Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI softa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kridersson
    vastasi
    Kaverin A7 3.0TFSI:hin tuli ohjelmalla 425hv ja päälle 500nm. Jotain ongelmaa oli laatikon softauksen kanssa kun rajoittaja nousi ylemmäksi niin muutaman eri softaversion joutui laittamaan, että sai toimimaan.

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Kyllä sieltä sen verran ainakin pitäis tuleman jos softanikkari on osannut hommansa ja auto on muuten ehjä.

    Leave a comment:


  • Colaolli
    vastasi
    Turboteciltä löytyy nyt softa jossa 435 hp / 535 nm tuohon 290 hp versioon. Voiko pelkällä softalla saada noin isot lukemat vai onko tuossa jäänyt mainitsematta jotain?

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Tässä sulle muutama google-haku aiheeseen liittyen. Asiaa on siis käsitelty täälläkin foorumilla useammassa ketjussa. Esim. tämä
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=123499

    Leave a comment:


  • petteri.sarkiniemi@gmail.
    vastasi
    S4 (B8) ohjelmointi

    Onko kokemuksia B8 koppasen S4:sen ohjelmoinnista, aluksi ainakin tarkoitus mennä ilman hihnapyörän vaihtoa, auton ilmanotto AWE tuningin ja Super Sprintin kokoputkisto. BSR näyttää ihan fiksulta ohjelmointi laitteineen https://www.bsr-tuning.fi/viritys-sa...2015-ccba-cgxc

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
    Onkos kellään kokemuksia ahtimen pyörän vaihdosta ja softasta sen kanssa pre fl s-tronicissa? Porkkis pelotteli, että vaihdot eivät ole enää sen jälkeen niin pehmeitä johtuen laatikon huonommasta purkista pre fl versioissa?

    Entä paljon porukalla vie matkassa? Tällä ei juuri alle ysin lukemia näy, sekä ajotietokone hieman tuntuu valehtelevan, eli ollaan aika lähellä kymppiä matkassa. Ajattelin tuon hihnapyörän vaihdon yhteydessä vilkaista imusarjojen likaisuuden, voinee vaikuttaa?
    On tehty useampi APR kamppeilla B8 S4:sia. Perstuntumalla vaihdot on ihan yhtä hyviä tai huonoja oli softaa tai ei. Toki laatikkosoftalla saa muutenkin DL501:n toimimaan mukavammin.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Seurasin joskus, ja muistaakseni satasen matkavauhdissa vaihteli 7,5-8,5 välillä.

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Onkos kellään kokemuksia ahtimen pyörän vaihdosta ja softasta sen kanssa pre fl s-tronicissa? Porkkis pelotteli, että vaihdot eivät ole enää sen jälkeen niin pehmeitä johtuen laatikon huonommasta purkista pre fl versioissa?

    Entä paljon porukalla vie matkassa? Tällä ei juuri alle ysin lukemia näy, sekä ajotietokone hieman tuntuu valehtelevan, eli ollaan aika lähellä kymppiä matkassa. Ajattelin tuon hihnapyörän vaihdon yhteydessä vilkaista imusarjojen likaisuuden, voinee vaikuttaa?

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Autossa APR:n dual pulley ohjelma (98) ja vaihteisto päivitetty saman firman softalla.

    VCDS:n logi näytti kolmosvaihteen täyskaasuvedossa, 2krpm-punarajalle, minun ymmärryksellä aika puhtaalta. Ei nakuta, ennakot max 22-23 astetta, bypass venttiilli täysin kiinni paineilla, imulämmöt pysyi alle 60 astetta ja ilmamassa max 458 g/s (1652 kg/h).

    Pari asiaa mietityttää. Ilmeisesti ohjelman paineiden maksimipyynti on 2450 hPa hujakoilla? Toteutunut paine on noin 100-200 hPa alle. Voisiko olla että imupuoli ahdistaa? Autossa vakiosuodatin ja suodatinkotelo.

    Toinen mikä itseäni mietityttää on pakolämpö, joka maksimissaan noin 1050 astetta. Onko tuo ihan OK? Onkohan tuo ihan mitattu lämpötila vai laskennallinen? Lambda-arvoja tai polttoaine-ilma -seosta en ole vielä loggaillut.
    - mallinnettu/laskennallinen taitaa olla, koska ei siellä vissiinkään anturia mittaamaan pakolämpöjä
    Viimeksi muokannut marre; 25.2.2019, 20:36.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    80 ajetut tulpat. Huomaako joku näistä jotain letaalia?

    Muoks: Ilmeisesti on muistakin ok. Tasalaatuisesti kärkiväli 0,8 mm, yhdessä 0,85.

    Uusien tulppien (NGK PFR8S8EG) kärkivälin laitoin 0,71 mm. Login mukaan yhdessä sylinterissä näyttää puolen tunnin vaihtelevalla ajolla misfireä 5 kpl, muut sylinterit nollaa. Ei voi mitenkään olla kiinni softasta, ja kokeilenkin ensin kasvattaa hieman tuon yhden tulpan kärkiväliä, jos ei auta niin pienentää.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut marre; 16.2.2019, 19:13.

    Leave a comment:


  • SR
    vastasi
    Tuon boksin tekijöitä ja kaluja ei ihan joka kyläsepällä ole että siihen malliin kun asennoituu asiaan...

    Leave a comment:


  • metalhead_79
    vastasi
    Eipä keksinyt tähän hätään...

    Leave a comment:


  • Lupe-81
    vastasi
    Otappa VN-Dynoon Vaasassa yhteyttä, varmaan jotain keksivät.

    Leave a comment:


  • metalhead_79
    vastasi
    Mitkä ovat vaihtoehdot kun autossa on simos 8.31 ecu?
    Hyvää olisi jos Vaasan lähellä löytyisi tekijä.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
    Suosittelen myös jäähdyttimen vaihtoa.
    Tämä nyt tehty.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Vastaus ei tyydytä :) Mitä pitää tehdä, että saa samoja lukuja, jos lähdetään siitä että rauta on samaa(?)

    Katselin osia ETKAsta läpi, ja asia näyttää olevan kuten Juho tuossa totesi. Rajoittaako vanhempi ECU, vai joudutaanko tehoista tinkimään tiptronicin takia (epätodennäköistä)?

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    No yksi tai kaksi hyvää mahtuu varmaan aina mukaan, riippuu kuka ja missä mittaa ja säätää :) Samoja lukemia ei kuitenkaan tule kuten muista ko.koneella varustetuista.

    Leave a comment:


  • Sound
    vastasi
    Rauta on mielestäni ~täysin samaa, mutta ainahan jokin pieni nippeli voi erota. Mutta ainakin ahdin, suuttimet, nokat, moottorin sisuskalut yms. ovat samalla osanumerolla. Moottorinohjaus taitaa olla pykälää antiikkisempi 4F:ssä.

    Viestissä #83 näkyy yksi dynolappu softatusta ja hihnapyörän vaihdon kokeneesta yksilöstä, joten hieman ihmettelen tuota alle 400hv toteamusta. :) Eräästä yksilöstä olen logittanut 366g/s ilmamassoja, joka ahtimen häviöiden jälkeenkin jäänee yli neljän sadan, mutta mittaus ei niin luotettava ole minun tekemänä.
    Viimeksi muokannut Sound; 20.8.2018, 17:39.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Vähän tämän suuntaista arvelin. Mikähän noissa sen eron tekee?

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Ei ole tulossa samaa tehoa. 4F jää alle 400hv vaikka vaihtaa hihnapyörän.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Onko A6 4F ja S4 B8 3.0 TFSI mekaanisesti identtisiä? Eli onko näistä otettavissa softalla samat tehot? Vaihteisto toki eri.

    Leave a comment:


  • icemii
    vastasi
    Luulen että ero johtuu esim. Launch controlin käytöstä tuossa S5:ssä

    Leave a comment:


  • azuk
    vastasi
    A5 SB 3.0TFSI -13 harkinnassa joten katselin softatarjontaa. Huomasin että MTM:n mukaan heidän softansa (295kW/500Nm) parantaa 0-100 kiihtyvyyttä 6s->5.4s. Se on edelleen enemmän kuin mitä luvataan vakiolle S5:lle (5.1s). Ei sillä että tuo olisi merkityksellistä, mutta kiinnostaa miksi näin on. Onko vaihdelaatikon softissa eroa?

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Terho upotti vaihteistoon stage 2 ohjelmiston (DL501), enempää en siitä vielä osaa sanoa, mutta ei enää yhtä hanakasti hae isompaa vaihdetta rauhallisemmassa ajossa. Vissiin sisältää paljon muita arkiajeluun(kin) sopivia muutoksia.

    Alkuperäinen softakin pelasi setä-ajelulla oikein hyvin, mutta annetaan tälle nyt mahdollisuus. Kerhon ratapäiville voisin uskaltautua kokeilemaan.

    Muoks: ja jos ratapäivät alkavat enemmän napostelemaan, niin jäähdytystä varmaan seuraavaksi parannellaan.

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Ei nyt just oo, mutta kyllähän niitä saadaan tarvittaessa. Laita sähköpostia niin sovitaan kuvioista tarkemmin: terho@terhonpaja.fi

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Eihän Terholla ole pyöriä varastossa? Ajelen kesällä varmaan ohi siitä jossain vaiheessa.

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Ulosvetohommaan ei ihan kaikista halvinta ulosvetäjää kannata ottaa, pyörä on Tiukassa. Lisäksi keulan huoltoasento on aika nuuka, ihan minkälainen tahansa ulosvetäjä ei mahdu. Jos keulapalan irrottaa kokonaan niin asia tietysti eri.

    Hihnapyörässä oleellista on että hihnauraprofiili on koneistettu oikein ja keskireikä on toleranssissa. Krymppisovite niin ei passaa montaa satkua heittää reiän koko että on a) asennettavissa b) ei sudi asennettuna tyhjää. Fillari uuniin 200 astetta, 10-15min ja nopealla ranneliikkeellä uunista akselille. Jos on toleranssit kohdallaan niin lumpsahtaa perille heittämällä. Paineilmaa perään ettei ahtimen vetoakselin stefa pahastu.

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Nyt kävi silleen hassusti, että tuommoinen vanhakoppainen s5 tulikin ainakin hetkeksi pihaan. Onko mitään merkitystä kenen hihnapyörän tuohon ottaa? Näkyy olevan halpoja kiinalaisia ja kaikkea muutakin tarjolla. Normiulosvetäjällähän tuon vanhan saa pois(siis tekemään joutuu, mutta kuitenkin), joten voinee ostaa pelkän pyörän ja hihnan. Vanhalla softalla voinee ajaa ns. säätöön saakka, kunhan ei yrmäyttele.

    Leave a comment:


  • Ugemi
    vastasi
    Juu, suuntaa vain kaipailinkin.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Äkkisältään haarukka on tuossa, lähempänä 7ke. Hinnastoa päivitetään 3.0tfsi osalta joten sen tarkempaan ei tähän hätään pysty.

    Leave a comment:

Working...
X