuvion laita viinalla? Ainakin tälläisiin ongelmiin törmäsin kuulopuheissa n 10v sitten...

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    En ole vielä loggaillut. Odottelen vielä tietoa siitä, että onko APR:llä vielä tarjolla 104 oct ohjelma ns. test pipe - versiona viime kesäiseen tapaan. Jos ei ole, niin softahommaa joutuu uudelleen miettimään. Siinähän tuo samalla menisi viinallekin.

    Leave a comment:


  • Samsonite
    vastasi
    marre :n touhuja on kyllä mielenkiintoista seurata. Hienoa "pioneerityötä" . Olekko marre millasia ilmamääriä loggaillu noilla avarretuilla hilppeillä ?
    paljonko sulla menee ilmaa maksimissaan ?
    Milloin tulee täys e85 muutos ? :)

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Viikolla meni avarrettu ahdin kiinni. Vielä kuvatus kairatusta tötteröstä kaasuläpän ja ahtimen väliin.

    Click image for larger version  Name:	IMG_2569.jpeg Views:	0 Size:	58,9 Kt ID:	1970818
    Viimeksi muokannut Killeri; 18.5.2024, 18:26. Perustelu: Asia selvä.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Hyvin mätsätty ahtimen inletin, sekä kaasuläpän ja ahtimen välisen tötterön pinta-ala. 80 mm kaasuläpän jälkeinen hormi on kauttaaltaan vähintään 76,5mm. Jos nyt oikein ja oikeita lukuja osasin laskea, niin imupuolen pinta-ala kasvoi 19,45%.

    Click image for larger version  Name:	IMG_2576.jpeg Views:	194 Size:	60,7 Kt ID:	1970490

    Porttaus ei pitäisi aiheuttaa välitöntä softaustarvetta, vaan lambdat hoitaa rikastuksen lisääntyneeseen ilmamäärään mukaisesti.

    Seison kokemuksen opettamana korjattuna jos näin ei ole. Softauksesta voisi olla hyötyä varsinkin jos siinä pystytään huomioimaan optimaalisesti vesi-metanolin tekemä rikastus ylärekisterissä.
    Viimeksi muokannut Killeri; 18.5.2024, 18:25. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Vakiotulppa (NGK PFR8S8EG) toimii erittäin hyvin.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Ainakin marre käyttänyt niitä tulppia: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...14#post1580614

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Aiheesta ja aiheen sivusta yksinkertainen kysymys: Millä tulpilla olette softattua kompressori- 3.0TFSI:tä ajelleet? Vakiotulpalla (esim NGK PFR8S8EG) vai jollain muulla?

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti

    Tähän sen verran väliaikatietoa, että keskusteluyhteys on nyt avattu pajalle, joka rakentaa virikoneita. Tällä hetkellä arvioidaan millainen ahtimen kanavien porttaus olisi hommana, ja ratkaistaan sen jälkeen miten edetään. Omana toiveena olisi, että keväällä asennetaan avarrettu ahdin ja aletaan taas ihmettelemään säätöjä.
    Nyt on kairattu.
    Click image for larger version

Name:	IMG_2168.jpeg
Views:	2380
Size:	77,4 Kt
ID:	1969720 Click image for larger version

Name:	IMG_2169.jpeg
Views:	2358
Size:	70,7 Kt
ID:	1969721 Click image for larger version

Name:	IMG_2170.jpeg
Views:	2379
Size:	85,2 Kt
ID:	1969722

    Leave a comment:


  • vayne
    vastasi
    Ei noista katteja ole sulanut mutta viripajat pääosin haluaa vaihtaa ne sporttiversioihin Stage 2 kohdalla. Osa ei edes anna softaa, jos ei ole. APR on ainoa, joka ajattaa vakiokatilla jopa stage3 niin kyllä se varmasti kestää. Kyseinen katti on melko erikoinen ja iso.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Samsonite
    vastasi
    Huomasithan ARTO ,että kysyjällä on uudempi (2017) s5 eli turbollinen 3.0tfsi, ei remmiahdettu joista paljonkin puhetta ja joista katteja sulanut. Vai koskeeko samat murheet myös noita uudempia erilaisella tekniikalla olevia ?

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Itse en rupea noita stageja määrittelemään, mutta periaatteessa asia on noin kun Vayne esitti. Tuon 3.0 tfsi -koneen kohdalla katin vaihto ja siirto hieman kauemmas pakosarjasta on jopa suositeltavaa. Niitä on hajoillut jonkin verran, ainakin lastuviritetyissä, yhtään kovemmassa käytössä. Eli jos mieli tekee esim. radalla käydä, suosittelen katin vaihtoa ja siirtoa.

    Näistä löytyy forumilta lisää juttua toisista ketjuista.

    Leave a comment:


  • vayne
    vastasi
    Stage 1 joo toimii lähes joka isolla ns tunnetulla valmistajalla jo mainitun Erikoismoottorin lisäksi mm. APR, Revo, MTM. Stage 2 kohdalla alkaa sitten jo eroja tulla, kun osia menee vaihtoon imu/pakopuolella niin ei ihan bulkkisofta aina osu kaikille niin hyvin mutta pääosin edellä mainitut toiminnee, jos niiden speksaamilla osilla kasattu.

    Stage 2 imupuolen muutoksilla ja 200 c katilla on siis ihan varma tekniikka, katti vaan määrittää päästöt katsastukseen niin ei se kestävyyteen niin vaikuta oli cellit mitä tahansa. Moni noista stage 2 tekijöistä vaatii 200c katin vakion tilalle.

    Sitten kun turbon muutoksia tulee niin aletaan vasta hakemaan niitä tekniikkaan koostuvia rajoja oikeasti, kaikki alle tämän on perussettiä koneelle/kestävyydelle, kunhan softa tulee osaavista käsistä.

    Leave a comment:


  • rinteel
    vastasi
    Hei, kiitos tästä vastauksesta haluaisin vielä kuulla kun puhuit rautamuutoksien tekevän eron, niin onko stage 2 ja downpipen vaihto 200 kennoiseen katilliseen vielä kestävän rajoissa?
    Viimeksi muokannut Killeri; 8.2.2024, 13:59. Perustelu: Tarpeeton vastaus poistettu.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi

    On niitä ohjelmoituna vaikka kuinka paljon. Osaavan tekijän jäljiltä ei tarvi jännittää. Pelkkä säätö ilman rautamuutoksia ei ole vielä kummoinen juttu ja kone kestää sen varmasti, jos vaan on lähtöjään kunnossa.

    Ps. Ne staget voi olla sitten mitä vaan tekijästä riippuen. Stage 1 puhutaan yleensä pelkästä ohjelmoinnista, ns. lastutus. Stage 2 on jollain imuilmakitin vaihto, jollain jotain pakopuolejuttuja tai kuulerin vaihtoa, ehkä jopa kaikki. Niitä ei ole siis mitenkään standardoitu. Tästä syystä moni virivelho haluaa tietää vain, millaisen luonteen moottorille haluaa ja teholuokkatoiveen.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Jos minä olisin sinä niin lähtisin tuosta liikkeelle: https://erikoismoottori.fi/

    Leave a comment:


  • rinteel
    vastasi
    Hei, minä haluaisin tiedustella jos joltain löytyy kokemusta tai tietoa auton moottorin ohelmoinnista. Minulla on tällä hetkellä 2017vm s5 tfsi ja haluaisin siihen laittaa tällaisen stage ohjelman, niin löytyykö antaa vinkkejä, että onko luotettava ja pysyykö auto kunnossa tämänkin jälkeen?

    Leave a comment:

Working...
X