Mallinnettu lie tässäkin koneessa ilmamäärä, eli penkkiinhän se olisi vietävä jos absoluuttista totuutta haetaan. Ovathan nuo APR-tuotteet tavanneet kyllä suorittaa sen mitä on pitänytkin.
Asennuksen osuus on tuotteiden hinnoissa aika vähäinen. Hihnapyörien kanssa keula otetaan huoltoasentoon ja siitä sitten neppaillaan vaihtaen. Sama juttu coolerisetin kanssa. Kaasuläppärungon vaihto on semmonen 1-2h josta puolet menee sytytystulppien vaihdossa. Softat portista jne.
Jere vois heitellä tähän vahvistettuja päivän hintoja tuotteille, mutta taidetaan siellä 7-9ke haarukassa pyöriä jos koko kattaus ladataan askisoftineen coolereineen päivineen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TFSI softa
Collapse
X
-
Remmikoneiden kohdalla ei sitten ilmamäärä kerro suoraa totuutta voimansiirrolle asti siirtyvästä voimasta koska siitä on ensin vähennettävä remmin ottama teho.
Samoin MAP-ohjatuissa (uudemmat S ja RS mallit) ilmamäärä pätee vain jos volymetrinen hyötysuhde on softaan ohjelmoitua oletusta vastaava, näin ei tavallisesti ole jos/kun ahtoja nostetaan turboahdetussa ja pakopaine kasvaa.
Ihan vain huomiona ilmamääriä mittaillessa, vanhemmissa MAF-ohjatuissa ja ei-remmiahdetuissa eri asia.
Leave a comment:
-
Mikäs noiden ovh on yhteensä? Jos siis ottaa molemmat hihnapyörät, jäähdytyksen ja tuon kaasuläppämodin, sekä softat koneelle ja laatikolle? Mikä on asennuksen osuus noin?
Itsellänihän ei ole edes autoa, mutta kuume on kova, eikä tämä threadi auta asiaa. Jotenkin 450+ bensakoneesta kiinnostaa enemmän kuin nykyinen 300 dieselistä :D
Leave a comment:
-
Guest replied
Leave a comment:
-
Terho laittoi pajassaan molemmat hihnafillarit ja stage 2 softan. Paremmin hengittää kuin vakio juu. Terho ajoi myös (on omakin vcds mutten vielä osaa) logiajon mm. ilmamääristä mutta kaasuläppämodi ja laatikon softa tulee vielä laitatettua.
Muoks: just sain viestin, että ilmamäärän mukaan laskettuna 477 hv.Viimeksi muokannut marre; 2.6.2018, 21:03.
Leave a comment:
-
Guest repliedAPR tarjoaa DL501 softaa. Itse olen niitä ohjelmoinut eri koreihin jonkin verran. Paljon sen toiminta softalla paranee. Toki riippuu softasta ja tekijästä. Oma kokemus APR:stä nyt viidettä vuotta.
Leave a comment:
-
Onko kellään vielä chipattua stronicia 3.0 tfsi:n perässä? Ja mitkä puljut ohjelmaa tarjoaa?
Kiinnostaisi kovasti päivittää laatikkoa kun koneeseenkin lisää palikkaa tulossa.
Nyt koneessa ohjelman lisäksi ahtimen ratas
Leave a comment:
-
Guest repliedEi mitään ongelmaa. S-tronicia ei saa voimalla rikki. DL501 viat on kaikki huonosta suunnittelusta johtuvia, voima ei sitä riko.
Leave a comment:
-
Guest repliedAlkuperäinen kirjoittaja pilhaus Näytä viestiArvon foorumilaiset, tuli tuollainen -12 mallinen A7 hommattua ruåtsin tuliaisena ja nyt kiinnostaisi tietää mitä optimoinnilla saa koneesta irti? Pariin paikkaan ottanut yhteyttä ja ensimmäinen kysymys näemmä on, että minkä numeroinen Continental Simos ecu siinä on. Nooh, puolisen tuntia tuli pyörittyä autoa ympäri ja konepellin alta otin sen tuulilasin etureunasta alkavan suojamuovin pois. Sieltähän ei löytynyt kuin raitisilman sisäänotto ja kuskin puolelta pissapojan säiliö. Mistä sitä seuraavaksi etsisin? Koneena siis 3.0V6 bentsiini (220kW). Kiitokset jo etukäteen. :)
Vaikka on Turussa niin tekee ohjelmointeja myös Tampereen ympäristössä. Linkistä löydät softaankin numerot suoraan. Onnistuu kaikki ECU versiot, sinun ei tarvitse niistä tietää mitään.
Leave a comment:
-
ECU on pissapojan säiliön alla, tai oikeastaan vain sen täyttöputki joka lähtee helposti pois.
Mutta VCDS:llähän ne ecunumerot saa helpoiten.
Leave a comment:
-
A7:n ecu (ecm) hukassa, mistä löytyy...?
Arvon foorumilaiset, tuli tuollainen -12 mallinen A7 hommattua ruåtsin tuliaisena ja nyt kiinnostaisi tietää mitä optimoinnilla saa koneesta irti? Pariin paikkaan ottanut yhteyttä ja ensimmäinen kysymys näemmä on, että minkä numeroinen Continental Simos ecu siinä on. Nooh, puolisen tuntia tuli pyörittyä autoa ympäri ja konepellin alta otin sen tuulilasin etureunasta alkavan suojamuovin pois. Sieltähän ei löytynyt kuin raitisilman sisäänotto ja kuskin puolelta pissapojan säiliö. Mistä sitä seuraavaksi etsisin? Koneena siis 3.0V6 bentsiini (220kW). Kiitokset jo etukäteen. :)
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiJos teholukemat alkavat nelosella tai vitosella, niin pitäisi (!) vähän osata jo ajaakin.
Leave a comment:
-
Marre käy sitten täällä kylässä niin pistetään TFSI kulkemaan erikoismoottori.fi -softalla...;)
Leave a comment:
-
Se on ihan sama paljonko sita tehoa on kaytettavissa, siihen tottuu aina. Tuo 3.0 SCFSI on kylla erinomainen moottori, toki jaahdytysongelmat alkaa sitten jos oikeasti aletaan virittamaan.
Leave a comment:
-
Jos teholukemat alkavat nelosella tai vitosella, niin pitäisi (!) vähän osata jo ajaakin.
Leave a comment:
-
Kannattaa tsekata myös A5-tarjonta, jos ei ole pakko olla ässä. A5:n nokalla on tehtaalla miedonnettu 280 heppainen versio samasta asiasta. Senkin teho menee pelkällä ohjelmalla nelosille. Olen itse asentanut moiseen sekä APR-virityksen, että tehnyt ihan itse erikoismoottori.fi -tuotoksena ja maukkaaksi muuttuu kummallakin tyylillä.
Aiemmin tässä ketjussa on käsitelty myös hankalaa 4F:n versiota. Ilokseni voin ilmoittaa, että siihenkin on nyt työkalu olemassa, jolla erikoismoottori.fi -softa saadaan purkkiin @ Lappeenranta & Siilinjärvi.
Leave a comment:
-
Guest repliedSe on hyvä aihio piristää ja osia löytyy niin, että tehon saa melkein alkamaan vitosella, jos nälkä kasvaa. :)
Leave a comment:
-
Guest repliedS5 etenkin prefl löytyy kyllä melko varmasti ainakin APR:n suunnalta. Niitä on tehty jo niin paljon euroopassa että alkaa olemaan softaversiot kaikki hallussa.
Leave a comment:
-
OK, tänks. S5 on vasta hankinnassa, joten ajattelin etukäteen välttää mahdolliset esteet.
Leave a comment:
-
Guest repliedPeriaatteessa ei. Se riippuu täysin ohjelmantarjoajasta, onko softa saatavilla heti vai kohta.
Kannattaa selvittää ensin myyjältä onko softa saatavilla.
Leave a comment:
Leave a comment: