Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TFSI softa
Collapse
X
-
Kiitos laki erittäin hyvästä ja täsmällisestä vastauksesta! Taas osoitti tämä foorumi voimansa. Nyt on minullakin tieto millä kateilla voi lähteä projektia viemään eteenpäin kun se aika koittaa.
-
Eipä tuosta uutta tarvi jos ei radikaalisti muuttunut ääni kattien vaihdolla. Kiitoksia infoista ja näytteestä.
Leave a comment:
-
Uusilla kateilla olevaa ääninäytettä ei vielä ole, mutta sama putkisto jossa eri katit (tn. 400 cell ennen Flowmaster kokeilua) voi kuulostella tästä. Tuo putkisto on Marteliuksella tehty, keskivaimennin ilmeisesti Marteliuksen omavalmiste ja takavaimentimet Supersprintin. Kyllähän se äänekkäämpi on kuin orkkis kuulee kyllä asuntoon sisälle kun ajaa pihalle, mutta ei mikään liian äänekäs jos nätisti ajelee. Muuten hyvä putkisto, mutta dronea on kyllä liikaan 2000-2500 rpm ja sille pitää vielä keksiä jotain kun ei tuota matka-ajossa mielellään kuuntele.
Voisin tehdä jossain vaiheessa uuden videon uusilla kateilla jos kiinnostusta, mutta en usko että se juurikaan tuosta eroaa. Lisäksi voisi katsoa jos saisi tehtyä verrokki videon S5:een jossa alkuperäiseen putkistoon vaihdettu Flowmasterin katit josta orkkis katit tyhjättty. Tämä muutos ei kuulemma juurikaan lisännyt ääntä sisällä.
Leave a comment:
-
Oiskohan tuosta putki-setupista ääninäytettä, miltä kuulostaa? Nimimerkillä pähkäilen mitä omalle tekis, kun lämpö ja päästöongelmat on tiedossa.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sami.M Näytä viestiEli ratkaisu on siirtää katit taaemmaksi putkistoon vaihdelaatikon läheisyyteen mutta ilmeisesti sitten ei meinaa saada päästöjä kohilleen ainakaan 200cel kateilla? Olisiko tähän kokemuksia? Saako ne toimintalämpöihin ja päästöt rajoihin jos vaan antaa tarpeeksi monoa ennen mittauksia? Suositeltavaa katti valmistajaa millä onnistua? Mites 300cel katit, löysin parilta valmistajalta (G-Sport ja HJS mm) 300cel kennoja jos tekisi niistä?
Nyt niitä kokemuksia =)
Alunperin olin laittamassa G-Sport 400cell Gen2 EPA kun niitä löyty jenkeistä kohtuu hintaan ja ilmeisesti pitäisi kestää lämpöä. Eivät vaan saaneet niitä toimitettua 4..5kk aikana, joten sitten päädyin Wagner tuningiin, kun kuulin että niillä saatiin kanssa yhden RS5:n päästöt kohdilleen joista se ei mennyt Magnaflow(?) kateilla, jotka about samoilla kohdin kun mulla.
Tässä päästömittaus ennen vanhoilla kateilla sekä uusilla, mittaukset tehty samalla laitteella. Aika näyttää miten kestää.
Tässä vielä kuva asennuskohdasta.Vanha 200 cell Uusi 300cell rpm 2730 2570 HC 129 35 CO 0.98 0.07 CO2 13.6 15.1 O2 1.67 0.46 Lambda 1.045 1.017
- Likes 2
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiOn myös paikkoja jotka suolistaa OEM-katit ja laittaa metallikennoiset alemmas putkistossa. Mäntsälässäkin paja joka tehnyt useampia.
Leave a comment:
-
Kaveri hitsasi mulle putket missä katit laatikon luona, taitaa olla luisun downpipet ylempänä. Leiman sai sillä e40 seoksella dual pulley ohjelmalla. Taisi katsuri todeta että katit vetelisivät muka viimeisiään. Toki ohjelma test pipeille tehty niin voi vaikuttaa asiaan, tiedä siitä.
- Likes 1
Leave a comment:
-
On myös paikkoja jotka suolistaa OEM-katit ja laittaa metallikennoiset alemmas putkistossa. Mäntsälässäkin paja joka tehnyt useampia.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Rapakon takasi juttuja kyllä lukenu ahkerasti ja sieltäkin vähän ristiriitasta tietoa. Osa sanoo että täysin bolt-on ja toinen haukkuu ihan paskaks saman tuotteen :D
Mutta pitääpä Luisulta kysellä kun on ajankohtasta.
Leave a comment:
-
RistoEe, rapokan takaa varmaan löytyy, mutta luulen olevan kyllä aina vähän mittatilaustyöksi... Suomessa on kyllä hyvää palvelua antanut noiden suhteen Luisu's Garage Hyvinkäällä.
Leave a comment:
-
Onkos S4 saatavilla jotain bolt-on downpipea, jossa catit ois taaempana? Vai meneekö customi hommiksi?
Leave a comment:
-
No lain mukaan pitäisi nykyään muutoskatsastaa softauksen jälkeen. Muutoskatsastus on käyttöönottopäivästä riippuen tehtävissä mahdollisesti pelkkien penkkilappujenkin avulla. Se on sitten eri asia mistä se katsuri edes tunnistaa auton softatuksi.
Enemmän murehtisin lisääntyneiden pakolämpöjen käymisestä katalysaattorien päälle. C6 koppaiseen A6:seen on aika huonosti saatavilla bolt-on downpippeja, joissa katalysaattorit olisi siirretty lähemmäs vaihdelaatikkoa (kisakatitkaan eivät vakipaikalla tule kestämään.). Itsellä vakiokatit on toistaiseksi ehjät, mutta alaväännöt on päässyt ravistamaan joustoliitoksen hajalle.
Leave a comment:
-
Vielä tuo katsastus, onko siinä ongelmia jos vaihtaa hihnapyörän ja softan?
Leave a comment:
-
Lähtölukema on täysin vakiolla tehdassoftalla (kun sen sinne juuri ennen vetoa laitoin sisään), mutta vaihteistosofta on siinä jo Erikoismoottorin, kuten JPStone jo totesikin. Tämän vaikutus ei kuitenkaan vakiossa tuo paperin mukaan kuin marginaalisen osan tuosta heitosta tehdastehon ja mitatun välille.
Leave a comment:
-
Lähtökäppyrät kyllä kertoo, että on jo joku softa ollut pohjilla. Tuskin mikään yksilö ois noin paljon yliviritettynä tullut tehtaalta ulos.
Leave a comment:
-
Ollyvai, tuossa siis vielä selvyyden vuoksi omat dynolaput pelkällä softalla (ECU ja TCU). Jostain syystä dyno antoi jo tuohon normaaliin aikas kovat arvot, olisiko joku jo Saksassa jotain ohjelmaa laittanut koneeseen tai tuon TCU softan vaikutus tuli ilmi?...
Auto on siis S4 B8 mallia ja sinne oli laitettu Capriston putkisto (jos tuo nyt jotain vaikutti dynotuloksiin).
"Dynona oli MAHA MSR 500 Ylöjärven Autodiagnoosilla.
Perussoftalla saatiin lukemat Pnorm 288,1kW (391,6bhp) ja Mnorm 504,3Nm. Erikoismoottori.fi:n Stage 1 tehot samaisella dynolla Pnorm 350,1kW (476,0 bhp) ja Mnorm 550,7Nm. Kummassakin mittauksessa oli TCU softaus jo tehty (max kierrokset nostettu 7200rpm)"
Leave a comment:
-
A6 4F on tosiaan ZF 6HP ja tästä syytä tehonkin jää alhaisemmaksi, kun konetta ei saada kierrätettyä yhtä pitkälle kuin s-tronic-autoissa. Tästä olisi apua tehon metsästyksessä, kun noissa moottoreissa huipputeho tulee kierrosten myötä, mutta valitettavasti meiltä ei löydy noihin 6HP-askeihin työkalutukea tällä erää.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja JPStone Näytä viestiJos teet tuon pulley vaihdon, niin suosittelen ECU lisäksi TCU eli laatikon softauksen. Toimii sitten niin perkuleen paljon paremmin kun on kummatkin tehty..
Alkuperäinen kirjoittaja Ollyvai Näytä viestiOnko kenelläkään dynokäppyröitä, miten paljon teho ja vääntö ovat lisääntyneet?
Leave a comment:
-
Ollyvai, en tiedä millaisia käppyröitä dynolla a6 CAJA koneilla on saatu mutta CAKA koneesta Audi S4 B8 Stage 1 tuli mukavat +84hp ja 46Nm vääntöjä lisää. Jos teet tuon pulley vaihdon, niin suosittelen ECU lisäksi TCU eli laatikon softauksen. Toimii sitten niin perkuleen paljon paremmin kun on kummatkin tehty.
Sitten jos ajatellaan Stage 1+ tuon pulley vaihdon jälkeen, niin voisi olla jotain +100hp ja 60Nm vääntöjen nousu. Jopa perus ilmanottoa ei tarvitse vielä kauheasti tuunailla tuossa vaiheessa.
Leave a comment:
-
Juu ehdottomasti suosittelen menemista suoraan stage2, eli ahtimen hihnapyoraa pienemmaksi vaan. Silla ja siihen tehdylla softalla heppoja pitaisi tulla luokkaa 440-450. Vaannoista en nyt osaa sanoa muutakuin etta nekin numerot kasvaa.
Leave a comment:
-
Hyvinpä pöhköilin, kun jotenkin joku espanjalainen ääntämisasu (en osaa espanjaa) lipsahti. Eli CAJA on toki oikea koodi. Erikoismoottori näyttäisi toimivan Helsingissä, nimellä Fortistuning. Onko kenelläkään dynokäppyröitä, miten paljon teho ja vääntö ovat lisääntyneet?
Onko katsastuksen kohdalla ollut ongelmia?
Leave a comment:
-
CAJA koneessa ollut nyt muutaman kuukauden Erikoismoottorin softa. Hyvin pelittää arkiajoissa ja täyskaasuvedot tuo kyllä hymyn huulille edelleen. Etenkin alaväännöt on huikeat :)
Mulla tosin ahtimen hihnapyörä päivitetty 57mm, jonka asentamista suosittelen ennen softausta (muutamalla satkulla saa pyörän ja asennussarjan, eikä vaadi 4f kopassa edes keulan laittamista huoltoasentoon).
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ollyvai Näytä viestiOletteko kokeilleet Stage 1 viritystä CAHA moottoriin, A6 3.0T? Minkälainen on ollut? Mistä firmasta?
Mainoksen uhrin aloin miettiä, antaisiko tuo sen minkä lupaa.
Leave a comment:
-
Ollyvai, kokeile Erikoismoottorin softaa CAHA koneeseen :). Saat sen ainakin toimimaan oikein. Noissa oli kait viritysaste hitusen CAKA konetta alhasempi ja olikos jotain eroa ahtimessakin??
Leave a comment:
-
Oletteko kokeilleet Stage 1 viritystä CAHA moottoriin, A6 3.0T? Minkälainen on ollut? Mistä firmasta?
Mainoksen uhrin aloin miettiä, antaisiko tuo sen minkä lupaa.
Leave a comment:
-
200 kennoisten sijoittamisella askin viereen on kääntöpuolensa, ne eivät oikein ole toimintalämmöissä normaalissa kaupunki- tai maantieajossa. Riittävään lämpöön kaasupaperia varten ne saa antamalla paikallaan pari-kolme minuuttia kierroksia.Viimeksi muokannut marre; 28.12.2021, 09:08.
Leave a comment:
-
Eiköhän se ole helpoin pistää tiheät katit sinne laatikon viereen V-bandilllä kummassaki päädyssä katsastusta varten, ja sitten normiajossa siellä laatikon vieressä on jotain ihan muuta. Se neljän v-bandin aukaisu ja kiinnitysnyt on kuitenkin luokkaa renkaiden vaihto...
Toki näinhän ei saa tehdä tieliikenteessä olevalle autolle, koska päästöt.
Leave a comment:
-
Kova polte olisi alkaa virittelemään tuota omaa yksilöä mutta eräs asia askarruttaa ja samalla jarruttaa hommaa. Katit. Olisiko tämä oikea paikka kysellä toimivista ratkaisuista? Aiheesta löytyy tarinaa somen puolelta mutta pitäisikö tännekkin kerätä jotain kokemuksia?
Orkkis paikalla ei ilmeisesti kestä mikään ratkaisu, ainakaan pitkään, se on tullut selväksi.
Eli ratkaisu on siirtää katit taaemmaksi putkistoon vaihdelaatikon läheisyyteen mutta ilmeisesti sitten ei meinaa saada päästöjä kohilleen ainakaan 200cel kateilla? Olisiko tähän kokemuksia? Saako ne toimintalämpöihin ja päästöt rajoihin jos vaan antaa tarpeeksi monoa ennen mittauksia? Suositeltavaa katti valmistajaa millä onnistua? Mites 300cel katit, löysin parilta valmistajalta (G-Sport ja HJS mm) 300cel kennoja jos tekisi niistä?
Nyt niitä kokemuksia =)
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiMikähän lie, kun hihnapyörämodit kumpikin jää selvästi ihan pelkälle softavirille? Joku hässäkkä joo, mutta mikä? A7 kuulostikin aika kiukkuiselle.
Leave a comment:
-
Tuo belt slip ja sitten tukkonen suodatin voi vaikuttaa aika isosti. Mulla oli 6kk käytössä ollut boschin suodatin vakioboksissa ja sai ahtoja 0.6bar vaikka piti löytyä n. 1.2-1.3 luokkaa. Vaihtamalla tuoreeseen löytyi loput. Epäily oli sillon joko belt slipistä tai sitten suodattimesta. Logeista selvisi, kun ei persdynolla huomannut että vedot katosi talvikelillä 5000rpm+ ja ahdot meni sen jälkeen suoraa viivaa
Näihinhän saa tuota halpaa hihnankiristäjää millä tämä ongelma pitäisi viimeistään lähteä: https://www.ecstuning.com/b-verstark...-ten-a001-blk/
Pitäs käyttää omaa verrokkina rullilla, kunhan saan sen ensin muutettua superduperahdetuksi.
Leave a comment:
Leave a comment: